Mode & Beauty alle pijlers

Tenue de soiree

24-10-2009 09:40 9 berichten
Ik heb het kledingvoorschrift tenue de soiree gekregen, voor een bepaalde gelegenheid. Ben nog even via internet aan het kijken wat kan en wat niet.

Ik heb een jurk hangen waarvan ik me afvraag of die geschikt is. Moet tenue de soiree lang zijn?

(deze is tot ongeveer de knie... soort satijnen stof)

Adviezen zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
Avondkleding

Ook wel tuneu de soiree genoemd.

Heren: Dragen een kostuum of smoking.

Dames: Dragen een lange of kortere avondjurk

Denk dat het dus wel kan.
Volgens mij wel. Wat jij beschrijft lijkt me een cocktailjurkje.
Jullie hebben gelijk gepost. Volgens dolfje kan het dus, volgens traincha niet?

Ik denk ook dat mijn jurk een cocktailjurk 'heet'.
Ik denk ook dat het eraan ligt wat voor event het is waar je naar toe gaat,is het de dresscode van een bruiloft van vrienden dan zal het wel goed zijn en zou ik me er niet druk om maken maar is het iets officieels dan moet je denk ik wel zeker weten of het goed is denk ik(ik heb nooit van die officiele dingen)
Wat voor een gelegenheid is het?

Normaal is tenue de soiree volgens mij avondgala en dus lang. Maar die echte ouderwetse bals waar iedereen in lang avond gewaad komt, zijn een beetje uit de tijd.

Afhankelijk van het soort bijeenkomst zul je dus ook in een mooie en echt feestelijke kortere jurk niet uit de toon vallen.

Dus is het een bruiloft of studentengala ofzo, dan gewoon je jurk aan.

Is het super officieel en is Beatrix er ook dan echt op zoek naar een statig lang gewaad.
Hihi, wat Dolfje ook zegt dus.
Het is een bruiloft. Beatrix komt niet

Ik zal de jurk eens passen, ik heb hem al twee jaar niet gedragen. En dan op zoek naar bijpassende schoenen en iets voor over de schouders, als ik besluit dat het deze wordt.

De andere gasten zijn voor een deel niet heel erg gericht op uiterlijk vertoon (hoe zeg je dat... als er geen dresscode was zouden sommigen in spijkerbroek komen) en ik denk als mijn outfit gewoon 'klopt' dat het al gauw goed is, mits het niet in strijd is met de dresscode.

Moeilijk hoor, ze trouwen begin januari en meestal ben ik in december / januari een paar kilo zwaarder dan de rest van het jaar

Ik kan altijd dit in mijn achterhoofd houden en net na de feestdagen kijken voor een andere jurk, indien nodig. Dan is het wel goedkoper.

Bedankt voor de adviezen tot nu toe.
Wow de jurk past nog, ik heb hem nu aan!

Wat kan een vrouw gelukkig worden van een mooie jurk

Bovenstukje is iets ruim zelfs, misschien kan het ingenomen (ben iets afgevallen) maar ik zal dit een paar weken voor de bruiloft bekijken.

(mijn borsten groeien en krimpen waar je bij staat, hahahaha)

En het is nog te bloot, er moet iets op of onder de jurk.

Hij is trouwens tot over de knie, volgens mij kan dat wel.

Ben even druk aan t passen, kom later terug, misschien met foto (van jurk, niet van Moonlight )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven