Bezemtopic deel 4
maandag 26 oktober 2009 om 17:14
'S avonds vind ik het ook helemaal knus Bor, maar om nog dingen te doen ben ik er niet zo dol op. We hebben trouwens dit weekend een kleed gekregen van Zwaag en Schoonzus, nog hasske nieuw maar hun vloerverwarming werkte niet meer goed doordat het heel dik is. Volgens mij houdt het ons huisje juist extra warm.
Piepers zijn gejast, nu nog even mezelf schoppen naar de sportschool.
Piepers zijn gejast, nu nog even mezelf schoppen naar de sportschool.
maandag 26 oktober 2009 om 17:14
Ik hou er ook wel vn maar moet wel wennen aan het vroege donker.
Krijg meteen het liedje van De Dijk in mijn hoofd
Zijn de tijden anders
Of is het anders in mijn hoofd
Misschien nooit goed gekeken
Misschien te licht geloofd
En is het altijd zo geweest
Misschien is dit zoals het gaat
Het wordt steeds sneller donker
Het wordt steeds vroeger laat
Het zal weer wennen worden
Maar zelfs dat wennen went
Weer wordt alles anders
Als jij er niet meer bent
Shit dat je nu al weg moet
Net nu het lekker gaat
Hoe graag je ook zou willen
Je doet er niks meer aan
De dingen die gebeuren
Gaan zoals ze gaan
Maar groots die paar momenten
Waar het allemaal om gaat
Geloof niet in een hemel
Geloof niet in een hel
Je wordt geboren en gaat dood
En dat was het wel
Er is alleen het leven
Het leven dat je maakt
Het wordt steeds vroeger laat...
Krijg meteen het liedje van De Dijk in mijn hoofd
Zijn de tijden anders
Of is het anders in mijn hoofd
Misschien nooit goed gekeken
Misschien te licht geloofd
En is het altijd zo geweest
Misschien is dit zoals het gaat
Het zal weer wennen worden
Maar zelfs dat wennen went
Weer wordt alles anders
Als jij er niet meer bent
Shit dat je nu al weg moet
Net nu het lekker gaat
Hoe graag je ook zou willen
Je doet er niks meer aan
De dingen die gebeuren
Gaan zoals ze gaan
Maar groots die paar momenten
Waar het allemaal om gaat
Geloof niet in een hemel
Geloof niet in een hel
Je wordt geboren en gaat dood
En dat was het wel
Er is alleen het leven
Het leven dat je maakt
Het wordt steeds vroeger laat...
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maandag 26 oktober 2009 om 17:25
goedemiddag,
wat een schoonouders boro, maar je hebt het goed gedaan en wat een leuke dag moet dat worden zo een mama-dag.
Fijn HPL dat je geen last meer heb van je rug
Zusenzo, ik heb bewondering voor je hoor, mijn neefjes zijn ook zo vermoeiend voor een dag maar daarom hou ik niet minder van ze
Ik vind het heerlijk zo deze schemering, krijg er zo een echt sinterklaas gevoel van.
Hier alles rustig, vandaag gesprek gehad. Mijn hoofd zit vooral vol maar het gaat wel weer leeg na een lekker douche.
wat een schoonouders boro, maar je hebt het goed gedaan en wat een leuke dag moet dat worden zo een mama-dag.
Fijn HPL dat je geen last meer heb van je rug
Zusenzo, ik heb bewondering voor je hoor, mijn neefjes zijn ook zo vermoeiend voor een dag maar daarom hou ik niet minder van ze
Ik vind het heerlijk zo deze schemering, krijg er zo een echt sinterklaas gevoel van.
Hier alles rustig, vandaag gesprek gehad. Mijn hoofd zit vooral vol maar het gaat wel weer leeg na een lekker douche.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 26 oktober 2009 om 18:30
quote:fussie schreef op 26 oktober 2009 @ 08:00:
Lijstje voor vandaag:
- erker voor de tweede keer schilderen
- deuren kamer, toilet en kelder voor tweede keer schilderen
- was opruimen
- vaatwasser uit- en inruimen van etentje gister met vrienden
- vanmiddag vriendin op bezoek
- vanavond andere vriendin die komt eten
- buikdansen ==> volgende week weer, heb last van wintertijd
Lijstje voor vandaag:
- erker voor de tweede keer schilderen
- deuren kamer, toilet en kelder voor tweede keer schilderen
- was opruimen
- vaatwasser uit- en inruimen van etentje gister met vrienden
- vanmiddag vriendin op bezoek
- vanavond andere vriendin die komt eten
- buikdansen ==> volgende week weer, heb last van wintertijd
maandag 26 oktober 2009 om 18:37
Ik vind het een crime, wintertijd. Als morgen of overmorgen de gordijnen hangen komt de lamp-die-de-winterdepressie-tegengaat weer van zolder om 's morgens aan te gaan.
Coebergh, hou je het wel in de gaten, dat trekken enzo.
Mijn keizersnedewond genas toendertijd ook moeizaam, maar ja, ik zat na een dikke week ook alweer in de auto. Moest wel, anders kon ik niet naar Zoon. Maar daardoor duurde de genezing wel langer!
Ben redelijk tevreden met mijn lijstje van vandaag.
Morgen de deuren nog een keertje en daarna gezellig met Zoonlief naar de stad. Schoenen voor hem kopen en ergens warme choco drinken.
Coebergh, hou je het wel in de gaten, dat trekken enzo.
Mijn keizersnedewond genas toendertijd ook moeizaam, maar ja, ik zat na een dikke week ook alweer in de auto. Moest wel, anders kon ik niet naar Zoon. Maar daardoor duurde de genezing wel langer!
Ben redelijk tevreden met mijn lijstje van vandaag.
Morgen de deuren nog een keertje en daarna gezellig met Zoonlief naar de stad. Schoenen voor hem kopen en ergens warme choco drinken.
maandag 26 oktober 2009 om 19:07
Lieverds ik doe echt rustig aan.Er zijn hier 10 bommen ontploft,halve zandbak door het huis en ik zit rustig op de bank...Ik doe het echt niet,weet dat het herstel dan alleen maar langer zal duren en daar zit ik niet op te wachten.Schrok vanmiddag nog even,komt allemaal troep uit....(lekker fris)maar dat schijnt normaal te zijn.En ik had natuurlijk al mijn maandverband en tampons weggegeven:)
Eigenlijk mag ik vanaf morgen weer zelf autorijden maar dat durf ik nog niet aan.Gelukkig word ik nog steeds erg verwend.
Eigenlijk mag ik vanaf morgen weer zelf autorijden maar dat durf ik nog niet aan.Gelukkig word ik nog steeds erg verwend.
maandag 26 oktober 2009 om 20:08
Goeiemorgen
10 pagina's volgekletst!
Ik was werken, ben van de bso naar werk gelopen, en terug idem dito, met een stop bij de Intratuin. Vooral van dat geslenter binnen Intratuin ben ik goed moe.
Boro, wat een eieren, die schoonouders van je.
Fuss, fijn dat je weer boven water bent.
Coebergh, beterschap voor de kleintjes...
10 pagina's volgekletst!
Ik was werken, ben van de bso naar werk gelopen, en terug idem dito, met een stop bij de Intratuin. Vooral van dat geslenter binnen Intratuin ben ik goed moe.
Boro, wat een eieren, die schoonouders van je.
Fuss, fijn dat je weer boven water bent.
Coebergh, beterschap voor de kleintjes...
maandag 26 oktober 2009 om 20:43
*houd de trap in de gaten op voetstappen van mamalief* Ben blij dat er meer mensen zijn met zo'n "klok-is-een-uur-terug-winter-dipjes-dag", heb er zelf ook aardig last van, mijn productiviteit was vandaag denk ik ehm, -4,5%. (ik wil zon! )
En coebergh, wat is er met je aan de hand? (ik weet niet of het ergens al eens geschreven is, kan het even niet vinden) Het klinkt iig niet erg prettig, sterkte ermee!
Oja, ik had even een vraagje, ik pas geregeld op bij gezinnen, alleen nu heb ik waarvan de ouders een nachtje weg willen, nu willen ze dat ik daar blijf slapen. Dit vind ik persoonlijk een beetje raar, iets te veel verantwoordelijkheid ofzo (niet dat ik het niet aankan ofzo
). Zouden jullie dit aan een oppas vragen?
Oja, en HPL, bedankt voor je schop onder mijn kont/ ga aan je huiswerk gebezem, heeft alleen niet heel erg geholpen. (ach, het gaat om de intentie )
En coebergh, wat is er met je aan de hand? (ik weet niet of het ergens al eens geschreven is, kan het even niet vinden) Het klinkt iig niet erg prettig, sterkte ermee!
Oja, ik had even een vraagje, ik pas geregeld op bij gezinnen, alleen nu heb ik waarvan de ouders een nachtje weg willen, nu willen ze dat ik daar blijf slapen. Dit vind ik persoonlijk een beetje raar, iets te veel verantwoordelijkheid ofzo (niet dat ik het niet aankan ofzo
Oja, en HPL, bedankt voor je schop onder mijn kont/ ga aan je huiswerk gebezem, heeft alleen niet heel erg geholpen. (ach, het gaat om de intentie )
maandag 26 oktober 2009 om 20:54
quote:Mevrouwdekees schreef op 26 oktober 2009 @ 16:31:
Hier een schone hut, de oogjes zijn nog exact hetzelfde als anderhalf jaar terug (en de opticien vond, in tegenstelling tot ikzelf, anderhalf jaar niet op controle zijn geweest keurig )
Nu nog die kl*tebrief de deur uit en sporten. Beetje muffig vandaag en ik weet niet hoe ik beide voor elkaar ga krijgen.poehee, ik moet elk halfjaar op controle, ik heb dan ook lenzen, weet niet of dat wat uitmaakt. (eigelijk is dit natuurlijk geen interessante informatie, maar daar trek ik met even niks van aan )
Hier een schone hut, de oogjes zijn nog exact hetzelfde als anderhalf jaar terug (en de opticien vond, in tegenstelling tot ikzelf, anderhalf jaar niet op controle zijn geweest keurig )
Nu nog die kl*tebrief de deur uit en sporten. Beetje muffig vandaag en ik weet niet hoe ik beide voor elkaar ga krijgen.poehee, ik moet elk halfjaar op controle, ik heb dan ook lenzen, weet niet of dat wat uitmaakt. (eigelijk is dit natuurlijk geen interessante informatie, maar daar trek ik met even niks van aan )
maandag 26 oktober 2009 om 21:32
Druifje, wat vind je zelf van de oppastaak? En zijn je ouders bereid een backup te zijn voor serieuse nood? In het laatste geval, en alleen als je zelf wil, kun je het doen. Zonder backup lijkt het me tricky, maar aan de andere kant kan natuurlijk een avondje uit met een oppas een even tricky situatie opleveren zoals ineens moeten beoordelen of een kind ziek genoeg is voor 112 of zo.
Mijn oppas is by the way 'al' 22 of 23. Vind ik een hele beste leeftijd voor een oppas, weet ook niet hoe lang hij het nog de moeite waard vind, financieel, dat oppassen.
Ik moet mijn kinderen aan weekendpleeggezinnen toevertrouwen (moet, nou ja, moet is relatief) en vind het doodeng..
In het geval van oppas scheelt het als je de persoon al kent. Een nachtje met mijn oppas zou ik wel aandurven.
Huiswerk al af?
Mijn oppas is by the way 'al' 22 of 23. Vind ik een hele beste leeftijd voor een oppas, weet ook niet hoe lang hij het nog de moeite waard vind, financieel, dat oppassen.
Ik moet mijn kinderen aan weekendpleeggezinnen toevertrouwen (moet, nou ja, moet is relatief) en vind het doodeng..
In het geval van oppas scheelt het als je de persoon al kent. Een nachtje met mijn oppas zou ik wel aandurven.
Huiswerk al af?
maandag 26 oktober 2009 om 21:45
Dat zou aan mijn band met de oppas liggen GD
Dus zou ik ze verantwoordelijk genoeg vinden , zou ik het eventueel kunnen vragen.
Vroeger als puber paste ik ook altijd op ( op mijn 17e vertrok ik zelfs naar het buitenland om met "straatkinderen" te gaan werken ) Ik was heel volwassen voor mijn leeftijd. Ik had vriendinnen van 17 die totaal anders waren
De ene 17 jarige is de andere niet.
Denk je dat je goed kan inschatten wat je zou moeten doen in geval van koorts, overgeven, diaree en heimwee naar papa en mama ? Als je dat weet, en zij vertrouwen je, dan zou ik het zeker doen.
lekker extra bij verdienen, iets wat nooit weg is neem ik aan
Dus zou ik ze verantwoordelijk genoeg vinden , zou ik het eventueel kunnen vragen.
Vroeger als puber paste ik ook altijd op ( op mijn 17e vertrok ik zelfs naar het buitenland om met "straatkinderen" te gaan werken ) Ik was heel volwassen voor mijn leeftijd. Ik had vriendinnen van 17 die totaal anders waren
De ene 17 jarige is de andere niet.
Denk je dat je goed kan inschatten wat je zou moeten doen in geval van koorts, overgeven, diaree en heimwee naar papa en mama ? Als je dat weet, en zij vertrouwen je, dan zou ik het zeker doen.
lekker extra bij verdienen, iets wat nooit weg is neem ik aan
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 26 oktober 2009 om 21:50
quote:mamzelle schreef op 26 oktober 2009 @ 21:32:
Druifje, wat vind je zelf van de oppastaak? En zijn je ouders bereid een backup te zijn voor serieuse nood? In het laatste geval, en alleen als je zelf wil, kun je het doen. Zonder backup lijkt het me tricky, maar aan de andere kant kan natuurlijk een avondje uit met een oppas een even tricky situatie opleveren zoals ineens moeten beoordelen of een kind ziek genoeg is voor 112 of zo.
Huiswerk al af?
Ik denk dat ik het wel aankan, klinkt een beetje stom maar ik bedoel qua verantwoordelijkheid etc, waarschijnlijk neem ik een vriendin mee oid. (als het allemaal doorgaat) En mijn ouders willen wel achtervang zijn, mobieltje naast bed en mag altijd bellen. Ik zou het alleen zelf nooit doen, hoe betrouwbaar de oppas ook is (ik kom zelf dan ook uit een nest met een moeder die altijd dacht: "OOh, ze gaan wat met mijn kinderen doen"!, dus met oppassen die blijven slapen heb ik zelf geen ervaring) Nouja, ik zie het wel.
Oja, en over dat huiswerk; geen commentaar !
Huiswerk al af?
Ik denk dat ik het wel aankan, klinkt een beetje stom maar ik bedoel qua verantwoordelijkheid etc, waarschijnlijk neem ik een vriendin mee oid. (als het allemaal doorgaat) En mijn ouders willen wel achtervang zijn, mobieltje naast bed en mag altijd bellen. Ik zou het alleen zelf nooit doen, hoe betrouwbaar de oppas ook is (ik kom zelf dan ook uit een nest met een moeder die altijd dacht: "OOh, ze gaan wat met mijn kinderen doen"!, dus met oppassen die blijven slapen heb ik zelf geen ervaring) Nouja, ik zie het wel.
Oja, en over dat huiswerk; geen commentaar !
maandag 26 oktober 2009 om 21:53
het is inderdaad lekker bijverdienen, maar daar doe ik het uiteraard niet voor! (oh, god wat ben ik toch een moraalridder
) Ik denk dat dat met koorts en heimwee niet zoveel anders is dan anders, normaal pas ik ook wel op tot half 1 oid, en dan kunnen ze natuurlijk ook ziek worden. Het zijn wel makkelijke kinderen dus dat scheelt.
) Ik denk dat dat met koorts en heimwee niet zoveel anders is dan anders, normaal pas ik ook wel op tot half 1 oid, en dan kunnen ze natuurlijk ook ziek worden. Het zijn wel makkelijke kinderen dus dat scheelt.
maandag 26 oktober 2009 om 21:57
quote:zusenzo schreef op 26 oktober 2009 @ 21:52:
Druif, klaar nu, ga nu je huiswerk maken (kijkt heel boos)
ooh, nu ben ik echt heel erg geschrokken ! Het is echt erg, nu heb ik meteen een schuldgevoel t.a.v. mezelf. Alvast bedankt zus, vreemde ogen dwingen..
Weltrusten allemaal (klinkt heel zoetsappig om zus iets minder boos te laten kijken)
Druif, klaar nu, ga nu je huiswerk maken (kijkt heel boos)
ooh, nu ben ik echt heel erg geschrokken ! Het is echt erg, nu heb ik meteen een schuldgevoel t.a.v. mezelf. Alvast bedankt zus, vreemde ogen dwingen..
Weltrusten allemaal (klinkt heel zoetsappig om zus iets minder boos te laten kijken)