wie heeft ervaring met bach rescue remedy

21-10-2009 21:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 37 weken zwanger en slaap heel slecht. Heb hier ook een slaapmiddel voor gekregen van de huisats, maar daar voel ik me niet helemaal goed bij, omdat het kindje na de bevalling last van het slaapmiddel kan krijgen.

Een vriendin had het over bach rescue remedy waar ze van gehoord had. Kent iemand het hier? En dan vooral gericht op slecht slapen?
Ik ken het spul wel. Maar heb het zelf gebruikt in stressvolle periode, niet zozeer om beter te slapen.

Heb er zelf prettige ervaringen mee.
ik heb het gebruikt, had het idee dat het wel werkte, maar misschien zat het tussen mn oren. Je hebt inderdaad speciale spray voor goede nachtrust...
Da's homeopatisch toch? Duurt even voordat dat werkt.

Succes met nachten, wat een drama is dat (en mijn arts wilde niks voorschrijven).
Ik ken het wel, maar dan meer voor slecht slapen veroorzaakt door stress, of doordat je moeilijk kan ontspannen.

Ik weet niet waardoor je nu slecht slaapt, maar bij mij zijn het puur fysieke klachten (maagzuur/hartkloppingen/last van een in de weg zittende buik/schoppende baby).

Kan dus wel helemaal met je meevoelen....
ik val wel redelijk snel in slaap, maar wanneer ik wakker wordt, duurt het vaak uren voor ik weer in slaap val. Vreselijk. Heb na vorige bevalling een ppd gehad, en in overleg met arts nu dus slaapmedicatie gekregen. Maar zoals ik al zei, voelt dat absoluut niet goed.

Maar hier dus op zich goede verhalen over de druppeltjes
ik zou het in ieder geval proberen. Succes!!
krokus, wat voor middel heb je gekregen en met welke termijn ben je de vorige keer bevallen? Ik snap je aversie tegen medicatie, en slaapmiddelen kunnen zeker doorwerken bij de baby, maar hoe groot is de kans dat je morgen bevalt? terwijl je met 1 pilletje misschien wel de cirkel kan doorbreken en een nacht echt goed slaapt waardoor je het misschien maar 1 of 2 nachten hoeft te gebruiken.
Bij mij deed dat Bach-gedoe niets, volgens mij meer illusie dan werkzaamheid.
Of Bach nu een illusie is of niet, ik zou het proberen. Ik heb het trouwens gebruikt tijdens mijn PPD en weet bij god niet of het geholpen heeft. Ik ben geen wetenschapper en al zo het een placebo zijn, als het helpt, dan helpt het en is het mooi meegenomen. Kun je kopen bij De Tuinen enzo. Niet zo gek duur om het in ieder geval eens te proberen. Mag melatonine eigenlijk niet bij een zwangerschap?

Hopelijk beval je snel want dan kan je weer slapen, maar gaat het niet meer Succes met de bevalling in ieder geval.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:arwen173 schreef op 21 oktober 2009 @ 21:26:

krokus, wat voor middel heb je gekregen en met welke termijn ben je de vorige keer bevallen? Ik snap je aversie tegen medicatie, en slaapmiddelen kunnen zeker doorwerken bij de baby, maar hoe groot is de kans dat je morgen bevalt? terwijl je met 1 pilletje misschien wel de cirkel kan doorbreken en een nacht echt goed slaapt waardoor je het misschien maar 1 of 2 nachten hoeft te gebruiken.

He Arwen, ben nu 37 weken zwanger, vorige keer bevallen met 39 weken. Heb er voornamelijk wat tegen omdat in de bijsluiter staat dat een pasgeboren baby overmatig veel KAN huilen na gebruik van de medicatie door de moeder. Ook wordt afgeraden om in de laatste maand het spul te gebruiken. Goeie vriend van mij is apotheker, en die gaf aan dat de waarschuwing gericht is op vrouwen die het spul dagelijks gebruiken. Ik heb vorige week 5 pilletjes gekregen die ik de komende weken mag gebruiken. Maar vooral door het zinnetje van "overmatig huilen" vind ik het doodeng. En als ik dan iets homeopathisch zou hebben wat oke werkt, doe ik dat liever.

Maar goed, wat je zelf ook zegt, een nacht goed slapen is ook heel belangrijk, dus dat weegt voor mij wel degelijk mee.
ik zou het 1 nachtje gebruiken en kijken hoe je je dan voelt. Van 1 pilletje nu gaat je kindje straks echt niet overmatig veel huilen. Dat geloof ik niet. Vergeet niet dat als jij straks uitgeput je bevalling en kraamtijd in gaat, dat elk gehuil als overmatig gehuil voelt. Je moet het natuurlijk echt zelf weten hoor, en als het niet goed, zeker niet doen, want dan slaap je alleen door die stress al niet, maar het is geen vergif en kan in jouw situatie echt wel helpen. Je kan ook dat bach spul gebruiken, maar juist nu met 37 weken zou ik eerder voor een pilletje kiezen en dan later tegen de 38-39 weken aan voor bach rescue. Zo rond de 38 1/2 week zou ik zelf geen slaapmiddel meer willen, maar dat is puur persoonlijk.
overigens dat bach rescue gebruikt bij beide kinderen tijdens een lange vlucht. Geen idee of het hielp, leek er wel op, maar kan ook pure illusie geweest zijn. Op zich geloof ik er wel in, maar ik vind het ook wel gevaarlijk om te denken, oh is homeopatisch dus ongevaarlijk tijdens zwangerschap...
Krokusje, ik heb in het begin van mijn zwangerschap vreselijk slecht geslapen. Uiteindelijk via de vk bij een (niet zweverige!)accupuncturist terecht gekomen en sindsdien slaap ik als een roosje.

Misschien is dat een idee?
dat is inderdaad ook een goede tip.
dat is inderdaad ook een goede tip.
Heb heeeel slecht geslapen tijdens de zwangerschap en na 1 accupunctuurbehandeling, samen met een homeopatisch middel op basis van passiflora (gekregen bij de accupuncturist) sliep ik als een roos. Of het nu tussen de oren zat of niet, boeien! Ik sliep eindelijk weer fatsoenlijk.. Succes!
http://www.skepsis.nl/bachbloesemremedies.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb zelf hele goede ervaring met de rescue remedy.Maar dat was wel meergericht op stress,niet bij een zwangerschap.Er is wel een nachtrust variant,toch wel de moeite waard om te proberen.Zelf vond ik wel dat de zuigtabletten beter hielpen dan de spray.Ik geloof persoonlijk niet dat het tussen de oren zit maar wat zou dat uitmaken als het je helpt? Succes en slaap lekker;-)
quote:arwen173 schreef op 21 oktober 2009 @ 22:00:

ik zou het 1 nachtje gebruiken en kijken hoe je je dan voelt. Van 1 pilletje nu gaat je kindje straks echt niet overmatig veel huilen. Dat geloof ik niet. Vergeet niet dat als jij straks uitgeput je bevalling en kraamtijd in gaat, dat elk gehuil als overmatig gehuil voelt. Je moet het natuurlijk echt zelf weten hoor, en als het niet goed, zeker niet doen, want dan slaap je alleen door die stress al niet, maar het is geen vergif en kan in jouw situatie echt wel helpen. Je kan ook dat bach spul gebruiken, maar juist nu met 37 weken zou ik eerder voor een pilletje kiezen en dan later tegen de 38-39 weken aan voor bach rescue. Zo rond de 38 1/2 week zou ik zelf geen slaapmiddel meer willen, maar dat is puur persoonlijk.heb het ook zo gedaan. Heb 1 pilletje gehad, ook met de insteek dat het kindje er dan geen last van zou hebben. Heb hetzelfde idee als jij, vanaf vlg week geen slaappillen meer. Zal straks even naar de winkel om te kijken naar die druppeltjes. Ik laat de uitslag weten.
@bsb, had het artikel gelezen idd.
en krokus, hoe heb je nou geslapen vannacht? heeft het iets geholpen?
heb het vandaag gekocht. Zal morgen even laten weten hoe en wat. Heb trouwens afgelopen nacht uit mezelf goed geslapen. Uurtje of 6. Hahaha, kun je zien hoe je je definitie van goed bijstelt!
oh ok, nou succes vannacht, wat heb je trouwens voorgeschreven gekregen?
heb temazepam voorgeschreven gekregen. 5x 10mg.

Die rescue remedy dus eergisteren gebruikt, en ik crepeerde 's nachts van de pijn. Pfff, het leek niet op de weeen bij mijn eerste bevalling, maar erg pijnlijk was het wel. Volgende ochtend verloskundige gebeld, die dacht aan blaasontsteking. Dat bleek het niet te zijn. Bij verder onderzoek bleken het behoorlijke bekkenklachten te zijn. Meer rust nemen! Hahaha, hoe doe je dat met een peuter? Naja, gisteren weer die rescue remedy gehad, en geslapen als een roosje! Voor het eerst sinds maanden meer dan 6 uur volgens mij! Heeeeeeerlijk. Weet niet of het een toevalstreffer is, maar vanavond maar weer gebruiken. Normaal gesproken volg op een goede nacht een slechte. Zullen we zien hoe het vanavond gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven