Kind gooit steeds drinken om wie heeft tips?
woensdag 21 oktober 2009 om 14:45
Mijn gastkindje gooit steeds zijn drinken om. Gebeurd zeker elke dag 1 keer als hij er is en soms wel meerdere keren. Ik heb van alles geprobeert. Ik ben met het straffen gestopt omdat het soms wel perongeluk gaat. Het gebeurt zeker ook dat hij het expresse doet. Hij is ook super snel, want ik red het steeds niet om de beker te pakken als ik zie dat hij hem omdraait. Streng optreden heeft weinig zin in dit geval want hij kijkt me aan en denk van ja je haalt de dweil en daarna is het toch over. Verder is het een onwijs lief kindje en gaat alles goed. Ook als we buiten lopen luistert hij erg goed alleen hieraan begin ik me zo te ergere. Wie heeft er tips voor me?
Hij is trouwens van de tuitbeker af en ik vind ook dat hij het gewoon moet afleren. Hij is 2 jaar.
Hij is trouwens van de tuitbeker af en ik vind ook dat hij het gewoon moet afleren. Hij is 2 jaar.
woensdag 21 oktober 2009 om 14:50
woensdag 21 oktober 2009 om 14:50
wat voor bekers heb je, als je bekers hebt met handvaten kan hij proberen om met het handvat te drinken en dat kan mis gaan. Een beker zonder handvaten kan hij makkelijker pakken
Ik weet het niet, bij mijn bewoners (volwassen met een ontwikkelingsleeftijd van 2) geef ik als ze per express hun beker omgooien gewoon geen nieuwe. Dan hebben ze twee keer dorst en de derde keer doen ze het niet meer
Ik weet het niet, bij mijn bewoners (volwassen met een ontwikkelingsleeftijd van 2) geef ik als ze per express hun beker omgooien gewoon geen nieuwe. Dan hebben ze twee keer dorst en de derde keer doen ze het niet meer
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
woensdag 21 oktober 2009 om 14:51

woensdag 21 oktober 2009 om 14:52
Tuitbeker teruggeven en zeggen dat hij te klein is voor een echte beker. Grote jongens gooien hun beker niet leeg. En als ie een tuitbeker wel leuk vind dan iets anders wat ie vervelend vind, bijvoorbeeld een fles of alleen nog maar op schoot mogen drinken terwijl jij de beker vasthoud. Maar iets wat ie niet leuk vind in elk geval en als hij weer groot wil zijn en uit een beker wil drinken dan kan dta als ie maar niet meer leeggooit.
woensdag 21 oktober 2009 om 14:52

woensdag 21 oktober 2009 om 14:54
Ik drink op vast tijden met hem. Net als met het eten en de tussendoortjes. Zit er ook naast, maar hij is zo slim dat hij doet en ik te laat ben met grijpen. Kijk natuurlijk niet de hele tijd naar hem. Kijken samen naar buiten of de tv. Ligt er net aan. Ik heb bekers zonder handvaten die van Ikea. Zijn ook niet zo groot. En doe er altijd ook maar de helft in. Beter twee keer vullen dan een keer vullen en hele lading over de grond.
woensdag 21 oktober 2009 om 14:58
quote:Sunemom schreef op 21 oktober 2009 @ 14:52:
Tuitbeker teruggeven en zeggen dat hij te klein is voor een echte beker. Grote jongens gooien hun beker niet leeg. En als ie een tuitbeker wel leuk vind dan iets anders wat ie vervelend vind, bijvoorbeeld een fles of alleen nog maar op schoot mogen drinken terwijl jij de beker vasthoud. Maar iets wat ie niet leuk vind in elk geval en als hij weer groot wil zijn en uit een beker wil drinken dan kan dta als ie maar niet meer leeggooit.Morgen maar proberen op schoot te drinken. Dat lijkt me wel een goede oplossing. En dat ik gewoon de beker ook naar zijn mond breng enz. Kijken of die dan na een paar dagen wel zelf wilt drinken zonder er een bende van te maken.
Tuitbeker teruggeven en zeggen dat hij te klein is voor een echte beker. Grote jongens gooien hun beker niet leeg. En als ie een tuitbeker wel leuk vind dan iets anders wat ie vervelend vind, bijvoorbeeld een fles of alleen nog maar op schoot mogen drinken terwijl jij de beker vasthoud. Maar iets wat ie niet leuk vind in elk geval en als hij weer groot wil zijn en uit een beker wil drinken dan kan dta als ie maar niet meer leeggooit.Morgen maar proberen op schoot te drinken. Dat lijkt me wel een goede oplossing. En dat ik gewoon de beker ook naar zijn mond breng enz. Kijken of die dan na een paar dagen wel zelf wilt drinken zonder er een bende van te maken.
woensdag 21 oktober 2009 om 14:58
andere tip
als je hem nu "helpt" met drinken. Niet door daadwerkelijk de beker vast te pakken maar door hem mee te begeleiden naar zijn mond en naar de tafel. Dus zeg maar je hand onder of los over de beker houden. Dit doet je net zolang tot hij de beker leeg heeft
als je hem nu "helpt" met drinken. Niet door daadwerkelijk de beker vast te pakken maar door hem mee te begeleiden naar zijn mond en naar de tafel. Dus zeg maar je hand onder of los over de beker houden. Dit doet je net zolang tot hij de beker leeg heeft
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
woensdag 21 oktober 2009 om 15:01
Hij gooit trouwens ook kaas oid in zijn drinken. Dat is nu minder want hij moet eerst eten en dan mag hij drinken. Maar vandaag was het een beetje rommelig. Ik kwam laat terug van het wandelen want de buggy is doorgezakt. Kind moest dus lopen en janken. 3 kwartier geduurt eer ik thuis was. Dus maar brood en drinken op de kinderstoel en teon ik mijn eigen brood haalde ja hoor.. was het dus weer feest. Net maar weer de stofzuiger er door gegooit en dweiltje over de vloer. Nu ff bij komen hij ligt te slapen:P pff
Dus uh als iemand nog een mooi wagen te koop heeft... Omgeving R'dam
Dus uh als iemand nog een mooi wagen te koop heeft... Omgeving R'dam