Jetix

20-10-2009 23:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 4 jaar en wil dolgraag naar Jetix kijken (Pokemon en die serie met die dinosaurussen), maar ik vind het echt 10x niks...niet voor zijn leeftijd in ieder geval. Ik zet dus Nederland 3 op, maar dat gaat wel onder luid protest. Sesamstraat en de Teletubbies vindt hij niet leuk meer. Sommige series die tussendoor komen weer wel.

Overdreven of vinden jullie Jetix gewoon geschikt voor mannetjes van 4 jaar?
Ik let eigenlijk (misschien in tegenstelling tot Cole) niet zo heel erg op waar het programma op komt. Of dat nou ned 3, jetix of Nick is. Ik ben niet zo'n voorstander van sommige japanse tekenfilms, niet vanwege het geweld want dat maakt weinig uit denk ik (herinner de a-team rel uit onze tijd ) maar wel vanwege die irritante flitsen en de snel opeenvolgende beelden. Ik word er zelf helemaal kriegel van.

Hier zijn favoriet: Phineas and Ferb, Fairly odd parents, Spongebob en Avatar. Avatar mag hij best kijken, is redelijk rustig voor Japanse begrippen en er zit een mooie verhaallijn in. Behalve dat hij af en toe stenen in het water wil gooien en zich dan voorstelt dat het vuurballen zijn, merk ik geen slechte invloed ofzo.

Wat wel wat mij betreft afgeschaft mag worden zijn de Teletubbies: als er iets niet goed is voor de taalontwikkeling van je kind zijn het die irritante wezens met overgewicht die niets normaal kunnen uitspreken. Volgens mij worden kinderen er infantiel van.
Nou Gussie, die hondenfilms op drie zijn ook twijfelachtig, hoor. Ging maandag over een hond die mishandeld werd; had ik opeens een heftig snikkende Mops op de bank, helemaal over haar toeren omdat het zo sjie-hie-hie-lig was...

Hier kiest Mopsey voornamelijk zelf voor Nick jr. of JimJam. We hebben digitale televisie, dus dat scheelt. Mops is één keer 's nachts uit haar bed geklommen en is naar beneden geslopen om televisie te kijken. Gewoonlijk hoor ik haar dan echt wel, maar nu niet. Geen idee hoe lang ze tv heeft gekeken, maar ik weet wel dat wat ze zag niet echt geschikt was voor een 5-jarige. Grrmmbbl. Dus nu stel ik als ik naar bed ga standaard de televisie in op JimJam, zodat mijn meisje wanneer ze weer 's nachts op avontuur gaat niet ineens verzocht wordt 06-HORNY te draaien...

Overigens keek ik vroeger altijd naar Pippi Langkous. Mops heeft nu de geluidsopnames daarvan op cd. Daar noemen ze elkaar ook "Mooie Leiperd" (dat krijg ik nu dus ook te horen als Mopsey boos op me is) en meer van dat moois, en krijgt de sterkste man van de wereld, "Sterke Adolf", inclusief Duits accent, na zijn nederlaag in een worstelwedstrijd tegen Pippi van haar te horen dat hij maar snel wat versterkende middelen moet kopen want dat heeft hij nodig. Het zou haast een aflevering van Spongebob kunnen zijn,
Wat wilde ik nou toch typen?
Ik word zelf aggresief van die vervelende irritante schrille stemmetjes bij Jetix En ze schreeuwen ook allemaal. Waarom is dat? Waarom praten ze niet gewoon normaal?

Gelukkig heb ik geen kinderen
[quote]mimsey schreef op 21 oktober 2009 @ 11:41:

Nou Gussie, die hondenfilms op drie zijn ook twijfelachtig, hoor. Ging maandag over een hond die mishandeld werd; had ik opeens een heftig snikkende Mops op de bank, helemaal over haar toeren omdat het zo sjie-hie-hie-lig was...

/quote]

Nou, dat wordt dan huilen, want daar kunnen die tere zieltjes van mij ook niet tegen. En ik ook niet!
@mimsey,

Je kan zenders blokkeren, zodat een pincode moet worden ingetoetst.

Hier mogen ze beneden niet aan de afstandsbediening komen, die ligt hoog op de kast.
quote:fachat schreef op 21 oktober 2009 @ 02:42:

Oh en tilalia, jouw opmerking over dat ene kind dat zich agressief gedraagt,omdat hij naar jetix kijkt...

Kan me voorstellen dat agressieve kinderen een grotere interesse hebben in tekenfilms op jetix dan in tekenfilms op ned 3, maar dit betekent niet dat het kijken naar die tekenfilms je ook agressief maken! Ik ken 1 driejarig meisje dat elke dag naar de teletubbies kijkt en dat kind praat nog steeds slecht (is hetzelfde voorbeeld toch?).

Laten we het zo stellen: het jochie haalt er in ieder geval z'n inspriatie vandaan.

"Pokemon! Wraaagh!" om vervolgens op het hoofd van een ander kindje te timmeren.
Hier geen Jetix, ook geen nickelodeon trouwens, weet niet of we het kunnen ontvangen (satelliet). Dochterlief kijkt naar Nederland 3 en meestal naar Ceebeebies (van de bbc). Ook superleuke programma's.
Ik ben gek van spongebob. Als er iets is dat ik samen met mijn (eventueel toekomstig) kind ga bekijken is dat het wel.

Ik vraag me soms af hoe het komt dat ouders zich niet kunnen inleven in hun kind, terwijl ze meestal toch zelf ook door bepaalde periodes zijn gegaan. Maar blijkbaar is dat iets wat je vergeet als je een kind krijgt.

Dan word ie plots agresief als ie een zwaard ziet in plaats van een paarse knuffelbeest op tv.

Weer iets geleerd vandaag.
Mmmm, ik ben nooit door een Spongebob-periode gegaan.

Wel door een Snorkel-periode. Maar ik vind Toeter toch niet te vergelijken met Patrick,

Je overdrijft met het niet kunnen inleven, Paddle.

Het heeft namelijk niets te maken met het inleven van een ouder in een kind, maar des te meer met het inleven van een kind in een (teken-)film.

Ik vind het niet nodig dat mijn kind naar een cartoon kijkt waar de hoofdpersoon als hij verdrietig is zijn oogbollen uit zijn kop pulkt.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:Star schreef op 21 oktober 2009 @ 09:57:

[...]

Mijn bijna vier-jarige kan niet zappen (en niet lezen voor het geval ik er langs zou zappen ) en neemt met haar vriendjes niet de volgende dag door wat ze op de tv heeft gezien

Nee echt, vraag het me echt af. Dus TO, laat me niet langer in spanning

Sjonge Star, heb jij even lang in spanning moeten zitten

Hoe komt hij zo bij Pokemon? Vb. hij vindt Sesamstraat en de Teletubbies niet leuk meer (hij is tenslotte al 4 natuurlijk ), dus dan vraagt hij 'mag ik iets anders kijken' en dan zap je langs de zenders en dan kom je ook voorbij Jetix (ik weet nu op welke zender Jetix staat, dus daar zap ik nu mooi voorbij) en dan roept hij 'ja ja, die wil ik zien!'. Hij mag het van mij echt niet kijken, dus waarom hij zo in een flits kan zien dat hij dat wil zien? Misschien idd. toch een keer bij neefje bijv. gezien?
Ik heb 100 x liever Jetix dan dat rare Sesamstraat.

Sinds daar 2 van die rare mannetjes in zaten die bloot in het bad allemaal rare en vieze deden, komt Sesamstraat bij mij het huis niet meer in. Bij tekenfilms zien ze dan nog dat het niet echt is.
@mar12: Die heren heb ik ook weleens gezien. Ach, volgens mij spelen deze acteurs twee broertjes. In een andere sketch staan zij naast een gigantische kledingkast, zodat het duidelijker is dat zij twee jongetjes spelen. Ik kan me voorstellen als je als volwassene twee volwassen kerels in een bad ziet liggen, dat je daar moeite mee hebt. Maar ik vraag me af of een kind daar niet op een andere manier naar kijkt. Ik had er geen probleem mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven