Thee merken
maandag 19 oktober 2009 om 21:13
Brandnetelthee kun je volgend jaar heel gemakkelijk zelf maken.
Je plukt in het voorjaar de jonge brandnetels (wel even kijken dat je daar plukt waar het onkruid niet bespoten wordt) hangt ze op de kop te drogen. Als ze droog zijn pluk je de blaadjes eraf en bergt ze stofvrij op, in bijv. een glazen pot.
Voor een pot thee doe je kokend water in een pot, doe een paar blaadjes erbij, even laten trekken en klaar.
Hartstikke goed merk, je eigen brandnetels!
Je plukt in het voorjaar de jonge brandnetels (wel even kijken dat je daar plukt waar het onkruid niet bespoten wordt) hangt ze op de kop te drogen. Als ze droog zijn pluk je de blaadjes eraf en bergt ze stofvrij op, in bijv. een glazen pot.
Voor een pot thee doe je kokend water in een pot, doe een paar blaadjes erbij, even laten trekken en klaar.
Hartstikke goed merk, je eigen brandnetels!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
maandag 19 oktober 2009 om 21:24
dinsdag 17 augustus 2010 om 19:22
quote:ArtemisDCS schreef op 19 oktober 2009 @ 22:32:
Twinings! Engels merk, dat wel, maar misschien dat het in Nederland te verkrijgen is? Ik ben echt dol op pepermuntthee, volgens mij hebben ze ook pepermunt-brandnetelthee.
Twinings kan je gewoon bij de Marko kopen hoor...
Dimlah thee vind ik ook errug fijn
Twinings! Engels merk, dat wel, maar misschien dat het in Nederland te verkrijgen is? Ik ben echt dol op pepermuntthee, volgens mij hebben ze ook pepermunt-brandnetelthee.
Twinings kan je gewoon bij de Marko kopen hoor...
Dimlah thee vind ik ook errug fijn