**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Mwah heb er op zich niet veel last van, alleen als ik perse weer laarzen (ze lijmen de binnenkanten vast) aan heb willen hebben tja dan moet ik weer even boeten voor mijn eigenwijsheid. En nu heb ik door het vele handen wassen eczeem aan m'n handen. Dus de verhalen over jeuk ken ik door en door helaas, tot bloedens aan toe ook. Ik geloof ook dat niemand ooit aan me heeft gemerkt hoeveel last ik er van kan hebben, dat laat ik nooit merken.

Finn en ik zijn overigens druk bezig met het opzetten van een cursus hoor, alleen moeten we alles nog een beetje bijschaven hihi, zodat hij het jullie kindjes meteen goed leert. Ik zeg zo vanaf een uurtje of 8 's avonds tot 's morgens 7 . Kan dat jullie goedkeuring wegdragen ?

We geven hem overigens wel eerder als hij aangeeft echt honger te hebben, zijn daar ook redelijk makkelijk in. En ook van het principe als je zelf honger hebt ga je ook wat eten.
Ben ik ook weer. Ben erg druk met van alles maar kom toch nergens aan toe, gek he?

Ben druk aan het proberen om babyshiv een beetje in zn ritme te krijgen maar valt niet mee.

Wordt gek van de tegenstrijdige adviezen, eerst was het prima om hem gewoon lekker beneden in de box of draagdoek te laten slapen, nu moet ie van het CB overdag ook boven in zn bedje en dat wil dus niet. Ben bang dat hij nooit meer zal wennen, s avonds en s nachts lig ik altijd naast hem en valt ie zo in slaap.

Het voeden wordt ook maar niet minder, s nachts nog steeds elke 2 uur. Hij is wel superlief hoor en huilt s nachts weinig gelukkig maar zo kan ik straks niet gaan werken natuurlijk. Nog tips?

Eerst maar es beginnen met kolven.

En wat doen jullie met de inentingen?

Sax hoop dat de behandeling geholpen heeft!
kwimmie ik meld me aan voor de cursus. al mogen wij ook niet klagen hoor. 23-3-7.....

lynx hoe ging de eerste dag alleen??

ritme hebben we hier ook nog niet hoor.. doe wat ik kan en verder ben ik gewoon de hele dag druk met Thijs, eten, knuffelen, verschonen en slapen...vaste tijden zijn er helemaal nog niet..

bieteltje leuk hoor een bbq....nu nog sneeuw erbij....lekker zonnetje....

sax ik ben heel benieuwd naar hoe het vandaag gaat....zou zo super zijn als het beter gaat.....

choca succes met trainen..vanaf wanneer mag je wat gaan doen??? Ik ben anti sport, maar wil wel van mijn extra kilo's af...

gister was manlief vroeg thuis en zijn we met zijn allen naar de indoor speeltuin geweest. thijs heeft al die tijd geslapen en de kids hebben zich prima vermaakt. vanmorgen zijn ze bij oma geweest terwijl ik aan het kletsen was met meiden van de gym...erg gezellig en leuk om de kindjes van de anderen te zien.
ik laat thijs gewoon inenten....

soshiva en als je de kleine meer voeding geeft, slaapt hij dan niet langer?? ik probeer hem nu ook wat vaker in zijn bed te leggen, omdat hij nu met de kids om hem heen veel onrustiger slaapt...en wij willen ook iets van ritme....het liefste vaste tijden...
Even snel weer een berichtje van mij.

Sax hoe is het gegaan vandaag? Heb je het idee dat het heeft geholpen?

Soshiva: Komt hij om de twee uur joh! Ook s nachts? Pff, ontzettend vermoeiend zeg. Jij geeft borstvoeding toch? Anders had je misschien de flesvoeding voor hongerige baby's kunnen proberen.

Lynx: ik zou heel graag dat hardloopprogramma van jou willen proberen. Als je die moet opsturen hoe kunnen we dat het beste regelen. Misschien via hyves, prive berichtje?

Kwimmie: Ik schrijf me ook gelijk in voor de cursus!! Silje kan ook wel wat leren van Finn!

Jij ook zo last van eczeem? Ik ook. Heb nu ook erge last van handeczeem door het vele wassen en ook weer erge last van eczeem op mijn rug en benen door de stress. Echt heel vervelend. Moet eigenlijk naar de dermatoloog maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen...

Linda: Je mag na zes weken weer gaan trainen. Al debk ik dat ik deze week weer ga beginnen. Begint toch wel erg te kriebelen om weer te gaan sporten.

Hier gaat het de laatste dagen wat minder vandaar dat ik alweer een aantal dagen niets heb geschreven op het forum. Ik lees wel mee via mijn iphone tijdens het voeden, maar schrijven lukt dan niet zo goed.

Silje heeft de laatste dagen ontzettende huil/mopperbuien van een aantal uur. Gisterenavond bijvoorbeeld van 17.00 tot 21.30. Ze wordt dan wel rustig als ik met haar gaat wandelen, maar zodra we weer thuis zijn begint ze weer. Vraag me soms echt af wat het is, soms denk ik gewoon aandacht omdat ze rustig wordt zodra je haar oppakt. Gisteren echter bleef ze huilen. Echt keihard (arme buren)! Misschien dat ze krampjes heeft. Vandaag zijn de bfree flesjes bezorgd (bedankt voor de tip!) hopelijk helpen ze. Vind het echt frustrerend als ze zo huilen en je maar niet weet waar het aan ligt.

Wij laten Silje ook gewoon inenten hoor.

Nou ik ga aan het eten beginnen.

Tot snel!
Van acht tot zeven uur klinkt heeeeerlijk! Vannacht een rotnacht gehad: dochter was wakker van 23-03u (!), gelukkig sliep Tom wel... Denk dat het van alle indrukken was ivm verjaardag (ook op kdv gevierd en getrakteerd enzo) want ze is niet ziek ofzo volgens mij...

Tom laten we trouwens ook gewoon inenten, bij dochter ook gedaan. Donderdag moeten dochter en ik de griepprik gaan halen en over aantal weken ook de mex griepprikken... Twijfel daar nog wel over ivm negatieve berichtgeving over die vaccins... Iemand van jullie tips?

Rest volgt later als iPhone weer is opgeladen!
Meld voor de cursus! Hoewel we hier ook niet mogen klagen, de kleine komt ook 1x per nacht rond een uur of 3, maar een nachtje doorslapen lijkt mij ook wel fijn.

Bieteltje lekker hoor een winter bbq. Met de bbq aan is het vast niet koud enne kunst sneeuw een optie?

Sax ik ben heel benieuwd hoe het vandaag gegaan is. Ga met je mee hopen dat de behandeling geslaagd is.

Choca lekker van je snaai aanval genoten? Stoer hoor dat je weer begint te trainen. Ben heel nieuwsgierig hoe het je afgaat.

Kwimmie toch naar dat je zo'n allergie hebt. Ik kan ook niet goed tegen maandverband. Vaak gaat alles stuk down there en dat is nu helemaal niet fijn. Zou dan ook blij zijn als het vloeien helemaal over zou zijn.

Shoshiva moeilijk he al die adviezen waardoor je weer gaat twijfelen. Heftig hoor dat babyshiv om de 2uur komt. Krijg je nog wel wat rust? Nick gaat hier overdag na zijn middag voeding naar zijn bed. Vind het ook moeilijk om hem daar naartoe te brengen, maar merk wel dat hij dan meer rust. Wij gaan hem wel gewoon enten hoor.

Linda gelukkig dat we niet de enige zijn zonder ritme. Probeer het wel, maar soms komt Nick om de 3 uur en dan om de 4uur. Heb zelfs soms het idee dat hij honger blijft houden. Vind het voeden echt moeilijk, hoeveel, hoe vaak? Het zal vanzelf wel goed komen.

Lekker dagje gehad dus met man en kids. Fijn hoor.

Visje heb je op hyves gevonden en toegevoegd :-)

Jammer dat het even wat minder gaat. Moeilijk he als ze zo huilen en je weet totaal niet waarom/waardoor.

Hier ook een hele moeilijke dag. Ging het gister zo goed, mijn eerste dag alleen, vandaag was het 10x niets. Had gisteren een voorbeeldig kind, vandaag niet. Nick heeft ook bijna de hele dag gehuild. En echt huilen, maar volgens vriendin waren het geen krampjes. Ik wist ook echt niet meer wat te doen. Je voelt je zo machteloos. Toen vriend thuis kwam was hij ook weer bezig. We hebben gauw gegeten en daarna de kleine gedoucht en gevoed. Gelukkig is hij daarna wel gaan slapen. Denk soms ook dat het honger is, maar hoe weet ik nu of hij genoeg binnen krijgt? Kan hem toch moeilijk om de 2uur gaan voeden, dan krijgt hij weer veel te veel binnen....pffff moeilijk hoor. Nick heeft trouwens ineens uitslag in zijn nek en in zijn gezichtje. Hij heeft er geen last van, maar het hoort niet. Iemand bekend mee? Morgen anders maar even de ha bellen.

Nu eerst tijd voor een wijntje! Fijne avond iedereen.

x
Zo, hele dag niet hier geweest. Niet omdat saxbaby de hele dag door huilde, maar omdat ik (ondanks de kou) er de hele dag met hem op uit ben geweest. We hebben gewoon echt een heel ander kind gekregen! Ik hoop dat ik niet te vroeg juich en dat dit blijvend is, maar wat een heerlijkheid zeg!

Choca, ik zou ook wel weer willen sporten, maar dat mag na een KS pas na 6 weken. Van het weekend dacht ik dat dat toch makkelijk al wel zou kunnen en dacht ik deze week lekker te gaan zwemmen. Nu kwam ik zondag- op maandagnacht nogal schielijk overeind uit mijn bed, omdat ik onze oudste hoorde huilen en toen ging er inwendig iets niet helemaal jofel. Heb echt een stapje terug moeten doen weer qua pijn. Maar ja, dat zal ook wel weer goed komen. Ben benieuwd hoe het trainen je bevalt.

Soshiva, wij doen absoluut mee aan het inenten! De eerste keer is even slikken hoor, maar dat is meer je gevoel als moeder zijnde. Ik heb echter nooit getwijfeld of we wel of niet zouden inenten. Vind het eigenlijk vanzelfsprekend. Wil hij echt na 2 uur eten. Lastig zeg! Pikt-ie het ook niet als je hem even zoet houdt met een speentje dat-ie weer in slaap valt? Misschien huilt-ie omdat-ie niet in slaap kan komen ipv dat-ie honger heeft? Heb je het idee dat hij erg onrustig slaapt en zichzelf af en toe wakker maakt (door bijv wilde armbewegingen)? Want dan is inbakeren wellicht een oplossing. Vervelend dat hij overdag niet in zijn bedje wil slapen. Nu is het wel zo dat veel baby's zichzelf in slaap huilen. Bij onze oudste had ik ook de neiging om hem er gelijk uit te halen als hij huilde. Mijn man (die al 2 kinderen heeft) zei altijd dat ik even 5 minuutjes moest wachten en dan 9 van de 10 keer sliep saxzoon inderdaad. Er is natuurlijk een verschil tussen huilen en krijsen. Bij krijsen haalden we hem er wel echt gelijk uit.

Even tussentijds posten...
Hahaha, Linda, anti-sport en toch de extra kilo's kwijt willen. Als het lukt, wil ik graag je geheim weten Ik sport namelijk ook liever niet, maar geloof niet dat ik anders ooit weer in vorm kom.

Visje, als dat ontroostbare gekrijs aanhoudt bij Silje, zou ik als ik jou was ook overwegen om een osteopaat te bezoeken. Ik heb nu met beide zoons meegemaakt wat voor effect zoiets kan hebben en ben alleen maar positief. En neem van mij aan: je kan Silje nu echt nog niet verwennen. Je geeft nml aan dat ze rustig wordt zodra je haar oppakt. Dit hadden beide zonen hier ook. Misschien moet je even lezen op huilbaby.nl Daar staan volgens mij verschillende symptomen genoemd en misschien herken je er wel heel veel in. Ik ben zo blij dat we gegaan zijn en deze keer ook al zo snel. Een osteopaat wil een baby met klachten nml zsm zien, omdat het dan vaak met 1 behandeling al te verhelpen is. Bij de oudste hebben we langer gewacht en zijn we uiteindelijk 4x geweest.

Choca, waarom moet je dochter ingeënt worden tegen griep? Is ze astmatisch of zo?

Lynx, heeft Nick misschien baby-acné?
Heb er denk ik overheen gelezen maar over wat voor cursus gaat het?

Visje wat vervelend dat lange huilen! Babyshiv heeft sinds 2 dagen 's avonds een huiluurtje, hartverscheurend en geen idee wat er is. Zo lang lijkt me vreselijk en ik heb geen tips voor je helaas.

Choca inderdaad waarom de mexicaanse griepprik? Ik ben nogal critisch tav inentingen, zeker omdat er nu eigenlijk geen sprake is van de voorspelde epidemie in Nederland.

Sax wat fijn dat saxbaby goed lijkt te reageren! Hoop dat het doorzet. En bevalt je wasmachine een beetje? En legt ie het voor dat geld nou ook voor je in de kast?

Hier ben ik de voedingen van babyshiv aan het rekken, overdag zo lang mogelijk maar daar heb ik wel steeds een speentje voor nodig (lijkt me ook weer niet goed, twijfeltwijfel). Is gisteren een paar keer gelukt. Vannacht 2 keer tot 2,5 uur kunnen rekken (met speen) , misschien is het een begin dus ik ga door.

Nu heb ik hem eerst in de draagdoek in slaap gewiegd en het hele pakketje in zn wiegje gelegd.

s Nachts baker ik hem ook in omdat ie met zn armpjes zwaait, helpt wel heel goed maar om dat nou de hele dag te doen?

Verder ben ik echt ontzettend moe, zit er een beetje doorheen na een heftige ruzie met de buurvrouw.

Oh moet in actie komen, tot later..
Nou de kleine man heeft zijn eerste doktersbezoek erop zitten. Tuurlijk gedroeg hij zich voorbeeldig daar en stal de show. Meneer had ook nog even bedacht om te laten zien hoe hij er uitziet als hij gaat poepen

Gelukkig was zijn uitslag niets bijzonders en hoogstwaarschijnlijk inderdaad baby acne (goed van je sax!). Heb nu een creme waar ik zijn plekjes vet mee moet houden.

Shoshiva een speen kan geen kwaad hoor. Er werd mij zelfs verteld dat af en toe een speen ook goed is voor zijn zuigbehoefte. Als Nick erg huilt troosten wij hem ook wel met de speen. Hoop voor je dat babyshiv wat langer nu wegblijft zodat jij ook een beetje aan je rust komt.

Sax wat fijn dat de behandeling lijkt te hebben geholpen. Kan me heel goed voorstellen dat je nu dubbel aan het genieten bent.

Ga nu even een poging doen om wat dingen in het huishouden voor elkaar te krijgen.

x
visje je kan silje nog niet verwennen. ze vragen soms ook gewoonom aandacht....als je hart het zegt...gewoon geven!! ze vind het gewoon fijn om bij je te zijn.....

choca: kan heel goed dat jullie meisje last heeft gehad van de drukke dag met de vele indrukken...hebben heel veel kids last van als je te druk bent.

wij hebben zaterdag verjaardag van de jongste...hoop dat Thijs er geen last van heeft. We hebben niet al tevceel mensen uitgenodigd. maar met de familie alleen al hebben we al 10 mensen en dan wij nog met ons 5en. en 2 stel vrienden maar uitgenodigd...Moet Thijs maar in zijn bed slapen denk ik. Slaapt hij ook een stuk beter.

Ik heb me niet verdiept in de inentingen voor de mexicaanse griep. wanneer kan je je daarvoor laten inenten?? ze doen toch eerst een bepaalde doelgroep?

lynx: wij geven thijs nu gewoon meer voeding als hij langer dan 3 uur geslapen heeft. lijkt net alsof er daana ook weer meer inpast en dat hij dan ook weer langer slaapt. al werkt het ook om boodschappen te gaan doen op het moment dat hij eten moet. kunnen we de tijd aardig mee rekken. auto rijden en wandelen vind hij wel fijn.

of is het misschien ook aandacht van Nick?

heb je de huisarts nog gebeld? ow ik zie nu dat je geweest bent...je kan beter te vaak naar de dokter gaan...het stelt jezelf gerust..

sax ik hoop dat het blijvend is. hoe gaat het vandaag?

ik ga wel wat extra wandelen.....ga toch echt niet naar de sportschool....

soshiva en wandelen helpt dat ook niet?? wij gebruiken ook een speen hoor...als het werkt is het prima...niemand raad het aan, maar een duim is ook niet verstandig....en thijs wipt hem er echt wel uit als hij hem niet wil of in slaap valt.... en een speen helpt ook licht tegen krampjes doordat hij zijn aandacht op de speen vestigd..

x
Ik als tandarts zijnde ben absoluut niet tegen een speen. Beter dan de duim! Probeer het alleen af te leren voordat hij 1 jaar is, want dan hebben ze hem meestal niet meer nodig en daarna wordt het lastig. Later meer, kleine krijgt honger en daarna ga ik naar de Makro.
Yep opeens erge last van eczeem ook Visje, alleen blijft het bij mij beperkt tot mijn handen gelukkig. Vooral die rug die jij erbij hebt lijkt me zo lastig, daar kun je zo moeilijk bij. Gewoon die afspraak maken bij de dermatoloog hoor, als die afspraak staat dan moet je namelijk tijd maken en dan lukt dat ook. Ik heb gisteren mijn zalf weer gehaald (bewust niet in huis gehad vanwege de zwangerschap) en na 1x smeren is het al zoveel beter.

Respect trouwens voor de meiden die alweer willen sporten hoor . Ik moet er nog niet aan denken, ben er dan ook niet dol op, maar ga wel altijd omdat ik merk dat ik me er beter door voel. Loop gewoon voorlopig een extra rondje met Finn en vanaf volgende week doe ik weer thuis iedere dag een blokje buikspieren.
Ow wat vervelend dames, die eczeem! Krijg al jeuk als ik het lees... Zelf nooit last van gehad gelukkig, wel van astma dus vandaar de griepprik! Dochter heeft bij verkoudheid ook snel last van haar longen en vorig jaar iom longarts een puffer gekregen, vandaar dat zij ook een griepprik krijgt aangeboden. Vorig jaar is ze vaak ziek geweest, ook paar keer oorontsteking gehad en daardoor best veel afgevallen... en ze is al niet zo dik (eerder smal met haar 9,5kg en 82cm) dus ze heeft niet veel reserves. Na de buisjes is haar oren (Jan dit jaar) heeft ze geen last meer van d'r oren gehad en ook (toevallig) verder niet meer ziek geweest. Puffer nog maar paar keer gebruikt ivm reutelende longen tijdens gewone verkoudheid. Ben bang dat als ze echt de griep krijgt dat ze er dan ook last van krijgt, maar ik lees ook de negatieve berichten mbt de friepvaccins dus twijfel nog steeds... Morgen eens onze ha vragen!

Wij geven Tom trouwens ook gewoon een speentje, mag bij bv eerste tijd niet ivm tepel/speenverwarring maar Tom is gelukkig niet verward

Vond het 'pinken' niet fijn en wil al helemaal niet dat anderen dan wijzelf dit doen en hij heeft best wat zuigbehoefte dus ben blij dat we ermee begonnen zijn. We hebben er een koeka-speendoekje aan, dat zorgt ervoor dat het speentje gemakkelijker op z'n plek blijft liggen...en ik ben 'm niet zo vaak kwijt!

Ff bijlezen, tot zo!
Sax, lekker geshopt bij de makro? Heb jij een eigen praktijk trouwens of zit je samen met anderen? Ik ben nog op zoek naar een tandarts, zit nu nog bij die van 'vroeger' maar is natuurlijk niet zo handig op uur+kwartier van huis... Ken je toevallig nog een goede/leuke in Breda?

Fijn dat de behandeling zo goed is aangeslagen, moet je nog vaak terug? BAlen dat je zo'n last hebt van de ks, is ook echt heftige operatie dus snap dat herstel langer duurt en dat je tijdje langer niet kan sporten..

Soshiva, balen dat voeden om de twee uur! Overdag ook? Had laatst een tip geschreven, werkte bij vriendin. In t kort komt het erop neer dat je overdag dmv bijvoorbeeld wandelen enzo hem langer laat slapen zodat hij dan meer drinkt en zo zijn maagje 'laat groeien'..

Oh en dat draagdoek enzo ipv bedje: bij dochter ook veel gedaan want die sliep ook niet zo gemakkelijk. Toen gaan inbakeren en dat werkte meestal maar heb haar toch nog veel gedragen en ze heeft er niets aan overgehouden en slaapt nu als een tierelier (19.30-08.15 en 13-16) in haar eigen bedje. Opeens lukte het toen met een maand of vier wel, toen gewoon m'n gevoel gevolgd en niet teveel naar cb geluisterd..gedragen worden door mama kan nooit slecht of teveel zijn toch? Sommige kindjes hebben het gewoon meer nodig! Tom slaapt ook het gemakkelijkst in als we hem om onze buik of in onze armen hebben: vindt het zelf ook heerlijk om tegen m'n man in slaap te vallen
Oh ja Shiv, kolven en flesje geven kan ook schelen: dan eten ze soms meer en zijn ze langer verzadigd...

En de cursus is een cursus lang slapen door Finn van Kwimmie

Ik red het niet meer om verder te reageren, moet m'n sporttas gaan pakken!

Tot morgen, X
Choca wat sneu voor je kleine meisje zeg, zo tobben met alles. Hoop dat Tom er minder last van zal hebben. Zet m op met sporten he, hoop dat je niet teveel spierpijn gaat hebben.

Goed trouwens dat je nog navraag gaat doen over die griepprik, ik ben een tegenstander van de griepprik. Mag m overigens zelf ook halen (chronische bronchitis), maar heb in m'n hele leven pas 1x de griep gehad. Ben vaak verkouden, maar daar helpt die prik niet tegen. Gewoon lekker sporten en veel buitenlucht meepakken, daar ben je veel meer mee geholpen

Hier zijn de mannen op pad en zit mama heerlijk voetbal te kijken .
Vandaag de hele dag werken, bleh! Zal mij benieuwen of ik dat een beetje trek, want ik ben nog niet echt topfit.
Oef, lijkt me zwaar de hele dag werken. Is de praktijk dicht bij je huis?

Volgens mij zou het werken nog wel lukken maar zoveel uur zonder Tom zou me zwaar vallen...

Trainen was heerlijk en voel wel wat lichte spierpijn in m'n armen/benen maar het valt (nog) mee! Het was erg gezellig en het was gewoon ff lekker om paar uurtjes helemaal voor mezelf te hebben!

Was het voetbal kijken leuk Kwimmie? Wel veel doelpunten zag ik!

Mbt griepprik -> heb zelf al jaren de prik gehaald en vanaf toen nooit meer griep gehad, daarvoor > 10jr geleden wel eens griep gehad en toen ook meteen longontsteking erbij... Moest nog net niet naar t ziekenhuis, dus ben best bAng dat weer ooit te krijgen. Bij dochter sloegen bijna alle verkoudheden al op de longen dus vrees dan hetzelfde bij echte griep en met haar tengere figuurtje heeft ze zo weinig bij te zetten. Maar ga het straks gewoon even aan ha vragen, hij is niet echt van de onnodige medicijnen dus ben benieuwd!
Hier ook voetbal gekeken Kwimmie haha, was best spannend ook nog.

Sax: hele dag werken? Heftig hoor. Heel veel succes je eerste werkdag.

Choca: wat heerlijk dat het sporten zo lekker ging. Hoe vaak train je? Ach en spierpijn hoort erbij toch als je zo lang niets hebt kunnen doen.

Hier een onzekere Lynx...pfff word soms gek van mezelf. Hoe lang laten jullie je baby huilen? Nick ligt nu in zijn bedje en jengelt maar door. Het is geen krijsen, maar merk wel dat hij het niet naar zijn zin heeft. Vaak als ik hem nu oppak werkt ook niet. De box wil hij al helemaal niet in dus vandaar dat ik zijn bedje probeer. Ook huilt hij iedere avond tussen 4 en 7 aan een stuk door, wat we ook proberen. Soms denk ik dat hij honger blijft houden, maar hij krijgt nu al 120 en nog steeds om de 3uur ongeveer. Hoe merk je nu of zo'n kleine pijn heeft? De speen wil hij ook niet. Ik vind het soms zo moeilijk.

Ga maar even weer bij hem kijken.

x
voor lynx!

Lastig zo'n jengelend kindje Hier een meestal tevreden Tommetje, huilt weinig en wanneer hij huilt is het meestal honger (om de 3-4u). Maar als het dat niet is dan probeer ik eerst de speen en als dat niet werkt pak ik 'm uit de box/bed en is ie meestal meteen stil. Echt geluk mee gehad, dochter was lang niet zo gemakkelijk. Daar ging ik soms gewoon uren mee inde draagdoek zeulen of met de wandelwagen erop uit om haar rustig te krijgen. Heb haar ook ingebakerd omdat ze slecht tot rust kwam en weinig sliep oa ook door drukke armen.. Misschien is dat wat? Ik laat hem trouwens nooit lang huilen, voelt niet goed vind ik, denk max 5 min ofzo.. Heb ook nog nooit gemerkt da t het door laten huilen ineens toch vanzelf over was, ook niet bij dochter. Al heb ik die op een gegeven moment toch een paar keer wat langer laten huilen maar toen was ze al ouder en had ze door dat huilen = aandacht was..

Kun je 'm trouwens niet een keer wat meer fles geven? Misschien heeft hij op sommige momenten net wat meer nodig en ik heb gisteren gehoord dat als je de maxime dagdosering niet overschrijdt dat je dan ook op verzoek kan flesvoeden...

Ik train trouwens 1x per week en we hebben ook nog wedstrijden, 22 per seizoen = bijna elke week behalve tijdens vakanties. Niet echt superveel dus en onze thuiswedstrijden zijn op de trainingsavond dus die 11 trainingen vervallen dan dus per saldo iets meer dan 1x per week. Wel lekker al is het meer voor de gezelligheid, zal er niet veel van afvallen want ze hebben zo'n lekkere snacks in de kantine

Ik ga eens opstaan, straks naar m'n werk om Tom te showen en verder hele dag geen verplichtingen

Wel wat was te doen en moet nog boodschappen doen en koken. Wordt denk ik zelfgemaakte pizza, mjum! Voor morgen weet ik het nog niet, nog tips?

Die witlofspaghetti uit de allerhande is trouwens erg lekker! Als je van witlof houdt tenminste...

Tot straks!
Het voetbal kijken was genieten ja, vooral de 2e helft was leuk. Kortom ik heb zitten genieten

Choca, ondanks dat ik anti ben kan ik wel heel goed begrijpen dat jij in jou geval en dat van je kleine meid geen risico wil lopen en die griepprik gaat halen. Heb dan echt niet zoiets van jeetje dat is stom, nee die dingen zijn er nou eenmaal en als je er baat bij hebt moet je het zeker halen. Misschien moet ik er ook nog ooit aan, maar zolang het niet nodig is wacht ik er nog mee.

voor Lynx, wat vervelend zeg. Ik vind het er een beetje op lijken dat Nick een "sprongetje" doormaakt. Zo'n sprongetje heeft te maken met de ontwikkeling en maakt dat de hele wereld ineens op z'n kop staat voor zo'n kleintje. Heel zielig, maar daarna zie je wel verandering. Ik weet niet of je het "Oei ik groei" boek al hebt, maar daar staan alle sprongetjes in beschreven. Wij zitten er allebei in te lezen steeds en vinden t super. Het is geen zweverig boek met wat je wel en niet moet doen, maar gewoon hoe per keer zo'n sprongetje in z'n werk gaat en ervaringen van andere ouders. Het ene kindje heeft er maar een dag last van en het andere wat langer.

Wij laten Finn max een half uur jengelen, als het echt jengelen is dan he, want dat schijnt ook weer goed te zijn. En je merkt het verschil echt wel tussen dat in slaap jengelen of als er bijvoorbeeld nog een boertje dwars zit. Ik kijk dan wel zo om de 5 minuten en geef m z'n speen en meestal slaapt ie dan na zo'n 20 minuutjes heerlijk met de armen in de lucht. Ik vind dat overigens niet altijd even makkelijk hoor, maar hij moet het ook wel leren.
Jeetje Sax alweer een hele dag werken! Zwaar hoor. Zal wel moeilijk zijn zeg, een hele dag weg van je kleine.

Lynx: Wij laten Silje max. 15 a 20 minuten huilen. Dan pakken we haar op om te kijken of ze daarvan rustig wordt en meestal als dat niet werkt ga ik met haar wandelen. Dat werkt meestal goed, alleen soms zodra we weer thuis zijn en de wagen staat stil begint ze opnieuw...

Gisterenochtend huilde ze weer urenlang, de rest van de dag ging het wel redelijk gelukkig. Heb wel het idee dat de Bfree en Bborn flesjes goed helpen. Heb gisteren ook druppels gehaald voor haar (niet cinababy, maar een nieuwere soort ben even de naam kwijt) hopelijk werken die tegen haar krampjes. Zo niet ga ik inderdaad contact opnemen met een osteopaat.

Vandaag weer visite gehad. We hebben nu echt dagelijks kraamvisite, begin het nu wel een beetje zat te worden. Sommige mensen zie je normaal gesproken nooit en daar zit je nu een beetje koetjes en kalfjes praat mee te houden, ben ik toch al zo slecht in. Pff, volgende keer toch maar kraamfeest hoor.

Vanavond heb ik reunie van de zwangerschapsgym. Ik heb er veel zin in. Ben benieuwd naar de baby's en bevallingsverhalen. Vind het altijd zo grappig om te horen hoe verschillend bij iedereen de bevalling verloopt. De ene floept de baby er zo uit en de andere (zoals ik) doen er 36 uur over.
pfff Lynx, ik begrijp je wel hoor. Hier ook zo'n huilerd. Alleen is het hier meestal meteen dikke paniek en niks jengelen. Onze Nick kon ik nog wel eens 'n half uurtje laten huilen en die sliep dan netjes in, maar Luuk dat is een ander verhaal. Die heeft veel last van krampjes (nog steeds) en kan niet zelf in slaap komen. En als we pech hebben slaapt ie helemaal niet tussen de voedingen en huilt alleen maar. Gemiddeld slaapt Luuk na 2 van de 5 voedingen. Niet zo veel dus...

Ik was sinds vorige week ook aan het zoeken geweest naar een osteopaat en gisteren heb ik er een gevonden waar ik goede verhalen over heb gehoord en die zowaar ook nog eerder dan 2010 plek heeft! Ik heb dus vanmiddag om 14.45u met Luuk een afspraak. Ik hoop zo dat ze ons kunnen helpen want het pijpje is echt leeg hier...

Natuurlijk kom ik ff een update brengen straks. Nu ff ontbijten, daar heb ik met ons wakker manneke nog geen tijd voor gehad....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven