Hoofdstuk 629

25-09-2009 19:57 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
And so on....
Oh wat afschuwelijk dat busongeluk in Spanje. Ik vind busreizen zo eng, veel enger dan met het vliegtuig. Heb echt het idee dat daar om de haverklap iets mis mee gaat.
En wat grappig dat je iets met Scheringa hebt. Ik snap wel wat je bedoelt met dat je iets met ondernemers hebt, dat heb ik bijvoorbeeld wel met Henny van de Most en Gerrit van de Valk. Maar die Scheringa vind ik altijd zo eng!
Getver, inderdaad heel naar zeg, dat ongeluk. Je kind zal toch in die bus zitten..

Millenium is weer naar de Gamma voor een missend onderdeeltje. En ik vroeg nog of hij zeker wist dat hij alles had, en of hij geen lijstje moest maken

En ik ga de kinderen maar even luchten. Ze hebben net ijverig schoongemaakt met een nat doekje terwijl ik aan het stofzuigen was, maar zijn dat nu wel zat.

Vanmiddag gaan we naar Woezel en Pip. Ben heel benieuwd hoe Nano het vindt, voor hem is het de eerste keer, zo'n voorstelling.
Mijn broertje is laatst met neefje van 3 naar Woezel en Pip geweest, die vond het heel leuk. Veel plezier Mille, leuk vakantie uitje!

Ja, busreizen, dat mogen mijn kinderen later niet. Gatsie.
Leuk! Woezel en Pip... Gisteren de cd nog aan gehad. De jongens vindem het fantastisch! Veel plezier.

GW is ook heel handig. Vind het altijd maar knap dat hij precies weet hoe hij iets moet doen terwijl hij het nog nooit heeft gedaan bijvoorbeeld. Nu ook.. als je ziet hoe professioneel hij dat aanpakt. Tot op de details klopt het.

Ik heb geen respect voor Scheringa persoonlijk, maar ik vind het ook geen enge man. Heb eigenlijk niet echt een mening over hem. Dat je zo zelfingenomen bent dat je een stadion, bank en weet ik veel wat naar jezelf vernoemd is wel wat overdreven, maar ja... hij heeft het wel allemaal zelf bereikt. En dan begrijp ik het respect voor ondernemen van Morrie wel weer, want dat had ik ook. Schoonmoeder zei ook heel denigrerend zaterdag dat hij wel 20 bedrijfjes heeft. Zo neerbuigend en zo vol met waarde-oordelen.

Wat ik het schrijnende van het hele gebueren is dat de andere (grote) banken in Nederland dezelfde praktijken uitvoeren (leningen, polissen etc.) maar dat DSB daar, omdat ze daarnaast geen bestaansrecht hebben, als ergste op wordt aangekeken. Net als dat Lenen.nl. Te trietse reclames, maar die mensen zetten toch echt zelf hun handtekening. Net zoieits als Tell Sell. Je hoeft niets te bestellen/lenn. En ik heb nu het gevoel dat Scheringa daar ook de tol voor betaald.

En dat busongeluk. Erg hé?

Vooral dat het op dezelfde plek is als van de zomer. Al die kinderen... bah.
Ik vind zelf Woezel en Pip helemaal niet zo leuk, we kijken het boekje nooit, en luisteren de cd ook nooit. Maar het voelt lullig om dat te zeggen omdat Guusje dood is.....

Inderdaad, die mensen hebben zelf ja gezegd tegen die koopsompolissen e.d. En het is ingewikkelde materie, dus ik vind wel dat mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden, maar ik denk altijd maar dat ik toch ook niet zo'n lening of zo'n polis heb. Omdat ik niet kan overzien wat het precies inhoudt, zeg ik er geen Ja op. Een ander neemt dat risico wel en moet dan op de blaren zitten. Maar nogmaals, ik vind ook wel dat bij zulke ingewikkelde materie mensen enigszins beschermd moeten worden.
Ja, ik vind het enerzijds ook wel echt de schuld van die mensen zelf, maar aan de andere kant vind ik je ook wel echt een boef als je gewoon doodleuk dit soort idiote premies gaat lopen heffen, en dan ook nog een beetje verborgen zodat het moeilijk is om erachter te komen. Dat het legaal is is eigenlijk al te gek voor woorden. Vooral omdat je er niet meer vanaf kunt nadat je het eenmaal hebt afgesloten. En ik dacht dat lenen.nl ook van Scheringa was. Ben inderdaad ook heel benieuwd hoe Gerrit Zalm hier uit gaat komen.

Maar goed, ik had eigenlijk geen tijd om hier te reageren, weten jullie nog ? En over handige mannen kan ik helaas niet meepraten, ik ben de handigste van ons twee, en dat zegt veel over Sjaak's kwaliteiten...
Ik heb geloof ik geen kruik mee nodig. Een lijkt me genoeg en ik duik zo op zolder nog even tussen de rommel 'achter het gordijn'. Zal ze vanmiddag even testen of ze lekdicht zijn.

Bed staat op klossen. Buik is gefotografeerd.

Ben er klaar voor. :-)
Oh Pebbles zoals jij nu klinkt wordt het kraamvisite de 31ste. Die Babypebbel blijft nooit nog anderhalve week zitten!
Jawel hoor, ik ben pas 37 weken en 4 dagen, dus het zou wel vroeg zijn. Ik denk dat Babypebbel nog wel minstens 2 weken blijft zitten hoor. Klein Pebbeltje werd met 42w1dag ingeleid en daar hou ik zelfs ook nog rekening mee.

Vorige week is er in het blok aan de overkant op de hoek een jongetje geboren. Eerste kind en ik ken die mensen niet want jong stel en nooit thuis, maar ik vind het wel leuk. Scheelt dan een paar weken hooguit met mijn jongetje en wonen maar een paar huizen verderop aan de overkant.
Lenen.nl is inderdaad ook van Scheringa. En wat je zegt over die polissen, LLL, dat is een slinkse manier maar wel één die geaccepteerd wordt door de Nederlans(ch?)e Bank. En dat vind ik het oneerlijke... het gebeurt niet alleen bij de DSB.

Ik vond de cd van Woezel en Pip pas leuk na een paatr keer luisteren e nu zelfs schattig. Maar altijd als we luisteren moet ik aan haar denken en aan haar zoontje die dus een cd heeft met liedjes van zijn overleden moeder.

Pebbles, je gaat toch niet al bevallen hé? We hebben nog een date staan de 31e MIsschien toch nog even handig uitwijkadres te hebben voor als Peb stieem wel bevalt voor de 31e. Zie SG.
Ik vind Woezel en Pip ook niet echt heel denderend eerlijk gezegd. Ik ga niet voor mijn eigen lol naar die zoete verhaaltjes en liedjes zitten luisteren, Guusje of niet (al vind ik inderdaad het idee van haar zoontje die er naar luistert wel mooi en droevig tegelijk).

Maar ik denk dat de kinderen het wel heel erg leuk gaan vinden. Ze zijn er in elk geval al de hele dag erg hyper van, en we gaan pas over een half uur weg

Je kan ook nog op de 31e zelf bevallen Pebbles, als we er toch allemaal zijn
Op de keukentafel zou leuk zijn. En goed te doen met 6 ervaringsdeskundige om je heen

Eten we, na het planten van je moederkoek in de tuin, gewoon verder....
Wel ja. Beginnende weeen tijdens het voorgerecht, dan eten we even flink door omdat de bevalling ook flink doorzet, en hoppa, toetje aan dezelfde tafel waarop jij net je jongste Pebbletje geworpen hebt

En dan koffie/thee met beschuit en muisjes als afsluiter!

Woezel en Pip was leuk, vooral omdat het zo leuk is om naar de kinderen te kijken ipv naar de voorstelling

Schattig om te zien hoe ze er dan he-le-maal in zitten. Nano zat eerst heel stil en heel serieus te kijken, en op een gegeven moment al dansend en handenklappend op zijn stoel te wiebelen

En achter ons zat een klein meisje wat aan het einde toen de voorstelling was afgelopen keihard begon te huilen omdat Woezel en Pip weggingen, ook zo lief..
Ach wat schattig die Nano bij Woezel en Pip. Ik ken het helemaal niet, dacht eigenlijk dat het voor meisjes was, twee van die fluffy poezelige hondjes .

En bij bevalling op de keukentafel zijn is wel heel bijzondere binnenkomer voor een nieuwkomer als ik .

Placenta kun je overigens ook opeten, mijn zwager (journalist) heeft daar een keer een artikel over geschreven voor de Volkskrant. Hij had het 'moederkoekhappen' willen noemen, maar vond de krant geen goed idee . Maar is dus bij mensen thusi geweest die paté hadden gemaakt van de placenta en die met vrienden gingen opeten. Beetje onpasselijk werd ik ervan, maar wat ik dan wel weer grappig vond is dat een vegetariër ook mee mocht eten omdat er geen dier gedood was voor het vlees.
Tja, ik zou de toastjes pate dan ook aan me voorbij laten gaan geloof ik, maar aan de andere kant is het nou ook niet per se viezer dan varkensspierweefsel of kippenlever of wat voor dierlijk iets dan ook. Het is meer het idee

En Woezel en Pip is heel zoet en braaf en lievig, maar als je 2 bent is het natuurlijk wel heel leuk, van die grote poppen op zo'n toneel, met alle liedjes en muziek erbij.

Nu verder met een Hema-album van onze vaknatie voor Maxi en het vriendinnetje wat mee is geweest!
Ja, dat vind ik ook, dat ik me eroverheen moet zetten ofzo, maar dat lukt toch niet heel goed op de een of andere manier .

By the way, dit gaat allemaal over een hypothetische placenta hoor, niet over die van jou Pebbles!

En Woezel en Pip klinkt zeker leuk. Ik hoop nog steeds dat Kikker weer een keer komt, dat vond ik echt de leukste kindervoorstelling tot nu toe. Met van die grote handpoppen, en geweldige decordingen die ze bedacht hadden. En Dim die pas op driekwart van de voorstelling doorkreeg dat er ook mensen op het podium liepen (die de poppen vasthebben ) (mamma, wat doen die zwarte mensen daar eigenlijk?) .
Jakkes. Je kunt je placenta toch ook aan de hond geven?

Nee, ieuw. Ook heel erg jakkes.

En ritueel placenta-pate op toastjes eten met vrienden. Nee.

Lekker op mijn verzoek spruitjes (met aardappels en gehaktbal) gegeten bij schoonouders en Pebbeltjes zijn daar gebleven. Heb veel te veel gegeten, stond op ploffen.

Morgen dus lekker rustig, Pebbeltjes weg, Pebblo werken. Moet alleen naar vk en boodschappen doen. En Kefpep af en toe uitlaten. Beest was erg rusteloos en ontdaan vandaag. Heeft helemaal niet liggen slapen en maar piepen. Werd er gek van.
Kikker is inderdaad leuk. Heb niets met Woezel en Pip eigenlijk. Sowieso word ik kriegel van kindercd's, wij luisteren eigenlijk gewoon onze cd's en dat vinden de Pebbeltjes ook leuk. (Elvis, John Denver, Milow). Zeker als we op vakantie zijn geweest, en dan twee weken dezelfde muziek in de auto draaien, dan kennen ze opeens al die liedjes.

En we spelen en zingen natuurlijk bijna elke zondag na het ontbijt (dit klinkt wel heel erg Kelly Family maar is vooral lollig) onder andere Rolin' on a River van Ike en Tina en dat zingen de Pebbeltjes echt grappig mee.
Wilde zolder op gaan ruimen (!), Ga toch maar naar beneden. Pebblo is gitaarles aan het geven, zijn denk ik bijna klaar.

En op tijd naar bed. Truste!
Gatver, wat een gesprekken!

Ik deel even mee dat mijn bed weer in mijn slaapkamer staat, met de matrassen erop, en een schoon dekbed, en dat ik vannacht toch wel zo heerlijk ga slapen daar, ondanks dat we nog geen gordijnen en geen lamp hebben! O ja, lamp, moet ik je nog even over mailen Pebb .

Als wij op vakantie gaan draaien we al jaren dezelfde cd's. Echte vakantiecd's waar we een vakantie gevoel van krijgen. Leuk is dat vind ik. Het gaat dan om Moby, U2 en Tainted Love van SoftCell, die laatste is vooral heel fout maar draaien Harrie en ik al sinds onze vakantie naar Italie een jaar of....13 gelden ofzo.... Moby was Harrie kwijt, maar die heeft hij speciaal voor onze laatste vakantie weer gekocht, hij mocht echt niet ontbreken op de rit!

Als ik naar het theater ga kijk ik altijd alleen maar opzij, naar Schorrie, en naar andere kindjes. Toen we bij Nijntje waren heb ik de halve voorstelling gemist daardoor.... Ik denk dat als ik met de twee jongens ga, ik ogen te kort kom.

Wij gaan trouwens naar een Sinterklaasfeest in een sporthal, met Zandkasteel poppen als ik het goed begreep, en -jawel- Monique Smit die het presenteert! Erg fout denk ik, maar mijn broertje vroeg of we meegingen en Schorrie vindt het vast heel leuk.
O ja Wind, ik heb de kruik hier liggen, lag bovenop in een doos. Die kan ik vrijdag aan Harrie meegeven of jij kunt hem zaterdag meenemen. Dan heb je er in ieder geval 1.
Oh boehoe, heeft er nog iemand GA gekeken? Ik heb echt hardop zitten huilen, wat een zielig stukje was dat zeg.

Klinkt heerlijk Morrie je slaapkamer!

Ik ben echt enorm aan het binnenlopen op marktplaats . Heb er eindelijk maar weer eens wat dingen opgezet, en al een paar uggs verkocht voor 90 euro (die ik voor 100 heb gekocht in VS vorig jaar) en er wordt nu als een dolle geboden op een King Louie jurkje. Iedere keer als ik de computer aanzet heb ik weer tien emails, erg grappig.
Ik heb net ook wat op MP gezet, maar er biedt nog niemand.
Ik moet ook eens wat zooi op MP gaan zetten, maar ik heb er steeds geen zin in. Gek he

Dat heb ik dus ook Morrie, dat ik alleen maar naar de kinderen kijk. En dan over Nano en Mini heen Millenium aanstoot om hem er op te wijzen hoe lief ze zitten kijken, want hij zit gewoon naar de voorstelling te kijken en dat vind ik dan zo suf..

Lekker slapen dus straks Morrie!

Ik wil ook lang en veel en diep slapen. Afgelopen nacht heb ik om de een of andere reden van 3-6 bij Nano gelegen (hij had een hoestbui waar hij bijna in bleef, en werd huilend wakker, dus ik ben er even bij gekropen en in slaap gevallen), en werd toen wakker met hoofdpijn en een stijve nek. Niet echt een fijne nacht dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven