***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Puk krijgt een gedegen opvoeding, zo bleek tijdens het eten:

- wat heb je vandaag op de creche gedaan?

- ...

- Puk?

- mama, eerst mondje leegeten, dan praten.

Robbie heeft ook de slappe lach gehad vandaag, tot tranen over de wangen met een rood hoofd toe, om een....

paraplu!

We gaan binnenkort maar es naar de kinderpsych :-)
haha, gezellig hier!

Peuterhumor is erg leuk, of ze het zelf nu doorhebben (Robbie) of niet (Puk).

De crecheleidster vertelde gisteren dat Finn een paar keer gebeten had! Wat doen we daaraan / tegen? Behalve zeggen dat het echt niet mag? Ik schaamde me dood. Thuis komt hij wel eens met open mond aan, maar dan zeggen we al dat hij niet mag bijten voordat hij begint. Ben als de dood dat hij een klein kindje bjit (hoewel ik denk dat hij juist eerder grotere kids bijt).

Bij mij gaat het ok. Redelijk geslapen, wel een beetje last van darmen, maar niet echt erg. Momenteel hoofdpijn vrij, joepie, feest, de vlag mag uit!

Heb me ook wat beter op het weer gekleed (nog een t-shirt met lange mouwen aan), dus hopenlijk valt de kou vandaag ook wel mee. Zit trouwens wel alweer op kantoor, trein van 6.45!

Ga nu even de krant (online) lezen met een koffie en een broodje.
Hoera! Rosa is vanmorgen om 5:40 geboren! Ze weegt 3840 en is 52 cm lang. Chance en Rosa maken het goed.

Gefelicicteerd!!!!
sentimentele modus aan

Ach weer een kleine meid derbij, Witch moet zich weer inhouden of de traantjes van vreugde komen. Chance, Chancman en Luna geniet van dit kleine wonder. Xander staat trouwens al te popelen om een foto van dit kleine meisje te zien.

Sentimentele modus uit

Heb dus bronchitis. En moet de hele week thuisblijven.

Deze week ook eens zien om vrijwilligerswerk uit te breiden.
Hey Laar, je hebt de poll gewonnen, gefeliciteerd !!
Jeetje, dat is snel. Ze heeft helemaal niet eens gezegd dat ze bezig was.

GEFELICITEERD Chance met je dochter Rosa!

En Chanceman en Luna natuurlijk ook. Wow, gaaf zeg!

Lara, maak je voor jezelf ook zo'n goede planning?
Haha ik heb ook eens gewonnen!! Ik had de moed eigenlijk al een paar baby's geleden opgegeven .

Wat betreft het bijten: naar zeg Swiss. Het enige dat je kunt doen is consequent afkeuren. Ik weet niet hoe je normaal "straft", maar bijvoorbeeld in de hoek zetten?

Heerlijk dat je hoofdpijnvrij bent!

Let je trouwens op dat je schouders niet helemaal vast gaan zitten? Dat heb ik in tijden van veel hoofdpijn en vervolgens krijg ik dan weer hoofdpijn van die schouders.

Drukke ochtend. BM, Muis en de jongens kwamen spelen. Puk ligt nu knock-out in bed en ik ga ook even wat rust pakken.
Chance, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar het verslag!

Swis, bijten is naar. Ik weet niet hoe je normaliter straft, maar ik kledder de jongens voor fysiek geweld (bijten, krabben, slaan, haren trekken, expres duwen) zonder waarschuwing de hoek in. Daar moeten ze twee minuten staan en hun zonden overdenken (denk niet dat ze dat doen, maar goed) en daarna sorry zeggen en een kusje geven.

Hugo bijt nooit, maar Steijn wil af en toe bijten sinds Hugo gebeten is door een vriendinnetje/kennisje van hem. Haar moeder was erbij en reageerde een tikje te mild mijns inziens en sindsdien bijt Steijn af en toe. Heel vervelend en pijnlijk!

Ik ben gesloopt. Het was gezellig vanochtend met BM en Laar, maar ik was al moe en ben nu nog duffer. Gelukkig heb ik Steijn en Hugo wakker weten te houden in de auto en liggen ze nu allemaal op bed, dus ik hoop ook even mijn ogen dicht te kunnen doen.

Te vroeg gejuicht. Mees tettert.
Ik zet Finn ook altijd in de hoek of in zijn kamer.

Het probleem nu is dat hij niet thuis, maar op de creche bijt!

We hebben hem gisterenavond gevraagd of hij had gebeten, wie en waarom en uitgelegd dat dat niet mag.

Maar ik kan hem moeilijk 's avonds in de hoek zetten, dat moet direct na het probleem gebeuren.

Nu was de leidster boos geworden (Finn kon het aan haar zien en begon direct te huilen). En 's avonds wist hij het dus ook nog. Dus hij weet het wel, hoop alleen dat het zo helpt.

Vind het moeilijk als hij het alleen op de creche doet.

Leuk, een mini-date. Gezellig!

Ik hoop dat jullie allemaal een beetje bij kunnen komen.
Chance, GEFELICITEERD met jullie dochter Rosa!

Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie is (en natuurlijk hoe het is gegaan!)
Swiss : bijt Finn uit enthousiasme of uit woede? Xander heeft me nl ook al eens gebeten, maar dat was eerder uit enthousiasme. Vind dat de straf dan ook moet aangepast worden.
Witch, ik ben het deels met je eens. Bijten, ook al is het uit enthousiasme, mag gewoon niet! (tenminste, niet van mij) Steijn beet als baby'tje ook wel eens en ik noemde het toen liefdesknabbels, maar dat was heel anders dan nu. Daarnaast vind ik dat een kind van 2,5 oud genoeg is om te begrijpen dat je überhaupt niet bijt, of het nu uit liefde of boosheid is!

Swis, er komt even een restje pedagogiek uit de krochten van mijn brein naar boven borrelen. Ik meen me te herinneren dat peuters bijten om of letterlijk van zich af te bijten óf ze zijn op zoek naar grenzen. Heeft Finn een kindje van zijn eigen leeftijd gebeten? Misschien is dat kindje over zijn grenzen gegaan en zag hij geen andere uitweg dan bijten. Heeft hij een ouder kindje gebeten? Dan kan het zijn dat hij zich geïntimideerd voelde en dat op deze manier heeft laten blijken. Either or, bijtende peuters zijn niet leuk!

Zo, ik ben erachter waarom Mees vanochtend zo apevroeg wakker was en de rest van de dag niet wilde liggen: hij heeft oorontsteking en een flinke ook! Ik ben net met hem bij de huisartsenpost geweest en de diensdoende arts zei dat Mees heel veel pijn moet hebben, aangezien zijn beide oortjes zwaar ontstoken zijn. Jezus, wat voel ik me een slechte moeder!

Vanochtend vroeg schoot het ineens door mijn hoofd dat Mees oorpijn had en dat ik rustig aan moest doen met hem. Hij had echter geen koorts en ik heb mijn gevoel verder genegeerd, waardoor ik toch met hem naar Laar ben gegaan. (alwaar Mees niet zichzelf was...) Rund dat ik ben! In plaats van me maar heel de dag onrustig te voelen had ik gewoon met hem naar de dokter moeten gaan en hem zo een hoop leed besparen! (en mezelf, maar dat doet er even niet toe)
Chance meid wat goed gedaan. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Rosa.

Muis wat naar dat Mees oorpijn heeft. Heb je medicijnen gekregen? Gijs was vorig jaar ook heel gevoelig voor oorpijn. Hij heeft er nooit medicijnen voor gekregen van de ha. Ik zal nog even komen met een zweverige oplossing. Mijn vader heeft vorig jaar een cursus voetmassage gedaan. En als ik Gijs zijn voetjes masseerde op de plek voor buis van eustachius kon hij het even uit gilde maar de oorpijn trok dus heel snel weg. Ik vind het zelf heel bizar, maar Gijs deed het er goed op. Ik blijf het gek vinden. Als je er wat in ziet wil ik wel een uitleg geven.

Verder was het heel gezellig vanmorgen bij Laar. Mijn jongetjes waren blij dus dat was wel heeeeel gemakkelijk. Mama had zo lekker veel kletstijd. Vanmiddag ook nog bij een vriendinnetje geweest en dat was ook nog heel gezellig. Nu helemaal gaar thuis. En ga bankhangen.
Chance: Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Rosa!!!!
Arme Mees, en arme Muis. Muis, als een kind geen koorts heeft is het erg moeilijk vast te stellen dat het kind ziek is. Vervelend zijn kan namelijk door zoveel dingen komen. Met peuters is het "makkelijk" dat ze zich kunnen uitten, maar ook daar is het soms gokwerk.

Sterkte in ieder geval.

Ben het met je eens dat bijten niet mag, wat de reden ook is. Het kindje was gelukkig wel een ouder kindje, waarmee hij een haat - liefde verhouding heeft. Toen ik hem gisteren ophaalde waren ze weer schattig aan het spelen hoor.

Vanavond voor het eerst met het team een drankje gedronken na het werk. Baas was nogal blij na een meeting. Was erg gezellig. Nu lekker een pizza en vroeg naar bed, ben kapot.
Chance,chanceman en luna, gefeliciteerd met jullie dochter en zusje rosa!

Arme mees, hopelijk gaat t snel beter!

Hier een lange dag gewerkt en nu nachtdienst, blehh, heb ik zo'n hekel aan!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈

Gefeliciteerd Chance, Luna & Chanceman met de geboorte van Rosa! Geniet ervan!
Arme Mees! Heb je antibiotica gekregen? Dat verklaart wel waarom hij zo hard ging huilen bij het naar bed gaan toch?

Swiss, het is nu toch maar eenmalig geweest? Het is niet leuk en natuurlijk baal je, maar wellicht blijft het bij die ene keer. Finn is verder toch niet fysiek als in slaan, schoppen en duwen? Ik vraag me in dat geval ook af wat eraan vooraf is gegaan hoor (niet dat hij daarom niet op zijn kop hoeft te krijgen, maar meer als achtergrond).

Als het op het kdv gebeurt kun je niet meer doen dan erop vertrouwen dat Finn daar straf krijgt. Thuis nogmaals straffen is niet eerlijk en ook te laat. Je kunt wel nog even aanstippen dat bijten niet mag, op het moment dat je de dag bespreekt -onder het eten ofzo-.

Hoe groot is jouw team? Hoe gaan zij met jouw ziekte om? Heb je het gevoel dat het goed wordt opgepakt?

Bedtijd!
Dank voor de felicitaties..Alles gaat goed, we genieten volop. Verslag volgt nog
Ik dacht ook dat het bedtijd was, maar toen begon Finn ineens te jammeren en te huilen, au, au, mama au!

Eenmaal in mijn armen begon hij direct over te geven. Hmm, ik wou net daarvoor naar de wc gaan vanwege een vaag gevoel in mijn maag en darmen. Ik deed bijna mee, moest echt moeite doen. Brr.

Nu ligt hij even rustig op de bank dumbo te kijken. Net een zetpil gegeven, hopenlijk slaapt hij dan straks weer lekker.

Lara, we hebben een team van 5 personen, waarvan er een sinds mijn operatie tot nu toe ook ziek is geweest. De rest heeft dus erg hard moeten werken.

Gelukkig gaan ze er wel goed mee om. Hoewel ik me natuurlijk wel een aansteller voel als ik eerder naar huis ga. Maar ja, zo zit ik in elkaar.

Even knuffelen
Ahhh, arme Fin, hopelijk blijft t hierbij. En dat bijten, volgens mij doen heel veel peutertjes dat wel een keer. Eens met ara, misschien was t wel eenmalig en straffen moet het kd doen.

Pff, hier een heftige dienst, een aangereden kat met gebroken kaak en oog eruit, uiteindelijk in laten slapen. En daarna een hond met bloed in de buik, bleek levertumor te heben, ook ingeslapen. Get, daar krijg iik nou niet echt een lekker gevoel van. Hopelijk verder rustig, want ben moe!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
He bah DN, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Welterusten!

Hoorde van man dat Finn vandaag weer wou bijten, maar er toch maar vanaf zag! Dus dat gaat de goede kant op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven