Gezondheid alle pijlers

Yasmin Pil

07-10-2007 10:30 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb drie dagen geleden mijn mirenaspiraaltje eruit laten halen en nou ben ik weer aan de pil, De Yasmin. Zijn er ook meiden die hier positieve ervaringen mee hebben of is het alleen maar negatief?!??! Dat is nl het enige wat ik op internet kan vinden. Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam verschillend is en dat elk lichaam anders op hormonen reageert. Maar ik zou toch heel erg graag nog meer meningen willen horen.............
@ Babylady: Ja de dokter kan moeilijk doen, maar dat hoeft niet. Het is zijn/haar taak om je voor te lichten en jouw taak om te kiezen.

@ Quinty: Zonder pil voel je je altijd beter heb ik het idee, maarja je moet toch wat (en trouwens zonder pil is de menstruatie weer een hel heb ik gemerkt). Laat maar weten als je het nog een keer aandurft, ben eigenlijk toch wel heel benieuwd (maar snap het heel goed als je dat niet wil).
Ik ben nu bezig aan mijn 3e strip van de Yasmin, maar heb soms een wat raar gevoel in mijn benen, heel lastig te omschrijven wat ik precies voel. Hebben meer meiden hier last van? Ik overweeg nl om weer terug over te stappen op de Diane, want toen had ik geen last van mijn benen
magnolia81 ik herken het, vooral als ik een tijdje heb gezeten of gestaan. Kreeg ik pas na ongeveer 3 maanden last van.

Ben nu met mijn 7de strip bezig maar zit ook twijfelen of ik op een andere pil over zal stappen(ook ivm met andere bijwerkingen), heb alleen geen idee welke.
Oh jij hebt er dus ook last van Kimm. Het voelt alsof ik een beetje zware benen heb en het bloed niet goed doorstroomt in mijn benen, heel raar. Ik denk dat ik van de week stop en dan weer overstap op de Diane, want dat vind ik ook geen fijn gevoel
Wat jullie beschrijven over dat gevoel in je benen, dat had ik dus ook, alleen dan met de Qlaira...(zie mij postings op vorige pagina). Ik ben nu een paar weken gestopt, maar dat zware gevoel is nog steeds niet weg... Op zich voel ik mij wel goed, maar het is een soort spierpijnachtig gevoel, alsof het bloed niet goed circuleert ofzo... Hele zware, vermoeide benen. Ik heb dit echt nog nooit eerder gehad.
Zou het iets zijn wat alleen maar voorkomt bij 3e generatie anticonceptiepillen? Ik heb besloten om donderdag mijn laatste Yasmin pil te nemen, stop week en dan weer terug naar de Diane...... alleen had ik daar last van kleine doorbraakbloedingen in de 2e en 3e week, hopelijk is dat over
Ben tussendoor toch maar even naar de huisarts geweest en die raadde mij aan om eerst een stopweek in te lassen en om na te gaan of het gevoel dan minder zou worden of verdwijnen. Dat heb ik gedaan en inderdaad het gevoel wat ik had is bijna weg! Dus in overleg besloten dat ik weer terug stap op de Diane35
Bij mij is het gevoel in mijn benen nu ook minder tot nagenoeg weg. Ben nu anderhalve week geleden toch weer met de Qlaira begonnen en ik moet zeggen, ik voel mij prima! Aanleiding om weer te beginnen was een week van zeer heftige PMS. Daar ben ik nu echt helemaal klaar mee. Vooralsnog gaat het nu goed! :-)
Gelukkig dat dat nare gevoel weg is, ben benieuwd of Qlaira zo goed werkt als ze beweren
Heb nu precies 1 maand de Qlaira geslikt en ik moet zeggen; het gaat heel erg goed! Totaal geen last gehad van PMS, wat voor mij de reden was om met deze pil te beginnen. Ok, het is pas 1 maand, maar vooralsnog gaat het supergoed!
Jeej fijn dat het zo goed gaat, hopelijk blijft het zo. Hier geen pil meer en gaat ook reuze goed nog niet zwanger iig.
Ik ben weer teruggestapt op de Diane. In de stopweek merkte ik dat ik dat rare gevoel in mijn benen niet had en nu ik weer aan de Diane ben, is dat gevoel helemaal weg!
Dat rare gevoel in mijn benen had ik ook. Op het laatst kon ik niet eens meer gehurkt zitten omdat ik dan het idee had dat mijn benen uit elkaar spatten van de druk. Gebrek aan circulatie leek het inderdaad wel.
[edit door moderator]
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 12-01-2010 23:50
Reden: verwijderd ivm overtreden van de forumregels
% gewijzigd
[edit door moderator]
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 12-01-2010 23:50
Reden: verwijderd ivm overtreden van de forumregels
% gewijzigd
FP, ik denk niet dat het de bedoeling is van het forum om medicijnen onderling te verhandelen.
Hallo,

Ik heb even een vraag.

Ik heb 3.5 jaar de microgyon 30 geslikt, maar kreeg in de loop der jaren steeds meer last van doorbraakbloedingen en puistjes terwijl ik daar nooit last van heb gehad.

Ben daarom in April met de Diane 35 begonnen, hier ben ik na 1 maand mee gestopt omdat ik me daar echt heel erg opgeblazen bij voelde.

Toen ben ik in mei met de Yasmin begonnen.

Na 3 maanden waren de puistjes echt een heel stuk minder, alleen werden mn borsten wel steeds groter en werd ook dikker, merkte het ook aan mn kleding.

Toen ik de microgyon 30 slikte kon ik zo'n beetje alles eten wat ik wilde zonder iets aan te komen en als ik iets aankwam ging ik weer een paar keer sporten en was het er zo weer vanaf.

Nu met de yasmin kan ik sporten/bewegen wat ik wil zonder dat ik afval, heb zelfs het gevoel dat ik steeds dikker wordt.

Terwijl ik niet meer ben gaan eten, doordeweeks snoep ik sowieso bijna nooit, en ik fiets 3x in de week naar mijn stage (45min heen en 45 min terug) en ga 4x in de week naar de sportschool, gemiddeld 1.5 uur per keer.

Ik zit er nu aan te denken om met een andere pil te beginnen, maar welke? iemand tips?

Alvast bedankt.
@quinty, magnolia en whopper

ik slik ook de yasmin en heb ook vaak last van een vreemdgevoel in m''n benen (zie ook mijn eerdere post in dit topic) vind het moeilijk om het gevoel te omschrijven. Het voelt alsof ik stijve spieren heb in combinatie met gevoelige (soms pijnlijke) gewrichten.... ook lijkt het af en toe wel dat de boel verstopt zit. Er zou best een verband met de yasmin kunnen zijn. Eerst schoof ik het nog op andere dingen af, joh ik heb vandaag hakken gedragen.. daar ligt het aan maar zelfs al heb ik mn pedagogisch verantwoorde ecco's aan dan nog kan ik er last van krijgen. Ik heb het ook wel eens in de ochtend, dan word ik wakker met benen alsof ik de marathon heb gelopen..

herkenbaar?
@ Kimm

Ik weet niet welke pil je zou moeten nemen. Ik slik zelf de Diane 35 en daar wordt (ook) van gezegd dat je er van aankomt. Bij mij was dat niet het geval. Het is denk ik per persoon verschillend..

Zelf ben ik ook aan het nadenken om over te stappen op een andere pil. Maar GEEN idee op welke!! Hiervoor had ik de microgynon maar die werkte niet goed.. misschien de yasmin?

Volgens mij heeft elke pil wel zijn nadelen...
Vivaasje: ja herkenbaar! Had ook van die zware benen soms, nu niet meer. Ik zou als ik jou was overstappen op een andere pil
up!
@ Biebelie

Thx voor de up!

Ik ben een beetje aan het zoeken naar een nieuwe pil en zag dit topic opeens in de top 10 staan. Kende de Yasmin pil helemaal niet. Hij lijkt me (zelfs nadat ik het hele topic heb doorgelezen) wel wat.
ik heb 8 jaar lang yasmin geslikt. Ik heb hier alleen maar positieve ervaringen mee. Heb geen enkele bijwerking ervaren! Ben ooit overgestapt van microgynon omdat ik daar elke maand een paar kilo van aankwam (vocht of zo) en dat na mijn menstruatie weer kwijt was.

Ik kon de pil gemakkelijk een paar maanden doorslikken maar ik moet wel zeggen dat ik een redelijk lichte menstruatie heb zonder buikkrampen etc. Inmiddels ben ik gestopt met Yasmin omdat ik zwanger wil worden, na een maand ontpillen werkte alles normaal.
hey

ik heb de Yasmin nu een maand en heb enorm last van pukkels. Ik wilde juist aan deze pil omdat ik had gelezen dat je pukkels ervan weggingen. Heeft iemand ook eerst meer last gekregen van pukkels en dat ze daarna weggingen?
hoi,

ik had een vraagje over de yasmin pil.

want ik wil graag overstappen van de ''neppe'' diane 35 cyproteronacetaat/ethinylestradiol naar yasmin

bij de diane 35 heb ik hele erge stemmingswisselingen. ik huil om de kleinste dingen. slaat nergens op. veder heb ik nergens last van ben niet aangekomen in de 2 jaar dat ik het gebruik misschien op het begin een beetje maar dat is er ondertussen al weer af. veder werkte het goed tege acne, daarom ben ik er ook mee begonnen.

maar ik ben bang dat ik als ik overstap naar de yasmin ik misschien weer last krijg van acne. en dat ik er misschien van aankom of afval.

heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven