Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Dames wellicht ben ik niet aan het goede adres, maar misschien kan één van jullie mij verder helpen. Ik wil een jurk na laten maken (helaas heb ik op een vintageveiling mis gegrepen, maar wel de afbeeldingen van de jurk opgeslagen), maar het is een nogal ingewikkelde (bovenlijfje is gedrapeerd) en stof is chiffon. De jurk is eentje uit de jaren 60 en wordt helaas niet meer gemaakt. Nu ben ik op zoek naar een echt goede kleermaker. Qua geld en afstand (woon zelf in Rdam) maakt het mij niet zoveel uit (omdat ik er echt verliefd op ben), maar qua afwerk stel ik hoge eisen. Het moet gewoon perfect zijn (heb ooit een rok na laten maken door een Turkse kleermaker, maar ben niet tevreden over het afwerken). Wie kent toevallig een echt goede naaister die ook opdrachten van buitenstaanders afneemt?
Ik neem nog opdrachten aan.

Ergens hier staat een linkje met wat ik o.a. heb gemaakt.

Heb je een voorbeeldje van de jurk?
http://www.mijnalbum.nl/Album=JIGRYJKO
@ Cat: ben ook even in je webalbum gaan kijken en je maakt echt supermooie dingen! En zag ook een blouse staan die mij een punthoofd heeft bezorgd haha! Keep up the good work
Dank je Mejet!

Welke blouse bedoel je? Die witte?
@ Cat, wow, die lange witte jurk met opdruk is gaaf! Zoiets wil ik ook nog gaan maken.

Ik ben nog niet verder gekomen met naaien, weinig tijd. Maar ik heb er nog steeds zin in!

Kleermakerskrijt heb ik ook, van Sorbo...gewoon in de supermarkt gekocht. Zo'n blauw potloodje ken ik wel, mijn moeder had dat ook, roze en blauw. Je krijgt het idd niet zo goed meer uit de kleding.
Hey Pinkwin,

Dank je wel! Was een vrij simpele jurk maar de stof alleen al was zo leuk

Ben benieuwd hoe je jurk gaat worden!
Wat leuk dat er toch nog dames zijn die het willen leren om hun eigen kleding te maken. Als hobby of als noodzaak het maakt niet echt uit. Maak al heel veel jaren mijn kleding en ben begonnen met viva patronen. Heb er pas wat geplaatst hier

http://car.messageboard.nl/37083/index.php
Hoi Frevi,

Ik kon het niet vinden op de site?
Help!

Ik zoek van die ringen die je in stof kan slaan(drukken?)

Je hebt ze in allerlei maten. Ik moet dus eerst weten hoe ze heten wil ik ze kunnen kopen.

Dus mijn vraag; weet iemand hoe deze heten?
Zo, mijn bloed zweet en tranen project is af. Hij past gelukkig goed en ik vind hem mooi genoeg om ook écht aan te trekken.

Leuk dat het hier weer wat drukker is!

Ik denk dat je nestelringen bedoeld Cat23?
@ Hangmat, mooi die jurk zeg! Ik vind hem zeker mooi genoeg om te dragen.
@cat, nouja ik ontvang een mail dat de vriendschap is bevestigd, maar kan je geen bericht sturen. ik heb je nog een keer een uitnodiging gestuurd, misschien kan jij mij ook uitnodigen? wellicht dat het helpt...
Hoi Pompiedom,

Ik zag het inderdaad! Zal gelijk kijken of ik jou wel kan mailen.
quote:love2dance schreef op 21 oktober 2009 @ 08:48:

Ik denk dat je nestelringen bedoeld Cat23?

Ja! Die bedoel ik!

Hartstikke bedankt, hier ben ik heel erg mee geholpen

Leuke jurk hangmat! Mooie stof, is het tricot?
ja, hij is van tricot, lekker warm hoor! ben blij dat hij af is, wat een gerimpel en gerimpel... nu moet ik eerst gordijnen gaan naaien, iets minder spannend maar wel goedkoper als laten doen.

Wat ga je doen met die ringen cat?
Ik moet voor iemand kussen hoezen maken van oude PTT zakken. En die ringen wilde ik dus gebruiken om op te leuken.

Ze had er ook specifiek om gevraagd maar ik kon maar niet op de naam komen.
Hangmat, je jurk is supermooi geworden. Complimenten!!
@ Cat: Ja, die witte bedoel ik met de plooien aan de voorzijde en dat striklint! Ik heb echt zitten hannessen met die plooien welke kant ze op moesten en ik was ook nog de werkbeschrijving kwijtgeraakt.... En toe 'ie eindelijk af was stond 'ie me voor geen meter Maar goed, wel weer een goede oefening natuurlijk!

@ Hangmat: Superleuke jurk! Mijn volgende project wordt ook zoiets. Heb je het patroon uit de Knipmode?
@ Mejet; Haha nou die blouse van mij zit perfect maar staat me ook niet! Ik ben dol op witte kleding maar het maakt me erg flets grrr...
Hangmat, ook ik vind je jurk erg leuk geworden..

Cat en Mejet, ik heb geregeld dat ik iets maak en het vervolgens niet draag omdat het niet staat of dat ik gewoon niet tevreden ben..

Groetjes Merel
Haha herkenbaar Merel. Zo heb ik al een stuk of vijftien rokken en nooit gedragen. Ik draag bijna altijd ene jeans.
Gelukkig ben ik niet de enige dan..
quote:Cat23 schreef op 23 oktober 2009 @ 16:12:

Haha herkenbaar Merel. Zo heb ik al een stuk of vijftien rokken en nooit gedragen. Ik draag bijna altijd ene jeans.Haha, ik heb echt precies hetzelfde! Ben oa weer begonnen met naaien zodat ik wat afwisseling heb, maar daar komt het bijna nooit van.... Alhoewel ik afgelopen week wel voor het eerst in een zelfgemaakt rokje naar het werk ben gegaan! En daar kwam ik er gelijk achter dat het toch veel handiger is om de volgende keer weer gewoon een jeans aan te trekken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven