Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Eendtje, je bent echt goed bezig zeg! En inderdaad realistisch wat je zegt, op die manier heb je straks best die uren de tijd. En meer is altijd meegenomen. En al advies ingewonnen dus waar je wat mee kunt. Dat wordt vast wat. Leuk!
quote:evi82 schreef op 02 september 2009 @ 19:36:

Maar aan de andere kant vind ik wel dat je superstoer bezig bent en je bent duidelijk iets aan het doen wat echt bij je past. En dat heb je toch maar zelf voor elkaar gebokst.

Dank je lieverd

Hier alles goed. Ben op het moment weer in contact met mijn werk en wellicht dat een andere baas straks een baan voor me heeft. Best heel interessant, maar merk dat ik er toch een beetje met gemengde gevoelens tegenaan kijk. Ik vind het op het moment zo heerlijk om thuis te zijn, maar Evi-man vind echt dat ik moet. Dus eigenlijk is het wel of niet werken straks geen punt van discussie.

Mmm... kan me voorstellen dat het een hoop gepeins opleverd zeker als je gemengde gevoelens erover hebt. Maar ik begrijp dat het financieel echt nodig is dat je blijft werken?

Eendtje voor mij is een kvk-inschrijving ontzettend handig omdat ik nogal eens wat via groothandels inkoop. Jij zult dat niet meteen nodig hebben, al is een office center bijv. pasje wel handig voor kantoorartikelen (moet je ook een kvk voor hebben).

Bij Vista Print kun je gerust visitekaartjes bestellen, die zijn o.k. Goede kwaliteit. Echt spannend hoor!! We gaan het op de voet volgen!
Nou Miku, ik meen het echt hoor. Heb ik echt wel bewondering voor dat je gewoon gegaan bent voor wat je wilt en dat ook voor elkaar hebt gekregen.

Hier gaat het financieel gezien eigenlijk gewoon goed. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik of wij iets tekort komen. Maar bij vriendlief zit dat gevoel anders. Hij vindt dat iedereen gewoon moet werken en dat het veel fijner is als ik ook werk omdat we dan makkelijker bepaalde dingen kunnen kopen meteen wanneer we het willen. Vóórdat ik stopte was dat namelijk ook zo. Heel mijn salaris was extra en het klinkt heel luxe maar we hoefden eigenlijk nergens over na te denken. Maar nu wel. En ik vind dat helemaal niet erg en eigenlijk niet meer dan normaal. Maar hij vindt dat dus heel vervelend. Dus wat dat betreft denken we dus beiden anders over wat wel en niet kan. Maar objectief gezien kunnen we gewoon elke maand onze lasten betalen en hebben we geen schulden. En dat maakt het voor mij soms gewoon moeilijk te begrijpen dat hij vindt dat ik moet. Kun je me nog volgen
Spannend Evi. Wat voor baan heeft je nieuwe baas mogelijk voor je?
He meiden,

Wij gaan lekker op vakantie. Tot over twee weekjes!
hele fijne vakantie Evi!!!!
Joehoeeeee waar zijn jullie???? Kon ons topic bijna niet meer vinden.

Hier gisteren terug van vankantie. Eigenlijk zouden we woensdag terugkomen, maar we hadden het allebei gehad. Wel heel erg genoten. Stacaravan stond praktisch op het strand. De eerste dagen was het zo lekker warm dat we elke dag in het zwembad hebben gezeten. Was gewoon lekker.
Fijn dat er weer bent en een fijne vakantie hebt gehad. In ieder geval beter weer dan hier. Ik denk dat alle thuisblijfmoeders te druk zijn met het opstarten van de eigen bedrijven en praten over dikke buiken in een ander topic.

Hoe gaat het met je ? Het begint al op te schieten toch ? Nog een week of 8 ? Spannend ! Ben je er een beetje klaar voor ?

Ik ben druk aan het shoppen, heb net via mp een roze wipstoeltje gekocht, een roze combisleeper en een roze voetenzak. ben nu nog op zoek naar een roze maxicosi.

Kind heeft nu al 4 roze outfitjes in de kleinste maat (niet alles zelf gekocht, de hele famillie shopt mee).
Hoi,

Hier alles goed. Fijn dat de vakantie leuk was. En wat een roze geweld Jammie, je gaat helemaal los he:)

Hier vandaag een jarige: broer is 3 jaar! Hij is erg jarig, erg blij met zijn cadeaus en erg moe van het jarig zijn, het is toch heel spannend:)

Net kaartjes, adressticker en stempel besteld via Vista print. Ben benieuwd:) Heb ook al een domeinnam (mijn echte naam aan elkaar plus .nl) en een tijdelijke website:)

Doeg!
Oh gelukkig, was even bang dat jullie er niet meer waren :-)

Jammie, wat leuk dat je zo roze aan het shoppen bent. Haha! Ik moet nu nog een kleine zeven weken geloof ik. En eigenlijk gaat het heel goed. Vorige week wel even heel veel kramp gehad op vakantie en een beetje bloed verloren, toen dacht ik even dat ik moest gaan bevallen, maar gelukkig mag ik dat toch in Nederland gaan doen hihi! En verder beginnen we er hier langzaamaan alles een beetje klaar voor te maken. Geboortekaartjes zijn besteld. Evi-mannetjes kamer is klaar op de gordijnen na. Maar we gaan met hem vanaf het einde van deze week wennen in zijn nieuwe kamer en dan verhuis ik ook zijn kleertjes enzo naar zijn nieuwe kast. Dan de babyspulletjes uitzoeken, zodat ik de babykamer weer opnieuw kan inruimen nadat ik alles gewassen heb en ik wil nog wat nieuwe dingetjes kopen. Zoals wat nieuwe hydrofielen enzo en in ieder geval een eerste pakje voor de baby. Verder zijn de geboortekaartjes besteld dus dat is ook geregeld. Eigenlijk alles prima dus. En hoe gaat het met jou? Voel je je inmiddels al een beetje beter? En begin je er nu ook al wat van te zien?

Eendtje, gefeliciteerd met je kleine man! Oh en een moe en voldaan kind dus na een dag vol spanning en cadeaus. En wat gaaf dat je de kaartjes hebt besteld. Mail je nog wat de naam is geworden enzo, ben heel benieuwd!

Miku, leuke update weer. Bedankt! En je bent weer druk geweest. En ook weer een publicatie. Bedenk me nu dat ik nog even moet kijken, want dat had ik nog niet gedaan.

Hier vandaag stofstalen voor gordijnen gehaald voor Evi-mannetjes kamer. Hadden we eigenlijk gisteren al gedaan, maar ik vond het in die winkel wel erg duur worden. Nu een andere gevonden, waar het in totaal op 100 euro minder uitkwam! En verder voor Evi-mannetje een nieuw paar schoenen gekocht, want die was na 2 maanden alweer uit zijn oude paar gegroeid en een heel gave winterjas. Verder gaan we morgen samen met hem zwemmen. Heb ik zin in, want Evi-man is eigenlijk nog nooit mee geweest met zwemmen hier. Leuk dus!

Nou fijne avond en tot later weer!
Goh dat je nog maar zo kort moet. Heerlijk om weer zo'n klein pasgeboren babietje vast te houden. Fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad.

Eendtje het net je tijdelijke site nog gezien! Het wordt nu écht, spannend hoor.

Jammie, leuk lijkt me dat om na 3 jochies roze te kunnen kopen!

Hier alles goed, Mikuutje is vanaf dinsdag naar de PSZ en ze vindt het erg leuk. Ze loopt er rond alsof ze er al jaren komt. Nou is ze natuurlijk ook gewend omdat ze in hetzelfde pand naar het KDV gaat, maar toch het zijn oudere kindjes dan op het KDV. Ik was er zelf wel wat nerveus voor. Niet nodig blijkt dus, want zij vindt het leuk.

Nu heb ik dus wat meer uurtjes (5 ofzo) in de week lekker mijn handen vrij. Dinsdag is maar 2 uur dus dat zet niet zoveel zoden aan de dijk. Maar op de donderdagochtend is ze 3 uurtjes daar en dat is wel lekker.

Verder is het op dit moment even bijtanken, omdat het best druk is geweest de afgelopen weken (en ik zoveel van mezelf moest).

Maar ik rust niet te lang want ik heb alweer zoveel leuke ideeën uit te werken en supergave stof om leuks mee te maken dus ik kan vooruit de komende tijd. Doei meiden!
Eendtje, nog gefeliciteerd met Broer, 3 jaar al weer !

Evi, fijn dat het lekker gaat, nog 7 weekjes is niet zoveel meer. (Bij mij komen ze altijd 2-3 weken te vroeg).

Ik heb echt al een enorme buik, baarmoeder kwam al bijna tot de navel dus ik kan het niet echt meer verbergen. Kan helaas ook niet meer lekker op mijn buik slapen. Verder voel ik me prima, niet meer moe, niet meer misselijk, ik ben vreselijk aan het snoepen.

Nu even op kraamvisite bij een babietje van een week oud. Ben benieuwd hoe klein dat weer is.
Miku, wat ben je goed bezig zeg. Leuk een artikel in de Kek mama, daar moet je het toch echt van hebben. Ben benieuwd of het wat oplevert. Lekker dat Mikuutje naar de PSZ gaat. Job gaat ook in november, ben heel benieuwd hoe het afscheid nemen gaat...
Miku, goed dat je jezelf even de tijd gunt om een beetje bij te komen. Des te meer je straks weer kunt presteren toch? En leuke stof geïmporteerd dus, gaaf! Wat leuk dat Mikuutje het zo naar haar zin had op de psz. Kan me voorstellen dat je dat wel even spannend vond. En ook fijn dat je nu wat meer uurtjes hebt voor je werk. Inderdaad is het eigenlijk best wel heel snel gegaan deze zwangerschap. Maar moet wel zeggen dat ik het nu eigenlijk wel prima vind, terwijl ik me met Evi-mannetje eigenlijk pas vanaf week dertig een beetje lekker voelde en ik toen eigenlijk geen genoeg kon krijgen van de zwangerschap.

Jammie, je weet het inderdaad niet. Voor het zelfde geld komt de baby al over een paar weken. Ik denk het niet, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd, tja op het feit dat Evi-mannetje eigenlijk precies op tijd was. Tenminste twee dagen nadat ik uitgerekend was. Oh en al een heel grote buik dus. Leuk, of heb je er last van? Jij hebt die kleine Job er natuurlijk ook nog bij lopen. En hoe was de kraamvisite? Ik zag vanmiddag nog een klein meisje in het zwembad en dan wordt het gevoel dat je zelf weer een kindje krijgt toch weer wat echter zeg maar.

Eendtje, weer een beetje bijgekomen van gisteren? Broer nog steeds blij en enthousiast? En hoe gaat het nu eigenlijk met Zusje?

Hier vanmiddag met Evi-mannetje gaan zwemmen. En die vond het echt heerlijk. Was erna helemaal afgemat, maar nu na het eten lijkt hij weer een tweede energieboost te krijgen. Nou ja nog even spelen en dan naar bed.

Dames een fijne avond!
Hello ladies,

Hoe is het ermee? Stil hier! Hoe is het met jou Evi en Evi-baby? En Jammie, alles goed? Al minder misselijk? En Mikuutje al helemaal gewend op de peuterzaal?

Hier alles goed. Zusje was een paar weekjes pieperig. Kiesjes maar ook een sprongetje denk ik achteraf want ze is nu ineens een echt kindje: zelf eten (soort van:)), knuffelen, armpjes omhoog als ze opgepakt willen worden. Broer is een enorme knul aan het zijn: raceauto's, bob de bouwer, met alles racen (van winkelwagen tot de box) en alles is 'heeeele grote'. Wel geinig hoor:) Dit weekend naar de dierentuin geweest en bij elk dier riep hij zodra wij aankwamen lopen: zo en nu verder. Aaaarch! Maar hij is wel hartstikke lief hoor, speelt zelf steeds meer en is vaak echt voor rede vatbaar 'o ja mama, tuurlijk, zeker weten'.

Ben nog langzaam maar gestaag bezig met bv Eendtje. Website is nog niet af, visitekaartjes heb ik al maar heb ik opnieuw laten maken omdat mijn logo en mijn naam net een adere kleur blauw waren. Maar ben al wel aan het uitdelen:)

Doeg!
Zo jij bent lekker bezig Eendtje. Nu maar snel op opdrachten hopen.

Hier alles prima. Ik heb net mijn 20 weken echo gehad en alles was goed met de kleine meid. Mijn zus kwam even wat kleertjes van haar dochter brengen, ik geloof dat dit kind tot ze een jaar is niets twee keer hoef te dragen.

Mijn oudste zoon is jarig vandaag en wordt 6 jaar. Maar we hebben het zondag al gevierd. net heeft hij wel even getrakteerd op school. Hij heeft ineens al twee tanden eruit.

De jongste wordt echt een peuterpuber. Driftig, gooien met dingen en nee zeggen. Die wordt volgende maand 2 en mag dan ook naar de psz.

Evi, je schiet echt al op he. Ben je nu al 36 weken ? Ben je er een beetje klaar voor ?
Gefeliciteerd Jammie!
Gefeliciteerd jammie, met je zoontje en je goede echo! Fijn dat het goed gaat.

Eendtje, lekker bezig met je zaak dus. Leuk hoor. Ben erg benieuwd naar de vorderingen.

Ben benieuwd hoe het met Evi gaat. Die moet nog maar een paar weekjes.

Hier alles prima. Mikuutje is helemaal gewend op de PSZ en wil zelfs niet mee naar huis als ik haar kom halen. Verder lekker bezig met vanalles. tot snel. xx
He meiden,

Hier even een berichtje van mij. Vanuit het ziekenhuis, dus een beetje anders dan gepland. Afgelopen vrijdag opgenomen ivm gebroken vliezen. Ik was toen nog net geen 35 weken. Dinsdagmiddag begonnen mijn weeën. Ik was er alleen niet zeker van of dat echt zo was, dus maar even gewacht met melden. Maar uiteindelijk na een kleine vier uur bevallen van een zoon. Het was verschrikkelijk heftig. De arts kwam steeds maar niet en ik had eigenlijk een beetje het gevoel dat ik aan mijn lot overgelaten werd. Maar uiteindelijk is de bevalling heel goed gegaan. Helemaal geen complicaties en moet zeggen dat ik fysiek al veel beter weer in orde ben dan na de bevalling van Evi-mannetje. Maar goed, de kleine man (hoe moet ik die nou weer noemen haha) maakt het goed. Ligt alleen nog wel op de kinderafdeling omdat hij prematuur is. Qua startgewicht zit hij trouwens helemaal goed. Maar nu is het afwachten wanneer hij mee naar huis mag.
Jeetje Evi, wat een schrik! Gelukkig is alles goed. Gefelicteerd met Evi-baby! Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen. En ik ben benieuwd naar zijn echte naam:)

X
Evi van harte gefeliciteerd met je kersverse zoontje. Wat ontzettend heftig zeg! Ik hoop dat je je mannetje snel mee naar huis mag nemen. Hou ons op de hoogte!

Een ontzettende digi-hug van Miku!! Goed gedaan meid
Jeetje Evi, wat heftig nu al bevallen, maar wel van harte gefeliciteerd. Fijn dat jullie het alletwee goed maken. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen !

Als je thuis bent, stuur je dan een mailtje naar ons met zijn naam enzo ?
Hi Evi, hoe is het ermee ? Zijn jullie al weer thuis uit het ziekenhuis. Gaat het goed met je jongste zoontje ? En wat vind evimannetje ervan ?

Alles goed met de rest ?

Hier gaat alles prima. Het is herfstvakantie dus de kids zijn thuis. Ook een neefje te logeren dus het is druk.
Hai Jammie, hier alles prima WAHM me in de rondte, maar gelukkig gaat het allemaal wat beter met het aanbrengen van de balans. Ben ook heel benieuwd hoe het met Evi gaat. Hoe gaat het trouwens met jou jammie. Jij bent ook al een eindje op weg in je zwangerschap. In ieder geval fijne herfstvakantie. Hier hebben ze pas volgende week vrij.

Eendtje hoe gaat het daar, met het opzetten van je eigen zaak.

Mikuutje gaat als een speer en is echt in d'r 'ik ben 2 en ik zeg nee' - fase beland. Pfff wel intensief hoor, maar ik moet ook zo vaak lachen om haar ondeugende streken.
Hier ben ik weer hoor. Beetje ziekenboeg hier. Zusje haalde ene beetje met ademen, toch even naar de dokter geweest: brochitis->antibiotica. Broer was al een weekje of 2 3 moe en hangerig en van het weekend was broer wel ziek: spugen, geen slok water bleef erin, zondag ging het met een zetpil van de HA post beter en heeft hij niet meer gespuugd.

Zusje is aan het stunten: donderdag bloedneus bij een duik vanaf het (waar ze ineens zelf op klom). Zaterdag kiepte Zus zichzelf in bad zo hard om dat ze een gat in haar hoofd had van het overloopje. Hechten was gelukkig niet nodig. Vandaag terug naar de HA voor haar bronchitis. Zusje probeerde in de wachtkamer op het loopfietsje te klimmen dus ik zette haar erop en zat ernaast. Plots kiept ze voorover en jawel: bloed. Snee van 2 a 3 cm in haar kin. Haar met 3 man in bedwang gehouden voor de verdoving en 2 hechtingen. Ze was helemaal overstuur. De huisarts zei dat hij een hoop hechtingen meegemaakt maar dit was wel een van de lastigste. Ze had ook op haar tong gebeten, dus bloed liep eerst nog haar keel in en daar verslikte ze zich in. Ze was ontroostbaar en erg sacherijnig, maar gelijk heeft ze. Het is blauw en haar tong ook denk ik:(

Met eigen zaak wilde ik van het weekend een slag maken maar toen hebben we spuug geruimd, HA post gebeld (voor 3! verschillende dingen!), HA post bezocht, bloed opgedweild etc. Duurt allemaal wat langer dus maar dat geeft niet.

Sterkte met je peutertje Miku:) Ik vond het in het begin ook schattig maar had een punt waarop ik dacht: waar is mijn lieve ventje gebleven, hij was echt zo vervelend aan het doen. Gelukkig kwam hij wel weer terug maar hij was echt even een monster een maandje ofzo, op 2 1/2 jr...

Hoe is het Jammie? Al lekker in de weer met roze?

Doeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven