Bezemtopic deel 4

05-10-2009 12:43 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

Eerste bezemtopic

Het oude topic
Tjee wat lief om te zeggen Boro...

Tjonge... het raakt me werkelijk dat je mij zo ziet...

Mag ik je even een geven?
Boehoehoe

Ik vind jullie allemaaaaaaal lief!
Ik krijg steeds meer zin in de meet. Jullie komen toch ook? Anders ga ik niet hoor!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Als er niks tussen komt dan kom ik Nikki.

Coe, wilde jij nou nog meerijden?

Rainz tref ik op het station van B en

Fuss bekijkt nog of ze een afspraak kan verzetten zodat ze toch mee kan?

Ik ga plat. Ben moe.

Truste ...
De grote eind oktober meet ?

Ik ga dan niet - meerdere redenen -,

Maar een bezem meet zie ik wel zitten inmiddels hoor :-)

Gold, graag gedaan, het kwam echt uit mijn hart, soms ben ik bang dat ik te sentimenteel ben ofzo, maar ik dacht, what the heck, ik schrijf gewoon wat ik voel.

Bij jou bijv heb ik een idee hoe ik als moeder wil zijn :-) Hoe jij met je dochters omgaat, zo liefdevol, begripvol, maar toch ook "streng doch rechtvaardig" zeg maar.

Ik knuffel je terug
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Gold, mijn afspraak is verzet, dus ik ga graag mee

Nu slapen, sorry, kom het weeknd weer bijkletsen. De werkdagen zijn te lang momenteel.
Dames ik ben heel druk (ben nu gezellig aan het meedarten) maar ik wilde even laten weten dat jullie in korte tijd ook erg belangrijk voor mij geworden. Een dikke knuffel voor jullie allemaal
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Lieverds,

Nog mijn eigen Pastij-recept ( Ik denk dat HPL het lekker zal vinden bijv. ) ( En ik ben slecht in hoeveelheden, ik kook op gevoel, dus de hoeveelheden moet je zelf uitzoeken )

Ik had 1 pastei gemaakt in een fikse ovenschaal.

Benodigdheden:

2 kipfilets

1 pot worteltjes en ewrten

kouseband

augurk en zilverui ( naar behoeven )

cashewnoten

1 bol knoflook

1 grote ui

4 eieren

Vestin

Chineese 5 kruiden poeder

Faja lobi bami trafasie

Boullion blokjes.

2 pakjes bladedeeg

Zet de kip in een laagje water op het vuur. Voeg daar aantoe 3 gekneusde knoflook tenen, vestin 5kruidenpoeder en wat boullion blokjes. ( Ik had die halve blokjes, heb er 4 van toegevoegd.van de kruiden allebei ongeveer 1 theelepel. )

Laat dit 25 minuten goed doorkoken

Snij de ui en knoflook heel fijn en fruit dit in een braadpan in een beetje olie of boter.

Snij de kouseband, augurk, zilverui en worteltjes in stukjes van ongeveer 0.5 cm en voeg dit samen met de erwten en cashewnoten toe, bak alles lekker flink door.

Voeg als laatste een scheut faja lobi bami trafesie toe ( ik had ongeveer 4 eetlepels, goed pittig maar niet te ) en roer het prutje nog even om.

Haal de kip uit het water en kook de 4 eieren hard.

Snijd \ pluk de kip ook in kleine stukjes en doe ook dit in de braadpan. Bak alles goed door elkaar zodat de smaak goed door alles heen zit.

maak een bodem van bladedeeg en leg plakken over de rand van de bodemschaal heen.

Pel de eieren en snijd ze in dunne plakken.

Giet het mengsel uit de braadpan in de ovenschaal en leg de eisnippers er bovenop. Maak een mooie dichte pastij door de overhangende flappen dicht te vouwen, bouw hem eventueel dicht met meer plakken bladendeeg. ( de pastei moet dus helemaal dicht zijn )

Bestrijk de bovenkant met eigeel en hoppa in de oven maar.

Het is klaar als de korst mooi krokant en bruin is.

Het was goddelijk.

Morgen neemt Vriend de rest vol trots mee naar zijn werk om aan zijn surinaamse collega te laten zien en proeven .

Truste liefjes

Faja lobi, voor zij die het niet kennen
En daar zat ik weer, wakker in het midden van de nacht....

De dagen zijn druk, zo druk dat ik geen tijd heb om te forummen (laat staan bezemen, alleen het hoogst noodzakelijke gebeurd), ik crash dan ook iedere avond in bed, om vervolgens na een paar uurtjes wakker te worden en urenlang niet meer te kunnen slapen...

Ik lees wel nog mee, maar loop dus hopeloos achter met reageren.

Ik wil wel even zeggen dat jullie allemaal lieverds zijn, dit is een mooi topic!
Bor je bent geweldig. Ik voel me echt heel erg groots nu.

Ik heb je recept gekopieerd. Dat ga ik zeker uit proberen.]

En Pips jij komt er ook wel weer. Hoe'st nu met je knie?

En soms zit het mee, soms zit het tegen. That's life.

Je moet er weer even in komen en dan ga je weer als een tierelier. Let op mijn woorden.

Er zitten hier op dit topic trouwens allemaal van die kanjers. group:hug:

En ik kom ook naar de meet. Jammer Bor dat jij er niet bent.

Gelukkig dat we nog een keer een bezemmeet hebben.

Ik heb wat meets tegoed zeg. Ook nog een meet met Robo en de meissies van dat topic.
Goedemorgen allemaal
Mogguh meissies.

Miss M wat ben je vroeg?

Straks even snel langs en door alles met de franse slag.

Vanmiddag met vriendin en schoondochter naar Ikea.
Jullie zijn lief

Boor

Ik ga wel naar de meet maar moet 's avonds ook naar het theater, dus blijf maar kort

MissM, wat dacht je van aan het eind van d emiddag een tukkie en dan wat later naar bed?

Boor, klinkt lekker! Faja Lobie is super!

Vandaag

Werken (laat maar ik rijd mee dus niet erg)

Goed voor mezelf en anderen zorgen

Mr N bellen

Mediteren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mogguh maisjes...

Lekker maar licht geslapen, ik moest oppassen met de zalf op mijn brauwen.

Boro, ik probeer voor mijn kinderen de moeder te zijn die ik zelf nooit gehad heb...

Leuk dat je mee gaat meeten Fuss!

MissM, je leest er ws steeds overheen, maar ik heb al een paar keer gevraagd hoe veel weken de zwangerschap nu is?

Ik zag dat je aan het afbouwen was?

To do:

Stofzuigen

Wassen, drogen, vouwen blablabla..

Keuken verder soppen

Badkamers

Boodschappen.

Eerst koffie (maar dat wisten jullie al he?)

He, het is hier echt hoer'n-herfstweer, motregen, sombere lucht, koud...

Maar het kan me deze keer niet schelen! Het leven is mooi!
Oh leuk Ikea Zoeb!

Ik heb gisteren bank-hangend bedacht dat ik zo'n deken wil waar je je handen uit kan steken.

Lijkt me wel aangenaam forummen komende winter..
Ik vind jullie ook allemaal lief!

MissM, ik kan me herinneren dat ik daar ook heel veel last van had toen ik zwanger was. Mijn oplossing was wat Pips ook al zei, 's middags even gaan liggen en dan 's avonds wat later naar bed gaan.

Boro, recept klinkt lekker, haal je die Faja Lobie bij een toko?

Straks even nabellen op een sollicitatie.

Verder nog:

- de laatste dingen halen voor de vakantie,

- stofzuigen,

- dweilen,

- man succes wensen met zijn functioneringsgesprek en zijn sollicitatiegesprek.
Bij ons staat de faja lobi gewoon in de c1000 :-) Maar ze hebben het ook zeker te weten bij de (surinaamse) toko. :-)

Mogge allemaal
Boro wat een mooie woorden.Ik heb ze vaak in mijn hoofd zitten maar vind het dan moeilijk om op te schrijven!Vind het een mooi gegeven dat mensen die je alleen via hier kent toch zoveel voor elkaar kunnen betekenen!

Gold,wat fijn dat je blij bent met je wenkbrauwen!Nu ben je nog een lekkerder wijffie,haha!

Hulp is er,belde al dat ze bus gemist had(Goed begin grrr)

Later kanjers!!
Goeiemorgen

Ik ben ook blij met dit topic, de positiviteit die ervan uitstraalt (lekker doelgericht zijn met elkaar) en de warmte die daar dan prima bij blijkt te werken.

Vanochtend met een goed gevoel wakker geworden. Al het geknor van Oudste van de week was eigenlijk een roep om een leerstrategie (althans, dat hoop ik). Met die strategie en een nachtje slapen bleek hij zijn topo zodanig onder de knie te hebben dat hij zelfs durft te hopen op een tien. (en alles boven een zeven is ook goed natuurlijk ).

Nu vort aan het werk en vanavond lekker vrij van dat huiswerkgedoe.

Hoofdpijn is al een week knudde trouwens. Maar dat mag de pret niet drukken..
Goldie, ik ben nu 34 weken, het telt dus af!

Maar ik moet nog 2 weken werken dus ik kan overdag nog geen dutjes doen

*gaat verder zitten wachten op de kraamzorgmevrouw die zo meteen komt voor het intakegesprek*
Ooh spannend MissM!!Helaas geen tips wat betreft slapen,ik sliep altijd als een os toen ik zwanger was,en snurken niet normaal meer!!

Mamz,zomaar voor jou een dikke knuffel,omdat ik het knap vind hoe je alles voor elkaar krijgt!

Heb eerst het lijstje met hulp doorgenomen en gevraagd of ze dacht dat dat teveel was.Ze zegt van niet maar dat ze van de week moest wennen.Heb haar de tip gegeven om eerst alles met nat af te nemen voordat ze gaat stofzuigen,woensdag heeft ze nl 3 keer de stofzuiger moeten pakken omdat er zooi van de kast en vensterbank viel..Niet zo efficent dus..

Ik ga straks even naar het zieknhuis,mijn darmen doen het nog steeds niet goed.Wel enorme krampen en verder niks,ondanks de roosvicee laxo en lactulose.Hopelijk kunnen ze me er vanaf helpen.Ben er gewoon een beetje misselijk van.

Verder hoef ik niks behalve een boodschappenlijstje maken!

Rainz,als ik je niet meer spreek hier wens ik jullie een hele fijne vakantie!!Hopelijk veel zon!!
Oh er is een vliegtuigje neergestort. Was net op het nieuws. Nee, nu eens niet in ons durpke, maar wel vlak bij mijn werk. Er gebeurt hier nog eens wat zo af en toe zeg.
Fijn Mamz!!!!!!!!!!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik heb het net gehoord op het nieuws Zoeb.

Moest aan jou en Rainz denken.

Ik ben net 1 uurtje aan het werk en heb nou al gedoe met collega.

Dit wordt niet mijn dag, denk ik........................
Erik is de Mol en HPL de Lul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven