schildklier verwijdert en zwangerschap??
donderdag 22 oktober 2009 om 14:09
Ik zit met een klein probleem en wil dat met jullie delen.
het gaat namelijk erom dat ze mijn schildklier hebben verwijdert met een nuclaire slok.
nou denk ik dus sinds 2 weken geleden dat ik zwanger ben.
maar ik vraag me af kan dat wel?
omdat het toch geen echte hormonen zijn en toch kunstmatig is.
en ik weet nog toen ik was uitbehandelt bij de internist dat hij heeft gezegd als je zwanger wilt worden zal je eerst terug naar de internist moeten komen.
ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet denken, en wat ik moet vinden.
want het duurt nog een week voordat ik eigenlijk ongesteld moet worden en dus ook een test kan doen, en ik zit nu al helemaal in de stress.
zelf(de) mee (ge)maakt? laat iets horen
het gaat namelijk erom dat ze mijn schildklier hebben verwijdert met een nuclaire slok.
nou denk ik dus sinds 2 weken geleden dat ik zwanger ben.
maar ik vraag me af kan dat wel?
omdat het toch geen echte hormonen zijn en toch kunstmatig is.
en ik weet nog toen ik was uitbehandelt bij de internist dat hij heeft gezegd als je zwanger wilt worden zal je eerst terug naar de internist moeten komen.
ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet denken, en wat ik moet vinden.
want het duurt nog een week voordat ik eigenlijk ongesteld moet worden en dus ook een test kan doen, en ik zit nu al helemaal in de stress.
zelf(de) mee (ge)maakt? laat iets horen

donderdag 22 oktober 2009 om 14:12
maar hoezo denk je dan dat je zwanger bent als je pas over een week ongesteld moet worden?
Je voelt je zwanger? Zit er in die nuclaire slok hormonen?
Als je je zwanger voelt, kan het mss daarmee te maken hebben?
Ik denk dat je toch echt af moet wachten of je wel of niet ongesteld word en zo nee, testje doen en als die positief is, je internist bellen.
Je voelt je zwanger? Zit er in die nuclaire slok hormonen?
Als je je zwanger voelt, kan het mss daarmee te maken hebben?
Ik denk dat je toch echt af moet wachten of je wel of niet ongesteld word en zo nee, testje doen en als die positief is, je internist bellen.
donderdag 22 oktober 2009 om 14:22
ik denk dat omdat ik 2 weken geleden in een vruchtbaar tijd sexueel contact heb gehad, ik voel me niet zwanger dat niet.
maar ik slik geen pil.
de nuclaire slok is met jodium beladen en verbrand je schildklier maar dit is al zeker 5 jaar geleden.
en aangezien een schildklier niet aan groeit, slik ik elke morgen hormoon tabletjes.
tip van gizz vind ik wel een goeie maar ik wil eigenlijk toch nog even wachten tot ik zeker weet dat ik zwanger ben en niet al mensen ongerust ga maken.
maar ik slik geen pil.
de nuclaire slok is met jodium beladen en verbrand je schildklier maar dit is al zeker 5 jaar geleden.
en aangezien een schildklier niet aan groeit, slik ik elke morgen hormoon tabletjes.
tip van gizz vind ik wel een goeie maar ik wil eigenlijk toch nog even wachten tot ik zeker weet dat ik zwanger ben en niet al mensen ongerust ga maken.

donderdag 22 oktober 2009 om 14:33
donderdag 22 oktober 2009 om 14:36
Normaal slik je d epil en nu dus even niet en heb je onbeschermde sex gehad.
Eens even kijken, je bent 18 he.
Wat kan je allemaal krijgen van onbeschermde sex;
Kinderen
SOA's!!!!!
Wat bezielt je uberhaupt om onbeschermd te gaan sexen?
Eens even kijken, je bent 18 he.
Wat kan je allemaal krijgen van onbeschermde sex;
Kinderen
SOA's!!!!!
Wat bezielt je uberhaupt om onbeschermd te gaan sexen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 22 oktober 2009 om 14:36
Waarom zou je niet even de internist bellen? Dat lijkt mij in jouw geval wel een slimme optie. Het is niet voor niks gezegd dat je eerst contact met de internist moest opnemen als je zwanger wilde worden. Dat doet hij niet omdat hij je zo aardig vind en je succes wil wensen. Nee, waarschijnlijk moet er dan iets aangepast worden qua medicatie, of iets anders... En stel dat je nu al zwanger bent, kan het misschien kwaad als je nog even gaat wachten. Nu in een vroeg stadium kan die internist er misschien nog wat mee. (En je kan in ieder geval bespreken dat je een zwangerschapswens hebt - of heb je die niet?)
donderdag 22 oktober 2009 om 14:54
quote:frumelke schreef op 22 oktober 2009 @ 14:33:
ja oke maar daar heb ik niet echt bij nagedacht, omdat ik normaal wel de pil slik.
ik wil het niet echt worden want ik ben pas 18.
en daarmee bedoel k dus dat ik niet mensen ongerust wil maken.
daarom kan ik er eigenlijk ook niet zo makkelijk met iemand over praten.Niet bij nagedachtt? Krijgen kinderen geen voorlichting meer op school en thuis? Als je seks hebt zonder condoom en pil, kun je zwanger worden, soa's krijgen, etc. En voor het geval je het nog niet wist (ik verbaas me nergens meer over) alleen de pil beschermt niet tegen soa's e.d.
ja oke maar daar heb ik niet echt bij nagedacht, omdat ik normaal wel de pil slik.
ik wil het niet echt worden want ik ben pas 18.
en daarmee bedoel k dus dat ik niet mensen ongerust wil maken.
daarom kan ik er eigenlijk ook niet zo makkelijk met iemand over praten.Niet bij nagedachtt? Krijgen kinderen geen voorlichting meer op school en thuis? Als je seks hebt zonder condoom en pil, kun je zwanger worden, soa's krijgen, etc. En voor het geval je het nog niet wist (ik verbaas me nergens meer over) alleen de pil beschermt niet tegen soa's e.d.
donderdag 22 oktober 2009 om 15:02
Ik werk op dermatologie en er is een medicijn (isotretinoïne, ook wel bekend als Roaccutane - middel tegen acné) waarbij vrouwen absoluut niet zwanger mogen raken. Omdat de kans (tijdens gebruik van dat medicijn en enkele maanden daarna) ontzettend groot is op een kind met 'niet met het leven verenigbare' afwijkingen. Sowieso krijgen deze patiënten regelmatig een zwangerschapstest via bloedonderzoek. Daarnaast moeten ze twee voorbehoedsmiddelen gebruiken: bijvoorbeeld pil en condoom. Vrouwen die ondanks dat toch nog zwanger worden, moeten helaas een abortus ondergaan.
Misschien is er bij jou ook wel zoiets aan de hand en heeft de internist je daarom geadviseerd contact op te nemen bij een zwangerschapswens. Maar omdat hij jou waarschijnlijk nog wat aan de jonge kant vond is hij er misschien iets minder uitgebreid op in gegaan.
Kortom: ik zou dus wel als de sodemieter even gaan bellen. Dan weet je tenminste of het kwaad kan of niet, en wat je nu het beste kan doen.
Misschien is er bij jou ook wel zoiets aan de hand en heeft de internist je daarom geadviseerd contact op te nemen bij een zwangerschapswens. Maar omdat hij jou waarschijnlijk nog wat aan de jonge kant vond is hij er misschien iets minder uitgebreid op in gegaan.
Kortom: ik zou dus wel als de sodemieter even gaan bellen. Dan weet je tenminste of het kwaad kan of niet, en wat je nu het beste kan doen.
donderdag 22 oktober 2009 om 15:53
quote:ingmagh schreef op 22 oktober 2009 @ 15:28:
mijn zusje is geboren nadat mijn moeder een radioactieve jodiumslok had gehad. Niks geen internist ertussen. Het kan dus prima hoor...Ja, maar dit verstandige popje heeft geen kinderwens, is 18 en heeft gewoon gesext zonder bescherming!
mijn zusje is geboren nadat mijn moeder een radioactieve jodiumslok had gehad. Niks geen internist ertussen. Het kan dus prima hoor...Ja, maar dit verstandige popje heeft geen kinderwens, is 18 en heeft gewoon gesext zonder bescherming!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 22 oktober 2009 om 15:55
Na een 'slok' raden ze aan om het eerste half jaar niet zwanger te worden.
De chemische troep is in principe veel eerder uit je lijf. Maar ze hanteren toch een halfjaar voor de zekerheid.
Overigens wordt je schildklier door de slok niet verwijderd. Maar stilgelegd of gaat langzamer werken.
Je kan ook op de site www.graves.nl kijken.
Ik neem aan dat je een te snel werkende schildklier had?
Zelf had ik vorig jaar last van Graves, de internis raadde aan dat ik de slok nam.Ik wilde mijn schildklier toch de mogelijkheid geven zich te herstellen en ben voor medicatie waarmee je zwanger mag worden gegaan.
Ben zelf nu zwanger en over 1,5 week uitgerekend.
De chemische troep is in principe veel eerder uit je lijf. Maar ze hanteren toch een halfjaar voor de zekerheid.
Overigens wordt je schildklier door de slok niet verwijderd. Maar stilgelegd of gaat langzamer werken.
Je kan ook op de site www.graves.nl kijken.
Ik neem aan dat je een te snel werkende schildklier had?
Zelf had ik vorig jaar last van Graves, de internis raadde aan dat ik de slok nam.Ik wilde mijn schildklier toch de mogelijkheid geven zich te herstellen en ben voor medicatie waarmee je zwanger mag worden gegaan.
Ben zelf nu zwanger en over 1,5 week uitgerekend.
donderdag 22 oktober 2009 om 15:57

donderdag 22 oktober 2009 om 16:52
quote:Donna schreef op 22 oktober 2009 @ 15:55:
De chemische troep is in principe veel eerder uit je lijf. Maar ze hanteren toch een halfjaar voor de zekerheid.dit hebben ze mij ook allemaal verteld maar ik zei het even omdat het nog niet duidelijk was wat er precies met de schildklier was
De chemische troep is in principe veel eerder uit je lijf. Maar ze hanteren toch een halfjaar voor de zekerheid.dit hebben ze mij ook allemaal verteld maar ik zei het even omdat het nog niet duidelijk was wat er precies met de schildklier was
donderdag 22 oktober 2009 om 16:52
het is niet om de soa's want het is namelijk zo het is een vaste relatie en we hebben ons allebei laten testen dus dat was zeker dat daar niks aan de hand mee kon zijn het is nu alleen het principe van zwangerschap.
het was inderdaad niet zo verstandig allemaal en had het ook niet moeten doen en heb er zeker van geleert!
dat ik dit niet nog een keer doe!
ik ga in ieder geval toch voor de zekerheid naar de internist
het was inderdaad niet zo verstandig allemaal en had het ook niet moeten doen en heb er zeker van geleert!
dat ik dit niet nog een keer doe!
ik ga in ieder geval toch voor de zekerheid naar de internist