Mode & Beauty alle pijlers

Schoenmaker Amsterdam

15-10-2009 09:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de Amsterdammers onder ons; wie weet er een goede, ouderwetse schoenmaker, liefst in het centrum??

Mijn dank is groot
...
Ah, is dat soms deze?? http://www.deschaar.nl/schoenenreparatie.htm
geen ten kate straat... oops
Het is deze volgens mij.
Ik ga wel eens naar die op de heilige weg, die was wel prima, maar ik wilde ook alleen maar een nieuwe hak onder m'n schoen.
Ik sluit me aan bij de vraag van TO...
Je kunt ook op deze website kijken, dat is een vereniging voor ambachtelijke schoenmakers en dan worden ze ook gekeurd. Maar er staat op hun lijst ook een schoenmaker bij mij om de hoek die al jaren geleden is overgenomen, en nu een heel andere naam en eigenaar heeft, dus of het heel actueel is?
De Jong, Koninginneweg 253.

Of diegene in de Beurspassage, die is volgens mij ook goed.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ik ging meestal naar die in de beurspassage maar ik heb nu een heel raar klusje dat specialiteit vereist denk ik zo...
.
.
Joh, das raar. Ik ben wekelijks meerdere malen op de heilige weg te vinden maar kan me echt bij God geen schoenmaker herinneren daar..... Ik zal s kijken!
Als je eenmaal een goede schoenmaker hebt....

Ik ga sinds een tijdje naar de schoenmaker op de Stadionweg, nabij Olympiaplein. Jullie ervaringen met de heiligeweg klinken goed, ik ga daar ook eens kijken....

Een horror story: ging zo'n drie jaar geleden met mijn pumps met rode zool naar de schoenmaker nabij de Ruysstraat voor anti slip zooiltjes ( die je op je zool kunt plakken) vervolgens pakte hij mijn schoen uit me handen en zette hem op de slijpmachine, stuk van de rode zool was weg!. Zonde....
quote:qwertu schreef op 15 oktober 2009 @ 12:06:

Die kon ik weggooien dus...

Wat erg! Hebben ze nog iets gedaan om het "goed" te maken? (al zou ik niet weten hoe, als je favo schoenen naar de maan zijn...)

En van jouw pumps ook erg Biotherm. Wat een hork.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ja!! De Jong op de Koninginneweg is erg goed!
Computer says nooooo
Nou, ik ben naar de de heilige weg gegaan, erg aardige meneer.. Helaas kan er aan mijn probleem niks gedaan worden... snik.
En wat is het probleem metatron?

Denken wij even met je mee! Want schoenen zijn heilig.
Nou, het zit zo. Ik had afgelopen lente in de sale heeeeeeel mooie laarzen gekocht van Costume National. Poepduur. Lange leren laarzen dus maar ff 1 keer aangehad omdat het weer er toen niet naar was.

Nu ik ze eindelijk aan kan qua weer, blijkt er een soort van subtiele draai te zitten in de hak. Het lijkt alsof er gewoon met productie iets niet goed gegaan is (zei schoenmaker ook). Het is met blote oog net te zien, maar ik heb er dus last van met lopen in de zin dat die kant totaal onstabiel is. Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar die ene laars is enorm wiebelig..... Schoenmaker kan er niks mee, hij zou de halve laars open moeten slopen...

Terug naar de winkel helpt denk ik ook niet want het was al een half jaar gelden plus het was in de sale. Nu wil ik denk ik een briefje gaan sturen naar Costume National in Milaan, om te kijken wat zij ervan zeggen.....

Wat denken jullie?
Op de Heiligeweg zit een goede schoenmaker.
Idd de Jong op de koninginneweg 253.

Een meesterschoenmaker! t kost wel wat, maar dan heb je ook wat! En hij is zo goed (hij heeft het zo druk) dat je wel een paar dagen moet wachten voor je je schoenen terug hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven