***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Swis! Je bent geen zeurpiet en al helemaal geen onterechte zeurpiet! Het is gewoon vervelend dat je de energie die je altijd had nu niet meer hebt en dat B. daar nog niet helemaal op in kan spelen. Lieverd, heb het er vanavond even met B. over, misschien ziet hij het gewoon niet.

Laar, bedankt voor de tip! Ik ga donderdag even naar de Hema, denk ik!

Witch, weet je waaróm het afvallen niet lukt? Heb je een realistisch doel voor jezelf gesteld? Mijn werkster bijvoorbeeld is ook altijd van plan om af te vallen en stelt zich daarbij niet een heel realistisch doel voor. Ze wil veel te veel in een keer, wat niet lukt en waardoor ze naar de Herbalife en dergelijke grijpt. Gevolg: Ze valt af. Eventjes, om daarna weer meer kilo's aan te komen!
Dames, ik vrees dat mijn posts wel een beetje eenzijdig zijn en niet altijd helemaal de waarheid weergeeft.

Om eerlijk te zeggen heeft B gedurende de hele week precies 3 uurtjes rust, en dat zijn zijn fietsuurtjes.

Haha, denk eigenlijk dat de reden dat ik loop te zeuren ook meer is vanwege mezelf, dat ik gewoon echt voor mezelf op een rijtje moet zetten wat ik belangrijk vind. Daarna kan B er pas iets mee. Maar ik moet mezelf toegeven dat ik er niet gezelliger op wordt de laatste tijd. Moet echt actief met mezelf bezig gaan. Misschien eens wat gaan sporten ofzo (bah).

Maar ik zal wel erg blij zijn als die verbouwing gepland is. En als B in Januari zijn promotie krijgt (mocht hij die promotie niet krijgen dan moet hij direct ook maar wat vaker thuis blijven!).

He Laar, gaan jullie eigenlijk nog een paar dagen weg? Wat dacht je anders van gewoon een lang weekend naar een lekker wellness hotel ofzo? Even uitrusten voor de drukte in December en de bevalling?

Chance is vandaag ook nog niet langsgeweest. Meisje, hoe gaat het?
Hoihoi.... Swiss Het is ook heftig als je je niet goed voelt een peuter om je heen. Kan me je reacties goed voorstellen en hoop dat het een beetje helpt om het hier van je af te schrijven.

Hier vandaag hard gewerkt aan het speelhuis en nu staat het er!We moeten er hier en daar nog wat extra schroefjes in gaa draaien voor de stevigheid, maar het staat nu al als een huis. Fleur was helemaal happy vanmiddag!!! (en wij dus ook)
Swiss, ik snap heus wel dat B. niet het hele weekend weg is. Het is nu alleen heel logisch dat dingen je snel te veel worden.

Misschien kun je een sport doen die je leuk vindt? En dan bijvoorbeeld yoga van de sportschool erbij? Nee, niet direct afwijzen! Ik ben ook niet zweverig en vond het heel prettig. Op de sportschool is het echt heel normaal hoor. Het zijn rek- en strekoefeningen die ook nog eens heel ontspannend werken.

Het sporten is goed voor je lichamelijke gesteldheid, maar psychisch helpt het denk ik ook wel. Misschien baantjes zwemmen?

Fijn dat het speelhuis af is Dropje. Heerlijk!

Swiss, we willen inderdaad nog even weg. De strandplekken waar ik heen wilde zijn alleen niet meer zonnig (lekker handig weer). Nu wil ik graag half/eind november naar zo'n luxe hotel met zwembad, welness, kinderopvang etc en dan met z'n drietjes.

Even bankhangen. Moet toch eens leren wat rustiger aan te doen ofzo, want ik heb net wat teveel harde buiken steeds.
Lara, zwemmen en fietsen zijn eigenlijk de enige sporten die ik echt lekker vindt. Moet eens een goed zwembad zoeken waar ik in de avonduren heen kan.

En yoga kan ik eerlijk gezegd wel weer eens op de wii fit doen. We gaan in het nieuwe huis in de kelder een sportkamer inrichten. TV erbij, wii erop aangesloten en zo'n fitnesapparaat. Denk dat mijn been momenteel wel zo goed is dat ik daarop kan beginnen.

Lekker een luxe hotel. Dat willen wij eigenlijk ook af en toe proberen, lekker een lang weekend weg, B 's morgens even fietsen, terwijl Finn en ik kunnen badderen. Dan 's middags lekker samen. Heb trouwens een mooi boek besteld met alpenhotels.

Nu lekker slapen, welterusten iedereen.
Swiss knuf voor jou! Je bent geen zeurpiet! En natuurlijk gun je B zijn fietsuurtjes maar het zou wel handig zijn als hij die bijvoorbeeld doet in de slaaptijd van Finn. Alleen moet je hem dat wel zeggen mannen hebben inderdaad vaak een bord voor hun hoofd......Praat erover!

Lara lekker nog weg! Wanneer gaan jullie? En gaan jullie ook op wintersport? Ik ga waarschijnlijk dit jaar een paar dagen alleen met mijn ouders en broers. Mijn vriend heeft helemaal niets met wintersport dus dat is elk jaar weer een discussie. Ik ben gewend om elk jaar te skieen en vind het heerlijk! Toch is zo,n vakantie mij te duur met het idee dat niet iedereen er plezier heeft.....

Hier gaat het verder oke, ben het zat! Maar goed dat is geen nieuws meer..
Wanneer ga je dan? En blijft je vriend dan thuis met Luna en baby?

Ik denk niet dat we ook nog gaan skien. Ik ga ervan uit dat ik ergens half januari beval en dan is het ski-seizoen er iets te dicht op. Misschien gaat mijn vriend tegen die tijd nog een weekendje met vrienden, maar alleen als het soepel loopt hier.

Sterkte meisje! Overtijd zijn is stom. Lijdt je humeur er heel erg onder? En hoe gaat het slapen nu?

Hoe doe je het eigenlijk met Luna als de bevalling begint? Jouw ouders en schoonouders wonen in de buurt toch?

Poe, een sportkamer....! Nadeel is wel dat het heel erg op discipline aan komt en dat vind ik altijd best moeilijk.

Ga intussen inderdaad lekker zwemmen. Kost niet teveel moeite en is niet zo belastend, maar wel heel goed.
Als ik ga blijft mijn vriend alleen met baby en Luna. Klinkt nu wel heel stoer maar vraag me af of ik tegen die tijd nog wil.....ook wordt het lastig als ik dan nog volledige bv geef....

Ik vraag in ieder geval een paar dagen vrij van mijn werk en dan zie ik het wel tegen die tijd. Ik kan met mijn ouders meerijden en er is een plek over dus er hoeft niets geannuleerd te worden mocht ik toch niet gaan.

Overtijd gaan is inderdaad stom! Baal er ook echt van als was ik er wel vanuit gegaan. Hoop nu dat het maar niet nodig is om weer ingeleid te worden want wil graag thuis bevallen. Woensdag wordt ik gestript en dat lijkt me erg eng en pijnlijk dus hoop ook dat dat niet meer nodig is.......
Eindelijk weer internet!!!

Hier alles goed, vanavond bijlezen.
Strippen is niet eng en pijnlijk Chance, hoewel ik me wel kan voorstellen dat je dat idee hebt. Ik ben bij Puk gestript en het stelde wienig voor (en werkte wel!).

Om het heel plastisch te brengen: de vk voelt eerst of je al wat ontsluiting hebt (anders kan het niet) en beweegt haar vingers dan een beetje heen en weer. Dat voelt gewoon een beetje gek, maar dat doet echt geen pijn (tenzij je van alle stress natuurlijk helemaal verkrampt).

Bij mij zei ze dat je de meeste kans hebt dat het werkt als je die dag rustig aan kunt doen en gewoon lekker op de bank kunt hangen met een kopje thee. Is Luna die dag naar het kdv?

Handig dat je alle mogelijkheden open kunt houden met die wintersport!
Lara ik verkramp dus alles als er iets of iemand daar in de buurt komt....weet niet wat dat is zit echt tussen de oren. Bij Luna heeft de gyn mij ook geprobeerd te strippen. Dat was dus geen succes; ze probeerde het heel even en zei toen leer eerst maar eens te ontspannen zal je tijdens de bevalling wel nodig hebben.....aardig bot dus.

Mijn vriend gaat mee woensdag en Luna blijft bij mijn moeder. Ze kan daar gewoon blijven zodat ik rustig aan kan doen thuis, moeder heeft vakantie deze week dus dat is ideaal.

Tijdens de bevalling zal Luna ook bij mijn moeder zijn. Ouders en schoonouders wonen idd dicht bij ons.
He bah, dat is vervelend zeg (en wat een achterlijke gynaecoloog heb jij gehad!). Ik kan je eigenlijk alleen maar de tip geven heel bewust op je ademhaling te letten. Wanneer ik heel bewust adem haal raak ik altijd wat minder snel gestresst. Baat het niet dan schaadt het niet!

Fijn dat je moeder voor Luna kan zorgen. Dat is alweer een zorg minder.
Chance, spannend allemaal hoor.

Ik ben het met Lara eens over het bewust adem halen.

Ik had laatst in het ziekenhuis bij een controle dat iemand mij vertelde dat ik moest proberen heel duidelijk door mijn buik te ademen. Omdat ik daar nogmaal gesproken nooit op let, voelde ik een prik en daarna wat vervelende bewegingen met een naald veel minder.

Tuurlijk is dat heel wat anders dan wat jij nu gaat meemaken, maar ik weet wel dat dat onderzoek me andere keren veel meer pijn deed. Nu probeer ik dat dus elke keer bij bloed aftappen enzo.

Hier alles ok. Finn was vreselijk onrustig, maar had gelukkig geen aanval. Ik voel me redelijk.
Hoihoi.... Chance, duim voor je dat het nu snel mag beginnen, wachten is niet leuk!!

Hier vanochtend geen kindjes (ze zijn naar de opvang met zo'n gratis dagdeelkaart) en ik heb even snel het huis schoongemaakt en nu nog een uurtje voor mezelf./ Lekker hoor... Deze week voor het eerst weer 4 dagen werken. Heb er weinig zin in, maar zal er weer aan moeten wennen he...

Micha: fijn dat je internet het weer doet. ben benieuwd hoe de verhuizing naar je nieuwe stekkie is verlopen en hoe de kinderen het vinden!
Wat lekker Dropje. Waarom heb je trouwens een gratis dagdeelkaart?

Layla, hoe is het met jou? En op je werk?
Fijn Drop, dat je even het huis voor jezelf hebt!

Swis, ha, je voelt je redelijk? Dat is beter dan slecht!

Stoer zeg, dat jullie een eigen gym in huis gaan maken! Ik zou het ook wel willen, maar ik denk dat die kamer dan nooit meer gebruikt wordt door mij. (ik ken mezelf)

Chance, je bent nog zwanger! Ik kan me indenken dat je baalt van het overtijd lopen. Wat betreft het strippen: ik heb een heel klein beetje ervaring, maar je hebt er niets aan. Twee dagen voor de geboorte van Mees was ik het zwanger zijn zat en de gynaecoloog stelde voor om me te strippen. (ik was verre van overtijd) Ik ging liggen en de gynaecoloog stond op het punt om aan de sessie te beginnen, tot ik me bedacht en zei dat ik het liever toch niet had. (ik was bang) Uiteindelijk is het bij mij niet nodig geweest en misschien bij jou ook niet. Joh, zeg maar tegen de baby dat maandag een prachtige dag is om geboren te worden! (niet dat het veel uitmaakt, maar je weet maar nooit)

Wij hebben hier een rustige dag en het is gezellig met de jongens. Hugo vindt het leuk om te helpen en doet niets anders (makkelijk joh!), Steijn kwekt de oren van mijn hoofd en Mees is alleen maar bezig met optrekken en staan.

Wat is het makkelijk dat Steijn en Huug steeds zelfstandiger worden! Wat doen ze nu zelf? Dit en ik ben trots!

- Hugo maakt zijn laarsjes los en probeert ze zelf met wisselend succes uit te trekken.

- Hugo trekt zelf zijn jas uit en smijt hem in de gang.

- Steijn trekt, afhankelijk van zijn bui, zelf zijn jas uit en smijt hem in de gang. (zijn schoenen zijn wat moeilijker voor hem dan die van Hugo, denk ik.)

- Steijn en Huug helpen met het dekken van de tafel. (makkelijk!)

- Ze helpen met afruimen en stoppen alles weer in de kast. (makkelijk!)

- Hugo smeert zelf zijn brood. Ik smeer er boter op en hij doet de rest! (bespaart mij een hoop tijd, al heb ik wel heel snel leren smeren met drie kleintjes)

- Steijn smeert zelf overal de mosterd op. (hij eet graag zijn brood met appelstroop/pindakaas/kaas/chorizo samen met een klodder mosterd/sambal/pepersaus)

- Hugo holt in de AH achter me aan met een boodschappenmandje.

- Steijn stopt alles in het mandje.

- Steijn en Hugo gooien de boodschappen op de band.

Mees hoeft dit allemaal pas op zijn vijftiende van mij. Ik vind het heerlijk dat Steijn en Hugo al zoveel zelf doen en kunnen, maar Mees is mijn baby...(zing allen tezamen: "Spitsmuis, je bent een weekdier!")
hihi die muis toch.

Ik heb de kinders weer binnen en heb ze direct in bed gestopt, dus ng steeds stilte hier in huis

Wij krijgen ieder jaar een kaart waarme je de kinderen gratis een dag extra weg mag brengen, of twee halve dagen. Die had ik nog liggen, dus vandaar...

Ik kwam onderweg mijn verloskundige tegen met haar baby van twee weken. (4 weken te vroeg geboren) Zo klein en zo lief, smelt....... Ik vind het zo jammer dat Luuk alweer zo groot is. Ik wil zo weer een baby, smelt.... zucht.......
Chance wat balen meid dat je nog niet bent bevallen. Hopelijk hoef je niet gestript te worden. Dus Baby kom vandaag of morgen !!

Muis : wat handig die helpende kinderen

Ben vandaag vroeg terug naar huis gekomen, voel me ziek. Vannacht buikkrampen gehad en misselijk. Verder pijn aan de borst tijdens het hoesten. Dokter komt hopelijk snel, dan kan ik nog een tukje doen.
Super Muis, die kids van jou. Robbie doet niets van dat alles, maar hij helpt wel elke avond mee opruimen. (Lees: alles op een andere plek neerleggen en daarna op applaus wachten :-)

Jas uittrekken zou hij trouwens best zelf kunnen denk ik. Ga daar komend weekend een projectje van maken. Schoenen is wat lastiger, hij is niet zo lenig denk ik.
Handige hulpjes, die Muisjes!

Finn kan ook zijn jas uitdoen (die komt meestal op mijn bed te liggen), zijn schoenen uittrekken (en soms ook weer aan) en hij zet zijn bordjes en bekertjes op het aanrecht (of ernaast).

Ik hoop trouwens dat de tv genoeg is om mij af en toe de sportkamer in de krijgen (en daarnaast het gevoel van gebrek aan energie, dat helpt denk ik ook wel). Misschien wat leuke spelen voor de wii voor kerst vragen!

Handig drop, een kaart voor een paar uurtjes. Geniet van je rust.

Haha, begint het alweer te kriebelen?

Witchke, beterschap!

Brr, het is hier koud! Morgen dikke trui / jas / vest of zoiets aantrekken, brr.

Begin me weer af te vragen of ik de bijwerkingen heb bedacht. Vandaag wel moe (maar logisch met een wakkere Finn 's nachts) en zwaar hoofd, maar verder alles in orde. Misschien krijg ik toch het placebo?
Nou eeh.. weet je nog dat je de TV harder moest zetten?
Nu heb ik natuurlijk (nog) maar 1 kind, maar ik denk dat ik dan het type "lieve lui dan moe" ben, want ik heb Puk eigenlijk altijd gestimuleerd om zoveel mogelijk zelf te doen. Het resultaat:

- hij trekt zijn eigen jas uit en gooit hem ergens in huis op de grond (op de to-do-list: kapstokhaakjes op kinderhoogte);

- hij helpt (meestal) de tafel dekken en afruimen;

- ruimt zijn speelgoed (meestal) op;

- trekt zijn pyamajasje uit (als hij vindt dat het tijd is om aan te kleden). Broek is nog wat moeilijk;

- helpt de afwasmachine uitruimen;

- sjouwt het mandje of duwt het kleine karretje in de AH. (Gelukkig volgt hij goed en mikt hij er niets in dat er niet thuis hoort, maar het schiet voor geen meter op...)

- mikt de boodschappen op de lopende band.

Best een goede score. Eigenlijk vind ik vooral het (helpen) opruimen belangrijk. Het is niet de bedoeling dat hij denkt dat alles vanzelf in de kast terecht komt.

Er is trouwens een meisje bij zwemmen die even oud is en die zichzelf al helemaal alleen kan aankleden; inclusief sokken! Dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

Dropje, nu al weer zin in een baby???

Wat een goede service van jouw kdv!

Swiss, zou het niet zo kunnen zijn dat je er de ene dag veel meer last van hebt dan de andere dag?

Beterschap Witchke!
Volgens mij laten die ouders hun kind gewoon de hele dag in haar blootje rond lopen zodat ze wel moét leren zichzelf aankleden . Dá's pas liever lui dan moe!

(Zo kan je kinderen vast ook heel snel zelf leren koken als je ze geen eten geeft )

Drop: ik denk dat het eerst tijd wordt voor jou om es lekker uit te slapen!
Oh! Doen ze dat zo??!!! Jammer dat wij zo'n oud tochtig huis hebben en ik dan eerder een ziek dan een zelfstandig kind heb...
Wahahaha, lachen hier weer. Fleur lijkt eerder goed door te hebben hoe je papa en mama tegen kunt werken. daarnet rende ze weer de straat op (GRRR, schrik me altijd weer een hoedje en ben dan zoooo boos) Verder wil ze steeds alles zelf doen en dat werkt soms niet zo.

Voorbeeld: Fleur moet gaan slapen en wil dan zlef het licht uit doen en de deur dicht doen. Dan moet ik eerst de kamer uuit dus. gevolg ze lag wel in bed, maar er laggen heel veel spullen van Fleur op de kamer van Luuk omdat ze eerst nog even rond had gewandeld en alle deuren op had gedaan. (ben blij dat we traphekjes hebben)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven