Bij twijfel solliciteren?
zaterdag 24 oktober 2009 om 15:39
Ik ben momenteel een nieuwe baan aan het zoeken. Soms zie ik vacatures staan waarvan ik denk dat ik ze qua takenpakket aan kan. Je competenties komen dan overeen met het functieprofiel. Soms past je kennisveld niet bij de functie, maar is dat reden om niet te solliciteren? Als iets je interesseert, dan kun je je een kennisveld ook eigen maken.
Wat vinden jullie. Bij twijfel toch solliciteren of is dat verspilde energie?
Wat vinden jullie. Bij twijfel toch solliciteren of is dat verspilde energie?
zaterdag 24 oktober 2009 om 16:12
In een vacature staat het 'ideale profiel'. En een ideale kandidaat is moeilijk te vinden, daardoor worden de wensen gedurende de selectieprocedure regelmatig bijgesteld. Ik zou dan ook zeker solliciteren en een heel eerlijke brief schrijven. Het is dan aan hun om te bepalen of ze wel mogelijkheden in je zien (misschien in een andere functie?), ook al sluit je niet 100% aan op hun wensen/eisen.
zaterdag 24 oktober 2009 om 16:12
zaterdag 24 oktober 2009 om 18:08
Vrouwen hebben meestal de neiging alleen te solliciteren als ze perfect voldoen aan alle eisen; zij spelen op safe. Mannen nemen meer risico; zij solliciteren ook als ze niet aan de eisen voldoen, met het argument 'dat leer ik later wel'.
Persoonlijke noot: Ik solliciteer op het moment op functies waar een rijbewijs vereist is. Ik héb geen rijbewijs, maar ben wel aan het lessen...zie de toekomst zonnig tegemoet .
Persoonlijke noot: Ik solliciteer op het moment op functies waar een rijbewijs vereist is. Ik héb geen rijbewijs, maar ben wel aan het lessen...zie de toekomst zonnig tegemoet .
zaterdag 24 oktober 2009 om 18:40
Gewoon solliciteren, je kunt veel meer dan je denkt! En als je iets nu nog niet in de vingers hebt, dan kun je het ook altijd nog leren!
Ter inspiratie: Ik heb vorig jaar ook een enorme ommezwaai gemaakt. Van stewardess (17 jaar gedaan) naar iets compleet anders in de sales. Ik wist wel dat ik meer kon dan lief lachen en koffie en thee serveren, maar overtuig de selectiecommissie maar eens... Gelukt!
Als je iets maar echt wilt, dan kom je er echt wel! Succes!
Ter inspiratie: Ik heb vorig jaar ook een enorme ommezwaai gemaakt. Van stewardess (17 jaar gedaan) naar iets compleet anders in de sales. Ik wist wel dat ik meer kon dan lief lachen en koffie en thee serveren, maar overtuig de selectiecommissie maar eens... Gelukt!
Als je iets maar echt wilt, dan kom je er echt wel! Succes!

zaterdag 24 oktober 2009 om 21:56