kinderdeken?
woensdag 14 oktober 2009 om 22:50
woensdag 14 oktober 2009 om 22:53
woensdag 14 oktober 2009 om 22:56
Ik heb het altijd samen gebruikt, als het niet te warm is natuurlijk, dus toen mijn dochter naar het grote bed ging heeft ze daar ook nog een tijdje met slaapzak onder het dekbed gelegen en op een gegeven moment gewoon slaapzak weggelaten en toen was het goed. Maarja...als hij niets van een dekbed of deken wil weten, wordt het lastig natuurlijk. Mss idd wat Haley zegt, hemzelf iets leuks uit laten zoeken.
woensdag 14 oktober 2009 om 22:58
Ik heb wel al geprobeerd de (katoenen) deken later over hem heen te leggen. Wel ingestopt. Maar volgens mij is het vooral het gevoel dat hij dan erg vast ligt wat hij niet fijn vindt. (neej zo vást issie niet ingestopt, hij kan prima bewegen)
Een overtrekje kan ik er wel omheen doen idd, dan glijdt ie iets makkelijker onder deken.
Of kan de deken al los liggen? Dus niet ingestopt aan de zijkanten?
Een overtrekje kan ik er wel omheen doen idd, dan glijdt ie iets makkelijker onder deken.
Of kan de deken al los liggen? Dus niet ingestopt aan de zijkanten?
woensdag 14 oktober 2009 om 23:00
quote:fiefje01 schreef op 14 oktober 2009 @ 22:57:
Jorina.... ik zie het zo voor me: een peutertje in zijn blote bastje dat stijfkoppig ligt te bibberen omdat ie geen dekentje wil gebruiken, de ziel.... (hahaha, ben redelijk visueel ingesteld typje)
idd, Tuurlijk heeft hij een pyama aan, maar heeft hij ook al het besef dat onder de deken liggen warmer is? Dat vraag ik me heel erg af.
Hij draait ook alle kanten op in zn bedje, dus dan ligt die deken ook zo op n hoopje ergens.
Jorina.... ik zie het zo voor me: een peutertje in zijn blote bastje dat stijfkoppig ligt te bibberen omdat ie geen dekentje wil gebruiken, de ziel.... (hahaha, ben redelijk visueel ingesteld typje)
idd, Tuurlijk heeft hij een pyama aan, maar heeft hij ook al het besef dat onder de deken liggen warmer is? Dat vraag ik me heel erg af.
Hij draait ook alle kanten op in zn bedje, dus dan ligt die deken ook zo op n hoopje ergens.
woensdag 14 oktober 2009 om 23:02
woensdag 14 oktober 2009 om 23:05
woensdag 14 oktober 2009 om 23:28
quote:lotje__ schreef op 14 oktober 2009 @ 23:07:
Meer tips zijn welkom Wij gebruiken de slaapzak en leggen er een katoenen deken in de breedte overheen, op die manier heb je dus een heel breed stuk om in te stoppen dus ligt die deken niet strak, integendeel er kan nog volop gedraaid en gekeerd worden.
Meer tips zijn welkom Wij gebruiken de slaapzak en leggen er een katoenen deken in de breedte overheen, op die manier heb je dus een heel breed stuk om in te stoppen dus ligt die deken niet strak, integendeel er kan nog volop gedraaid en gekeerd worden.
donderdag 15 oktober 2009 om 00:02
je hoeft hem toch helemaal niet in te stoppen?
Zelf vind ik dat ook vreselijk, een dekbed wat ergens vast zit. En met 2 jaar zijn ze oud genoeg om er niet in te stikken of iets anders vreselijks ermee te doen als het onverhoopt eens niet ingestopt zou zijn hoor.....
Zelf vind ik dat ook vreselijk, een dekbed wat ergens vast zit. En met 2 jaar zijn ze oud genoeg om er niet in te stikken of iets anders vreselijks ermee te doen als het onverhoopt eens niet ingestopt zou zijn hoor.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 15 oktober 2009 om 07:05
Gewoon over hem heen leggen, niet instoppen als hij dat niet prettig vind. Echt als hij het koud krijgt gaat hij hem vanzelf pakken. Een lekkere pyjama aan, eventueel sokken, en zn gang laten gaan.
Ikzelf lig ook wel eens in de ijskou boven de dekens. Niet iedereen heeft het nou eenmaal even snel koud/warm. Er zijn mensen die zweren bij een warme slaapkamer, nou bij mij staat er meestal een raam open, kachel uit, gewoon lekker fris. Misschien vind je zoon het helemaal niet lekker om zo warm ingestopt te liggen.
Ikzelf lig ook wel eens in de ijskou boven de dekens. Niet iedereen heeft het nou eenmaal even snel koud/warm. Er zijn mensen die zweren bij een warme slaapkamer, nou bij mij staat er meestal een raam open, kachel uit, gewoon lekker fris. Misschien vind je zoon het helemaal niet lekker om zo warm ingestopt te liggen.
donderdag 15 oktober 2009 om 07:53
Instoppen heb ik alleen de eerste 6 maanden gedaan, daarna vond ik de dekens altijd terug aan het voeten einde dus stopte ik ook niet meer in.
Je kind is bijna twee dus tijd (kan) voor een dekbed zou ik zeggen en dan een hoeslaken erover van bv bumba of teletubbies, moet je eens kijken hoe hij die deken bij zich houdt.
En mocht dat niet zo zijn, dan dekbed met een slaapzak.
Je kind is bijna twee dus tijd (kan) voor een dekbed zou ik zeggen en dan een hoeslaken erover van bv bumba of teletubbies, moet je eens kijken hoe hij die deken bij zich houdt.
En mocht dat niet zo zijn, dan dekbed met een slaapzak.
donderdag 15 oktober 2009 om 08:48
quote:singalala schreef op 15 oktober 2009 @ 00:02:
Zelf vind ik dat ook vreselijk, een dekbed wat ergens vast zit. En met 2 jaar zijn ze oud genoeg om er niet in te stikken of iets anders vreselijks ermee te doen als het onverhoopt eens niet ingestopt zou zijn hoor.....Als we niet instoppen ligt het dekentje na een half uurtje als oud vod aan de zijkant, en kind huilen van de kou wakker ernaast. Deze is ook nog geen 2 moet ik effe erbij zeggen, en kamertje is expres zonder verwarming omdat anders de neus zo verstopt raakt.
Zelf vind ik dat ook vreselijk, een dekbed wat ergens vast zit. En met 2 jaar zijn ze oud genoeg om er niet in te stikken of iets anders vreselijks ermee te doen als het onverhoopt eens niet ingestopt zou zijn hoor.....Als we niet instoppen ligt het dekentje na een half uurtje als oud vod aan de zijkant, en kind huilen van de kou wakker ernaast. Deze is ook nog geen 2 moet ik effe erbij zeggen, en kamertje is expres zonder verwarming omdat anders de neus zo verstopt raakt.
donderdag 15 oktober 2009 om 08:52
Lastig he! Wij hebben een kindje van bijna 4 die niet uit de combisleeper wil. Maar ja, hij past er zowat niet meer in. Wij doen hem nu in de slaapzak en stoppen hem toe met een dekbedhoesje waar een katoenen deken in zit. Meestal ligt hij nog wat te woelen en als hij eenmaal slaapt stop ik hem nog een keer toe. Hij begint nu steeds meer de deken te accepteren, want een tijdje terug gooide hij de deken van zich af. Zo hoop ik de overstap te kunnen maken naar een echt dekbed.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 15 oktober 2009 om 09:18
Nog voor ik hem kon instoppen werd hij huilend wakker. Niet van de kou, maar omdat ie de laatste paar nachten vaker wakker werd door tandjes.
Vanavond nieuwe kans
hij ligt nu idd ook in de slaapzak, en als er dan n deken overheen gaat is dat ook overdwars. Hij ligt echt niet vast.
Over de temperatuur, je weet natuurlijk wel wanneer je kind wakker wordt van de kou. Dus misschien vind hij het wel niet lekker is dan geen optie. Het is lekker tot je ervan wakker wordt.
Vanavond nieuwe kans
hij ligt nu idd ook in de slaapzak, en als er dan n deken overheen gaat is dat ook overdwars. Hij ligt echt niet vast.
Over de temperatuur, je weet natuurlijk wel wanneer je kind wakker wordt van de kou. Dus misschien vind hij het wel niet lekker is dan geen optie. Het is lekker tot je ervan wakker wordt.
dinsdag 20 oktober 2009 om 20:54
Volgens mij past je zoon met 2 jaar nog prima in een combisleeper en daar hoef je geen beddegoed bij te gebruiken. Als het echt koud is een pyamaatje eronder aan en hij heeft het lekker warm. De combisleeper ka je gebruiken tot 36 maanden. tegn die tijd is hij 3 en wil hij misschien wel onder een deken?!