man heeft gevoelens voor andere vrouw
donderdag 15 oktober 2009 om 18:06
Wat zouden jullie doen als je man/vriend vertelde dat ie gevoelens heeft voor een andere vrouw.Hij zegt dat ie niet verliefd ismaar dat er wel gevoel is en dat ie bevriend met haar wil blijven,
Mijn man heeft gevoelens voor zn vrouwelijke collega ze hebben dit ook met elkaar besproken en het was ook wederzijds.Maar omdat hij getrouwd is doen ze er niks me maar als ze vrijgezel waren geweest hadden ze het een kans gegeven.Mijn man zeg dat ie niet verliefd is maar wel meer dan collega gevoelens heeft en vrienden met er wil zijn.
Ik daarin tegen weet even zelf niet hoe ik hier mee om moet gaan moet ik die vriendschap niet goedkeuren of drijf ik ze dan juist in elkaars armen.Me man en ik praten er heel open over met elkaar maar hij kan het rot gevoel bij mij niet wegnemen en ik probeer het te begrijpen en ik gun hem heus wel vrienden maar waarom doet dit zo enorm pijn.
Mijn man heeft gevoelens voor zn vrouwelijke collega ze hebben dit ook met elkaar besproken en het was ook wederzijds.Maar omdat hij getrouwd is doen ze er niks me maar als ze vrijgezel waren geweest hadden ze het een kans gegeven.Mijn man zeg dat ie niet verliefd is maar wel meer dan collega gevoelens heeft en vrienden met er wil zijn.
Ik daarin tegen weet even zelf niet hoe ik hier mee om moet gaan moet ik die vriendschap niet goedkeuren of drijf ik ze dan juist in elkaars armen.Me man en ik praten er heel open over met elkaar maar hij kan het rot gevoel bij mij niet wegnemen en ik probeer het te begrijpen en ik gun hem heus wel vrienden maar waarom doet dit zo enorm pijn.
donderdag 15 oktober 2009 om 20:45
Wat een lastige situatie. Verliefd worden op een ander binnen een relatie kan gebeuren maar als je voor je huidige relatie wil gaan moet hij die verliefdheid niet blijven voeden door haar veel te zien en te stappen e.d.(echt niet ok lijkt me) Zou daar inderdaad ook grenzen in stellen dat je dat niet accepteert. Ik denk dat jullie juist meer dingen met elkaar moeten ondernemen en veel (vooral hierover) met elkaar moeten praten. Misschien moet je echt tot in de detail samen met hem die verliefdheid ontrafelen en onderzoeken of het misschien is ontstaan door dat er iets niet goed zit in jullie relatie en hoe jullie dit willen verbeteren. Misschien dat die verliefdheid van hem dan al een stuk minder (spannend) wordt.
donderdag 15 oktober 2009 om 20:45
quote:PoisenIvy schreef op 15 oktober 2009 @ 20:40:
natuurlijk kies je niet voor verliefd worden op een ander. Maar je bepaalt toch zelf wat je er mee doet en hoe je er meer omgaan.
Ik kan me niet ontrekken aan het idee dat papaS weinig tot geen rekening houdt met de gevoelens van mamaS en dan ben je wat mij betreft toch echt - ook al ben je zooooo eerlijk geweest om het te vertellen - toch een lulHelemaal mee eens!!...
natuurlijk kies je niet voor verliefd worden op een ander. Maar je bepaalt toch zelf wat je er mee doet en hoe je er meer omgaan.
Ik kan me niet ontrekken aan het idee dat papaS weinig tot geen rekening houdt met de gevoelens van mamaS en dan ben je wat mij betreft toch echt - ook al ben je zooooo eerlijk geweest om het te vertellen - toch een lulHelemaal mee eens!!...
donderdag 15 oktober 2009 om 20:52
quote:blondje schreef op 15 oktober 2009 @ 20:42:
He bah, ik heb hier echt geen goed gevoel bij! Hij gaat met haar stappen en ze blijft ook nog slapen? Never de nooit niet dat mijn man dat zou doen!
Ik wens je sterkte
dus hij heeft 2 opties:
of vriendschap kapot laten gaan.
of hij is een lul (omdat hij ondankt verliefdheid toch een gewone vriendschap wil blijven voeren)
en kijk maar goed ,meer opties laat jij niet over voor hem.
He bah, ik heb hier echt geen goed gevoel bij! Hij gaat met haar stappen en ze blijft ook nog slapen? Never de nooit niet dat mijn man dat zou doen!
Ik wens je sterkte
dus hij heeft 2 opties:
of vriendschap kapot laten gaan.
of hij is een lul (omdat hij ondankt verliefdheid toch een gewone vriendschap wil blijven voeren)
en kijk maar goed ,meer opties laat jij niet over voor hem.
donderdag 15 oktober 2009 om 20:53
donderdag 15 oktober 2009 om 21:02

donderdag 15 oktober 2009 om 21:12
quote:HansHier schreef op 15 oktober 2009 @ 20:33:
Mijn fout:
Dit voegde ik toe aan Eleonoras commentaar:
Eleonora:
Schreef je niet ergens dan 'emotioneel vreemdgaan' erger is dan 'lichamelijk vreemdgaan'?
Niemand kiest voor een ongewenste verliefdheid, Wel om al dan niet met een ander 'lichamelijk' vreemd te gaan.
Ja en dus?
Verliefdheid kun je ook 'voeren' natuurlijk en dat onder het motto dat je er niks aan kunt doen, want o, o, al die gevoelens.....
Dat onbewuste gaat maar tot op zekere hoogte op. In het topic waar ik mijn uitspraken deed gaat het over mensen die al anderhalf jaar straalstrontverliefd op elkaars lip zitten en dat blijven doen.
Ik had het trouwens vooral over het verschil tussen een keer met iemand naar bed gaan, als in een keer neuken na een avond stappen en klaar, en een verliefdheid van een jaar (waar het dus in het topic waar jij aan refereert over gaat) waarbij je je (erotische) verlangens uitspreekt, mensen denken dat je een stel bent omdat je je zo gedraagt en intussen de partner van de verliefde niet weet dat dat speelt.
Vind ik zelf die zogenaamde verliefdheid heftiger.
Mijn fout:
Dit voegde ik toe aan Eleonoras commentaar:
Eleonora:
Schreef je niet ergens dan 'emotioneel vreemdgaan' erger is dan 'lichamelijk vreemdgaan'?
Niemand kiest voor een ongewenste verliefdheid, Wel om al dan niet met een ander 'lichamelijk' vreemd te gaan.
Ja en dus?
Verliefdheid kun je ook 'voeren' natuurlijk en dat onder het motto dat je er niks aan kunt doen, want o, o, al die gevoelens.....
Dat onbewuste gaat maar tot op zekere hoogte op. In het topic waar ik mijn uitspraken deed gaat het over mensen die al anderhalf jaar straalstrontverliefd op elkaars lip zitten en dat blijven doen.
Ik had het trouwens vooral over het verschil tussen een keer met iemand naar bed gaan, als in een keer neuken na een avond stappen en klaar, en een verliefdheid van een jaar (waar het dus in het topic waar jij aan refereert over gaat) waarbij je je (erotische) verlangens uitspreekt, mensen denken dat je een stel bent omdat je je zo gedraagt en intussen de partner van de verliefde niet weet dat dat speelt.
Vind ik zelf die zogenaamde verliefdheid heftiger.
donderdag 15 oktober 2009 om 21:12
Arme meid, laat je niet in de war brengen doordat hij het zo mooi weet te brengen. Het is inderdaad heel moeilijk voor hem als hij iemand anders leuk is gaan vinden die hij ook nog eens vaak moet zien, het is nog moeilijker voor jou. Hij heeft vast nog andere vrienden die niet met hem naar bed zouden gaan ookal was ie hardstikke single, dus gun hem gewoon vaker een avondje met hen.
Ik zou het verder zo brengen, 'als jij risico's wil nemen met onze relatie en het prima vind dat er een kans bestaat dat je het verknalt, dan moet je vooral met haar afspreken'
lief dat ie t opbiecht hoor maar willen gaan stappen met haar is a; DOM en b; ONGEVOELIG
en nu mag ie weer fijn gaan investeren in jullie relatie of anders moest jij ook maar eens om je heen gaan kijken
Ik zou het verder zo brengen, 'als jij risico's wil nemen met onze relatie en het prima vind dat er een kans bestaat dat je het verknalt, dan moet je vooral met haar afspreken'
lief dat ie t opbiecht hoor maar willen gaan stappen met haar is a; DOM en b; ONGEVOELIG
en nu mag ie weer fijn gaan investeren in jullie relatie of anders moest jij ook maar eens om je heen gaan kijken
donderdag 15 oktober 2009 om 21:16
De zogenaamde term "vriendschap" wordt door de man van TO (misschien wel onbewust) als middel gebruikt om legaal met die collega om te kunnen gaan. En TO wordt als ze deze "vriendschap" niet zou accepteren/ (of het contact in ieder geval te verminderen) ook nog eens door man en collega als de bad guy in dit hele verhaal gezien denk ik.
donderdag 15 oktober 2009 om 21:32
Voor de mannen hier....
Zouden jullie er ook zo makkelijk over denken, als het jullie vrouw was die dit deed?....
Als zij lekker zou gaan stappen met een collega waar zij speciale gevoelens voor had....
zou dat jullie helemaal niets doen?...
In het kader van het is gewoon maar een vriend!
Dat maakt je mij niet wijs.
Zouden jullie er ook zo makkelijk over denken, als het jullie vrouw was die dit deed?....
Als zij lekker zou gaan stappen met een collega waar zij speciale gevoelens voor had....
donderdag 15 oktober 2009 om 22:10
quote:dark schreef op 15 oktober 2009 @ 21:32:
Voor de mannen hier....
Het zou mij niet lekker zitten nee.
maar ik zou het haar ook niet verbieden, ik vindt dat ze door eht te vertellen het juiste heeft gedaan, ik zou het erover hebben hoe ze ervoor zorgt dan er geen fouten worden begaan, maar ik zou niks gaan verbieden, dat lijkt dan bijna lik op stuk.
aka als ze niks zeggen zijn ze beter af.
Voor de mannen hier....
Het zou mij niet lekker zitten nee.
maar ik zou het haar ook niet verbieden, ik vindt dat ze door eht te vertellen het juiste heeft gedaan, ik zou het erover hebben hoe ze ervoor zorgt dan er geen fouten worden begaan, maar ik zou niks gaan verbieden, dat lijkt dan bijna lik op stuk.
aka als ze niks zeggen zijn ze beter af.
donderdag 15 oktober 2009 om 22:32
Je kunt een ander inderdaad niet iets verbieden. Hij / zij is niet je bezit. Maar als de man van TO voor TO wil gaan moet hij niet die verliefdheid blijven voeden door steeds contact met haar te hebben. Dat moet die man van TO zelf gewoon inzien en als hij dat niet wil zien is dat behoorlijk gevoelloos en respectloos naar TO toe.
donderdag 15 oktober 2009 om 22:42
quote:bicycle schreef op 15 oktober 2009 @ 22:32:
Je kunt een ander inderdaad niet iets verbieden. Hij / zij is niet je bezit. Maar als de man van TO voor TO wil gaan moet hij niet die verliefdheid blijven voeden door steeds contact met haar te hebben. Dat moet die man van TO zelf gewoon inzien en als hij dat niet wil zien is dat behoorlijk gevoelloos en respectloos naar TO toe.
Ok daaar ben ik het niet mee eens, ik vindt het niet respectloos.
en verliefdheid blijven voeden is wel een beetje zwartgalligbekijken van de situatie
Ok daaar ben ik het niet mee eens, ik vindt het niet respectloos.
en verliefdheid blijven voeden is wel een beetje zwartgalligbekijken van de situatie
donderdag 15 oktober 2009 om 23:11
Oke Warsocket, je zou niets gaan verbieden.
Maar zou jij het van je vrouw niet meer respectvoller vinden tegenover jou, als ze helemaal niet met die vriend/collega uit zou gaan?...
Dat is wat de meeste vrouwen hier allemaal dwars zit...
Dat hij weinig respect toont tegenover zijn vrouw, door nog gewoon met haar te gaan stappen, terwijl hij weet dat het zijn vrouw verdriet doet, en haar ook nog eens te laten slapen.
Ze zien elkaar al elke dag op het werk, kunnen ze het daar dan niet gewoon bij laten?
Dat is al erg genoeg voor zijn vrouw, vindt je niet?...
Maar zou jij het van je vrouw niet meer respectvoller vinden tegenover jou, als ze helemaal niet met die vriend/collega uit zou gaan?...
Dat is wat de meeste vrouwen hier allemaal dwars zit...
Dat hij weinig respect toont tegenover zijn vrouw, door nog gewoon met haar te gaan stappen, terwijl hij weet dat het zijn vrouw verdriet doet, en haar ook nog eens te laten slapen.
Ze zien elkaar al elke dag op het werk, kunnen ze het daar dan niet gewoon bij laten?
Dat is al erg genoeg voor zijn vrouw, vindt je niet?...
donderdag 15 oktober 2009 om 23:13
quote:bicycle schreef op 15 oktober 2009 @ 22:47:
nee hoor niet zwartgallig dat is gewoon realistisch.
realistisch is niet gelijk het meest zwartgallige senario bekijken
realistisch lijkt mij, hij is nu eerlijk, dwz dat hij wil graag open kaart spelen en bljiven spelen
(als hij haar had willen doen aka een affaire had ie dat. wel in het geniep gedaan, zonder de radar op zichzelf te richten)
Hij wil nu de vriendschap niet opgeven. en het kost wat praten maar het waait wel weer over.
dat lijkt mij realistisch, en een gezonde relatie.
Mar als je ej vriend niet zo kan vertrouwen door vorige relaties, dan lijkt eht me dat ej gewoon pech hebt gehad met je partners tot nu toe.
nee hoor niet zwartgallig dat is gewoon realistisch.
realistisch is niet gelijk het meest zwartgallige senario bekijken
realistisch lijkt mij, hij is nu eerlijk, dwz dat hij wil graag open kaart spelen en bljiven spelen
(als hij haar had willen doen aka een affaire had ie dat. wel in het geniep gedaan, zonder de radar op zichzelf te richten)
Hij wil nu de vriendschap niet opgeven. en het kost wat praten maar het waait wel weer over.
dat lijkt mij realistisch, en een gezonde relatie.
Mar als je ej vriend niet zo kan vertrouwen door vorige relaties, dan lijkt eht me dat ej gewoon pech hebt gehad met je partners tot nu toe.
donderdag 15 oktober 2009 om 23:17
quote:willem1959 schreef op 15 oktober 2009 @ 22:39:
E R I S G E E N V E R L I E F D H E I D ! ! ! !
Zie openingspost.
Wat is het dan volgens jou?..
Waarom was hij dan wel iets met haar begonnen, als hij vrijgezel had geweest?
Lust aantrekkingskracht?..
Er speelt in iedergeval iets tussen die twee, of zie ik dat verkeerd?.
E R I S G E E N V E R L I E F D H E I D ! ! ! !
Zie openingspost.
donderdag 15 oktober 2009 om 23:20
quote:dark schreef op 15 oktober 2009 @ 23:17:
[...]
Je kan ook iets beginnen zonder verliefd te zijn, gewoon omdat je elkaar ligt en denkt dat je compatible genoeg bent om samen een toekomst op te bouwen.
aka
Niet iedereen heeft verliefdheid of lust nodig om een relatie een poging te geven.
[...]
Je kan ook iets beginnen zonder verliefd te zijn, gewoon omdat je elkaar ligt en denkt dat je compatible genoeg bent om samen een toekomst op te bouwen.
aka
Niet iedereen heeft verliefdheid of lust nodig om een relatie een poging te geven.
donderdag 15 oktober 2009 om 23:38
donderdag 15 oktober 2009 om 23:48
@ Warsocket; de situatie is toch nu al niet zo rooskleurig. Het enige wat ik er nog bij bedenk is dat die gevoelens van die man niet verder aangewakkerd hoeven te worden, wil je je eigen relatie nog gezond houden; dat lijkt me toch niet onlogisch. Verder vind ik het ook wel eerlijk van de man van TO dat hij het heeft verteld, maar gevoelens kunnen soms wel het verstand vertroebelen daarom moet je verder ook niet de kat op het spek binden door met elkaar te gaan stappen e.d.