Maak je eigen Big Mac!

23-10-2009 17:49 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is grappig. Ik vind dat de Heinz sandwichspread tuinkruiden zoveel lijkt op de saus die ze bij MC Donalds op de Big Mac doen dus ik dacht vanavond...ik ga het eens proberen en echt! Hij lijkt er op!

Voor 2 personen heb ik dus genomen:

4 zachte sesambolletjes

300 gram vers rundergehakt

Heinz sandwichspread tuinkruiden

Fijn gesneden ijsbergsla

4 plakjes cheddar kaas

Plakjes augurk

Peper en zout

Snij de sesambroodjes in tweeën en bak deze aan de binnenkanten lichtjes krokant in een droge koekenpan.

Maak van de rundergehakt 4 platte schijven en bestrooi deze lekker met peper en zout en bak deze in de koekenpan met weinig boter gaar of bak ze in een grillapparaat.

Mik de burgers dan op de broodjes en daarna een plakje cheddar kaas op de burger, een eetlepel van de sandwichspread, een beetje ijsbergsla en de plakjes augurk erop.

Eet smakelijk
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Roggebrood met kaas???
Hmmmmm boterham met chocopasta en banaan kan nog wel lekker zijn.
Hmmmm inderdaad erg lekker ná je Big Mac
Ik ga zo boodschappen doen en ik ga het proberen. Mits ze bij de supermarkt de Heinz tuinkruiden hebben dan... Ben nu zo nieuwsgierig.
kookwekkertje01 wijzigde dit bericht op 26-10-2009 17:03
Reden: vergat een letter
% gewijzigd
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!

Komijnekaas op roggebrood is het lekkerst. Bij de AH verkopen ze zelfs roggebroodsnacks van plakken roggebrood met kaas er tussen en dan in blokjes. Dus zo raar is t blijkbaar niet

Oeh, of haring op roggebrood, ook erg lekker...
De kazen vind ik heerlijk alleen die roggebrood.... Haring vind ik ook lekker, wat dat betreft lust ik echt alles maar roggebrood krijg ik echt niet weg. Maar het wordt veel verkocht dus blijkbaar zijn er heul veul menschen die dat echt lekker vinden alleen snappen doe ik het niet. Maar goed, er zijn ook veul menschen die walgen van een Big Mac en dat snap ik ook niet. Snap jij het??
Morgenochtend in de Spits:

Dinsdag 27 oktober 2009

Heinz sandwichspread tuinkruiden landelijk uitverkocht!!!
quote:Gebakkie schreef op 26 oktober 2009 @ 17:11:

Morgenochtend in de Spits:

Dinsdag 27 oktober 2009

Heinz sandwichspread tuinkruiden landelijk uitverkocht!!!

gelukkig staat er hier een potje in de koelkast die ik onlangs voor iets anders nodig had
Nou, ik heb pech. Ze hadden het niet. Maar goed, nu heb ik alsnog hamburgers gemaakt, maar dan zonder Heinz.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Ja het lijkt er wel wat op maar ik vond het toch wat tegenvallen...
Oh da's jammer Zwieber. Misschien de volgende keer toch het receptje uitproberen?
Ik heb het ook geprobeerd van het weekend. Speciaal de sandwichspread voor gekocht , Hij smaakte best OK

Lekker hoor, McD.
Heb gisteren een blik in de pot geworpen maar het ziet er niet zo sauserig uit als die big mac saus. Krijg de neiging er nog wat mayo aan toe te voegen oid maar dan wordt de smaak ook weer zachter natuurlijk.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Misschien mengen met een scheutje thousand islands dressing? Mayo zit er al volop in.
Ben het inmiddels eens met Jasmine: het is te vol stukjes en te zurig (zoals elke sandwichspread) om voor de echte Big Mac saus door te gaan. Ik zou er mayo bij doen alleen al om de hoeveelheid stukjes per hap te verminderen, en iets zout om het zuur wat naar beneden te brengen.

Verder is ie wel ok hoor, dus de pot komt wel op.
Volgens mij zit er niet veel mayo in sandwichspread: een kennis van me mocht namelijk geen melkproducten meer, maar kreeg wel van de diëtiste het advies om sandwichspread te eten.
Maar mayo is toch geen melkproduct? Dat bestaat toch uit olie, eidooiers, azijn, mosterd? Geen zuivel volgens mij.
Vandaar dat die kennis dus wel sandwichspread mocht eten maar dat had dus niks met die mayonaise te maken.
Suffe ik... Ik associeerde het zo met room!
quote:Tia Dalma schreef op 27 oktober 2009 @ 15:29:

Ben het inmiddels eens met Jasmine: het is te vol stukjes en te zurig (zoals elke sandwichspread) om voor de echte Big Mac saus door te gaan. Ik zou er mayo bij doen alleen al om de hoeveelheid stukjes per hap te verminderen, en iets zout om het zuur wat naar beneden te brengen.

Verder is ie wel ok hoor, dus de pot komt wel op.

Ha, grappig, ik had alleen een blik in de pot geworpen.

Goed, we zouden er een flikke klodder mayo, wat zout en wat suiker bij kunnen doen en kijken hoe het dan smaakt.

Aan het eind van de week ga ik er wel wat mee experimenteren.
Ik heb gisteren sandwichspread als dressing gebruikt in de sla. Was errug lekker! Krijg je niet zo van die waterige sla van.
Daar ben ik dan, had haast tijdens het koken en heb zelf een sausje geknutseld. 1 saus maar. Ik eet bijna nooit een bigmac dus geen idee of het hetzelfde was, het was in ieder geval wel lekker.

Aangezien de bigmac al lang bestaat en ik dacht dat alles van de saus in het keukenkastje te vinden zou moeten zijn (en het vast en zeker een uitbreiding van de ingredienten op de gewone hamburger zou zijn) heb ik door elkaar gehusseld:

Lik mosterd, scheut tomatenketchup, fritessaus, augurk in piepkleine stukjes, eetlepel suiker, beetje zout en wat versgemalen peper. Oh ja en wat druppels worcestershire sauce. (Ha! Het 'geheime' ingredient )

Net even anders maar wel een prima saus.

Met natuurlijk broodjes, sla, uitjes etc.
Ik heb zeer enthousiast de Heinz SandwichSpread Tuinkruiden gekocht. Was niet van plan om er meteen hamburgers mee te besmeren, maar dacht dat het waarschijnlijk sowieso lekker broodbeleg zou zijn als het me zou doen denken aan fastfood. Maar. Wat een bummer. Ik vond het vreselijk smerig. Nu staat de pot in de koelkast, te wachten op een schimmellaagje, zodat ik hem met goed fatsoen weg kan flikkeren. Snik.
In sandwichspread zit geen mayo (wel olie en azijn maar geen eieren dus is het geen mayo).

Ik heb de Big Mac gisteravond gemaakt en vond het net een Whopper!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik ga die big mac(s) deze week maken, want heb die heinz tuinkruidenshit gehaald en t was ECHT de big mac saus voor mijn smaakpapillen..:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven