Vreemde telefoontjes...

17-10-2009 11:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topictitel klinkt misschien spannender dan het is maar ik zit er toch mee.

Sinds een dag of 8 krijgen we elke dag een 'privé' telefoontje. We namen de eerste keren op, hoorden niets en hingen op. Het is elke dag maar één keertje tot nu toe en verschillende tijdstippen. De laatste dagen nemen we maar helemaal niet meer op bij privénummers.

Wat zou dit kunnen zijn? Iemand die ons wil stangen? Of een callcenterachtige actie ofzo?

Iemand ervaringen/ideeen?
Inbrekers. Checken op welke tijdstippen je thuis bent. Tenminste, dat is wat mijn moeder altijd dacht bij zulk soort acties. Zij hadden het regelmatig en het hield na een week ofzo ook meestal wel weer op.

Bijzonder genoeg is er nog nooit ingebroken bij ze dus ik vraag me af of haar theorie nou zo betrouwbaar is
Dan zou ik dus beter op kunnen nemen. Want ik ben heel veel thuis
Ik weet niet of je je mobiele nummer eens hebt gegeven op i-net. Ja dan bellen ze wel met reclame/aanbiedingen en dat soort onzin. Zou me niet druk maken, houdt vanzelf op! Anders kun je het aan de provider melden, wie jou nou elke dag belt! succes
quote:Aruba schreef op 17 oktober 2009 @ 11:50:

Dan zou ik dus beter op kunnen nemen. Want ik ben heel veel thuis Kwaad kan het natuurlijk nooit om op te nemen.
Bij callcenters bellen tegenwoordig computers automatisch nummers. Maar het kan zijn dat er op dat moment geen medewerker beschikbaar is om het gesprek te doen. En dan hoor je dus niks en wordt de verbinding weer verbroken. Heel vervelend, heb het ook al een paar keer gehad.
Incassobureau... die hebben zo'n doorschakelsysteem en dan lijkt het eerst of je een dooie lijn krijgt. Maar als je wacht dan krijg je iemand aan de lijn.
ik heb al eens gehoord dat deze telefoontjes via callcenters komen. Daar worden een aantal nummer tegelijk gebeld en wie het eerste oppakt krijgt de medewerker aan de lijn. De andere mensen krijgen dan niets te horen. Maar of dit klopt?? Geen idee.

Wij hadden dat ook al eens, op www.infofilter.nl kun je je nummer invoeren en dan word je als het goed is niet meer gebeld. Dat heb ik toen gedaan waarna het bij ons stopte. Dat duurt wel een paar weken voordat het stopt.

Succes!
quote:Bianca40 schreef op 17 oktober 2009 @ 11:57:

Incassobureau... die hebben zo'n doorschakelsysteem en dan lijkt het eerst of je een dooie lijn krijgt. Maar als je wacht dan krijg je iemand aan de lijn.

ik las eerst:

En dan lijkt het net of je een dooie aan de lijn krijgt.

Ik zat me al helemaal af te vragen hoe een lijk dan klinkt, en wat voor geluid dat maakt
Heb daar op mijn vaste nummer ook last van gehad en heb het gemeld bij de KPN. Die gaven aan dat het telefoontjes van callcenters zouden kunnen zijn. Een computer maakt verbinding met een heleboel aansluitingen tegelijk. Als er dan een verbinding ontstaat bij een ander kan het zijn dat bij jou de telefoon alleen maar een paar keer overgaat of als jij hem aanneemt dat je verder niets hoort. Hmm beetje warrig verhaal geloof ik. KPN raadde me aan om me bij Infofilter aan te melden en dan zou ik er geen last meer van hebben. Na die tijd geen rare telefoontjes meer gehad.
quote:eiram schreef op 17 oktober 2009 @ 11:57:

ik heb al eens gehoord dat deze telefoontjes via callcenters komen. Daar worden een aantal nummer tegelijk gebeld en wie het eerste oppakt krijgt de medewerker aan de lijn. De andere mensen krijgen dan niets te horen. Maar of dit klopt?? Geen idee.

Wij hadden dat ook al eens, op www.infofilter.nl kun je je nummer invoeren en dan word je als het goed is niet meer gebeld. Dat heb ik toen gedaan waarna het bij ons stopte. Dat duurt wel een paar weken voordat het stopt.

Succes!Ik zou nu www.belmeniet.nl pakken. Deze blijft altijd geldig, infofilter maar 3 jaar.

Overigens kun je altijd nog gebeld worden door organisaties waarmee je een klantrelatie hebt!
quote:Bianca40 schreef op 17 oktober 2009 @ 11:57:

Incassobureau... die hebben zo'n doorschakelsysteem en dan lijkt het eerst of je een dooie lijn krijgt. Maar als je wacht dan krijg je iemand aan de lijn.We zijn niemand geld schuldig dus dat kan ik me niet voorstellen. Maar wat je zegt over eerst dooie lijn en dan wachten tot iemand opneemt dat ik ook. Dus de eerste keren wachtte ik netjes tot iemand wat ging zeggen. Maar toen werd er vervolgens opgehangen.
Wij hebben dit ook met vlagen. Volgens mijn man is het inderdaad het callcenter verhaal.
Belmeniet register had ik me heel toevallig net opgegeven vóórdat dit begon. Iemand een idee hoelang het duurt voordat dit geactiveerd is?
Mijn modem doet dit. Op de raarste tijdstippen, zelfs midden in de nacht. Gelukkig niet elke dag.
Wel vreemd dat je dan niets hoort maar ook gewone bedrijven bellen vaak met een privenummer, dus als ik eens gebeld wordt door de gemeente of mijn werk of het uwv oid dan is dat altijd met privenummer. Kan het niet zo zijn dat een bedrijf jou probeert te bellen en dat op verschillende tijdstippen doet omdat je dan misschien opneemt. Kan me voorstellen dat als een gewoon bedrijf je op een vast tijdstip bel dat je dan niet thuis bent, maar het dan eens probeert 's morgens of 's middags.
quote:Aruba schreef op 17 oktober 2009 @ 12:04:

Belmeniet register had ik me heel toevallig net opgegeven vóórdat dit begon. Iemand een idee hoelang het duurt voordat dit geactiveerd is?

Kan wel een paar weken zijn. Zeker telemarketingcampagnes die al lopen en dus al langs het register zijn gehaald, zullen nog kunnen bellen.

PS. mijn broer had het ook, dat het modem belde, ghost calls noemde de provider dat.
Hier een router. Geen idee of die ook 'ghost calls' kan produceren. Lijkt me trouwens wel heel naar als dat dan ook 's nachts voorkomt Bergamot.
Misschien altans daar had ik erg last van in de tijd dat ik met mijn ex ging, dat er vrouwen belde waarmee hij ''contact'' (lees vreemdgaan) had die mijn nummer dan uit zijn mobiel haalde en zo had ik keer op keer van dat soort privenummers die dan niks zeiden als ik opnam soms verbrak ik t contact maar en soms hun als ik zoiets had van na t zijn hun kosten die ze aan mij verspillen dan liet ik m ook soms maar aanstaan, maar erg irritant, omdat als mensen die dat met voorbedachte rade doen ze hun nummer uit kunnen zetten met bijv #31# of *31# of gewoon zo kunnen instellen op hun mobiel dat ze anoniem kunnen bellen, vreemd genoeg nadat ex weg was heb ik nooit meer van dat soort telefoontjes gekregen oh ja eigenlijk wel, maar toen was t ex die mij belde en niks zei en even bleef hangen als ik opnam en dan weer ophing, ging denk ik gewoon om de voldoening om mijn stem te horen ofzoiets dergelijks. Eigenlijk erg kinderachtig en best ziekelijk, maarja die mensen moeten er helaas ook zijn :S
Ik ben de afgelopen keren ook meerdere keren gebeld. Eén keer zelfs om half 3 `s nachts!! Schrok me dood.

Dan durf ik dus bijna niet op te nemen.

Maar ja, toch maar gedaan en *klik tuut tuut tuut
quote:sunshine1982 schreef op 17 oktober 2009 @ 12:37:

Misschien altans daar had ik erg last van in de tijd dat ik met mijn ex ging, dat er vrouwen belde waarmee hij ''contact'' (lees vreemdgaan) had die mijn nummer dan uit zijn mobiel haalde en zo had ik keer op keer van dat soort privenummers die dan niks zeiden als ik opnam soms verbrak ik t contact maar en soms hun als ik zoiets had van na t zijn hun kosten die ze aan mij verspillen dan liet ik m ook soms maar aanstaan, maar erg irritant, omdat als mensen die dat met voorbedachte rade doen ze hun nummer uit kunnen zetten met bijv #31# of *31# of gewoon zo kunnen instellen op hun mobiel dat ze anoniem kunnen bellen, vreemd genoeg nadat ex weg was heb ik nooit meer van dat soort telefoontjes gekregen oh ja eigenlijk wel, maar toen was t ex die mij belde en niks zei en even bleef hangen als ik opnam en dan weer ophing, ging denk ik gewoon om de voldoening om mijn stem te horen ofzoiets dergelijks. Eigenlijk erg kinderachtig en best ziekelijk, maarja die mensen moeten er helaas ook zijn :S

Dat is naar voor je zeg! En wat een vreemde meiden.

Hier wordt er gebeld op het vaste nummer en ééns op een dag en nooit 's nachts dus zijn niet echte stalker achtige praktijken.

Het was ook meer dat ik me er een beetje druk om maakte omdat we net een zoontje hebben en tja dan maak je je gewoon sneller druk
quote:Aruba schreef op 17 oktober 2009 @ 12:04:

Belmeniet register had ik me heel toevallig net opgegeven vóórdat dit begon. Iemand een idee hoelang het duurt voordat dit geactiveerd is?Bij mij duurde het een kleine week...
miss een broekzakbeller?

ALs ie 1x njjouw nummer heeft gebeld (evt erpongluk)

dan kan je in je broekzak met 2 knopjes gelijk jouw weer bellen (omhoog en groene telefoontje bijvoorbeedl) (dwz bel laatst gebelde persoon)

Zou ook een optie kunnen zijn?

Hebben we hier ook wel eens gehad, en dan 4x op een avond om bovenstaande rede.

(en ja er zijn een hoop mensen bij wie het mobiel op annoniem staat)
laten rinkelen... al is het vervelend. Als je opneemt, dan wil de box van de radio op 10 nog wel eens helpen
Net voor de 2e keer vandaag privénummer maar nu is het mysterie ontrafelt...

Na 7 seconden ongeveer, Goedemiddag ...... van de Neckermann...

Meteen maar aangegeven dat ik het heel naar vond dat je niets hoorde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven