Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
quote:Jokejacket schreef op 21 oktober 2009 @ 13:02:

Kozoo! Hoe ging je tentamen?

Ik moet nog!

K ga over 10 minuutjes weg...

Zal goed mn best doen. Heb goed geleerd, vind ik zelf.
Succes Kozoo!

Hier een kaartje gekregen uit Canada en vandaag een kaart uit Duitsland. Wel een mooie kaart, alleen de dame die m gestuurd heeft vraagt een kaart terug.

Dat was ik eigenlijk niet van plan, omdat ik niet vind dat dat de bedoeling van postcrossing is. Maar hoe zeg ik dat in netjes engels. Zeggen jullie dat eigenlijk dat je niks terug stuurd? Of gewoon een leuke hurray schrijven en het verder zo laten?
Woehoe, duimen voor Kozoo!!!

@Kristin, meestal schrijf ik hierover niets. En anders kan je toch schrijven:

Thank you, blablabla

You asked me to send something back, but I have no intension doing that. (en eventueel: as you can see I'm not interested in direct swaps.)

Happy postcrossing!

Kristin
Bedankt Gavia. Vroeg me gewoon af hoe anderen dat deden. Maar je zinnen kan ik wel gebruiken.
Gavia, fiets er even heen komt de kaart eerder aan! Is ook goedkoper en gezond.

C_estelle: je zou een kaart erheen kunnen sturen maar dat zij ook een mooie naar jouw stuurt uiteraard. Ik heb dit met een jongeman uit Budapest gehad die een kaart van mij wilde hebben.

Wel giga k*t dat ze even je in je auto zijn geweest zonder het te vragen, de brutaliteit zeg. En hoe doe je dat met al die politie?

Hanneke, dat is nog eens een kaart gebruiken van die dame. Leuk zeg!

Kozoo, ik ben te laat maar hopelijk gaat het goed.

Kristin, zeg gewoon: Sorry no but I don't do that. Dat is toch netjes?

Hier twee kaarten. Eentje uit Portugal met een mooie omgeving en een kaartje uit Brazilië (de derde op rij) met een voetbalstadion. Allebei met leuke verhalen over de kaart. Dus beide een mooi bedankje uiteraard.
Zo het gaat snel hier. Heb gisteren een berichtje gestuurd naar de twee kaarten die het langst onderweg zijn, vanmorgen een hurray in de mail, ze was de stad uit en dacht dat ze het al geregistreerd had... Niet dus. Maar nu dus wel.Mag er nu dus nog een sturen: Maleisie ;)
Justme: leuk land zeg.
Jee terwijl ik dit schreef zijn er al weer berichten bij gekomen.

Ook te laat, maar in ieder geval nog succes Kozoo!!

Ik zou er verder niets inschrijven, tenminste heb ik een keer gehad, die vraag en dacht ja daar begin ik niet aan.

Vind een kaart naar NL ook wel erg leuk, zou dan ook zeer zeker geen IDRUKKER kaarten versturen. Vind het dan juist leuk om een andere kaart testuren. En die jij hebt is wel erg dichtbij!!!
Succes Kozoo!

Maleisië --> Cooooool
Ik ga even douchen... dan hoop ik dat ik daarna nog een hurray heb, zodat ik nog snel een kaartje kan schrijven... Dan ga ik naar de brievenbus en maak ff een wat langere wandeling. Hele dag achter de pc zitten buffelen voor school en wil ff een beetje frisse wind door mn koppie! Moet vanavond/vannacht en morgen ook nog doorwerken, want morgen om 16.00 uur is de deadline!
pfff JJ, dan is het wel lekker om er even uit te gaan.

En Justme, Maleisië, idd gaaf!

Ik had zojuist nog een hurray uit Polen en een nieuwe kaart mag naar de UK. Een leuk profiel.
Toch nog eerst stiekem even in mijn eigen brievenbus gekeken en wat een hoop post voor mij :-) Happy word ik daarvan!

Mijn buit voor vandaag:

- Kaartje van een vriendin, die ze zelf met de pc gemaakt heeft.

- Kaartje met zeeotters erop, mijn lievelingsdieren

- Kaartje van Rostock

- Kaartjes van ID-drukker met de stressball met ff ontspannen (een vriendin en ik delen de kaartjes, zij had deze besteld)

- AH Puzzelstukken, weet alleen niet van wie, zat niks bij.

- Nieuwe polis voor uitvaartverzekering hahaha

- Salarisstrook (altijd leuk om te ontvangen!)
JJ, terecht dat je er even uitgaat. Waarvoor heb je een deadline of wil je dat liever niet vertellen (kan uiteraard ook).

Gavia, leuke profiels zijn altijd de leukste.

Vergeten te vertellen, de VVV/ANWB is hier weer open en omdat ik geen kinderdijkkaarten meer had maar 5 gekocht en een leuke koe.
JJ, jij zegt ook alles wat in je brievenbus komt :-).

Waren het ook officiele kaarten erbij?
Hoera, nog een Hurray!

Ik wacht nog even met een nieuwe kaart tot het 6 uur is geweest.

Geen post ontvangen vandaag, helaas.
Ik wacht met smacht op hurray's.
Hai hai,

hier vandaag alweer een kaart uit de US in de bus! Met een gorilla erop, leuk voor zoonlief.

Kozoo, je raad het nooit!!! Ik had de posting hier gedaan en even erna belt mijn zusje, of we zin hadden om samen met haar en haar kinderen naar het strand te gaan! Ja dus!!!

Ik heb heel wat leuke kaartjes gescored, zal je nog even mailen.

Ik heb trouwens die Nederlandse dame gemaild dat ik niet meer wist waar ik die kaart gekocht had en er ook geen meer had liggen, dat dus haar voorstel niet door kon gaan. (Wat ook de waarheid is) Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in dat soort acties. Ik vind de officials wel genoeg.

Cool Justme, om een kaartje naar Maleisië te sturen.

Steph, ik moet de politie nog bellen om een afspraak te maken om aangifte te doen. Belachelijk eigenlijk dat het zo moet gaan tegenwoordig. Ik heb wel foto's gemaakt van de situatie zoals ik 'm gisteravond aantrof, niet dat het wat uit zal maken want ik ben niet all-risk verzekerd.

Mijn vader belde net, hij had op de sloop al een "nieuwe" ruit geregeld en in mijn auto gezet. Een andere radio heeft hij niet, maar goed, ik kan iig weer normaal met mijn auto rijden, dat is momenteel het belangrijkste.
Oh jah, die met de otters en van Rostock waren officials

Heb een deadline voor het inleveren van een verslag + het opleveren van delen van een website. Gaat over merchandise in de leisure...
C_estelle: gelukkig nog lekker gewandeld meid. En je kunt weer autorijden.

JJ, oké snap het.
Vandaag een leuke kaart uit nederland gehad,

Iemand hier uit omg Amsterdam?

Geen Hurray's
Geen hurrays vandaag, wel weer een kaartje. Weer uit Duitsland (de laatste 4 kaarten die ik ontvangen heb zijn uit DL).
Snjókorn falla, á allt og alla
Wow wat een reakties vandaag!

Bedankt dat jullie aan mij dachten! Ik heb wel goed gevoel over het tentamen.

Justme, ik wil al zolang ik lid ben zo graag maleisie een keer. Het is toch een land dat best veel leden heeft, maar helaas heb ik m nog nooit gehad. Ben dus beetje jaloers op je.

JJ. ik moet af en toe om jou lachen hoor Heb al paar keer gelezen: ik ga even dit of dat doen en als ik klaar ben hoop ik een hurray te hebben, hihi. Leuk!

Ik post mijn kaartjes vaak een brievenbus verderop, zodat ik gelijk een wandelingetje heb. En soms zelfs nog een brievenbus verder. Ik heb een hele tijd moeten revalideren vorig jaar en toen was ik net met postcrossing begonnen, vond ik wel een goede combi! En dan nog de trappen in mijn flat op en neer om mijn brievenbus beneden te checken op ontvangen kaartjes. (soms meerdere keren per dag )

c_estelle: wat lekker dat je gewandeld hebt! Oh ik zou zo graag dicht bij het strand willen wonen. Ik ga je mail bekijken zo! en supergoed van je dat je een foto hebt gemaakt van hoe je je auto aantrof, dat kan heel bruikbaar zijn.

En eh.. nou weet ik niet meer wie het vroeg, Kristin? Over dat iemand op de kaart schrijft please write me a card back. Ik heb in zulke gevallen gewoon voor de kaart bedankt in de hurray en verder niks over gezegd. Neem aan dat ze dat op elke kaart zetten die ze versturen dus zullen ze ook niet met smacht op een berichtje daarover zitten te wachten.
Oh en het belangrijkste:

Geen kaarten vandaag :(
Er is ook geen peil op te trekken hoe lang kaarten erover doen om hun eindbestemming te bereiken. De kaart uit Duitsland die ik net gekregen heb heeft er 41 dagen over gedaan. Belachelijk lang dus.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:ILW schreef op 21 oktober 2009 @ 18:45:

Vandaag een leuke kaart uit nederland gehad,

Iemand hier uit omg Amsterdam?

Geen Hurray'sJa wel uit die omgeving, maar ik was het niet, want ik had geen Hurray uit Nederand vandaag. Jammer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven