Werk & Studie alle pijlers

welke keus?

23-10-2009 20:22 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment in een twijfel-situatie.

Ik kan niet te veel in details treden vanwege herkenbaarheid, maar

ik heb momenteel een baan welke ik ontzettend leuk vind. Helaas heb ik bij dit bedrijf geen doorgroeimogelijkheden! Ik weet namelijk dat ik werk een jaartje of 3 heel leuk vind, maar dan wel weer toe ben aan nieuwe dingen.

Nu kon ik in dezelfde branche solliciteren bij een bedrijf die tevens een opleiding aanbiedt, en ook vergoed + de uren op school door betaald. Echter vind ik het praktijk-werk iets minder leuk. De opleiding duurt 2 jaar dus ik kan daarna natuurlijk weer switchen.

Ondertussen heb ik dus gesolliciteerd en bieden ze mij dus de baan aan, mét opleiding.

Waar ik dus over twijfel is omdat ik mijn huidige baan zo ontzettend leuk vind, en deze baan met opleiding iets minder. Maar je uiteindelijk met het diploma weer méér kan. Ook heb ik nog geen vast contract en is het nog niet duidelijk of ik die ook wel krijg bij mn huidige werk.

Misschien weet ik verstandelijk ook wel wat de beste keuze is... maar toch ben ik benieuwd wat anderen zouden doen in deze situatie...
Ik zou zeggen: kies voor de lange termijn en het beste toekomstperspectief. Tijdens mijn deeltijd HBO opleiding had ik ook een baan die minder leuk was. Weinig uitdaging, tikkeltje onder mijn niveau maar juist daarom wel prima te doen naast mijn opleiding. Zie je toekomstige baan als een manier op de opleiding te doen. Kijk trouwens wel even naar de opleidingsvoorwaarden. Veel bedrijven hanteren een terugbetaalprincipe als je binnen een x-aantal jaren na het voltooien van de opleiding van werkgever switcht. Overigens is daar dan ook wel weer een mouw aan te passen omdat veel werkgevers bereid zijn om een studieschuld op te nemen. Volg je hart maar vergeet niet dat je hart in de toekomst ook nog klopt.
Ik denk dat je zelf al wel wat wat je moet/wil doen. Ik denk dat je alleen nog een stukje bevestiging zoekt of wilt horen omdat het eng is om van baan te wisselen.
ik zoek inderdaad bevestiging. Omdat ik het nu zo leuk heb, en wéét dat ik straks het werk dat bij de opleiding hoort minder leuk is. Maar het zinnetje :

'Volg je hart maar vergeet niet dat je hart in de toekomst ook nog klopt.'

heeft voor mij het duidelijk gemaakt. Ik ga voor mijn toekomst en niet voor hoe het nu is. Ook omdat de kans bestaat dat over een paar maanden mijn contract niet eens verlengt wordt en ik dan dus én de leuke baan niet meer heb, en ook deze kans verloren is.

Bedankt!
Hou er rekening mee dat die andere werkgever in ruil voor het financieren van jouw opleiding wellicht verwacht dat je er een x-aantal jaren na afronding van je opleiding blijft werken waardoor je, als je eerder zou vertrekken, een schadevergoeding moet betalen.
quote:wuiles schreef op 24 oktober 2009 @ 11:38:

Hou er rekening mee dat die andere werkgever in ruil voor het financieren van jouw opleiding wellicht verwacht dat je er een x-aantal jaren na afronding van je opleiding blijft werken waardoor je, als je eerder zou vertrekken, een schadevergoeding moet betalen.Da's precies ook waar ik op doelde. Maar mocht dat aan de orde zijn, dan is de toekomst werkgever vaak wel bereid om die studieschuld/schadevergoeding te betalen. Althans, dat gebeurde bij mij wel :-)
ja daar had ik idd wel aan gedacht. Maar meestal moet je na de opleiding nog een jaar blijven en dan kan je weg zonder terug betaling. Of je maakt idd een mooie regeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven