ANWB versus Routemobiel
zondag 25 oktober 2009 om 22:51
Ik hoop dat er nog niet een topic over is, anders excuus.
Het volgende.
Ik krijg vandaag een lekke band. Ik heb jaaaaaaaaaaaaren samen gewoond en hadden we samen een pas voor de ANWB. Daarna nog met iemand waar ook alles goed geregeld was. Nog een ex die vroeger monteur was geweest en zelf heb ik niet een heule oude auto.
Met andere woorden, ik had tot vandaag er nog niet aan gedacht dat het misschien ook handig was zelf een abonnement te nemen.
Vandaag wat mensen gebeld maar niemand wil of kan even het thuiskomertje onder mijn auto zetten.
Maar ik dwaal weer af, dat is de vraag niet. Ik wil dus een abonnement op een van hun nemen. Maar doordat ik zo morgen al moet beslissen weet ik niet goed alle voor en tegens.
Route mobiel per jaar 55 euro
ANWB per jaar 70 euro
Omdat mijn band al lek is moet ik bij beide 150 euro extra betalen bij afsluiting van abonnement om de thuiskomer eronder te zetten. BIJ ALLE 2. Dus ik hoopte bij een van hun niet zodat mijn beslissing makkelijker zou zijn.
Wie kan mij even overtuigen bij welke van de 2 ik beter af ben?
Ik kom nooit met mijn auto in het buitenland.
Het liefst niet eens uit mijn woonplaats maar zo nu en dan ga ik een weekend slapen bij een vriendin of forumster.
Dat is het dacht ik. De auto staat meer voor de deur dan dat ik er ver mee ga.
Kunnen jullie mij jullie ervaringen vertellen zodat ik een keuze kan maken heel snel? Op hun sites kom ik er nog niet zo uit.
Dank jullie.
Het volgende.
Ik krijg vandaag een lekke band. Ik heb jaaaaaaaaaaaaren samen gewoond en hadden we samen een pas voor de ANWB. Daarna nog met iemand waar ook alles goed geregeld was. Nog een ex die vroeger monteur was geweest en zelf heb ik niet een heule oude auto.
Met andere woorden, ik had tot vandaag er nog niet aan gedacht dat het misschien ook handig was zelf een abonnement te nemen.
Vandaag wat mensen gebeld maar niemand wil of kan even het thuiskomertje onder mijn auto zetten.
Maar ik dwaal weer af, dat is de vraag niet. Ik wil dus een abonnement op een van hun nemen. Maar doordat ik zo morgen al moet beslissen weet ik niet goed alle voor en tegens.
Route mobiel per jaar 55 euro
ANWB per jaar 70 euro
Omdat mijn band al lek is moet ik bij beide 150 euro extra betalen bij afsluiting van abonnement om de thuiskomer eronder te zetten. BIJ ALLE 2. Dus ik hoopte bij een van hun niet zodat mijn beslissing makkelijker zou zijn.
Wie kan mij even overtuigen bij welke van de 2 ik beter af ben?
Ik kom nooit met mijn auto in het buitenland.
Het liefst niet eens uit mijn woonplaats maar zo nu en dan ga ik een weekend slapen bij een vriendin of forumster.
Dat is het dacht ik. De auto staat meer voor de deur dan dat ik er ver mee ga.
Kunnen jullie mij jullie ervaringen vertellen zodat ik een keuze kan maken heel snel? Op hun sites kom ik er nog niet zo uit.
Dank jullie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 26 oktober 2009 om 22:23
MV, een band van Toyo, Hankook of Falken kost je daar in de maat 175/60 R14 79H ongeveer 55 euro, plus 5 euro verzend, als je twee banden bestelt heb je geen verzendkosten, maar voor 1 band rekenen ze (uit mijn hoofd) iets van 5 euro.
(= "zomerband", beetje misleidende naam, die zijn geschikt voor heel het jaar, "Winterbanden" heb je in NL weinig aan, behalve als je naar de sneeuw rijdt juist weer wel uiteraard).
(= "zomerband", beetje misleidende naam, die zijn geschikt voor heel het jaar, "Winterbanden" heb je in NL weinig aan, behalve als je naar de sneeuw rijdt juist weer wel uiteraard).
maandag 26 oktober 2009 om 22:33
Wat ik bij mijn wielen zag (strak vastgezet met een apparaat) dat vorig jaar iemand ook bijna niet mijn wieldoppen los kreeg toen ik een lekke band had.
Het klinkt wel allemaal heel eenvoudig hoor. Maar kom ik met mijn kippenkracht die al blij is als ik sommige potten in de keuken open krijg. Nou ja, overdrijven is ook een vak. Maar ik zeg eerlijk dat ik zo opgelucht ben dat die meneer morgen even wil kijken.
En ja, ik weet dat je dat als vrouw ook allemaal zelf moet kunnen. Kan ook vloeistof zelf bijvullen, banden oppompen, olie controleren enz. Maar wiel verwisselen krijg ik altijd zo'n visioen dat ik opeens een wiel voor mij zie rijden ofzo. Bij wijze van.
Ja ik mis een gen dat ik maar vind dat je alles zelf moet kunnen. Sommige dingen zijn andere nou eenmaal beter in. Ik heb niet de ambitie om veel op auto gebied te doen.
Toch zal ik na deze ervaring Yette haar advies maar opvolgen en nou eens goed kijken hoe het nou moet, dan hoef ik de volgende keer niet zo achtelijk te doen.
Maar de ANWB sluit ik voor de zekerheid ook maar af morgen.
Het klinkt wel allemaal heel eenvoudig hoor. Maar kom ik met mijn kippenkracht die al blij is als ik sommige potten in de keuken open krijg. Nou ja, overdrijven is ook een vak. Maar ik zeg eerlijk dat ik zo opgelucht ben dat die meneer morgen even wil kijken.
En ja, ik weet dat je dat als vrouw ook allemaal zelf moet kunnen. Kan ook vloeistof zelf bijvullen, banden oppompen, olie controleren enz. Maar wiel verwisselen krijg ik altijd zo'n visioen dat ik opeens een wiel voor mij zie rijden ofzo. Bij wijze van.
Ja ik mis een gen dat ik maar vind dat je alles zelf moet kunnen. Sommige dingen zijn andere nou eenmaal beter in. Ik heb niet de ambitie om veel op auto gebied te doen.
Toch zal ik na deze ervaring Yette haar advies maar opvolgen en nou eens goed kijken hoe het nou moet, dan hoef ik de volgende keer niet zo achtelijk te doen.
Maar de ANWB sluit ik voor de zekerheid ook maar af morgen.
dinsdag 27 oktober 2009 om 10:32
quote:quattro35 schreef op 26 oktober 2009 @ 21:45:
Misschien een alternatief: als er maar een klein lek in die band zit, een spuitbus met dichtmiddel in de band spuiten, dan wachten en oppompen. Daarna kun je naar een garage rijden die je band repareert of er eventueel een nieuwe opzet.
...
Let er wel op dat je een spuitbus op waterbasis koopt, die tasten je band niet aan en als het meezit, kan hij gewoon nog gerepareerd kan worden. Als je een busje pur in je band leegspuit, is je band niet meer te repareren, dus moet je alsnog een (of twee) nieuwe banden kopen. Bij een spuitbus op basis van latex, is reparatie van de band misschien nog wel mogelijk (hang van verschillende dingen af, bijvoorbeeld of je band wel tegen latex kan). Die Latex is trouwens een rottig goedje dat je niet op je huid moet krijgen. Als je het naast je band spuit, moet je bovendien je velgen uitpeuteren.
Ik denk trouwens ook dat je bij een spuitbus zonder compressor je auto beter eerst op de krik kan zetten. Maar dat weet ik niet zeker.
Misschien een alternatief: als er maar een klein lek in die band zit, een spuitbus met dichtmiddel in de band spuiten, dan wachten en oppompen. Daarna kun je naar een garage rijden die je band repareert of er eventueel een nieuwe opzet.
...
Let er wel op dat je een spuitbus op waterbasis koopt, die tasten je band niet aan en als het meezit, kan hij gewoon nog gerepareerd kan worden. Als je een busje pur in je band leegspuit, is je band niet meer te repareren, dus moet je alsnog een (of twee) nieuwe banden kopen. Bij een spuitbus op basis van latex, is reparatie van de band misschien nog wel mogelijk (hang van verschillende dingen af, bijvoorbeeld of je band wel tegen latex kan). Die Latex is trouwens een rottig goedje dat je niet op je huid moet krijgen. Als je het naast je band spuit, moet je bovendien je velgen uitpeuteren.
Ik denk trouwens ook dat je bij een spuitbus zonder compressor je auto beter eerst op de krik kan zetten. Maar dat weet ik niet zeker.
woensdag 28 oktober 2009 om 10:58
Autootje is inmiddels gekocht en we hadden besloten om voor de ANWB te gaan. Vriend en ik gaan allebei in de auto rijden en het lijkt erop dat we dan ook allebei lid moeten worden van de Wegenwacht. Klopt dat echt?? Dat is weer ff een stuk duurder dan ik gedacht had... (zelfs met partnervoordeel). Of zie ik iets over het hoofd? Kun je ook WW nemen voor bijvoorbeeld een kenteken i.p.v. persoonsgebonden?
woensdag 28 oktober 2009 om 13:08
Voor mensen (zoals wij) die één kenteken hebben maar met twee personen rijden scheelt Route Mobiel dat wel heel veel geld...
In ons geval:
ANWB 120 + 65 euro (<25jr) = 185 euro p/jr
Route Mobiel = 82,50 euro p/jr
Dit gaat om uitgebreide dekking, dus incl. Europa en woonplaats.
Dat wordt toch opnieuw overwegen, 100 euro per jaar vind ik wel veel...
Edit: voor het geval dat iemand in het zelfde schuitje zit: bovenstaande klopt dus NIET. Als je partners bent (= op zelfde adres ingeschreven) en je rijdt samen in een auto kan één van de twee WW nemen en dan kan de ander ook terecht met dat pasje. Dit staat niet duidelijk in de voorwaarden maar heb ik mij laten verzekeren door een vriendelijke jongeman van de ANWB.
In ons geval:
ANWB 120 + 65 euro (<25jr) = 185 euro p/jr
Route Mobiel = 82,50 euro p/jr
Dit gaat om uitgebreide dekking, dus incl. Europa en woonplaats.
Dat wordt toch opnieuw overwegen, 100 euro per jaar vind ik wel veel...
Edit: voor het geval dat iemand in het zelfde schuitje zit: bovenstaande klopt dus NIET. Als je partners bent (= op zelfde adres ingeschreven) en je rijdt samen in een auto kan één van de twee WW nemen en dan kan de ander ook terecht met dat pasje. Dit staat niet duidelijk in de voorwaarden maar heb ik mij laten verzekeren door een vriendelijke jongeman van de ANWB.
vrijdag 30 oktober 2009 om 12:06
nou vergeet het echt maar.
Als jij pech krijgt met je auto en je vriend heeft het anwb lidmaatschap op zijn naam staan, dan mogen de WW-ers jou officieel pechhulp weigeren of je moet flink bijbetalen.
in 9 van de 10 gevallen zullen ze het niet doen, maar wil je dat risico lopen?
Als jij pech krijgt met je auto en je vriend heeft het anwb lidmaatschap op zijn naam staan, dan mogen de WW-ers jou officieel pechhulp weigeren of je moet flink bijbetalen.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
vrijdag 30 oktober 2009 om 13:48
quote:zusenzo schreef op 25 oktober 2009 @ 22:54:
Ik heb zelf erg goede ervaringen met Anwb, altijd binnen een half uur en vaak zelfs korter
Zo,dat is snel...
Ik ben sinds 1999 lid van de ANWB en heel tevreden maar binnen een half uur ter plaatse heb ik de keren dat ik ze nodig had nog niet meegemaakt..
Ik heb zelf erg goede ervaringen met Anwb, altijd binnen een half uur en vaak zelfs korter
Zo,dat is snel...
Ik ben sinds 1999 lid van de ANWB en heel tevreden maar binnen een half uur ter plaatse heb ik de keren dat ik ze nodig had nog niet meegemaakt..
vrijdag 30 oktober 2009 om 13:48
nee, dat is ook zo, heb ik hiervoor ook al geschreven, maar áls ze erom vragen, en ze willen "vervelend" doen, dan kunnen ze dat zo doen omdat ze je pechgeval mogen weigeren, of meer geld vragen.
Overigens maakt het dus niet uit op welke naam de auto staat, je mag met al je auto's (mocht je er meerdere hebben dan) met dezelfde anwb pas gebruik maken
Overigens maakt het dus niet uit op welke naam de auto staat, je mag met al je auto's (mocht je er meerdere hebben dan) met dezelfde anwb pas gebruik maken
vrijdag 30 oktober 2009 om 13:58
quote:superstar_2 schreef op 30 oktober 2009 @ 13:48:
[...]
Zo,dat is snel...
Ik ben sinds 1999 lid van de ANWB en heel tevreden maar binnen een half uur ter plaatse heb ik de keren dat ik ze nodig had nog niet meegemaakt.. ik ook niet, zelfs personeel laten ze wel is lang wachten zie dit topic
[...]
Zo,dat is snel...
Ik ben sinds 1999 lid van de ANWB en heel tevreden maar binnen een half uur ter plaatse heb ik de keren dat ik ze nodig had nog niet meegemaakt.. ik ook niet, zelfs personeel laten ze wel is lang wachten zie dit topic
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:26
Zo gister mijn band laten vervangen. Die man met 2e hands banden had toevallig nog 1 nieuwe band in mijn maat dus ik had een klein mazzeltje. Ik ben lid geworden bij de ANWB.
Verder heb ik de site van Quatro opgeslagen want ik ga ruim van te voren voor de keuring even langs mijn garage of de banden nog door de keuring kunnen en anders ga ik even -slik- het zo proberen. Op hoop van zegen.
Verder heb ik de site van Quatro opgeslagen want ik ga ruim van te voren voor de keuring even langs mijn garage of de banden nog door de keuring kunnen en anders ga ik even -slik- het zo proberen. Op hoop van zegen.
vrijdag 30 oktober 2009 om 21:34
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 30 oktober 2009 @ 12:06:
Ik heb er speciaal voor naar de ANWB gebeld, en dat is wat me
werd verteld! Wat moet ik daar nou weer mee dan......
Edit: Heb er maar eens een mailtje aan gewijd naar de ANWB. Heel benieuwd wat eruit komt, als ze het weer bevestigen heb ik het iig zwart op wit!
Ik heb er speciaal voor naar de ANWB gebeld, en dat is wat me
werd verteld! Wat moet ik daar nou weer mee dan......
Edit: Heb er maar eens een mailtje aan gewijd naar de ANWB. Heel benieuwd wat eruit komt, als ze het weer bevestigen heb ik het iig zwart op wit!
zaterdag 31 oktober 2009 om 11:05
zaterdag 31 oktober 2009 om 11:09
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 30 oktober 2009 @ 12:06:
in 9 van de 10 gevallen zullen ze het niet doen, maar wil je dat risico lopen?Klopt. Dat ik samenwoonde had ik altijd het pasje die op vriend zijn naam stond. Toen ik voor de zoveelste pech had kreeg ik wel te horen dat ik zelf lid moest worden. Ze hebben me toen nog 1x voor het laatst gematst maar verder zouden ze het niet meer doen.
in 9 van de 10 gevallen zullen ze het niet doen, maar wil je dat risico lopen?Klopt. Dat ik samenwoonde had ik altijd het pasje die op vriend zijn naam stond. Toen ik voor de zoveelste pech had kreeg ik wel te horen dat ik zelf lid moest worden. Ze hebben me toen nog 1x voor het laatst gematst maar verder zouden ze het niet meer doen.
zaterdag 31 oktober 2009 om 11:23
Daar heb ik dan overheen gelezen Courage, excuse me. Ik hoor verschillende dingen, en heb zoals ik eerder schreef ook naar de ANWB gebeld ter verduidelijking. Het lijkt erop dat die vriendelijke vriend die ik aan de lijn had me verkeerd heeft voorgelicht (op basis waarvan ik direct lid ben geworden, grrr) en ik heb nu een mail gestuurd zodat ik hopelijk straks iets bruikbaars zwart op wit heb. Uiteraard post ik hier zodra ik reactie heb, dat wordt ongetwijfeld na het weekend.
zaterdag 31 oktober 2009 om 11:26
Het wezenlijke verschil tussen ANWB en Routemobiel is dat de ANWB een volleerd monteur stuurt die je auto waar mogelijk ter plekke repareert.
De service van Routemobiel is slechts beperkt tot het sturen van een sleepauto met daarin een chauffeur die niet veel meer kan dan benzine bijvullen en een lekke band wisslen.
Die brengt je auto naar de garage alwaar je portemonee alsnog open moet.
Dus dat prijsverschil is het sowieso wel waard.
De service van Routemobiel is slechts beperkt tot het sturen van een sleepauto met daarin een chauffeur die niet veel meer kan dan benzine bijvullen en een lekke band wisslen.
Die brengt je auto naar de garage alwaar je portemonee alsnog open moet.
Dus dat prijsverschil is het sowieso wel waard.
maandag 2 november 2009 om 22:05
Nou, het verlossende woord! Tijdens het telefoongesprek ben ik blijkbaar juist voorgelicht, de ANWB mailt mij namelijk dit:
Geachte mevrouw Marietje,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
De Wegenwacht Service is persoonsgebonden. Als lid mag u echter uw lidmaatschapskaart uitlenen aan uw inwonende partner. Deze heeft hiermee dan ook recht op hulp op voorwaarde dat de tenaamstelling van de lidmaatschapskaart en het kentekenbewijs hetzelfde is en beide documenten bij pech getoond kunnen worden. U zelf heeft op dat moment geen recht op hulp, omdat de Wegenwacht Service slechts geldig is voor één voertuig tegelijk.
De uitgebreide voorwaarden voor het recht op hulp voor de partner vindt u terug op onze site:
www.anwb.nl > wegenwacht> lid worden > voorwaarden en prijzen.
In de voorwaarden van 2009 vindt u deze beschreven op bladzijde 10, artikel 8.2
en in de voorwaarden van 2010 ook op bladzijde 10 bij artikel 9.2
Wij hopen met bovenstaande uitleg uw zorgen weggenomen te hebben en wensen u nog veel plezier van uw lidmaatschap.
Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Mevrouw J. van de ANWB
Contactcenter L + M
Verrassend, of niet? Maar voor ons goed nieuws iig.
Geachte mevrouw Marietje,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
De Wegenwacht Service is persoonsgebonden. Als lid mag u echter uw lidmaatschapskaart uitlenen aan uw inwonende partner. Deze heeft hiermee dan ook recht op hulp op voorwaarde dat de tenaamstelling van de lidmaatschapskaart en het kentekenbewijs hetzelfde is en beide documenten bij pech getoond kunnen worden. U zelf heeft op dat moment geen recht op hulp, omdat de Wegenwacht Service slechts geldig is voor één voertuig tegelijk.
De uitgebreide voorwaarden voor het recht op hulp voor de partner vindt u terug op onze site:
www.anwb.nl > wegenwacht> lid worden > voorwaarden en prijzen.
In de voorwaarden van 2009 vindt u deze beschreven op bladzijde 10, artikel 8.2
en in de voorwaarden van 2010 ook op bladzijde 10 bij artikel 9.2
Wij hopen met bovenstaande uitleg uw zorgen weggenomen te hebben en wensen u nog veel plezier van uw lidmaatschap.
Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Mevrouw J. van de ANWB
Contactcenter L + M
Verrassend, of niet? Maar voor ons goed nieuws iig.
dinsdag 15 december 2009 om 11:56
Blij dat ik laatst de ANWB lidmaatschap heb afgesloten. Ik moest net weg en mijn auto start niet. Het is zo druk dat ik zeker 1,5 uur moet wachten. Maar goed, anders had ik het zelf nooit kunnen oplossen. Wat een opluchting.