Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Moon hoe gaat het eigenlijk met jouw pillen? Je was toch aan het afbouwen of gestopt?
Slik nu alleen nog lorazepam.

Weinig gemerkt van het stoppen met Efexor.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
oh wel fijn dan dat je er weinig van merkt!
Nou, laat ik zeggen, heb geen verschijnselen gehad die horen bij het afbouwen.

Maar in theorie ben ik wel weer meer vatbaar voor depressies nu, dat is oppassen.

Laat ik trouwens even naar buiten gaan, de zon schijnt nu
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
He LA, ik begon met 10 mg. Na 5 dagen werd dat 20 en na 3 weken werd het30. Nu sinds een week heb ik het gevoel dat deze dosering goed is. We zullen zien! Vrijdag weer naar huisarts, ben benieuwd wat ze zegt. Hoe lang slik jij het nu dan? Ik een krappe 2 maanden.
LA, iets eten bij de pillen kan wel helpen 's ochtends. Of anders iets van drinkyoghurt als eten niet lukt.

Zo'n pil is wel iets raars voor je maag, niet zo raar als je dan misselijk wordt als je verder nog niks in je maag hebt.

Ik ben heel moe... ga er maar weer op tijd in. En hopelijk net als gisteren niet weer eruit omdat ik onrustig ben. Was afgelopen tijd wel steeds zo.
He Moon, goed geslapen?

Ik merk dat ik de laatste paar dagen steeds vroeger wakker word en zonder moe gevoel. Dus dat is wel erg fijn!
Hey Choco,

Ja wel goed geslapen. Ik had gehoopt om uit te slapen maar was rond 8 uur wakker. Nog tot iets over 9 blijven liggen.

Nu denk ik iedere ochtend: Shit ik wilde langer uitslapen.

Maar een maand geleden ongeveer was ik echt niet voor half 11 mijn bed uit te branden en dat vond ik toen ook niet prettig. Dus eigenlijk is het goed zo. Ga de laatste avonden wat eerder naar bed, scheelt ook.

Haha, er zijn tijden geweest dat ik ontzettend veel TV keek, ook bijna iedere avond Pauw en Witteman, en daarna meestal ook nog iets tot 1 a 2 uur.

Nu vind ik het wel fijn dat ik niet meer die behoefte aan TV heb... maar mis wel de actualiteiten een beetje

Ja, de DSB-bank, dat weet ik nog net wel
Haha dan hebben we hetzelfde qua slapen!

Ik volg nooit het nieuws, ik heb al genoeg shitzooi in mijn eigen leven dus wil dat van anderen er niet bij hebben. Misschien naief of stom of weet ik veel maar ik hou het allemaal buiten!

Dus DSB bank, ja heb wel iets gehoord maar geen idee wat er precies speelt. Ik heb alleen plek voor mijn eigen leven in mijn hoofd. Bevalt me goed hoor en als er echt iets heel belangrijks is, verteld vriend het me wel. Ik ga liever forummen!
Haha, goed bekeken

Als je niet een enorme rekening bij de DSB hebt / had is het ook jouw zaak niet.

Ik zou een blog kunnen schrijven nu... maar houd het even bij een korte tekst.

Over de caissière van de buurtsuper.

Ze wilde me eigenlijk geen drank meer meegeven, in het verleden. Moest me al een keer legitimeren bij haar, maar was toen 22 dus ze kon me niks verbieden.

Sinds die keer wilde ik eigenlijk niet meer bij haar afrekenen, net zo lang rondjes lopen door de winkel tot er een andere kassa open was, altijd de andere rij kiezen als er meerdere kassa's open waren.

(Liefst ging ik natuurlijk naar de stad of een ander dorp voor mijn boodschappen, maar soms was ik daar te moe of te dronken voor)

Ik dacht echt: Volgens mij gaat ze het een keer aan mijn moeder vertellen, dat ik teveel drank koop.

Nu zijn er veel meer kassa's en hoef ik bijna nooit meer langs haar. Maar vandaag was er maar één open.. idd.. met haar.

Ik weet niet eens of ze nog weet van die drank. Ben best veranderd in de tussentijd en ze ziet vast een heleboel gezichten.

Maar toch heb ik dan het idee dat ze dwars door me heen kijkt. Vooral als ze me 'een prettige dag' wenst. En ze kijkt er zo bij... dan denk ik: weet ze nou nog dat ik dat meisje was?

Misschien is zij wel de enige in het dorp die weet dat er achter dat aardige blonde meisje nog iemand anders schuilt.

Misschien mag ik haar ook wel, eigenlijk.

(Nouja... ik zou er nog een column van kunnen maken, maar niet nu.

Heb trouwens een tijdschriftenpakket gekocht, was in de aanbieding, dus ik kan lekker lezen straks! )
Lekker gelezen Moon?
Nog nauwelijks tijd voor gehad

Gisteren was ik de hele avond van huis, eerst zwemmen, toen vergadering.

Toen heeft het lang geduurd voor ik sliep (as usual na een druk avondprogramma) maar ik ben tot half 12 in dromenland geweest, wel erg lekker.

Zit nu de DSB-soap te kijen, vind t wel grappig af en toe
Lekker hoor, voel je je nu ook uitgerust?

Ik heb de was opgehangen, nu een nieuwe was erin. Gestofzuigd en gedweild. Poepoe. Had er zin in geloof ik.

Nu chilltime!
Voel me een beetje suf van het lange slapen, hele dag al. Geeft niet hoor, kennelijk is dit een signaal van mijn lichaam dat ik niet teveel moet doen.

Heb al achter de daglichtlamp gezeten maar ben nog steeds beetje suf (geen pam gehad vanochtend, dat is het niet)

Wow... ik moet ook wat aan mijn huishoudentje doen. Morgen
'.
Fijn LA! Geniet van je weekend zou ik zeggen!
Succes LA!

Ik ben ontzettend moe vanavond. Zou nog naar een feestje gaan maar overweeg het te laten zitten *gaap*
Bij twijfel niet doen. Je was vandaag al suf zei je, ik zou lekker op tijd naar bed gaan! Of lekker je tijdschriften lezen!
Ben ik ook weer even. Vanmorgen een bezichtiging van een huis gehad. Mooi mooi! Heb ons ervoor ingeschreven. Het is een koophuis maar werkt met een loting dus het kan zijn dat we ineens maandag een huis hebben.

Daarna gaan werken. Moest eigenlijk tot 23.00 maar was zo rustig dat ik al om 20.40 naar huis mocht. Was ik wel blij om. Drukke dag gehad vandaag en krijg het nog uitbetaald ook!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ok... te laat, ik ben al naar het feestje geweest. :-)

Je hebt wel gelijk dat ik moet bijslapen, Choco. Morgenavond heb ik echt niks. Het is overigens niet zo dat ik nu pas thuis ben... heb er al een tijd in gelegen maar zonder het gewenste resultaat.

Ibi... spannend, met het huis! Ik duim voor jullie maandag.

Het werken gaat je best goed af heb ik het idee. Wat goed zeg!

Ik had net een uitnodiging op Facebook van een soort ex-scharrel. Hij heeft me al vaker uitgenodigd voor Facebook en Hyves en ik heb m steeds geweigerd. Vandaag ben ik in een goede bui denk ik... ik heb m toegevoegd.

Ben eigenlijk nog steeds boos op hem... benieuwd of hij deze facebook acceptatie aangrijpt voor een conversatie of (nog steeds) niet. Verwijderen is eventueel ook snel gebeurd

Eigenlijk wilde ik helemaal geen contact meer. Maar in december trouwt een vriendin en deze ex is vriend van haar (bijna) man. Dus ik verwacht dat we elkaar daar weer ontmoeten. Had juist vandaag gerealiseerd dat ik dat niet zo prettig vind. Dan is het misschien beter als we via Facebook al contact hebben, dan is de ergste spanning weg.

Als ik ga verhuizen wonen we ook bij elkaar in de stad overigens... wie weet zie ik hem dan ook weer. (tenminste, ik neem aan dat hij daar nog wel woont)

Oh wat ben ik blij dat ik iemand anders heb nu (scharrel dan) want dan hoef ik niet te overwegen weer met hem af te spreken. (Hij was eigenlijk heel leuk... maar heeft me nogal gekwetst met de manier waarop we afscheid namen)

Morgen wil ik trouwens opruimen. Dat jullie dat even weten
ik hoop dat je een beetje hebt uitgeslapen moon, misschien kun je het opruimen beter morgen doen zodat je vandaag een beetje rustig aan kunt doen.

Wanneer wil je eigenlijk gaan verhuizen?

@ibi gaaf joh dat huis! Is het werken ook goed gegaan? Niet teveel allemaal?

@choco hoe gaat het met jou? Heb je nog met de huisarts overlegd over minder werken dan wat de arbo arts zegt?

Ik ga straks even naar de markt en vanavond bij een vriend eten.

Morgen de hele dag pyamadag
Het werken gaat tot nu toe echt boven verwachting. Gelukkig maar. Het huis is spannend maar er waren erg veel aanmeldingen dus moeten wel echt geluk hebben als wij het worden. Maar wie weet iemand moet het krijgen dus waarom wij niet he.

Moon,

Goed dat je van tevoren al nadenkt over het zien van je ex-scharrel (is een scharrel net zoiets als een sv?)

Ik ga hier ook opruimen. En mijn mobiel zoeken! En zus bellen om te vragen of ze daar ook nog eens grondig willen zoeken naar mobiel. Onder de bank, tussen de bank, achter de tafel overal. Ding moet toch ergens zijn.

Moet nu wel aan die reclame denken. Mijn poekkie mijn poekkie. Pokkie weg? Alles weg!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
balen zeg van je mobiel, kun je het nummer niet laten blokkeren? Of de telefoonmaatschappij bellen en checken of er nog mee is gebeld?
Ik kan online mijn telefoonrekening in de gaten houden en ik heb net even gekeken (goed idee liever!) en zie dat er niet mee is gebeld. Dit betekend ook dat ik hem nog niet blokkeer. Zal je zien blokkeer ik hem en dan vind ik hem de volgende dag weer.

Gaat me eigenlijk meer om de simkaart dan om die mobiel. Was toch een oude en heb er nog meer liggen.
Oh gelukkig dan is die waarschijnlijk niet gestolen.

Zit ie niet ergens in een tas of in je auto ofzo?

Ik was vanochtend ook mijn mobiel kwijt en die heb ik net in mijn auto weer terug gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven