vreemdgegaan

24-10-2009 20:32 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik dacht pas datmijn vriend was vreemdgegaan maar hij heeft ontkend. Ik geloofde hem niet 100% maar ik houd zoveel van hem en wil hem niet kwijt. Ook ben ik bang om alleen zonder vreind te zijn. Ik was nooit echt een serieus type voor relaties tot ik hem ontmoette. Ik kan me nu ook mn leven niet zonder hem voorstellen. maar goed even om tot de orde van de dag te komen, ik weet nu bijna 100% zeker dat ie wel is vreemdgegaan. Ik ben ontzettend verdrietig en het liefst wil ik meteen met de relatie kappen, want ik wil geen relatie met een vreemdganger, maar ik heb er dus ontzettende moeite mee, ik weet niet wat ik moet doen, hoe ik t moet zeggen want ik ben op een sneaky manier op zoek gegaan naar de info.. maar ja je moet soms wel dingen doen om ergens achter te komen toch?

Hebben jullie tips voor mij?moet ik er nu gelijk mee kappen?het even aankijken tot ik meer ontdek of het uitstellen?pfff wat een kl*tezooi. Ik kan nu nog niet zonder hem, ik heb zelf het gevoel dat ik het langzaam tot mezelf moet laten doordringen en langzaam afscheid van m moet nemen voor mezelf tot ik er klaar voor ben(stel mezelf wel een ultimatun) of is dat raar?
Het vreemdgaan is al niet oke. Maar nu liegt hij er ook nog eens over. Je zult hem waarschijnlijk de komende tijd niet meer op zijn woord geloven, toch? Wil je een relatie met iemand die je niet kan vertrouwen?

Dat jij er sneaky achter bent gekomen is niet belangrijk. Natuurlijk, niet netjes, maar dat is nu niet de issue, toch?
Waarom wachten om te zien of je meer ontdekt? Is dit niet voldoende dan? Hij heeft je vertrouwen beschaamd, lijkt mij meer dan genoeg reden om een punt achter de relatie te zetten.
ja dat is waar, ik wil het uitstellen omdat ik m nog niet kan laten gaan, ik heb nog teveel gevoelens...maar nu zijn er ook een soort van haat-gevoelens bij gekrgen....:'(
Waarschijnlijk ga je je door uit te stellen, steeds onzekerder voelen. Het doet dan ook steeds meer pijn. Dat is mijn ervaring toen ik er achter kwam dat mijn vriend vreemd ging en afwachtte tot ik er klaar voor was om de relatie te beeindigen
quote:esmeeds schreef op 24 oktober 2009 @ 20:38:

ja dat is waar, ik wil het uitstellen omdat ik m nog niet kan laten gaan, ik heb nog teveel gevoelens...maar nu zijn er ook een soort van haat-gevoelens bij gekrgen....:'(Denk je dat het over een tijdje makkelijker wordt hem te laten gaan?
Aan de ene kant snap ik je wel dat je er voor jezelf naar toe wilt werken om hem los te laten, zodat je het al een beetje hebt verwerkt en straks minder verdriet zult hebben.

Aan de andere kant denk ik: meid hij heeft je bedrogen! Dan ben je toch ontzettend kwaad op hem? En kun je mooi je spullen pakken en weggaan? Klaar mee zijn!

Maak gebruik van de haat-gevoelens voordat dat de eventuele ik-vergeef-het-je-voor-deze-keer-gevoelens de kop opsteken...

Sterkte!

En maak je er niet druk om hoe je erachter bent gekomen hoor. Je had al een vermoeden. Als jij denkt dat hij liegt (wat dus ook zo was), dan is het alleen maar goed dat je voor je eigenwaarde het wel tot de bodem hebt uitgezocht.
Ik snap je gevoelens van onzekerheid en angst, maar ik vind ook dat je erg aan hem hangt en dat vind ik niet erg gezond ("ik ben bang alleen zonder vriend te zijn", "ik kan niet leven zonder hem").

Volgens mij ben je toch beter af in je eentje dan met een vriend die je bedriegt.
Je zegt: Ik ben bang om zonder vriend te zijn. Betekent dit dan dat je alles maar moet pikken, alleen om een vriend te hébben/?

Je wilt hem niet kwijt...maar wat moet je met iemand die liegt en bedriegt??? Op deze manier raak je jezelf toch helemaal kwijt?
Wat je vriend gedaan heeft is niet Okee,en dat je daar ontzettend verdrietig over bent is natuurlijk logisch..

alleen vind ik wel dat je er goed over na moet denken of je daarom écht een einde aan je relatie wilt maken .

Dit moet je niet doen omdat omdat je in het verleden gezegd hebt "als ie vreemdgaat is dat het einde van de relatie"of omdat het de algemene Viva mening is .

Liegen is heel erg in een relatie ,maar misschien heeft ie ook ontzettende spijt en wil ie jou niet kwijt om zo'n -stom- fout.En liegt ie dus daarom ,..ik zeg maar wat ,maar t zou zo maar kunnen.

Sterkte (,en de soep wordt nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend !?)
Kom op Boss...dit heeft niks met hete soep te maken!

Hij heeft ontkend en nu blijkt het tóch waar te zijn. En jij denkt dat het hier bij blijft??
Maar Boss, als hij in de toekomst steeds gaat liegen als hij spijt heeft van iets, dan word je daar toch ook niet vrolijk van. Eerlijkheid is juist zo belangrijk, lijkt me.

Ik zeg echt niet dat je een relatie moet verbreken als er iets dergelijks gebeurt, maar ik vind ook niet dat je daar te licht over moet denken. Het is voor TO natuurlijk heel moeilijk om hem straks op zijn woord te geloven, over welk onderwerp dan ook.
Ja Nammmma, zo ook zo maar kunnen of niet ?

Het is hier de tendens om direct te zeggen "dumpen die vent!""

Je zou ook kunnen praten, met feiten komen het Wáárom ?!

Esmeeds was niet het type voor relaties ,nou ze is een relatie gaan waarderen en komt er nu achter dat ze hem niet kan missen ,dat is ook mooi ,daar kan je dan ook voor gaan vechten.
ik zou hem ermee confronteren...dat jij het weet...en dan in gesprek gaan......of jij moet stoppen met de relatie weet ik niet...maar ik zou het wel open gooien dus bespreekbaar maken
Wáárom?? Bestaat er dan een "goede" reden om vreemd te gaan en te liegen???
Boss, het is niet echt gezond om iemand niet te kunnen missen. Dat betekent namelijk dat diegene over je grenzen heen kan gaan zonder dat daar consequenties aan verbonden worden. En dat lijkt me voor je eigenwaarde alles behalve positief.

Natuurlijk is het mooi dat ze veel waarde hecht aan haar relatie. En dat ze dat niet zomaar wil opgeven lijkt me ook niet vreemd. Dus nee, ze hoeft hem niet meteen te dumpen. Het lijkt me wel belangrijk om erachter te komen waarom haar vriend is vreemdgegaan in plaats van met haar te gaan praten over zijn probleem/gemis in de relatie.
Volgens mij gaan de meeste mannen niet vreemd omdat ze iets missen, maar om het jagen niet te verleren...om hun ego te strelen, te ontdekken dat ze nog in de markt liggen, om de spanning.
Dus nooit meer een man?
Waarom open je nog een topic, terwijl je net enkele dagen geleden ook al een topic hebt geopend over het eventuele vreemdgaan van je vriend?
Nee hoor Boss, dat hoor je mij niet zeggen. Maar mijn naieviteit ben ik wel kwijt ja....ik laat me niet meer zo makkelijk voor de gek houden! En gelukkig ben ik niet afhankelijk van een man voor mijn geluk...
quote:esmeeds schreef op 24 oktober 2009 @ 20:32:

Hoi allemaal,

Ik dacht pas datmijn vriend was vreemdgegaan maar hij heeft ontkend. Ik geloofde hem niet 100% maar ik houd zoveel van hem en wil hem niet kwijt. Ook ben ik bang om alleen zonder vreind te zijn. Ik was nooit echt een serieus type voor relaties tot ik hem ontmoette. Ik kan me nu ook mn leven niet zonder hem voorstellen.

Hebben jullie tips voor mij?moet ik er nu gelijk mee kappen?het even aankijken tot ik meer ontdek of het uitstellen?pfff wat een kl*tezooi. Ik kan nu nog niet zonder hem, ik heb zelf het gevoel dat ik het langzaam tot mezelf moet laten doordringen en langzaam afscheid van m moet nemen voor mezelf tot ik er klaar voor ben(stel mezelf wel een ultimatun) of is dat raar?

Was ik vroeger ook maar geloof me, je kunt het alleen. Echt. Als ik het kan, kan jij het ook. Je leert het wel.

En nee, niet langzaamaan afscheid nemen, dat doet alleen maar meer pijn. Gelijk spijkers met koppen slaan, dan kun je later met trots naar jezelf kijken, naar hoe je het agehandeld hebt.

Je verdient beter dan dit.
Huts!
Ja ,je zal het wel kunnen ,alleen zijn ,maar wil je het ook ,.?

Mag dat hier niet gezegd worden ofzo ?
Ja hoor boss, dat mag gezegd worden.

Maar waarom zou je in godsnaam met iemand samenblijven die je belazert? Tenzij je daar niet mee zit natuurlijk. Maar uit de OP blijkt dat TO er wel moeite mee heeft. Waarom zou ze wel blijven? Omdat ze graag een relatie wil? Er zijn meer mannen dan kerken, dus waarom genoegen nemen met iemand die het niet zo nauw neemt met eerlijkheid.
Boss, ga jij ook vreemd soms??
Je weet het niet 100%, en dat naar aanleiding van iets wat jij op een naar eigen zeggen sneaky manier hebt ontdekt. Wat dat betreft ben ik het met je eens, het is sneaky.

Maar het geeft aan dat je hem niet vertrouwde. Dus onafhankelijk van het feit of hij het nu wel of niet gedaan heeft. Waarom zit jij in een relatie met iemand die jij niet vertrouwd? Dat moet je een vreselijk gevoel geven.

En eigenlijk, is dat al voldoende om voor jezelf te kiezen en niet met hem door te gaan. Dat is even moeilijk, maar niet alleen willen zijn is geen goede reden om in een relatie te blijven hangen. Dat maakt je echt niet gelukkiger namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven