Duitse vertaling gevraagd

24-10-2009 20:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Kan iemand mij helpen?

Ik ben heel erg slecht in Duits en heb nu iets besteld bij een Duitse site (handig he).

Ik moet nu geld overmaken maar ik snap niet helemaal wat het rekeningnummer is

Dit is de tekst:

Die gewünschte Zahlungsart ist: Vorauskasse - Bankverbindung: HypoVereinsbank Weiden, BLZ 753 200 75, Kto.-Nr. 348651137, IBAN DE31753200750348651137 / SWIFT HYVEDEMM454

Het IBANnummer snap ik, dat is tegenwoordig verplicht.

Alvast bedankt!
Kto.-Nr. 348651137

Kto-nr= Kontonummer (is bank/rekening nummer)
Je hebt volgens mij het rekeningnummer helemaal niet nodig bij een betalinng naar het buitenland. Je vult het IBAN nummer in, naam en plaats van de bank en gegevens van de verkoper.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
ze vragen om een vooruitbetaling.

en volgens mij heb je altijd een rekening nummer nodig. ook dat van een buitenlands bedrijf.. waar moet t geld anders heen!?
Het is gelukt!

Het was even uitvogelen, maar Carrera heeft gelijk.

IBANnummer en de rest van de gegevens volstaat.

Hartstikke bedankt!
Ja, dat dacht ik dus ook al....

In het verleden wel eens geld naar de bank van mijn dochter in buitenland overgemaakt, dan is een rekeningnummer erg handig hoor!
IBAN is samengesteld uit de code van de bank, die van het filiaal en het rekeningnummer, in dit geval:

bank - DE31

filiaal - 75320075

rekening nr - (0)348651137

IBAN - DE31 + 75320075 + (0)348651137
BLZ betekent Bankleitzahl = filiaallnummer

maar ik zie dat het al gelukt is.
Hè jammer... ik wist het ook... Iemand zin in bitterballen bij de mosterd?
Kom de bitterballen nog even brengen AgentL, zijn al wel een beetje koud zie ik.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Ja... erg jammer, ik wist het ook. Doe mij dan maar dat schaaltje bitterballen.
Known to cause insanity in laboratory mice
Zucht...ik kon het ook vertellen...het bedrijf waar ik werk heeft ook een vestiging in Duitsland waar ik regelmatig mee te maken heb.

*gooit bitterballen in de frituur*
*Belt nu aan bij Xan*

Ik heb idd ook regelmatig te maken met buitenlandse betalingen op m'n werk. Mensen vragen mij dan altijd waarom ze een IBAN en Swift code nodig hebben, en hoe ze daaraan komen
quote:AgentL schreef op 24 oktober 2009 @ 22:48:

*Belt nu aan bij Xan*

Treed u binnen mevrouw AgentL......u blieft vast wel een heeeerlijke van Dobben bitterbal, vers uit de frituur! Wijntje erbij?
Ja lekker, mag ik ook meedoen?

Ik woon in Duitsland en had alle details geweten... maar helaas...het was al niet meer nodig.
Grappig jou naam Schwipschwap, dat is echt zooo lekker!!!jammer dat ik niet in duitsland woon :(...
Nou lekker dan ik wist het niet maar ik heb nu dus wel mooi trek in bitterballen...
quote:sneeuwvrouw schreef op 25 oktober 2009 @ 00:21:

Grappig jou naam Schwipschwap, dat is echt zooo lekker!!!jammer dat ik niet in duitsland woon :(...

Ik heb het nog nooit gehad

maar je kan toch gewoon cola en sinas mengen of smaakt dat toch heel anders?
ja daar heb je wel gelijk in maar de echte smaakt toch lekkerder.. is ook de sfeer die er dan bijhoort... ben nogal gek op duitsland, vandaar!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven