what to do..

20-10-2009 23:19 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet netjes, maar ik weet het ook niet meer..

Mijn relatie loopt op zijn einde. Sad but true. Therapie, praten, huilen, schreeuwen, een helderziende; het mag allemaal niet baten; hij blijft zoals hij is en ik mag aan de zijlijn meekijken hoe hij zich onttrekt aan het leven en onze relatie.

De druppel was het cancelen van onze eerste vakantie, míjn eerste vakantie in bijna 14 jaar (!!), omdat hij me niet durfde te zeggen dat hij schulden had.

En dat na vijf jaar samen, elkaar al 16 jaar kennen.. Ik weet het ook niet meer.

Gister kreeg ik onomwonden te horen van iemand die hem hoog heeft zitten, dat ik bij hem weg moest gaan, dat hij niet zal veranderen, niet wíl veranderen, maar de situatie zoals hij is wel lekker vind..

Maar ik kan het niet zomaar weggooien.We zijn al zo lang samen!?

Kunnen mensen veranderen? Hebben jullie daar ervaring mee?

Kan iemand, als hij het écht wil, veranderen?

nu beweert hij, nadat hij niemand mee overheeft, dat hij "het licht ziet", dat hij nu wél zal veranderen, maar ik ben op, ik weet het ook niet meer..
alweer een what to do?
En alweer 1 met engelse uitdrukkingen in de tekst....
Waarom is dit niet netjes?

En in hoeverre draait jullie relatie om hem? Hoe belangrijk ben jij? 90% - 10%? Het is maar waar je genoegen mee neemt hè.
quote:permanentia schreef op 20 oktober 2009 @ 23:23:

alweer een what to do?Het spijt me dat mijn probleem niet wat vernieuwender is voor je. dit was mijn poging om een nieuwe, objectievere mening van iemand anders te krijgen, wellicht advies, niet om te horen dat de titel van die hulpvraag al eerder gebruikt is
Shas, dit klinkt niet zo goed, deze meneer.

Hoe komt hij aan zoveel schulden?

Ik neem aan dat je in die 16 jaar alles geprobeerd hebt. Als het niet meer gaat, houdt het op.

Je hebt vast nog een heel leven voor je.

Mensen kunnen veranderen, dat wel. Maar hoe vaak heeft hij het al beloofd en hoe vaak is het gelukt?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Met niet netjes bedoelt TO denk ik 'de vuile was buiten hangen'.

Of bedoelde je anders?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Sowieso ken ik geen enkel forum waar zoveel nikszeggende topictitels worden gebruikt als het Vivaforum. Ik vraag me altijd af hoe die mensen emailen; staan er dan in de onderwerpregel ook een paar vage woorden? Of weten ze dan wél de kern van het probleem te pakken?
quote:Riz schreef op 20 oktober 2009 @ 23:24:

En alweer 1 met engelse uitdrukkingen in de tekst....

Dat ook, maar ik vraag me vooral af waarom dit bij entertainment staat.

Tenzij de relatie met een bnner is
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dat Trio-topic van Ginaaaaaaa had inderdaad beter bij entertainment gepast dan deze
nou sorry, ik wist me niet anders uit te drukken, maar ik heb hier niet zo heel erg veel aan, dus als dit alles je irriteert, stort je dan alsjeblieft op iets of iemand anders..

Ik bedoelde inderdaar met "niet netjes", dat ik een forum bezoek om een oplissing te zoeken voor mijn situatie..

In de tijd dat we samen zijn, heb ik voor mijn gevoel alles al geprobeerd, en er is inderdaad al geregeld beterschap beloofd.

en ik ben niet heilig, ik ben uiteraard ook schuldig aan deze situatie, al was het alleen maar omdat ik niet heb opgelet, maar als je van iemand houdt, iemand ineens zó verandert.. ja, wat doe je dan?

hij was geweldig, ooit, een supermens, nu snap ik niks meer van wat er met ons gebeurt, met hém!

zijn schulden zijn fors, maar we zijn (we, hij niet alleen, wé) bezig hier iets aan te doen, alles aan te pakken om hier uit te komen, maar het is gewoon allemaal too much..
en ik zie dat ik mijn verhaal verkeerd heb geplaats..sorry

Dit is nieuw voor me.

Verwelkomen jullie iedereen zo?
quote:shas schreef op 20 oktober 2009 @ 23:25:

[...]

Het spijt me dat mijn probleem niet wat vernieuwender is voor je. dit was mijn poging om een nieuwe, objectievere mening van iemand anders te krijgen, wellicht advies, niet om te horen dat de titel van die hulpvraag al eerder gebruikt is

Je hebt gelijk...

Volgens mij blijven erg veel vrouwen in een foute relatie omdat ze erop hopen dat hij nog wel zal veranderen,......

Ik kan er weinig van zeggen, alleen je sterkte wensen en dat iemand je hier verder kan helpen.
Hebben jullie hulp bij het oplossen van de schulden? Maatschappelijk werk bijvoorbeeld?

Als je samen in de sh*t zit, dan is het denk ik lastig om de situatie en de relatie los van elkaar te beoordelen.

Denk je dat je beter af bent als je bij hem weggaat?
quote:shas schreef op 20 oktober 2009 @ 23:32:

en ik zie dat ik mijn verhaal verkeerd heb geplaats..sorry

Dit is nieuw voor me.

Verwelkomen jullie iedereen zo?

Je kan aan een angel vragen ( eerste topic bij elke pijler ) of ze het topic even bij relatie's wil plaatsen.

Sterke met alles.
Als je man M. Borsato heet, kun dit topic overigens hier gewoon laten staan.
proest.
Wauw.. beetje verbitterd?!

Wat is je probleem Permanentia?

Ik vraag me echt serieus af waarom iemand zo reageert op iemand die het effe niet meer ziet zitten, maar je word bedankt.

Dit was inderdaad een geweldig idee..

thanks
shas, excuses, dit is niet leuk als je net nieuw bent op een forum. Het zal er mee te maken hebben dat het (a) laat is (de meligheid slaat toe en (b) degenen die hier al langer zitten, hebben een verhaal als het jouwe al heel veel langs zien komen. Andere hoofdrolspelers maar dezelfde strekking.

Nee, ik denk niet dat ie veranderd is, nee ik denk niet dat ie deze keer echt het licht heeft gezien. Ja ik denk dat jij hier onderdoor gaat en ja, ik denk dat je iets beters verdient.

Na een stuk of tien van dit soort reacties, gaat de topic-openster (jij in dit geval) meestal in de verdediging, hij valt eigenlijk best mee, ze houdt zo van hem en in elke relatie is wel wat toch? En vertrekt dan met de staart tussen de benen want zóveel realiteit, dat was nou ook weer niet de bedoeling...
Shas, als je topic een andere titel krijgt en op de juiste pijler staat, zul je wat meer gerichte reacties krijgen.

Vaak is het ook het uur van de dag... s avonds is er nogal wat meligheid en flauwigheid hier. Ik vind het ook niet zo gepast.

Misschien morgen beter.
Wat haley zegt dus, ongeveer
Shas, het is lullig maar het is even een kwestie van 'wrong time, wrong place' voor jou.

Wat Moonlight al zegt, op een andere pijler hadden mensen anders gereageerd en met een duidelijkere topic titel hadden mensen met andere verwachtingen je topic geopend.

Omdat je nieuw bent, is het voor velen even de kat uit de boom kijken of je wel 'echt' bent. Té vaak doen veel forummers hun best iemand van serieus advies te dienen en dan komt er noooooit meer een reactie van de topic opener. Je hebt dus gewoon even heel erg pech gehad door je vergissing.
quote:shas schreef op 20 oktober 2009 @ 23:41:

Wauw.. beetje verbitterd?!

Wat is je probleem Permanentia?

Ik vraag me echt serieus af waarom iemand zo reageert op iemand die het effe niet meer ziet zitten, maar je word bedankt.

Dit was inderdaad een geweldig idee..

thanks

Thanks for nothing,

Ik heb je sterkte gewenst en daarna gewoon een geintje, kom op.
Tja, op welke pijler je ook zit, je moet wel tegen een gezonde dosis humor kunnen en om jezelf en je eigen problemen kunnen lachen af en toe, anders kun je volgens mij beter helemaal niet posten hier.
quote:Kastanjez schreef op 20 oktober 2009 @ 23:47:

Omdat je nieuw bent, is het voor velen even de kat uit de boom kijken of je wel 'echt' bent. Té vaak doen veel forummers hun best iemand van serieus advies te dienen en dan komt er noooooit meer een reactie van de topic opener. Je hebt dus gewoon even heel erg pech gehad door je vergissing.

Niet echt ontopic, maar ik vind dat een rare instelling.

(is niet persoonlijk tegen jou, K, bedoel in het algemeen, want je hebt wel gelijk denk ik)

Toen ik nieuw was heb ik ook eens gehad dat er ontzettend fel werd gereageerd op een klein dingetje. Inmiddels heb ik daar een heel topic over (en zijn we ruim een jaar verder) en dan hoor ik niemand meer. Niet negatief iig.

Vind het zo sneu voor mensen die een enorme drempel over moeten om hun verhaal te plaatsen die dan zo 'verwelkomd' worden.

Afzeiken doe je maar bij mensen die je al kent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven