telegraaf fouter dan fout...

16-10-2009 08:40 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wilde ik in de telegraaf een reactie geven op de film van reinout oerlemans, komt een vrouw bij de dokter.

Mijn reactie was dat ik het schandalig vind dat een man zoals Kluun slapend rijk wordt over het leed van zijn vrouw.Zij had kanker, hij gaat vreemd, heeft schijt aan haar gevoelens, zij gaat dood en meneer wordt rijk door een zielig verhaal op te schrijven.

Ik heb van zeer dichtbij kanker en de strijd die erbij hoort meeggemaakt en vindt die Kluun maar een slappe zak dat hij dat niet aan kon.

Blijkbaar is de Telegraaf van mening dat je alleen maar positief mag zijn over Kluun en Oerlemans want mijn bericht werd tot 2 keer toe geweigerd. Echt belachelijk! Ik wist dat ze fout waren maar zo fout????

Hebben jullie hier ook ervaring mee?
quote:lois18 schreef op 16 oktober 2009 @ 14:18:

[...]

Zo klink je wel ja!Ja hoor klopt. Als dit jouw manier van discussiëren en/of je gelijk willen halen is, dan ben ik met jou wel klaar.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:minny schreef op 16 oktober 2009 @ 14:11:

[...]

Ja....dat kan ze nu moeilijk meer weerleggen.... Ik geloof er niks van.Dat weet je nooit nderdaad
Als je het boek goed leest dan zijn Carmen en Stijn wel op het punt gekomen dat ze zei dat ze liever ging scheiden. Hij heeft haar toen trouw beloofd.

Maar daarna ging hij toch weer liegen tegen haar. Dat vind ik wel kwalijk hoor. Dan kan je wel zeggen dat Carmen het accepteert maar dat is niet zo.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:20:

[...]

Ja hoor klopt. Als dit jouw manier van discussiëren en/of je gelijk willen halen is, dan ben ik met jou wel klaar.Tja dat moet je zelf weten maar jouw eigen reactie vroeg hierom.....Misschien kun je zelf eens terug lezen hoe je zelf dingen beschrijft dan komt het namelijk nogal koud over.maar geod je was al klaar met mij.....
quote:Maleficent schreef op 16 oktober 2009 @ 14:22:

Als je het boek goed leest dan zijn Carmen en Stijn wel op het punt gekomen dat ze zei dat ze liever ging scheiden. Hij heeft haar toen trouw beloofd.

Maar daarna ging hij toch weer liegen tegen haar. Dat vind ik wel kwalijk hoor. Dan kan je wel zeggen dat Carmen het accepteert maar dat is niet zo.Dat is precies wat ik steeds bedoel! Zijn vrouw werd keihard voor lul gezet.
.
quote:Maleficent schreef op 16 oktober 2009 @ 14:22:

Maar daarna ging hij toch weer liegen tegen haar. Dat vind ik wel kwalijk hoor. Dan kan je wel zeggen dat Carmen het accepteert maar dat is niet zo.

Natuurlijk is dat fout. En liegen helemaal. Dan heeft ze geen keuze, want dan weet ze niet dat er reden is om die keuze te maken.

Maar het staat wat mij betreft los van haar ziekte.
quote:lindy schreef op 16 oktober 2009 @ 14:23:

O, het gaat weer een bitchrelfight worden. Altijd schattig, op dit forum.Nee hoor, klaar is klaar
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:24:

[...]

Natuurlijk is dat fout. En liegen helemaal. Dan heeft ze geen keuze, want dan weet ze niet dat er reden is om die keuze te maken.

Maar het staat wat mij betreft los van haar ziekte.nee, ik kan dat niet los koppelen. Als zij dan aangeeft dat ze hem nodig heeft (ook vanwege haar ziekte).
Voor mij staat het niet los, door die ziekte is het juist extra erg wat hij gedaan heeft. Zeker omdat hij na haar dood (en lijden dus) ook nog eens rijk is geworden door een boek te schrijven over zijn walgelijke gedrag. Zonder rekening te houden met haar nabestaanden, die al genoeg verdriet te verwerken hebben. Niet blij? Ik zou razend zijn.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:24:

[...]

Nee hoor, klaar is klaar voor mij ook hoor.
quote:Maleficent schreef op 16 oktober 2009 @ 14:26:

[...]

nee, ik kan dat niet los koppelen. Als zij dan aangeeft dat ze hem nodig heeft (ook vanwege haar ziekte).Ik zie dat anders. Het is niet erger om vreemd te gaan ij een gezonde partner dan bij een zieke.
Kluun heeft zichzelf blootgegeven.

Elke dag gaan er weeet-ik-veel hoeveel mannen vreemd. Slaan hun vrouw of doen weet ik het wat. Ik praat niks goed maar hij heeft laten zien dat je je ook zo kan voelen. Als mijn partner kanker zou krijgen zou ik niet weten hoe ik zou reageren. schreeuwen, mijn kop in het zand steken. Ik weet het niet. Hij wel en heeft het op geschreven.

Ik denk dat er veel meer mannen zijn die zich zo voelen en misschien het zelfde doen.

Hij liep weg van zijn problemen omdat hij niet wist hoe hij het wel moest doen. Niemand leert je dat.
Ik vond het trouwens ook vaag aan het einde van het boek, dat Roos werd uitgenodigd voor de begrafenis.
Min, hij had een eigen zaak en een prima de luxe leventje als je het verhaal mag geloven. Centjes genoeg

Waarom mag hij er niet aan verdienen? Wat maakt het nou zo verwerpelijk? Mag niemand dan ooit meer schrijven over zijn ervaringen met een zieke partner? Of mogen alleen 'heiligen' dat?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:27:

[...]

Ik zie dat anders. Het is niet erger om vreemd te gaan ij een gezonde partner dan bij een zieke.Dat is het juist wel. Je bent veel kwetsbaarder. En bovendien zal je veel sneller de schuld bij jezelf leggen door je ziekte > ben ik niet mooi genoeg zonder die borst, zonder mijn haren > ik ben niet vrouwelijk genoeg.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:27:

[...]

Ik zie dat anders. Het is niet erger om vreemd te gaan ij een gezonde partner dan bij een zieke.Ik vind van wel.
quote:Hij liep weg van zijn problemen omdat hij niet wist hoe hij het wel moest doen. Niemand leert je dat.Klopt.
quote:Maleficent schreef op 16 oktober 2009 @ 14:28:

[...]

Dat is het juist wel.

Dat vindt jij

Je bent veel kwetsbaarder. En bovendien zal je veel sneller de schuld bij jezelf leggen door je ziekte > ben ik niet mooi genoeg zonder die borst, zonder mijn haren > ik ben niet vrouwelijk genoeg.Je vult wel onwijs in.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:28:

Min, hij had een eigen zaak en een prima de luxe leventje als je het verhaal mag geloven. Centjes genoeg

Waarom mag hij er niet aan verdienen? Wat maakt het nou zo verwerpelijk? Mag niemand dan ooit meer schrijven over zijn ervaringen met een zieke partner? Of mogen alleen 'heiligen' dat?Als je je partner zo behandeld hebt dan "mag" dat idd niet meer nee. Sowieso vind het verwerpelijk als je rijk wordt over andermans leed....zeker als je diegene zo behandeld hebt. En geld zat? Nou, dan kan de winst vast wel voor 100% naar het KWF of zo toch? ......toch?
En soms kan het hebben van sex ook niet meer. Als je veel chemokuren hebt ondergaan, dan kun je contactbloedingen krijgen van het vrijen bijvoorbeeld. Lijkt mij heel erg kwetsend als je man het dan elders oplost.

Kom, het is in goede en slechte tijden he! Het is makkelijk om een verbinding aan te gaan en een leuk stel te zijn als het goed gaat. Hoe sterk je bent als persoon en als stel bent, zie je pas als het slecht gaat.
quote:minny schreef op 16 oktober 2009 @ 14:32:

[...]

Als je je partner zo behandeld hebt dan "mag" dat idd niet meer nee.

Dus alleen heiligen mogen ober een ander schrijven? En wie bepaalt wat heilig genoeg is?

Sowieso vind het verwerpelijk als je rijk wordt over andermans leed....zeker als je diegene zo behandeld hebt. En geld zat? Nou, dan kan de winst vast wel voor 100% naar het KWF of zo toch? ......toch?Het is ook zijn leed. En waarom zou hij zijn geld weg moeten geven?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:31:

[...]

Je vult wel onwijs in.Jij ook. Jij benadert het heel erg vanuit JOUW kader. Dat mag hoor, ik ben het alleen niet met je eens.
Ik hoop er nooit achter de komen of ik wel of niet het zelfde als Stijn zou doen.... Extreme omstandigheden......Het blijft onvoorspelbaar.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 oktober 2009 @ 14:34:

[...]

Het is ook zijn leed. En waarom zou hij zijn geld weg moeten geven?Ja maak er een zielig slachtoffer van...

Jij schrijft zelf dat ie al een luxeleventje had, al argument. Nou dan kan ie het toch prima weggeven, als ie niet als een aasgier rijkdom wil vergaren over andermans rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven