***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Oh swiss wat fijn. Hier ook een sprongetje (lees sprong) in de lucht van blijdschap. Nu kun je in ieder geval lekker weekend gaan vieren.

He muis: Leen je Hugo ook uit Kunnen ze hier nog wat van leren. Arme Mees. Wat is trouwens Mees zijn slaapritme. Slaapt hij smiddags ook weer met Steijn en Hugo mee? Heb jij ook even totale rust. Ik doe dat wel met Gijs maar het begint wel wat lastiger te worden. Hij wil smorgens niet meteen weer naar zijn bedje en als hij dan tot half 12 geslapen heeft wil hij niet om 1 uur weer naar zijn bedje. Begrijpelijk maar niet handig. Gijs heeft trouwens ook nog 3 voedingen. Hij drinkt smorgens en savonds nog aan de borst. En tussen de middag krijgt hij dus een fles. Bij Koen was ik die tussen-de-middag-voeding allang kwijt, maar dat kwam omdat het jongetje niet uit de fles wilde drinken en ik smiddags niet meer wilde voeden. Hij moest het dus al met gewone melk doen. Verder weet ik niet meer precies hoe ik afgebouwd heb. Ik zou ook meer op moeten schrijven. Wel weet ik dat ik met bijna 15 maanden helemaal gestopt ben met bv. Toen was ik de avondvoeding al even kwijt. Koen lag dan alleen sochtends nog ff gezellig bij mij te drinken.
Mèès

Pfoei Gelukkig Swiss!!
Swiss, wat een goed nieuws, fijn zeg! Jouw weekend kan niet meer stuk lijkt me.

Muis, Yasemin krijgt ook nog 3 flessen. Volgens mij kun je vanaf 1 jaar normale (halfvolle) melk geven en dan ook terug naar 300 ml per dag. Zahra drinkt veel meer melk, die krijgt ook nog steeds een fles voor het naar bed gaan, want ze is echt dol op melk en als ze slecht gegeten heeft vind ik het ook wel prima.

Yasemin drinkt haar flessen ook bijna nooit leeg, meestal drinkt ze zo'n 150ml per keer. Het is gewoon niet zo'n drinker, water of sap drinkt ze ook echt maar mondjesmaat.
BM, het slaapritme van Mees is als volgt:

06:45 Wakker

Ergens tussen 08:30 en 09:00: Naar bed

10:00 Wakker

13:00 Naar bed

16:00 Wakker

18:30 (ongeveer) Naar bed.

Eigenlijk is Mees al zo duf als een konijn om een uurtje of twaalf, maar ik red het niet om hem dan al in bed te leggen. Drie keer per week moeten we Steijn en Huug ophalen van de peuterspeelzaal en ik kan Meesje niet alleen thuis laten! Gelukkig wordt Mees niet heel mopperig als hij moe is en trekt hij het meestal wel, wat wel weer heel makkelijk is voor mij!

Lay, Yasemin drinkt dus ook nog drie flessen? Goed om te weten! Bijna twee maanden terug kreeg ik op het consultatiebureau te horen dat Mees nog maar twee flessen per dag mocht, maar op de een of andere manier kom ik maar niet aan afbouwen toe! (lees: hij drinkt het meeste nog op en ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in.)
Ohja Muis. Koen woog op de leeftijd van Mees nu ook ruim 10,5 kilo en paste dus ook niet meer in zijn mc. Daarna is de groei eruit geraakt.

Volgens mij weten kindjes zelf heel goed wat ze nodig hebben.
Swissie wat fijn! Wat een opluchting, vreselijk zijn die spanningen die je nu moet doormaken.....

Verder meld, niks aan de hand hier. Ga nu even een uurtje plat.
Huh? Op het pak van de flesvoeding staat bij 8-12 maanden 3 voedingen van 200ml, dus dat is dan toch prima. Vanaf 12 maanden 2 voedingen. Raar CB.
Yasemin slaapt overigens soms nog maar 1 x per dag, ze heeft echt niet veel slaap nodig volgens mij, want ze slaapt ook niet zo lang, vaak maar een uurtje. Zahra ligt vaak langer op bed dan zij. Als ze thuis is en niet al te vroeg uit bed is, probeer ik haar om een uur of 10/half 11 op bed te leggen, soms slaapt ze wel een uurtje en soms niet. Daarna leg ik haar 's middags na de boterham op bed, tegelijk met Zahra en met een beetje geluk slaapt ze dan 1,5-2 uur, maar meestal is ze na een uurtje alweer wakker. s avonds liggen de kinderen er nooit vroeg in, het lukt me niet om ze om 7 uur op bed te leggen, meestal wordt het 8 uur.
Layla, ik zal zo even op het pak Nutrilon kijken.

Ik heb nu een nieuw consultatiebureau en ik vind ze maar vreemd. Zo geloofde de wijkverpleegkundige me niet toen ik zei dat Mees nog geen tanden had! Muis was toen negen maanden en volgens haar kon dit echt niet. Nou, kijk maar! Intussen is hij bijna elf maanden en nog tandenloos!
Oh BM, Koen was wel wat zwaarder bij de geboorte van Mees! Mees is nu ruim drie keer zijn geboortegewicht en ik vraag me stevig af waar de groei (in de breedte) ooit ophoudt!
Wat goed dat alles okay is Swiss

Ben net op jassenjacht geweest in de lokale kinderwinkel. Helaas niets gescoord, de jas die we beiden leuk vonden kostte 150 euro.

Ik denk dat ik maar die jas van 80 euro ga kopen in maat 110. Nu vriend maar even overhalen om morgen te rijden.

Verder ben ik weer op banenjacht. Heb er al drie leuke zien staan daar ga ik op solliciteren.
Fijn Swiss! Wat een opluchting!
Swiss, super goed nieuws! fijn hoor!

Verder weinig tijd en energie om te schrijven (ook hier een beetje ziekig), maar ik lees zo veel mogelijk mee!

Chance, hoe gaat het??
Lilien, lieverd, fijn dat je weer even iets van je laat horen. Altijd goed weer even iets te horen.

Jij ook heel veel beterschap!

Pff, vandaag een badkamer-dag! Heb gelukkig net een nieuw spel gekocht voor de psp, want zit de hele middag al op de wc. Schreef ik gisteren dat ik nog geen diarree had? Helaas, vandaag dus wel!

Hoop dat B zo thuiskomt en even met Finn naar de speeltuin gaat. Heb ff geen zin (en kan niet zo lang weg zijn).
Leuk ding! http://www.pizzarette.nl/shop/

Wordt verkocht door een neef van mij, super idee. Mocht iemand interesse hebben, kan ik een korting regelen!

Darmen staan nog steeds op zijn kop. Alleen kan het theoretisch tot nu toe ook nog gewoon een buikgriep zijn. Wel een erge, maar toch. Morgen maar eens verder aankijken.
Oh bah, arme Swiss!!

Is B. tiuis?
Jesses Swis, dit is niet leuk! Is B. al thuis?
Niet zo vervelend als nare darmklachten, maar toch even klagen;

Ik was dus al heel moe, maar ben desondanks door de regen naar de AH gefietst voor eten. Voor Puk en mij was nog wel wat, maar niet genoeg voor 3 personen. Puk had net zijn eten op; belde vriend dat hij laat moet werken en daar ook eet. Nu ben ik dus voor niets naar de AH geweest en moet ik ook nog eens alleen eten. Hele diepe zucht.
Oh jee Laar, dat is heel vervelend! Ik kan zelf ook zo narrig worden als A. laat thuis is en vanwege de honger alvast gegeten heeft!

Niet dat je er iets aan hebt, maar ik had nog een halfvolle schaal lasagne voor je gehad. Steijn en Mees hebben zitten bunkeren, Hugo had geen zin en ik wilde wel eten, maar ik kan het niet vanwege de keelpijn en heb maar een half bord op. Eten en drinken doen zo'n pijn, dat ik dat maar zo min mogelijk doe. Het gevolg: ik heb honger, maar eten is te pijnlijk en doe ik dus maar niet. Stomme keelpijn!

Mijlpaaltje van Mees: Meesje heeft gekropen! Niet lang, maar hij is toch op handjes en knietjes een paar meter gekropen!
Laar, ik zucht met je mee. Zulke dingen zijn echt zwaar irritant!

Ga je nu een beetje rustig aan doen?

B is gelukkig ook thuis, die wou even naar de buurman, maar buurman is er niet. Jammer voor hem, gezellig voor mij.

We gaan even iets kijken, dan ga ik lekker vroeg naar bedje.
Swiss: wat een opluchting dat het goed is. Ik doe hier even een vreugdedansje!!!

Verder niks nieuws, moe want vroeg uit de veren en man vertrok ond half 7 alweer voor een avondje uit, dus alleen de kinderen gebadderd. Gaat hier nu wel echt heel leuk, met zijn tweetjes in bad. Luuk vind het geweldig om op zijn buik rond te spartelen en Fleur geeft er niks om dat er nauwelijks water in het bad zit.
Wat goed van Mees!

Wat naar Muis. Thee met honing helpt goed en morgen moet je even Tachitol (ofzo) kopen bij de drogist. Irritant om wel te willen, maar niet te kunnen eten.

Swiss, fijn dat B. thuis is! Zijn je darmen al een beetje op orde gekomen?

Ja, ik heb lekker op de bank gelegen en ik ga zo maar vroeg naar bed met een boek. Vriend heeft toegezegd Puk morgenvroeg uit bed te halen zodat ik ook weer eens wat kan uitslapen. Is alweer lang geleden namelijk en morgen hebben we een of ander charity-diner, dus dat zal ook wel laat worden.
Goedenmorgen allemaal.

Darmen zijn gelukkig een beetje tot rust gekomen. Die maakten gisteren zo'n herrie dat we de TV harder moesten zetten, serieus!

Nu alleen nog maar wat hoofdpijn.

Lara, heb je lekker kunnen uitslapen?

Drop, hoe gaat het slapen bij jou?

Chance, hoe is het?

Muis, weer beter?

Xaloy, beetje bijgekomen van een drukke werkweek?

Wtchke, ga je die jas zo kopen? Bij C&A hebben ze trouwens ook altijd leuke (goed geprijsde) spullen.

Mijn zus zat gisteren in het vliegtuig van Amsterdam naar Parijs achter Maxima, Alex en de kids!

Toen van Parijs naar Johannesburg stond Maxima een van de prinsesjes de rij voor mijn zus om te kleden! Grappig!
Swis, het spijt me, maar ik moest lachen om je herriemakende darmen! Ik kan me indenken dat het echt niet leuk is om zo'n last daarvan te hebben, maar het is best grappig dat je de tv daarom harder moest zetten! (serieus, hoeveel lawaai kunnen je darmen maken?)

Wat leuk dat je zus zo dichtbij Alex, Maxima en de prinsesjes was! Oh man, ik had mezelf echt in moeten houden, denk ik, als ik je zus was geweest! (heb ik al eens verteld dat ik na mijn tijd in de VS een sterkte vaderlandsliefde heb ontwikkeld? Ik ben dol op ons koningshuis, Maxima in het bijzonder, en draag het Nederlands lied een warm hart toe. Ik heb het dan niet over Jan Smit (barf), maar over Herman, Liesbeth en Ramses!)

Chance, waar ben je?

Laar, een charity-diner? Dat klinkt sjiek! Was het leuk?

Ik ben een klein beetje beter, maar nog steeds niet. Wat een snertkou is dit! Mijn oren doen nog steeds pijn, eten lukt nog steeds niet (heel vervelend als je eten leuk vind) en ik ben nog een beetje zwabberig. Maar goed, elke dag gaat een stukje beter! Het zal wel karma zijn ofzo, aangezien ik van de week nog vrolijk tegen Framboos zei dat mijn weerstand zo goed is sinds ik kinderen heb. Ik had het nog niet geschreven of ik werd grieperig!

A. was vanochtend naar de bakker gegaan met Steijn en Huug en ik was thuis met Baby Mees. Ineens hoorde ik een vreselijk gegil en ik hoorde dat het mijn kindjes waren, maar ik zag ze nog nergens. Afijn, uiteindelijk zag ik A. lopen met een gillende Hugo op de arm en een krijsende Steijn aan de hand en ik dacht dat hij vreselijke ruzie met ze had gehad. (serieus, hoe erg ben ik?) Wat bleek? Hugo is over de clownsvoeten van A. gestruikeld toen hij naar een hekje wilde rennen en hij is boven op zijn snufferd gevallen! Het mannetje heeft een dikke lip (hij ziet er momenteel uit alsof hij ze niet alle zeven op een rijtje heeft) en zijn neusje ligt open. Arme Huug! Steijn was zo geschrokken, dat hij het ook op een schreeuwen heeft gezet.

Mees schrok op zijn beurt weer van twee gillende peuters, dat hij het ook op een huilen zette en zo zaten we dus met z'n allen op de bank. Hugo en Steijn huilend bij mij op schoot, Mees bij A. op schoot en huilen maar.

Maar goed, A. is nu even met de jongens naar de boekhandel, waar ze een boek uit mogen zoeken voor de kinderboekenweek. Hugo wilde Dikkie Dik kopen (hel en verdoemenis) en Steijn wilde een boek over een olifant kopen (ik denk dat hij Eric Carle bedoelt). Steijn had ook bedacht dat Mees een boek van Muis wil, dus ik ben benieuwd waar het spul straks mee thuiskomt!
Muis, nou ik kan je vertellen dat die gekke darmen dus echt een vreselijke herrie kunnen maken.

Heb je wel eens dat je honger hebt en dat je darmen rommelen? Dat je echt zo om je heen kijkt of iemand anders het ook gehoord heeft? Nou ik moest me niet eens afvragen of B het gehoord had, het was meer de vraag of de buren het ook konden horen!

Zus heeft nog wel een lieve blik en glimlach van Maxima gekregen (die wist natuurlijk niet dat zus eigenlijk gewoon jaloers was omdat ze Isa miste). Maar de prinsesjes waren vreselijk lief geweest (met een dikke speen in).

Zielige Hugo, Steijn en Mees, en ook Muis en A. Wat kunnen kids soms hard huilen he! Finn is nu het huis aan het afbreken omdat hij met papa onder de douche is. Haren wassen vind hij zo vreselijk. Hoor alleen gegil en "mama toe".

Oeps, hulp nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven