Weer doorgaan

25-10-2009 00:20 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mam, is 6 oktober gestorven

Dan was er de uitvaart en alles wat geregeld moet worden,

en dan vind "men"dat je weer door moet gaan met je leven,

Ik vind het moeilijk en kan mijn draai niet vinden in het dagelijkse bestaan
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King

Vindt men dat echt, of denk jij dat ze dat vinden.

Toen mijn vader 2,5 jaar geleden overleed was mijn omgeving (maar ook de omgeving van mijn moeder en zusjes) meer dan begripvol. Iedereen vond juist dat ik zo snel de draad al weer oppakte.

Is je moeder plotseling gestorven?

Mijn vader was al 1,5 jaar ziek geweest. Wij hebben er als gezin min om meer naar toe geleefd. Misschien dat dat wel wat scheelt.

Heel veel sterkte in ieder geval Kan je je verdriet delen met broers/zussen/vader oid?
Allereerst gecondoleerd! En dan...

Natuurlijk kan je je draai nog niet vinden.

Het verliezen van je moeder is iets groots en heftigs.

Je leven staat stil, ook al draait de rest van de wereld (hoe raar ook) gewoon maar door. Jij bent een groot deel van je leven kwijt. En dat heeft tijd nodig. Gun jezelf die tijd en laat je vooral niet opjutten door al die goedbedoelde adviezen. Natuurlijk, uiteindelijk is het goed om de draad weer op te pakken. Maar dat dit niet zo makkelijk gaat is heel normaal.

Heel veel sterkte !
@chardonnay, mijn mam had kanker, we hebben het zien aankomen.

het verdriet delen is op dit moment moeilijk, ook mijn vader is ernstig ziek, hersentumor

ja mijn leven staat stil, mischien ben ik gewoon boos omdat de wereld door draait
Bij mijn paps is onlangs kanker geconstateerd. Hij zal ook niet meer genezen. En al leef ik er nu naartoe dat hij straks niet meer bij me is. Als ik alleen maar denk aan een leven zonder hem... brrr dan bekruipt me een heel leeg gevoel. Ik weet dat ook voor mij die ervaring eraan zit te komen, en toch... weet ik dat ik me er half nog geen voorstelling van kan maken. Het moet verschrikkelijk zijn. Dus echt... wees maar gewoon boos. Je hebt alle reden om boos te zijn! En laat al die mensen lekker praten, jij rouwt en dat is niet meer dan normaal. Dat heeft gewoon tijd nodig.
ja, boos dat ben ik

en hoe

bij mn pa is 4 jaar geleden een hersentumor gevonden , en bij mn mam vorig jaar slokdarmkanker

mn mam is overleden en na 4 jaar moet mn pa de strijd ook opgeven, het ziet er naar uit dat ik ook mn pa snel zal verliezen

Ineens geen ouders meer

Ik ben 38, maar ik heb ze zo hard nodig nog
Diaantje, gecondoleerd.

Voor rouwen staat geen tijd. Ja, het slijt, en ja, het leven gaat door, maar mag jij even verdriet hebben? Boos zijn om zoveel oneerlijkheid? De pest erin hebben? Huilen? Ja, dat mag. Want het is jouw verdriet en daar hoort troost bij, en niet een agenda.
Zoveel moed getoond

Zo intens gestreden

Niet eens voor zich zelf

Liefde was haar reden

en zo was het, omdat zei zoveel van ons hield,

Ik weet dat ik door moet,

maar ik kan het begin niet vinden
Jeetje meid, wat heftig zeg! En zo oneerlijk he.

En 8, 18, 28, 38... het maakt geen R**t uit. Je blijft hun kind en zij jouw ouders. En ja, je ouders verliezen voelt als iets dat niet natuurlijk is. Ze zijn er altijd geweest in je leven en zomaar ineens zonder dat je ook maar enige inbreng hebt worden ze bij je weg gerukt. Dat is ook iets dat boosheid veroorzaakt. Ik ben ook regelmatig boos. Begrijp niet waarom. En ik denk ook dat het te groot is om te begrijpen. En ja, te groot om te voelen. Het sloopt je. Maar lieve diaantje... een tekst die ik laatst hoorde geeft mij kracht om niet teveel te denken aan dat wat komen gaat maar vooral erg met de dag te leven. Ik weet dat het in jouw geval wat dubbel is, omdat je je moeder net hebt verloren. Maar wil hem toch met je delen.

Als er aan het leven geen dagen meer worden toegevoegd, voeg je leven aan de dagen toe.

Natuurlijk weet jij als geen ander hoe schaars de momenten samen zijn. Hoe het van belang is elke dag optimaal te Leven. Te genieten van alle momenten die je samen mag hebben. Ik hoop dat je ondanks al je verdriet om je moeder ook nog hele mooie momenten met je vader mag beleven. Ook hij heeft zijn verdriet natuurlijk. Kun je goed met hem praten over gevoel ?
Jeetje Diaan. Wat vreselijk.

Mijn (opvoed) vader is helaas ook overleden aan de gevolgen van een hersentumor, een paar maanden later mijn tante, ook hersentumor. Nu heeft een vriend van mij een hersentumor. Het is echt iets vreselijks.

Meid, ik wou dat ik iets kon zeggen om je op te beuren. Het moet zo vreselijk zijn allebei je ouders te verliezen. Heb je nog broers of zussen?

Natuurlijk ben je boos dat de wereld door draait. Jij hebt vreselijk verdriet en de wereld draait gewoon door, zonder acht te slaan op je verdriet.

Weet je wat mijn vader altijd zei, als mensen zeiden dat het zo oneerlijk was dat hij zo vroeg al zo ziek was (hij is 57 geworden)? Mijn vader zei dan: weet je wat oneerlijk is, die kinderen op de kankerafdeling, dat is pas oneerlijk. En weet je (je hebt er nu misschien niks aan, maar wie weet denk je er later nog eens aan terug) ergens heeft hij natuurlijk gelijk gehad.

Maar ik snap dat jij daar nu niks aan hebt. Het is jouw wereld die nu instort/aan het instorten is. Pfff, ik wou dat ik iets zinnigs kon zeggen, maar ik weet ook niks te zeggen. Brabbel ook maar wat. dan nog maar een keer?
Ik kom je alleen even een geven.

Gecondoleerd met dit enorme verlies.
nee, mn pap en ik kunnen niet meer praten,

hij is verlamd en kan niet meer praten, door de hersentumor

Maar ik weet dat hij van me houd!
@chardonnay ik heb 2 lieve zussen

Pfff mijn pap is 58

en mijn mam is 60 geworden!
Dat vond ik bij mijn vader ook zo erg. De uitvallen. Het langzaam aftakelen. Boehoe, moet er gewoon om janken nu. En dat gebeurt niet vaak.

Oh meisje toch, ik wou dat ik iets kon doen om wat pijn weg te nemen.
Zit hier met het kippevel op mijn lijf. Wat een boel moet jij doorstaan! Een hele dikke .
Jezus Diaan. Ik weet zo goed waar je doorheen gaat. Wat een ellende. Bah, ik voel me zo machteloos, zou je zo graag willen helpen, maar dat bestaat niet. Er is niets wat ik kan doen om dit dragelijker te maken. Klotezooi.
Lieve mensen, ik ben al blij dat ik het even van me af kan schrijven, en jullie willen luisteren!
Wat een drama in jouw leven Diaantje! Ik moet er niet aan denken! Ook ik heb mijn moeder en schoonouders aan die kutziekte verloren, maar jij bent ook nog je kind verloren door een verschrikkelijk auto-ongeluk. Ik kan me dat verhaal nog herinneren, verschrikkelijk! Lieverd, veel sterkte gewenst!!
Zitten we hier met zijn allen een potje te brullen. Je verhaal raakt mij ook erg. Aan de ene kant een geweldig medium dat internet. Bedoel anders had je nu je verhaal niet heer neer kunnen zetten. Aan de andere kant, waarom zitten al die verdomde kabels tussen jouw pc en de mijne? Ik zou je zo door de pc heen willen sleuren om een hele warme arm om je heen te slaan, je tranen te drogen en je te laten voelen dat er iemand was die je begrijpt.
ja, ik weet niet van me overkomt allemaal

Zo snel,

mn pap 4 jaar geleden een hersentumor, mn dochter kwijt geraakt

mn mam een jaar geleden kanker, nu overleden

en nu mn pap die de strijd gaat verliezen

Mn ouders zijn al jaren gescheiden, maar nu zijn ze bijna weer samen, dat is wel een mooie gedachte
quote:hompeltjepompeltje schreef op 25 oktober 2009 @ 00:54:

Zitten we hier met zijn allen een potje te brullen. Je verhaal raakt mij ook erg. Aan de ene kant een geweldig medium dat internet. Bedoel anders had je nu je verhaal niet heer neer kunnen zetten. Aan de andere kant, waarom zitten al die verdomde kabels tussen jouw pc en de mijne? Ik zou je zo door de pc heen willen sleuren om een hele warme arm om je heen te slaan, je tranen te drogen en je te laten voelen dat er iemand was die je begrijpt.

Dank je wel

ook al reiken je armen niet zo ver, de gedachte is even warm

Dank je wel!!!
Ook je dochter nog verloren. Hoeveel moet een mens doorstaan? Ik heb nog een mooi citaat...

God places the heaviest burdon on those who can carry it's weight.

Al is het natuurlijk verdomde oneerlijk dat jij al dat gewicht op je schouders krijgt ! Maar goed, het leven valt gewoon niet te begrijpen. Het overkomt je gewoon. En daar moet je het mee doen.
ja,

mn pap heeft er een mooie uitspraak over

" als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat"

IK probeer er naar te leven
quote:diaantje1971 schreef op 25 oktober 2009 @ 00:57:

Dank je wel

ook al reiken je armen niet zo ver, de gedachte is even warm

Dank je wel!!!

Gelukkig, dat doet me goed te lezen.

Ik duik mijn bed in. Zal morgen verder lezen in jouw topic. Hou je haaks meid ! En weet dat verdriet er mag zijn, dat jouw wereld best wel even stil mag staan. Laat je gevoel er maar gewoon zijn, dat mag!

Liefs
O diaantje geen moeder meer en ook bijna geen vader meer... wat ontzettend rot voor je!

Jij mag rouwen... zo lang als je nodig hebt, als anderen dat niet snappen.... dan leg je het uit!

Lieverd een dikke knuffel voor jou. Het heeft je niet meegezeten tot nu toe!

Ik hoop dat de zon heel snel voor jou gaat schijnen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven