Thee merken

19-10-2009 21:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke thee-merk vind jij lekker en gezond om te drinken?

Ik ben zelf opzoek naar een goed en gezond merk groene/witte en brandnetel thee. En wilde even kijken of er hier mensen zijn die hier iets meer van afweten.
Piramide thee. Is biologische thee en erg lekker!
Je moet een onderscheid maken tussen thee met een smaakje of met kruiden en simpelweg kruiden. Ik gebruik zelf allerlei soorten van Jacob Hooy. Prima kwaliteit en lekker ook nog.
Brandnetelthee kun je volgend jaar heel gemakkelijk zelf maken.

Je plukt in het voorjaar de jonge brandnetels (wel even kijken dat je daar plukt waar het onkruid niet bespoten wordt) hangt ze op de kop te drogen. Als ze droog zijn pluk je de blaadjes eraf en bergt ze stofvrij op, in bijv. een glazen pot.

Voor een pot thee doe je kokend water in een pot, doe een paar blaadjes erbij, even laten trekken en klaar.

Hartstikke goed merk, je eigen brandnetels!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik houd niet van witte thee, maar vind de thee's van Celestial Seasoning erg lekker. Volgens mij hebben die geen brandnetel thee trouwens, sorry...

Piramide is een goed merk. Zonnatura ook trouwens. Ik zou gewoon even gaan kijken bij De Tuinen of een Gimsel of andere natuurvoedingswinkel.
Ik drink pickwick.

Is niet meer hip, ik weet het. Als je erbij wilt horen moet je nu Lipton drinken. Maar dat was de vraag niet denk ik.
brandnetelthee van zonnatura
Ik drink altijd de groene thee van Piramide met jasmijn of van Revolution. Revolution is echt een aanrader! Vooral de witte peer. Van Revolution is de groene Earl Grey ook heerlijk. Verder de witte en groene thee van Twinings.
In reformwinkels hebben ze een heel uitgebreid assortiment met kruidenthee. Zelf drink ik ook graag brandnetelthee, rooibos, of verse muntthee
Pickwick vind ik echt te vies. Ik drink thee van verse munt. Celestial Seasoning is ook erg lekker.
Ik heb nog niet alle smaken geprobeerd maar Revolution vind ik ook hele lekkere thee.
Twinings! Engels merk, dat wel, maar misschien dat het in Nederland te verkrijgen is? Ik ben echt dol op pepermuntthee, volgens mij hebben ze ook pepermunt-brandnetelthee.
Bij De Tuinen in Amsterdam hebben ze een zeer grote Twinings collectie ook de kruidenthee van het merk!
Ik ben pro Simon Levelt.

Heb een groene thee met jasmijn van daar, gewone groene thee, rooibos en gedrooge muntthee. Heerlijk!
Ik kwam van de week een hele lekkere groene thee tegen van Lipton, in van die pyramidezakjes. Was erg lekker!
Dilmah!
Ik heb meestal losse thee, vind ik veel lekkerder dan dat fijne spul in (Pickwick) zakjes. Simon Levelt heb ik vaak of Mrs Tea (via internet).
Ik heb tegenwoordig vaak de rooibosthee van Annick. Dat koop je bij de drogist/reformzaak.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:ArtemisDCS schreef op 19 oktober 2009 @ 22:32:

Twinings! Engels merk, dat wel, maar misschien dat het in Nederland te verkrijgen is? Ik ben echt dol op pepermuntthee, volgens mij hebben ze ook pepermunt-brandnetelthee.

Twinings kan je gewoon bij de Marko kopen hoor...

Dimlah thee vind ik ook errug fijn
Ik koop losse thee bij Simon Levelt, vind ik verreweg de lekkerste thee.
Vinden jullie al die verschillende groene thee-smaakjes van Pickwick ook zo bagger?

Ik koop vaak losse thee bij Simon Levelt (groen, jasmijn, earl grey). Bij de toko hebben ze vaak ook lekkere Japanse groene thee en Chinese jasmijnthee.
Simon Levelt is ook lekker...
Yogi Tea, koop 'm meestal bij De Tuinen maar is ook online te koop. Diverse smaken/samenstellingen kruidenthee, erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven