Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
Ja leuk he? Kende het ook niet. Is er een ander (beter bezocht) naaitopic op viva.nl te vinden dan?

Waar kan ik je tasjes vinden??
quote:llentje schreef op 06 februari 2013 @ 19:06:

Ja leuk he? Kende het ook niet. Is er een ander (beter bezocht) naaitopic op viva.nl te vinden dan?

Waar kan ik je tasjes vinden??De site is nog niet af, maar ik heb wel een facebookpagina, de link staat op www.kjoet.com!
Hoi,

Ik naai eigenlijk best wel veel, veel kleding voor mijn kinderen.

Rokjes, jurkjes, broeken etc etc

En ook voor alle poppen een wiegje e.d.

Ben nu bezig met 2 strokenrokken, dubbellaags en een jongensgillet van treinen.
quote:potsiedikkie schreef op 07 februari 2013 @ 09:04:

Hoi,

Ik naai eigenlijk best wel veel, veel kleding voor mijn kinderen.

Rokjes, jurkjes, broeken etc etc

En ook voor alle poppen een wiegje e.d.

Ben nu bezig met 2 strokenrokken, dubbellaags en een jongensgillet van treinen.Mag ik weten welke patronen je aanraadt voor beginners? Ik ben afgehaakt bij Kwiksew, omdat ze helemaal niet zo "kwik" zijn. Knip heeft soms wel eenvoudige modellen en My Image ook. Is er meer te vinden?
farbenmix heeft van meeste kinderkleding fototutorials online staan. en daarnaast worden de patronen ook gewoon met werkbeschrijving geleverd.

bijvoorbeeld:

http://www.farbenmix.de/nl/celina-stap-voor-stap.html
Er is inmiddels ook een ander naaitopic: ' welk kledingstuk ben jij aan het maken'.

Als jullie willen zijn jullie daar ook welkom!
Ik vind sommige Burda kinderpatronen erg leuk, Farbenmix, veel simpeler dan het eruit ziet, ook Abracadabra is leuk.

Maar om te beginnen is misschien beter om een paar oude Bizz Kids(patronenboek) te proberen, daar stonden altijd hele leuke patronen in, ook 1 uurs patronen.
Maak voor mijn dames vaal het topje van 'Lore van farbenmix' geweldig als jurkje en in combinatie met een legging (burda 9615)
Sorry wanneer ik hiermee iemand tegen de borst stoot, maar ik vind de meeste patronen van Farbenmix hopeloos ouderwets en verschrikkelijk "Duits". Ontzettend sneu voor al die Duitse meisjes die in die carnaval-pakjes moeten lopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven