***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
het zou best kunnen dat meisjes inderdaad kleiner/lichter zijn. dgaat bij ons iig wel op.

maar Meis: bij 4 al over de 25 kilo??? dat is mijn oudste nog niet eens en die is 7! (ok, die is niet zo groot, maar ook echt niet heel mager)

Jongste zoon is anderhalf en weegt bijna 12 kilo. bij 80 cm. is een klein beertje om te zien, maar dta waren zijn broers ook. het afgelopen half jaar is ie ook niet heel veel aangekomen. dat neemt op een gegeven moment toch af.

we zien hte wel bij hummel!

haha Chica! ja, als jullie dat lezen, dan zijn wij het (kunnen jullie dan getuigen dat hummel echt van ons is?? )

heb ook geen idee wat ze doen als we gecontroleerd worden. mag je dan de grens gewoon niet over of wordt je gearresteerd? in het eerste geval zoeken we dan wel een andere grensovergang.. nou ja: er gebeurt vast niets, zou wel erg toevallig zijn! (dacht nog: misschien kunnen we geboorteacte meenemen,. dat we iig kunnen bewijzen dat we nog een baby hebben (niet bewezen dat het hummel is natuurlijk, want zonder foto, maar iig beter dan niks?)

ok, laatste dag werken, nog even doorzetten en dan lekker vakantie!
nou knappe douane-beambte die dochter nog herkent van de foto op mijn paspoort hoor, toen was ze krap 3 mnd!!
Hier is het precies andersom, zoon was altijd al onder gemiddeld en dochter zit er ruim boven. Zoon was met 3 maanden 3 cm langer en ruim een kilo lichter als dochter.

Hij is nu ruim 2 jaar en net 13 kilo en 88 cm.
Grappig hoor al die verschillen. Zoon is net bij CB geweest en woog 14,5 kg bij 91 cm net iets boven gemiddeld. Meissie moet over anderhalve week, is nu 3 maanden en denk dat zij ook ruim boven de 7 kilo is.

Gesprekje was leuk en goed gisteren, nog niets concreets, maar CV gaat wel verder doorgestuurd worden.

Meissie slaapt trouwens ineens niet meer door. Dit was vorige keer ook toen ik weer ging werken. Misschien toch maar afbouwen nu.

MissBR, heel veel plezier!!!
ja meis, dat heb ik ook bij mijn jongste zoon, maar die staat iig wel in paspoort, Hummel staat er sowieso niet in.

maar ach.. ik maak me er niet zo druk over. (behalve de laatste 5 km voor de grens misschien?)
he meiden...pruttel heeft al een maand een eigen paspoort! erg grappig die babyfoto en dan als lengte 56cm. En dan de opmerking: unaible to sign......

Natuurlijk is ze nu al bijna niet mer herkenbaar, laat staan over een jaar. Maar goed ik vind het een leuk aandenken voor later.

En het bijschrijven kan idd tot juni 2012. Vanaf dat moment moeten ze echt een eigen paspoort hebben en is de bijschrijving niet meer geldig.

Hier lekker mama-dag...even bijtanken. Volgende week 5 (!) dagen cursus. Helemaal geen zin nog....te veel en te lang bij mijn meissie weg.

groetjes aan iedereen!
quote:Chica34 schreef op 14 oktober 2009 @ 16:36:

Dat poepen met de thermometer werkt niet altijd hoor en je moet er erg mee oppassen want je kunt heel makkelijk de binnenkant van de darmpjes ermee beschadigen.

De cijfertjes moeten ook wel leesbaar blijven Chica!

Missy, wat fijn dat het gesprek goed ging! Hopelijk komt er iets uit.

Lisa, is zoon alweer wat beter?
Wow Sanloes, 5 dagen cursus? Da's veel! Hoe heb je dat trouwens gedaan met die foto van pruttel? Zal me wat geweest zijn om die goedgekeurd te krijgen... (ik vind het echt een drama, foto's voor paspoort)

Ik heb trouwens de Beco butterfly besteld. Hoop dat ie net zo goed is als jullie zeggen want ik vind het echt heel veel geld. Ze leveren alleen pas eind oktober. Was eerst half oktober en toen werd het opeens nog later. Hoe irritant is dát. Ik wil gewoon lopen met junior!
Hi ladies,

Nou, gister laatste fles gegeven en toen hoorde ik alweer gepruttel uit de wieg komen: ja hoor, weer een diarree-luier. En vanochtend weer, onder het voeden zat z'n luier alweer vol. Gelukkig drinkt hij de flessen wel helemaal leeg. Heb 'm maar extra warm aangekleed en de verwarming aangezet en nu uitzieken maar. Arm manneke

MissBR, alvast heel veel plezier toegewenst op vakantie! Het huisje ziet er echt super uit, zou zo met je willen ruilen

Chica en Pada, heel veel beterschap. Volgens mij hangt het in de lucht, zal ook wel met het veranderende weer te maken hebben, het wordt nu toch een stuk frisser.

Jojon, jij ook alvast veel plezier. Lekker een weekje relaxen. Die sauna zag er ook echt top uit. Meteen zin in zo'n lekker beautydagje.
Pippa, ik heb ook de beco butterfly besteld. Inderdaad erg irritant he, dat het zo lang duurt. Ik had ze nog een mailtje gestuurd en ze kregen ze of eind deze week binnen of volgende week en dan werd ie meteen opgestuurd. Ik hoop het maar, want ik moet 'm echt hebben voordat ik weer aan het werk ga.
Zielig Lisa. Beterschap.

Pada en Chica, voor jullie ook beterschap.

Wat frustrerend dat jullie draagdoek er zo lang over doet! Kan je hem nergens anders bestellen? Dan is 'ie er misschien eerder?

Ik ben (door anderen) erachter gekomen dat ik waarschijnlijk de beruchte viermaandendip heb qua borstvoeding. Borsten zijn leger dan leeg. Met kolven komt er bijna niks uit (pas had ik zo belachelijk veel en nu ineens weinig). En Miep blijft onrustig. Nou ja, maar even wat vaker aan gaan leggen en dan maar hopen op snel herstel. Misschien word ik ook wel ongesteld, kan ook nog. Zou zeer wenselijk zijn, want dan is het vloeien hopelijk voorbij.
Zo, ik kom ook weer eens laten weten hoe het hier gaat. Beide hummels zijn op dit moment naar het kdv. Voor babydochter is dit de tweede 'wenochtend'. De vorige keer ging het niet zo goed dus ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Gelukkig drinkt ze goed uit de fles dus dat is voor mij een enorme zorg minder.

Lisa: welkom hier! Ik zou je zoontje goed in de gaten houden want die kleintjes kunnen inderdaad snel uitdrogen. Hopelijk knapt hij snel weer op!

Nerwen: wat een enorme beer heb jij! Zet eens een foto op Hyves want ik ben ook wel heel benieuwd hoe een baby die bijna 2,5 kilo zwaarder is dan de mijne eruit ziet!!!

Sanloes: 5 dagen cursus...lijkt mij ook wel heel veel! Ben je dan 's nachts ook van huis of alleen hele dagen? En hoe doet pruttel het bij de oppas en hoe gaat het met het kolven?

Ring: ik ben vergeten hoeveel jij werkt maar hoe gaat het bij jou met de bv en het kolven? Drinkt Miep nu ook anders/vaker als jullie thuis zijn?

Missy: misschien is de afgekolfde melk overdag niet voldoende? 's Avonds wat vaker aanleggen? Wellicht slaapt ze dan wel door!

Pada en Chica: beterschap!!!

MissBR en Jojon: fijne vakantie!

Misschien kunnen jullie mij even helpen bij mijn dilemma. Ik moet over een dikke week weer drie dagen per week werken. En eigenlijk vind ik dat best veel bij nader inzien. Ik wil niet dat de bv misgaat door vermoeidheid en stress en kolven is ook niet m'n favoriete hobby. Ga ik wel doen natuurlijk, is vorige keer ook gelukt. Nu heb ik geïnformeerd bij m'n werkgever of ik eventueel alsnog ouderschapsverlof op kan nemen, en het blijkt dat ze me wel tegemoet willen komen ondanks dat ik officieel te laat ben met m'n verzoek. Ik mag het ook eerst even aanzien hoe het straks gaat in de praktijk, maar dán willen ze wel zoveel mogelijk aan de termijn van 3 maanden vasthouden. En dan heb ik er niet zoveel meer aan want dan is dochtertje allang een half jaar en krijgt ze al fruithapjes e.d..

Dus ja...aanvragen of niet?
quote:Ring1981 schreef op 15 oktober 2009 @ 10:30:

Ik ben (door anderen) erachter gekomen dat ik waarschijnlijk de beruchte viermaandendip heb qua borstvoeding. Borsten zijn leger dan leeg. Met kolven komt er bijna niks uit (pas had ik zo belachelijk veel en nu ineens weinig). En Miep blijft onrustig. Nou ja, maar even wat vaker aan gaan leggen en dan maar hopen op snel herstel. Misschien word ik ook wel ongesteld, kan ook nog. Zou zeer wenselijk zijn, want dan is het vloeien hopelijk voorbij. Wat is die viermaandendip precies? Je kunt toch niet ineens een gebrek aan melk hebben? Ik meende dat die dip te maken had met de curve van flesgevoede baby's, in vergelijking daarmee zouden borstgevoede kindjes op die leeftijd minder hard groeien maar dat is niet erg. De verleiding is dan voor veel moeders groot om te stoppen met de bv maar daar trap jij gelukkig niet in.
Wat jij zegt over die curve is inderdaad ook rond deze tijd, maar heeft hier niet zo zeer mee te maken. Miep heeft ook die afwijking in de curve, maar volgens borstvoeding.com groeit ze prima volgens de WHO lijn.

Nee, wat ik vooral merk is dat mijn borsten leger dan leeg aanvoelen. Zelfs na een nacht slaap. Dat Miep erg onrustig is aan de borst. Dat ze niet tevreden meer is na een voeding. Dat ze wat meer huilt. En dat ik er met kolven niet zoveel meer uit krijg sinds een paar dagen. Ik moet er echt flink moeite voor doen. De oorzaken kunnen zijn: weer aan het werk zijn en de bijbehorende drukte, aankomende tandjes, aankomende menstruatie, sprongetje, enzovoorts.

Kortom: niks om me ongerust over te maken maar het is wel vervelend. En het stomme is: ik wist wel dat het bestond. Maar als je dan zelf ineens merkt dat je 'te weinig melk' lijkt te hebben, voel je je weer even heel onzeker. Gelukkig zijn er hier op het forum en in mijn vriendenkring een aantal die het gelijk herkenden! Dat is toch fijn. Daarom zet ik het ook maar hier neer, misschien dat een van de BV moeders er straks ook ineens last van krijgt.
quote:Wyfke schreef op 15 oktober 2009 @ 10:32: Ring: ik ben vergeten hoeveel jij werkt maar hoe gaat het bij jou met de bv en het kolven? Drinkt Miep nu ook anders/vaker als jullie thuis zijn?

Ik werk twee dagen in de week. De eerste week kolfde ik meer (460 ml) dan Miep dronk (390 ml). Maar nu drinkt ze dus ineens meer (450 ml). En ik kolfde de afgelopen week op mijn werk minder (340 ml). Te weinig in verhouding dus. Maar goed, ik ga me er dus nu even flink voor inzetten, en dan komt het vast weer goed.

No worries in ieder geval.
Ik heb het met Lucia niet meegemaakt dus ik heb er geen ervaring mee. Maar ik heb ook nog gelezen dat Miep op deze leeftijd sneller afgeleid kan zijn en daardoor korter of onrustiger kan gaan drinken. Donkere of schemerige kamer, misschien helpt dat? En inderdaad vaker aanleggen, net als met een regeldag. Zolang je blijft voeden op verzoek komt het helemaal goed. Veel moeders geven de brui eraan rond 4 maanden (en dat terwijl met 3 maanden nog maar 22% zelf voedt) dus het is goed dat je het hier neerzet!
Precies, daarom zet ik het ook neer. Zodat anderen misschien een aha-erlebnis krijgen als ze dit zien. Had ik namelijk ook.
Wyfke, als ik jou was zou ik dan nu verlof opnemen. Het is erg zonde als dan achteraf blijkt dat het toch te druk is geweest en je er spijt van hebt dat je het niet gedaan hebt. En nu kun je dan een nog wat langere periode genieten van je uk, het is toch zo kort dat ze nog zo klein zijn.
Lisa: ja ik begin er steeds meer naar te neigen om dat verzoek toch maar in te dienen. Helemaal omdat ik 99% zeker weet dat dit de laatste zwangerschap was dus die babytijd maak ik dan niet meer mee. Ik geniet er daarom nu extra van!
pipa:die foto viel reuze me. 2de foto was al goed. Ze zijn met baby's minder kritisch. er staat maar 1 oor op, maar ze mocht niet lachen en de ogen moeten open. Had ik even geluk dat ze niet in een diepe coma lag....

Maar eerlijk gezegd staat ze er niet super charmant op met 3 onderkinnen...wel geestig want zde zal over 12 jaar wel zeggen...mam, hoe kon je dat nou doen / toestaan....

jojon, ziet er super uit die sauna, maar vond het wat prijzig....was de sauna het waard?

en dames veel plezier op vakantie.
We zijn net terug van het CB: zoon is 65 cm en weegt 8180 gram. En nee, dat zijn geen typfouten. Hij doorstond z'n prikken goed, het verwachte gekrijs bleef uit, wel flink huilen. Maar de borst maakte heel veel goed en nu ligt hij lekker te slapen.

Ring, misschien bij de komende meet dat we ze naast elkaar kunnen leggen? Ik zal zo hyves eens checken of er al concrete plannen zijn gemaakt.

CD, is er al gepoept? Mischien zou je kunnen proberen z'n voetjes te masseren. Ik denk dat er op internet wel te vinden is hoe en wat. Het is lastig uit te leggen hoe je dat doet zo met alleen woorden. Het darmgebied zit in elk geval midden onder de voetjes, tussen de hak en de aanzet van de grote teen zeg maar. Als je dat een beetje kneed, zit je al snel goed. Wij hebben dan nog geleerd halve cirkels te maken, maar alleen kneden mag ook. Wel goed op je kindje letten, zweten of rood aanlopen o.i.d. betekent stoppen.

Chica, heb je al met de kno-arts gebeld? Vervelend dat je zelf niet lekker bent.

Lisa, hoe is het nu met je zoon? Gelukkig drinkt hij z'n flessen wel. Je ongerustheid is heel herkenbaar.

Padababa, voel je je beter vandaag?

Pippa, ik vind de Beco super, maar zit wel een beetje met dit koude weer. Ik weet niet zo goed hoe te handelen. Als we naar buiten gaan, moeten we wel warm aangekleed zijn, maar als zoon dat in slaap valt en we gaan weer binnen, dan zitten we mooimet de jassen aan. Niet handig dus. Ik zit nu te denken om een goedkope veel te grote jas voor mezelf te kopen waar zoon dan bij in kan. Of heeft iemand een beter idee?

Ring, wat vervelend dat je de 4 maanden dip hebt. Ik dacht eigenlijk dat het voor een deel ook een fabel was, maar helaas dus. Kun je rust nemen om het weer op te krikken?

Wyfke, ik zal zo eens een foto opzoeken en op hyves zetten.

Volgens mij heeft de 4 maanden dip te maken met een paar dingen: je kindje wil meer melk, omdat hij/zij meer gaat bewegen. Je wordt vaak weer ongesteld. Je gaat weer aan het werk. Dat alles bij elkaar kan ervoor zorgen dat je aanbod even niet meer aan de vraag voldoet. Vaak aanleggen zou de oplossing zijn. (en dit heb ik ook alleen maar uit de boekjes hoor, want zoon is nog geen 4 maanden)

OOh, ik zie nu dat Ring het ook al uitlegt. Nou ja, ik heb het nu toch getypt.

Lastige keuze van het ouderschapsverlof. Ik neem het wel op, maar het is toch een beslissing die je alleen zelf (met partner) kan nemen.

Nou, ben benieuwd wat de prikdag gaat brengen. De meesten van jullie kindjes hadden niet veel last toch?
wyfke, niet geschoten is altijd mis....ik zou het proberen. Je moet je gevoel volgen.

Maar goed ik moet niets zeggen want drukdrukdruk en 4 dagen werken. MErk wel dat ik het ook veel vind, maar ook dat ik beter in mijn vel ga zitten doordat mijn hersenen weer werken (man wat werd ik lui, nu doe ik veel meer).

die cursus is 5 hele dagen in deventer, maar 's avonds ben ik lekker thuis. Het is gewoon een kans om een opleiding te doen en die wil ik aanpakken omdat ik bij die andere opleiding naast de boot heb gevist. Volgens mij is het in het voorjaar nog een keer een week en dan ben ik er vanaf.

Bv terugloop is volgns het cb hier erg normaal als je gaat werkn en actiever wordt en rust nemen, veel drinken en veel aanleggen schijnen idd te helpen.

Zelf heb ik er beperkt last van omdat ik eerst ook te veel productie had en nu precies goed.

Wel een hilarische situatie hier vanochtend....ik ben virj en dacht dus lekker in bed eerst te knuffelen en dan te voeden. Ik had piyama aan met bh en "pads"......dus ik ga op mijn linkerzij liggen; voel ik ineens nattigheid. lekkage langs de pad, tja dan heeft zo'n ding geen zin. snel deppen etc. Pruttel keek mij aan, mam wat doe je gek en geef me eten.
ring...op mijn cursus werd de tip gegeven een bed-dag in te lassen...veel en lekker eten, rink en veel voeden (liggend). en je lekker laten verzorgen / verwennen..hmm klinkt eigenlijk erg goed misschien ga ik het ok maar eens doen
Lisa, logisch dat je je zorgen maakt. Gelukkig is er volgens de ha-post niets ernstigs aan de hand. Moest je hem geen ORS geven?

Spannend, MissBr, weggaan met hummel zonder dat ze bijgeschreven is, maar in principe wordt er natuurlijk niet gecontroleerd, omdat het ook een EU-land is. Misschien kun je inderdaad voor de zekerheid haar geboorte-acte meenemen. Beter iets dan niets, toch?

Poehee, pittige cursus, Sanloes. Ik kan me voorstellen dat je daar niet naar uitkijkt.

De cijfertjes moeten ook wel leesbaar blijven Chica!

Pippa, jij ook met je gekke opmerkingen :-)

Ring, vervelend dat de bv nu terug loopt, maar zo te lezen, kunnen er genoeg redenen voor zijn en maak je je geen zorgen.

Wyfke, als ik jouw verhaal zo lees, zou ik ook de ouderschapsverlof erachteraan plakken. Volgens mij word je daar op dit moment het gelukkigst van.

Nerwen, jij hebt ook al zo'n bulletje! Wow 8 kilo!

Bedankt voor de tip over het masseren onder de voetjes. Gelukkig lijkt het niet nodig te zijn. Gisteren tijdens de laatste voeding, werd uk opeens heel wild. Ze "beet" echt in de speen van de fles, gaf heel veel kracht en liep rood aan. Heel zielig. Maar daarna was er dus een dikke, vette poepluier en was ze weer helemaal rustig. De poep was veel dikker dan ik tot nu toe gewend was, dus kennelijk heeft het daarom zo lang geduurd. Hopelijk gaat het vanaf nu wel beter....
Fijn dat het er in elk geval uit is CD, nu maar hopen dat de boel een beetje op gang blijft.

Nerwen: fijn dat hij de prikjes overleeft heeft, en wat een enorme vent al zeg, 8 kilo!

Ik heb wel eens gelezen dat kind onder je eigen jas niet geadviseerd word omdat dat snel kan gaan broeien. als ik van buiten kom en dochter slaapt en heeft haar jas nog aan dan laat ik haar daar gewoon in liggen maar houd er rekening mee met het soort dekentje of doek die ik over haar heen doe. Denk je echt dat hij het te warm krijgt dan?

Klinkt wel als heftige diarree zeg Lisa, heeft hij ook koorts? Als je het niet vertrouwd weer naar de huisarts gaan hoor!

Ik denk dat ik ook maar zo'n 4 maanden productiedip ga krijgen als ik sanloes haar tip zo lees, lekker laten verwennen en niets doen lijkt me wel wat. Ben nog steeds snotterig/warm/;koud/ rillerig enz. enz.

Sanloes: 5 dagen cursus zou ik ook geen zin aan hebben maar wel fijn dat je niet de hele week uithuizig bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven