luiers die echt niet doorlekken

21-02-2008 09:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 16 maanden wordt tegenwoordig 's ochtends wakker met een natte romper. Hij plast zo veel dat de luier gewoon doorlekt. En dan bedoel ik niet langs de randjes of zo, maar echt dwars door de luier heen. Ik gebruik Pampers baby-dry en heb altijd gedacht dat dit de beste luiers waren.

Ik wil liever niet tig merken gaan uitproberen en vroeg me af of hier mensen met soortgelijke ervaringen waren en welke luiers dan wel goed bleken te zijn. Dan kan ik iets gerichter andere merken proberen.
quote:Sarah Scott schreef op 21 februari 2008 @ 11:20:

Dat is wel vervelend inderdaad....Is het wel donker genoeg op zijn slaapkamer enzo? Nu moet ik wel bekennen dat zoon echt een makkelijke slaper is hoor, we kunnen de gebroken nachten op twee handen tellen.

Hier een verduisterend rolgordijn en dikke gordijnen en een deur zonder raampjes. Pikkedonker dus :-)

Maar zoon is ook een hele goede en makkelijke slaper. Hij wordt alleen snel wakker als je op zijn kamer bent. Maar ik klaag niet hoor, want de keren dat hij doorlekte zijn op 1 hand te tellen. Hier trouwens ook pampers 4+. Werkt over het algemeen prima.
Ik kocht ook altijd de +/active fit van pampers. Die lekten echt nooit door.
Pampers lekken hier ook door. Ik koop nu luiers bij de Aldi. Niet duur en lekken absoluut niet door. Zoon krijgt 's avonds voor het slapen gaan nog gewoon drinken, en 's morgens word hij vrolijk wakker met een volle luier die niet lekt.
Mijn vriendinnen gebruiken allemaal kruidvat eigen merk ze vinden pampers waardeloos.Maar goed ik zal straks zelf gaan testen.En dan zal ik het ook wel zien.
Mijn zoon had precies hetzelfde. Rond die tijd droeg hij maatje 4 pampers baby dry. Heb toen maatje4+ pampers baby dry gekocht en nergens geen last meer van.
koffie, zwart graag...
Hier ook Kruidvatluiers en geen problemen. Ja, als er weer eens een kies of tand bijkomt. Dan zit er diaree tot in zijn nek (letterlijk af en toe), maar daar kan geen luier tegenop. Pampers vind ik stinken. En Huggies worden aan de buitenkant vochtig op de een of andere manier. Heb bij een babypakket Bumblies gekregen, maar die hebben een andere pasvorm en passen dus niet. Heb ook al eens die van de Lidl en Aldi gehad, maar dat geeft hier luieruitslag. Kortom, ik zweer bij Kruidvat.
quote:winniedepoeh schreef op 21 februari 2008 @ 10:10:

altijd Kruitvat eigen merk gebruikt voor de kleine: veel rek rond buik en heupjes en nooit doorgelekt !Hier ben ik het mee eens. Ik gebruik nu al 2 jaar deze luiers en nog nooit doorgelekt. Inmiddels alleen nog snachts omdat ze zindelijk is maar een schouderklopje voor de Kruidvat luiers.
Kijk eerst even of de romper niet te krap aan het worden is, kan ook zorgen voor doorlekken!
Maatje groter hielp hier ook goed. Wij gebruiken kruidvat luiers. Bij maxi lekte hij ook door, maar nu minder: Zoon is 13 kg en zit nu in maxi plus. Ik merk dat als hij wakker is en al gaat staan, zitten, kruipen in bed hij wel eens nat is: dan perst hij hete ruit lijkt wel.

Heb trouwens wel gehoord dat Pampers zelf zegt dat baby active beter drooghoudt dan baby dry (raar he?)

Succes!
Nou, ik heb gisteren na mijn werk gelijk een pak 4= gekocht en vanochtend was hij niet doorgelekt. De romper volede wel een heel klein beetje vochtig aan, dus ik denk dat het op het randje zat maar het was in elk geval niet echt doorgelekt.

De rompers zijn groot genoeg. Hij draagt 86/92 van de hema terwijl hij in de kleding net aan maatje 86 begint met shirts en maat 80 in broeken vaak nog te groot is. Dat lijkt me dus niet het probleem.
Hoi,

Hier baby van bijna 6 maanden, vanaf dag 1 ook kruidvat luiers en lekken zelden door.

Overigens verschoon ik al sinds dag 5 ofzo geen luiers meer 's nachts. Wakker worden - aanleggen- terugleggen.

De laatste luier krijgt ze nu om net voor haar laatste voeding (uurtje of 8 's avonds) en dan 's ochtends rond 7 uur een schone, maar vaak is ze dan nog droog tegenwoordig (tenzij ze 's nachts heeft liggen 'spoken' en een extra voeding heeft gehad)
quote:nineke schreef op 21 februari 2008 @ 11:33:

Hij drinkt nog een volle fles melk voor het slapen gaan. We hebben wel eens geprobeerd om dat te minderen, maar dan werd hij 's nachts wakker.

,

Die van mij dronk ook een flesje voor het slapen gaan. Je kunt het afbouwen door eerst te beginnen met half melk half water en er dan steeds minder melk in te doen tot je alleen water hebt. Ook de hoeveelheid steeds minder laten worden. Op een gegeven moment wil hij het niet meer. Heeft prima gewerkt bij mijn kleine.

Wij hebben trouwens Kruidvat luiers en die lekken zelden door. Als ze beginnen te lekken ga ik over op een maatje groter.
Hallo

hier een moeder van een zoon van alweer 19maanden!

sinds enige tijd ook last van doorlekken. dit komt vooral doordat hij op zijn buikje en zij slaapt. de achterkant vd luier wordt zo niet gebruikt.

ik heb alle maten geprobeerd, zat in maat 4 toen het begon. snachts 4+ en 5 geprobeerd. maar het ligt er aan dat hij alles naar voren plast en wanneer hij op zijn buik ligt is er gewoon niet genoeg absorptiemateriaal.

uiteindelijk de oplossing gevonden, minder charmant maar het werkt wel. een enorme maandverband in zijn luier. Kotex extra for at night (of zoiets). die leg ik als inlegger in zijn luier en hij blijft helemaal droog!

succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven