2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Hoi allemaal,

Zie ik het goed? OGG en Teddy weer in het tabel?

In ieder geval gefeliciteerd OGG. Ik heb jouw verhaal, volgens mij, gemist.

Gr,

Gorgi
Hai Gorgi, kan wel kloppen hoor, dat je het even hebt gemist. We hadden het alleen op de mail gezet, ivm herkenbaarheid. Ik ben ergens tussen de 5 en 6 weken zwanger denk ik.

Oh ja, Teddy, voor de tabel: 2 november verloskundige

Wilde nog even snel op iedereen reageren voordat ik naar een verjaardag ga waar ik (door iets waar ik gisteren achter ben gekomen) echt helemaal geen zin in heb. Maar mini zet het net op een krijsen, dus het is hoog tijd voor wat mamaliefde!

Vanaf morgen heb ik gee internet, alleen op mijn telefoon, dus ik probeer wel op de hoogte te blijven, maar kan misschien niet reageren (weet niet goed hoe goed het bereik is op ons eilandje)

Fijne avond!!! En ene dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft, of het verdiend heeft, of eigenlijk gewoon voor iedereen!
he meiden

drukke dag gehad. Veel opgeruimd thuis. Boven een kamer leeggemaakt, veel naar het grof vuil gebravht en op de bovenverdieping 2 kasten in elkaar gezet. Veel kleren van mini uitgezocht en in dozen gedaan, nog wat kleding opgeruimd, ons mega traphek staat. lijkt wel nesteldrang hihi

nu heerlijk samen op de bank. Mini een uur later naar bed gedaan, dus ik hoop dat ze wat langer slaapt morgen.

nog even op de mail spieken.

OGG fijne avond en tot donderdag dan maar!
Michigan, veel plezier nog een laatste dag bij opa en oma. Wat zielig dat mini nog steeds niet lekker in haar vel zit. Ik hoop dat de medicijnen van de dokter gaan werken. Wel fijn dat je even een dag voor je zelf gehad hebt. Dat heb je dan echt even nodig he.

Ach Mimpje toch! Jou mini ook al aan de spuug. Hoe is het vandaag? Is het allemaal meegevallen of is het doorgezet tot echt ziekworden? Inderdaad niet echt handig als je geen douche hebt. Kunnen ze snel beginnen met de opknapbeurt?

Ellein, ben je nog geslaagd in de webshop van de P? Oh ik lees nu dat je geslaagd bent met de autostoel! De buggy is definitief van de baan?? Enne, inderdaad wel op vakantie gaan hoor. Eerst lekker wintersporten en daarna een heerlijke zomervakantie.

Euh Floortje, je weet toch dat egeltjes juist heeeeeel veeeeeel geluid maken tijdens de sex... Zou ik je niet aanraden als je bij je ouders slaapt

Heel veel sterkte maandag.

Teddy, ik ga eens googlen, kijken wat ik van zo'n badje vindt. Hoe is het je bevallen een slaapje minder gisteren? wat ben je druk geweest gister. Lekker opgeruimd dat wel!!

OGG, toch een verloskundige gekozen?? 2 november al. Dat is echt al heel snel.

Wij zijn ook heel productief geweest. Nieuwe salontafel gekocht en in elkaar gezet. Behang voor babykamer gekocht. 2 muurtjes in de babykamer gewit! Vandaag staat er nog een muurtje roze maken op het programma en de plinten schilderen. Dan gaat oma behangen en dan is het schoonmaken en klaar. Eerste week november wordt de kamer geleverd. Het is echt zo leuk om hiermee bezig te zijn.

Fijne dag allemaal!!
leuk he rossia? ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

mini was hier vanmorgen om 5 uur nieuwe tijd wakker. euhm...sorry mini, maar das toch echt te vroeg. Na een schone luier en een knuffel heeft ze nog geslapen tot 7 uur gelukkig. Flesje gemaakt, lekker gespeeld en geknuffeld in bed en het speelparadijs beneden uitgeprobeerd. Ze kan nu overal heen kruipen zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ze richting de trap in de kamer gaat. Het nieuwe schema werkt prima. ze speelt lekker en tegen half 10 wordt ze toch wel moe. Fruit eten, even douchen en dan lekker slapen. Gisteren tot 12 uur dus ben benieuwd tot hoe laat ze het vandaag volhoudt,.Ze is wel alweer verkouden dus af en hoor ik een flinke hoestbui boven. maar het blijft verder stil.
Hey meiden,

Rossia heerlijk he om met het kamertje bezig te zijn! Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

Teddy hier was mini ook om 5 uur wakker, hij sliep nog tot 6.30. Ook wel netjes vond ik! Lekker dat nieuwe schema, ze wordt groot.

Mini blijft spugerig en wil geen fruit en geen sap/thee of water. Hij voelt zich ook niet zo lekker. Twijfel wel of dit dan een buikgriepje is (zonder diaree) of toch weer reflux. We zijn al een tijdje gestopt met de medicijnen.

Hmm hij wil nu ineens wel zijn fruit en met elke hap ben ik blij!
Teddy, klinkt wel als nesteldrang, haha. Nou ja, het is wel mooi meegenomen dat alles weer opgeruimd is toch?

Michigan, hoe gaat het nu met mini?

Mimpje, balen dat mini weer spuugt. Hopen dat het idd een buikgriepje is. Aangezien dat erg heerst zou het zeker wel kunnen. En dat ie minder eet is ook wel een teken van een virus toch of deed ie dat bij de reflux ook?

Teddy, fijn dat mini het volhoudt zonder eerste slaapje.

Rossia, ben heel benieuwd naar jullie kamertje!

Floortje, heel veel sterkte maandag!

Ellein, een man die niet op vakantie wil?? Hoe bestaat het. Maar gelukkig kan je hem dus wel overhalen.

Ik ben gisteravond naar de film geweest met een vriendin. Gigante heette hij, uit Uruguay. Was best leuk. Verder nog lekker wat wijntjes gedronken in het cafe.

En 's middags naar de kapper geweest en naar de Ikea met z'n drietjes, dus was een druk dagje, maar wel leuk.
jobje nog leuke dingetjes gescoord bij ikea. ik kan daar heerlijk snuffelen altijd. (en koop altijd wel wat)

Jij gaat vaker naar filmhuis films he? wij hebben hier ook zo'n filmhuis en ik ben er eigenlijk nog nooit geweest. Wil het wel eens doen. is het de moeite waard dus?

Zo alles is weer van boven tot beneden gestofzogen en mini zit nog heel rustig met haar plastic blokken te spelen. wat een zoet kind toch...

michigan hoe gaat het nu bij jullie?

mimpje wat naar dat mini weer zo spuugt. zo best een virusje kunnen zijn hoor. hoor zoveel zieken op het moment. maar wel ff in de gaten houden natuurlijk.

missc, hoe is het met je meisje? en hoe gaat het met jou? hoest met je buik? alweer op nacontrole geweest eigenlijk?
Teddy, we hebben en spiegel voor in de gang gekocht en een logeermatras. Verder even gezellig koffie gedronken, al was het er wel erg druk...

Ja, ik ben wel meer van de filmhuisfilms. Maar je moet wel de leuke films eruit weten te pikken. Dus goed de recensies in de gaten blijven houden. Ik kijk meestal op www.cinema.nl

Wat goed dat je hebt gestofzuigd. Ik heb nog niks gedaan vandaag.

Ja, Missc hoe gaat het met het huilen van mini? Wordt het nog steeds niet minder?
Wat kan het toch mooi zijn buiten he? Zit hier op een bankje bij een vijver te kijken naar de vallende blaadjes. Mini slaapt naast me in de wagen. Zonnetje erbij. Heerlijk! Nog een uurtje teruglopen zo en dan een beker warme chocomelk. Was het elke dag maar zondag!
Lekker Teddy, mini en ik hebben net ook een rondje gelopen samen met de buurvrouw en zoontje. Maar nie zo'n lang stuk als jij hebt gedaan hoor! De knullen hebben nog even samen gespeeld en nu gaat mini naar bed en gaan wij een spelletje spelen. Ohja vanavond is het bij ons tijd voor een dansje of twee, manlief wil wel maar weet nog niet of het gaat lukken met zo'n pijnlijke knie...
mimpje, manlief kan toch heerlijk rustig blijven liggen?
Dat doet ie altijd al (zijn eigen woorden hoor!!)
ok, nu heeft ie nog een goed excuus misschien ...
Wij zijn net bij Hilversum even wezen wandelen en hebben even een kopje koffie bij La Place gedronken.

Mimpje, zet hem op!!

Ik zit met een beetje zoiets als Floortje pas geleden. Mijn schoonouders waren hier vrijdagavond en mijn schoonmoeder zat allemaal foute opmerkingen te maken. Zoals jullie weten ben ik veel aangekomen tijdens de zwangerschap en daarvoor was ik ook al niet de dunste. Wij hadden chocolaatjes op tafel staan omdat zij op bezoek waren en toen ik een tweede chocolaatje pakte zei ze: oh Jobje toch. En toen begon ze een hele preek over dat ik meer moest sporten (ik sport 1x per week) en lopen en als ik fietste (fiets 10 km heen en terug naar mijn werk) moest ik wel wat pittiger fietsen, etc. etc. Op dat moment vond ik het niet leuk, maar reageerde niet echt. Verder maakte ze ook over andere onderwerpen nog foute opmerkingen.

Ik zit hier heel erg mee in mijn maag en wil er eigenlijk iets van zeggen als ik haar weer zie of spreek, maar ben dan bang om ruzie te krijgen of dat het contact daarna heel geforceerd verloopt.

Met Jobman kreeg ik er ook nog ruzie over, omdat hij zei dat ik zijn moeder niet zo serieus moet nemen. Ja, hij heeft makkelijk praten, maar mij raken die opmerkingen wel. Ze schept ook vaak over zichzelf op over hoe goed ze is en zo, terwijl ze nauwelijks een opleiding heeft gehad.

Nou, misschien herkennen jullie iets hiervan en kunnen jullie zeggen of ik het er met haar over moet hebben of niet.
anoniem_60161 wijzigde dit bericht op 25-10-2009 18:20
Reden: naam gewijzigd
% gewijzigd
Jobje ik herken dit wel hoor, ik vind mijn schoonmoeder echt ronduit irritant en opdringerig.En mijn schoonzus nog erger!! En ik denk dat je het er wel met haar over moet hebben maar weet ook dat dat ontzettend moeilijk is.

Ik durf het zelf ook niet en manlief zegt hier ook altijd; ach ze meent het niet zo.." Hij vindt ze soms ook lastig maar wil ook geen ruzie.

Dus eigenlijk weet ik niet wat je hier mee moet, sorry!

Ohja misschien moet je even je naam weghalen uit je bericht.

Succes hiermee meis.
Teddy, Oe 5 uur dat is inderdaad wat vroeg he. Gelukkig dat ze daarna nog even tot 7 uur heeft doorgeslapen. Heerlijk vandaag buiten he. Mooi zonnetje en al die herfstblaadjes.

Mimpje, zo te horen klinkt het wel als een griepje hoor. Ik kan het vanaf hier natuurlijk niet zo goed beoordelen, maar het ging zo goed. Lijkt me zo vreemd als het dan weer ineens mis zou zijn. Ik hoop dus echt op een griepje voor jullie. Hahaha, Mimpje, Succes dan maar he vanavond.

Jobje, leuk dagje zo gisteren. Lekker keuvelen met je gezinnetje. Heerlijk genieten. Leuk die opmerkingen van je schoonmoeder..... Ik heb echt maar 1 tip, hoe moeilijk ook. Ene oor in, andere oor uit..... Laat haar je niet zo pakken. Laat maar l*llen. Als jij goed in je vel zit, heeft niemand daar over te oordelen!!
jobje ik ben wat te adrem wat dat betreft en had er meteen een opmerking over gemaakt. zulke dingen vallen bij mij ook altijd behoorlijk verkeerd en dan kan ik af en toe best eens pittig uit de hoek komen. Wel vind ik dat jobman wel voor je had mogen opkomen. Dat soort dingen laat teddyman echt niet over mij zeggen. Ik zou het voor nu misschien even laten voor wat het is, maar ik zou de volgende keer als het gebeurt zeker zeggen: Zeg schoonmama dit is nu al de Xe keer dat je hierover begint, begin het nu een beetje vervelend te vinden. Je hoeft me niet te vertellen hoe ik eruit zie en wat je daarvan vindt. jobman vindt me prachtig, ik voel me prima, ik heb een prachtige dochter en ik vind de chocolaatjes heerlijk. Iemand nog kofiie?

Wij zijn net lekker wezen eten op een restaurant festival hier in de stad. Allemaal dure restaurants uit de buurt maken kleine gerechtjes die je dan voor weinig geld kan proeven. Erg leuk en vooral erg lekker. mini was ook mee en de keek haar ogen uit. Ze was zelf heel culinair op een soepstengel aan het sabbelen en aanschouwde iedereen. Net thuis en ze heeft heerlijk van haar sperzieboontjes gesmuld. Zo nog een flesje en dan snel naar bed.
Ohh Teddy, ik lig in een deuk om jouw reactie hierboven.. ik zou zo'n opmerking van mijn schoonmoeder ook niet pikken hoor Jobje! En zou het ook heel erg vinden als mijn vriend zijn moeder er niet op aan zou spreken. Dusseh, wat mij betreft mag je best wat assertiever reageren als het je dwars zit. Doen hoor meid!!! Maar niet makkelijk als het je aard niet is misschien..

OGG, veel plezier op het eiland! Geniet je al? Had je goed weer vandaag?

Rossia, klinkt ontzettend leuk de babykamer! Ben erg benieuwd naar de foto's.

Ik ontving ook erg laat bericht wanneer mijn cursus begon, heb er toen zelf over gebeld. Ze stoppen trouwens al op korte termijn met alle zwangerschapscursussen hoorde ik; maar dat zal nog wel niet voor jou gelden, lijkt me. Enne.. ik denk dat je ook op dat CB terecht komt.. dus je bent vast gewaarschuwd hahaha..

Oei Mimpje, een nieuwe badkamer dus he. Zit je dus binnenkort weer in de rommel.. Maar kan me wel voorstellen dat je hiervoor kiest als ik zo hoor hoe het eruit ziet nu. En dan is het meteen maar klaar en kun je er weer jaren tegenaan!

Floor, succes morgen meid. Enne.. op z'n egeltjes? Dat zegt me niets, gebrek in mijn opvoeding?

Michigan, dat klinkt als een lekker dagje, je vrijdag! Enne.. nieuwe lingerie? Heb je het dan ook op z'n egeltjes gedaan bij opa en oma dit weekend?

Ellein, fijn dat je gister geslaagd bent voor het autostoeltje. Lekker met korting! Nu nog die buggy hihihi..

Teddy, heb n paar weken geleden al de nacontrole gehad. Alles was goed, de onderhuidse zwelling is al echt stukken minder en het litteken wordt steeds wat lichter. t jeukt nog wel wat af en toe, maar dat is dan ook alles. Ben nu weer lekker wat aan het bewegen, hoop dat mijn buik nog wel iets strakker wordt met de tijd, maar ach.. het is nog maar zo kort geleden!

Trouwens, jij ging/gaat met jouw mini toch ook altijd babyzwemmen? Welke zwemluiers gebruik(te) jij? De kleinste die vriendlief kon vinden (zwembroekjes van de Etos maatje small) zijn echt nog veels te groot!

Het gaat weer redelijk met de slaapjes van ons meisje. Vrijdag heb ik haar na veel huilen uit de inbakerdeken gehaald (van Snug & tug, niet de conventionele inbakerdoeken dus), ze zweette helemaal van het worstelen en was zo kwaad. Heb een potje met haar meegejankt en haar zonder inbakeren te slapen gelegd, ze viel direct in slaap, met haar handjes naast haar hoofd Dus we bakeren haar nu 's nachts in omdat ze dan toch beter en dieper slaapt en wanneer ze rustig is. Zoals vanavond na het eten, ben toen met haar samen in bad geweest (zo leuk!) en ze was helemaal relaxed.

Mimpje, kunnen de kleintjes in de puckababy hun armpjes bewegen? Het klinkt namelijk wel alsof het iets voor ons kleintje zou kunnen zijn.. het zit wat losser dan de snug & tug, daarin is ze toch wel erg aan het worstelen.

Oh, Boer zoekt vrouw is begonnen intussen..
missc, ik gebruik nog geen zwemluiers. simpelweg om dat ze veels te groot zijn. ik heb gewoon een zwembroekje van de prenatal met een laagje plastic erin.

Mijn litteken is nu mooi vlak. Qua kleur wordt ie nu ook lichtroze. Smeer het ook elke avond in met littekencreme. Die jeuk heb ik ook best een tijdje gehad.

heerlijk zo relaxed samen in bad. worden ze lekker rozig van.
hey meiden,

zo ik heb voor het eerste sinds mijn trouwen een nacht alleen bij mijn ouders geslapen, was erg gek hoor. Vannacht weer in mijn eigen bedje en morgen slapen we samen bij mijn ouders. De dienst is pas dinsdag maar wel lief dat jullie aan me denken. Ik blijf maandag slapen bij ouders omdat de dienst daar in de buurt is en we maandag toch daar moesten eten... Vanavond bij manlief op bezoek geweest op zijn werk, samen gegeten en toen nog even gezellig samen op zijn hotelkamer gezeten. Van het een komt dan soms het ander hihi, dus geloof dat we elkaar morgen wel met rust kunnen laten..

Missc ehm op zij egeltjes zo noemen wij het altijd als je het heel rustig en stilletjes moet doen, zoals bij ouders of in de tent hihi. Maar volgens Rossia maken egeltjes heel veel geluid tijdens de sex dus misschien klopt het helemaal niet

Michigan, ja ben het wel met missc eens, heeft de lingerie zijn werk gedaan? Sta je binnenkort ook in de middelste tabel

Jobje, schoonouders grrrr. Ik zal de mijne niet echt missen als we hier weggaan. Ik ben ook niet goed in adrem uit de hoek komen, heel soms maar dan is het gelijk weer te fel. Alle opgekropte frustratie komt er dan uit zeg maar. Bij mij is mijn schoonvader en schoonzus de ergste, hij denkt alles beter te weten en staat nergens voor open, zij is gewoon ronduit lomp. Maar ik vind wel dat jobman je hierbij moet steunen hoor, het maakt niet uit of ze het wel of niet slecht bedoelt het doet gewoon pijn. Dan mag hij best voor je opkomen!

Rossia ik ga mijn beeld over egeltjes maar bijstellen hoor... Leuk zeg dat je met het kamertje bezig bent geweest, klinkt gezellig en knus ook!

Mimpje, balen zeg dat mini nu weer spuugt enzo. Ik hoop dat het gewoon een virus is en dat hij snel opknapt.

Hier gaat het goed, morgen werken en dan door naar ouders. Manlief is binnenkort jarig en ik ben heel erg aan het nadenken wat voor hem te kopen, iemand nog een goede tip? Neefje is trouwens weer thuis, deze week volgt de uitslag maar we zijn allemaal erg gespannen hierover. Heb neefje gezien, hij ziet er best ok uit, wel een heeeel groot litteken maar goed dat is niet het belangrijkste!

zo en nu is boekwerk klaar hoor!

x Floortje
Hoi meiden!

Teddy, ik lig hier ook in een deuk om jouw reactie . Lekker zo adrem. Jobje, ik kan me voorstellen dat het wel moeilijk is om er op dat moment at van te zeggen. Je wordt er door overvallen en achteraf denk je: ik had dit of dat moeten zeggen. Ook vervelend dat jobman het niet voor je opneemt.

Missc, wat fijn dat ze toch een paar keer goed heeft geslapen. Wanneer ga je weer met haar naar de ostheopaat?

Rossia, ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van het kamertje. Klinkt helemaal vrolijk. Het is ook errug leuk om dat kamertje eindelijk in te mogen richten. In je hoofd heb je dat waarschlijnlijk al 1000x gedaan...... en nu mag het echt!

Mimpje, succes meid! Zet hem op! En beterschap voor mini.Heeft hij nog meer binnen gehouden?

Hier gaat alles goed. Taart is besteld voor donderdag. Idee voor de kdv traktatie is er ook dus alles gaat goedkomen . Deze week maar 2 dagen werken . Heerlijk vooruitzicht. Volgens mij komt er bij uk een kies door. Hij heeft een enorme bult in zijn mond en kwijlt, huilt heel hard, en dan smeren we er wat dentinox op en dan is het goed. Zo zielig.....

Hij is ook enorm aan de wandel geweest achter zijn loopkar. Steeds rondjes rondom de hocker. Hij heeft nu ook door dat hij daarmee kan sturen. Hij sjort aan het karretje en blijft zelf ook overeind staan. Dat vind ik al een hele kunst op zich, als je ziet hoe hij dat karretje in een ander positie sleurt. Ik kan er zo van genieten om hem te zien spelen en dingen te zien ontdekken. Hij bouwt ook de "vuurtoren" van ikea moeiteloos op (7 bakjes) en doet ze ook allemaal in de goede volgorde in elkaar. We hebben echt met open mond zitten kijken, maar hij deed het daarna gewoon nog een keer goed . Onze schat........
Even snel voor Missc en dan gaan wij slapen In de puckababy kunnen ze hun armen en handjes nog redelijk bewegen. Mini deed ze altijd onder zijn kinnetje. Zo schattig!

Als je hem wil lenen, zet dan even je adres op de mail dan stuur ik hem dinsdag op, moet morgen werken dus dan lukt het me denk ik niet meer.

Ohja mini heeft de buikgriep te pakken, hij heeft vandaag haast niets gegeten en niets gedronken en is nu ook aan de diaree.

Slaap lekker allemaal!
Cross Ellein en Floortje.

Ellein, wij genieten ook van de ontdekkingen en ontwikkelingen bij uk. Vandaag heeft hij 5 minuten met zijn handjes zitten spelen, draaien en erom zitten lachen. Heerlijk om te zien.

Je hebt een bijzondere week voor de boeg. Geniet ervan!

Floor, nogmaals sterkte gewenst. Ik duim mee voor een goede uitslag volgende week.
Floor, cross. Sterkte deze week. Goed dat je floorman nog even hebt "gezien" vandaag .

Mimpje, wat doe jij hier? Jij hebt toch andere dingen te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven