Buurjongetjes worden groot ...

28-10-2009 14:39 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even wat meningen nodig. Even in het kort:

Ik kan heel goed met mijn buurvrouw opschieten al 7 jaar. Zij is beetje ouder dan ik en heeft 2 kinderen. 2 jaar geleden is zij alleen komen te staan: man overleden. Sindsdien spring ik nog meer bij als het gaat om haar 2 kinderen. Ze komen veel bij mij thuis, ook gewoon voor de gezelligheid.

De buurjongen is in een fase beland, 16 jaar, dat hij veel behoefte heeft om over dingen te praten die hij met zijn moeder niet goed durft of wil bespreken. Moet daar nog even aan wennen. Voorheen kwam hij voornamelijk om computerspelletjes op mijn pc te spelen en nu .....

Vraagt hij mijn advies omtrent meisjes. Afgelopen maandag kwam hij langs, hebben we een filmpje gekeken en toen kwam het. Hij heeft een vriendinnetje ... en hij wil verder met dit meisje gaan.

En of ik ... condooms voor hem wil regelen.

Euhmmm moet ik dit met de buurvrouw bespreken?

Kijk het is 15 jaar geleden dat ik zo oud was als hem en zou dit dus absoluut niet gewild hebben, als ik in vertrouwen iets vraag en die gaat er vervolgens mee heen naar mijn ouders.. Dus enerzijds denk ik, ach waarom niet. Maar andere kant ... ben nu een volwassen vrouw en ben toch voornamelijk vriendinnen met zijn moeder. Ik kan me zo voorstellen dat zij hiervan op de hoogte wil zijn?

Ben zelf geen moeder, dus geen idee ...

Iemand advies?
Misschien kan je hem uitleggen waar en hoe hij zelf condooms kan kopen. Klinkt als een verstandige jongen die zich wil voorbereiden. En ik kan me niet herinneren dat ik mn eerste condoom kocht na toestemming van pa/ma.

Leg hem uit dat er niks geks is aan condooms kopen.

Als hij het ergens anoniem wil kopen omdat hij het genant oid vindt, dan kan hij naar een andere stad / dorp.
Ik zou heeel blij zijn dat hij om condooms vraagt en die verantwoordelijkheid neemt! Geef hem die dingen, maak je er verder geen zorgen over, maar maak duidelijk naar hem toe, dat, mocht zijn moeder er ooit naar vragen, je niet gaat liegen.
Wat leuk dat je buurjaongen zo open tegen je durft te zijn. Ik zou zijn vertrouwen dan ook zeker niet beschamen, maar zie het ook niet als jouw taak om hem te voorzien in voorbehoedsmiddelen. Kan hij die zelf niet gewoon kopen bij Etos?
Poeh, lastig hoor. Fijn dat hij je in vertrouwen wil nemen, maar condooms regelen??

Los van het feit dat hij die uit de gemiddelde muur kan trekken en ook zo ergens gekocht zijn als 16-jarige: ik zou hem duidelijk maken dat je zijn verhaal best eens wil aanhoren (al weet ik niet tot hoever ik dat zou laten lopen als buurvrouw zijnde) maar dat hij dit soort dingen zelf moet regelen en met zijn moeder moet bespreken desnoods. Op deze manier denk ik dat je buurvrouw je 'terecht' als een soort van medeplichtige gaat zien, want blijkbaar wil buurjongen het om redenen niet met zijn moeder bespreken...
Ik zou het niet met de buurvrouw bespreken, hij is 16, geen 11.

Wat wil je bespreken dan?

Bespreek het met hem zou ik zeggen.

Ik zou het niet doen denk ik, condooms regelen. Als je geen condooms durft te kopen, ben je ook nog niet toe aan sex, denk ik eerlijk gezegd. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Ik denk dat ik hem hem voorzichtig zou vertellen dat als hij oud genoeg is om condooms nodig te hebben hij ze ook zelf kan gaan halen.

Fijn dat hij een luisterd oor heeft gevonden bij jou maar hij legt wel het "probleem" bij jou neer nu.

Ik denk dus wel dat ik het met buurvrouw zou bespreken maar niet zonder hem dit ook te vertellen.

aan hem de keus dan of hij het zelf verteld of dat jij dat doet.

ik zou als moeder van zoon van 16 niet willen dat mijn buurvrouw dat soort dingen zou doen, al zou ik blij zijn met het feit dat hij iemand daarmee in vertrouwen heeft genomen en er in ieder geval wel over nagedacht heeft.

Ik vind zelf dat ik als moeder mede verantwoordelijk ben voor zijn acties.

Hoop tenminste dat ik hem zodanig heb opgevoed dat mijn zoon het mijzelf wel durft te vertellen.

( al weet ik ook nog hoe "erg"ikhet vond om het mijn moeder te zeggen terwijl we goede band hadden)
Ik zou niet zelf de eerste condooms voor hem regelen maar wel absoluut samen met hem kijken hoe hij dat voortaan zelf kan kopen. Bijvoorbeeld online. Zorg dat hij die condooms krijgt, want als ze eraan toe zijn doen ze 'het' toch wel, en dan kan het maar beter veilig zijn!

Die jongen heeft je in vertrouwen genomen over een onderwerp als seks, kennelijk heeft hij dus het gevoel dat hij dit bij je kwijt kan. ik zou dit vertrouwen gebruiken door met hem een gesprek te hebben over SOA's en zwangerschap (even een kort opfrissingsmomentje) en om eens te peilen of hij ook zijn moeder in vertrouwen zou durven nemen en of hij het erg vindt als jij haar een tipje van de sluier zou oplichten. Gewoon eerst opengooien naar hem toe dus.
Inderdaad, hij kan ze toch zelf gaan kopen? Ik neem aan dat hij weet waar ze te koop zijn en kan ze desnoods in een andere plaats kopen. Ik heb ook echt geen toestemming gevraagd toen ik mijn eerste condooms kocht hoor.
Inderdaad, niet met zijn moeder bespreken. En tegen hem zeggen dat hij toch zelf zijn condooms moet kopen. Dat wordt pas minder eng als je het een (paar) keer hebt gedaan en hebt gemerkt dat niet de hele winkel stilvalt als je gaat afrekenen.

Oftewel: eens met de meeste anderen hier!
Hij kan gewoon condooms bij 't kruidvat kopen. Lijkt me handiger als hij zijn eigen verantwoordelijkheid neemt ipv dat jij ze voor hem gaat kopen. Verwacht ie soms ook nog dat je ze voor hem betaalt? Zou er niet aan beginnen! Maar eveneens zou ik zijn vertrouwen niet schaden door wat hij met jou bespreekt naar z'n moeder door te brieven.
Prima dat hij dit met jou durft te bespreken. Maar ik zou hem zelf de condooms laten halen...als je jezelf oud genoeg voelt om verder te gaan dan zoentjes, ben je ook oud genoeg die condooms zelf te kopen! In elke drogist, in dosco's uit automaten, overal kan hij ze kopen.

Zoon van vrienden is bijna 16 en als hij met deze vraga bij mij zou komen (we kunnen goed met elkaar opschieten), zou ik hem hetzelfde zeggen...
quote:Nammma schreef op 28 oktober 2009 @ 14:47:

Prima dat hij dit met jou durft te bespreken. Maar ik zou hem zelf de condooms laten halen...als je jezelf oud genoeg voelt om verder te gaan dan zoentjes, ben je ook oud genoeg die condooms zelf te kopen! In elke drogist, in dosco's uit automaten, overal kan hij ze kopen.

Zoon van vrienden is bijna 16 en als hij met deze vraga bij mij zou komen (we kunnen goed met elkaar opschieten), zou ik hem hetzelfde zeggen...En toch vind ik dit te kort door de bocht gesteld. Je kunt harstikke toe zijn aan seks, maar wel verlegen worden als volwassenen je in de drogist aangapen bij het kopen van condooms met extra glijmiddel, bijvoorbeeld. Daaruit kun je natuurlijk niet zeggen "dus je bent niet toe aan seks".

Ik vind het belangrijker dat zo'n jonger veilig vrijt (je wil hem met 16 toch ook niet al vader laten worden) dan dat hij die dingen per se zelf haalt. Als het dus voor hem een enorme drempel is, zou ik het eerste pakje geven, maar op voorwaarde dat we samen even kijken waar hij ze voortaan online kan bestellen.
oh, zo had ik er nog niet eens over nagedacht... Inderdaad, laat het hem zelf maar weten hoe te kopen. Maar nog steeds: laat hem weten dat je niet bereid bent voor hem te liegen.

edit: je zou zelfs een keer mee kunnen gaan, als je toch zelf naar de drogist moet?
Bedankt voor de reacties zover!

Ja, ik heb n.a.v. de vraag het met hem ook gehad over veilig vrijen enzo. Hem een pluim gegeven ook voor het nemen van verantwoordelijkheid. Ik ben vrij open in communicatie met jongeren aangezien ik les geef op een middelbare school. Ik begrijp de belevingswereld prima, en staat ook nog niet zo ver van mijzelf af :D

Maar inderdaad ... hij vind het 'genant' om zelf condooms te kopen. Ik heb hem gezegd dat ik er even over na wilde denken maar uiteraard niet met zijn moeder zal bespreken.

Dat ga ik na het lezen van jullie antwoorden en mijn eigen gevoel ook, zeker NIET doen!
Ja, genant, dat kan ik me voorstellen. Aan de andere kant, als ik bij de drogist een jonge knul condooms zie kopen vind ik dat een applausje waard(in mijn gedachten uiteraard). Omdat hij zijn verantwoordelijkheid neemt.
Ik zou hem de eerste keer begeleiden, dus samen kopen ofzo en hem het daarna zelf laten kopen, dan is wellicht de eerste schaamte eraf.
Ik ben allang geen 16 meer, maar condooms kopen vind ik ook niet tof. Stom, maar ik vind het toch best genant. Daarom zou ik het dus ook niet voor een ander doen.

Laat staan dat het je wel eens problemen op kan leveren met zijn moeder.

En tegenwoordig kun je condooms toch gewoon op internet bestellen? Google maar eens op condooms bestellen en je hebt vele sites die ze snel en anoniem leveren. Laat hem dat lekker zelf doen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Oh ik dacht dat dit topic ging over hoe lekker de buurjongen ineens is geworden nu hij wat groter is
het is hier binnen beter dan buiten
quote:Da_Vinci schreef op 28 oktober 2009 @ 14:39:

Maar andere kant ... ben nu een volwassen vrouw en ben toch voornamelijk vriendinnen met zijn moeder. Ik kan me zo voorstellen dat zij hiervan op de hoogte wil zijn?

Ben zelf geen moeder, dus geen idee ...

Iemand advies?Als een vriend of vriendin van mij condooms voor mijn kind gaat regelen zonder dat met mij te bespreken, zou ik dat toch niet zo geweldig vinden, eigenlijk.
Zoals al eerder gezegd: prijzenswaardig dat die jongen nadenkt voor hij aan het vrijen slaat. En dat hij dat niet met zijn moeder bespreekt? Dat lijkt me niet zo vreemd, ik denk dat veel pubers dit niet zo makkelijk doen. Wel fijn dat hij in jou een persoon gevonden heeft die hij vertrouwd. Als je het moeilijk vindt om het niet tegen je buurvrouw te vertellen, zul je eerst met haar zoon daar over moeten praten, geef hem de kans om het zelf met zijn moeder te bespreken.

De optie van online bestellen lijkt me niet zo handig, als die jongen niet wil dat zijn moeder het weet, je kunt niet echt plannen wanneer de postbode langs komt. Gewoon kopen bij kruidvat, Hema of weet ik waar is het beste, lijkt me.

En dat hij het eng vindt..... als 40+'er moet ik ook nog steeds even zuchten als ik een pak condooms of een fles gly-/speelspul van Durex op de toonbank leg, dus dat snap ik best.
Haha, de verkoopster in de drogist was jaren geleden meer verlegen dan ik. Omdat ik condooms wilde voor op vakantie (relatie was uit, dus je-weet-maar-nooit-condooms), ging ik naar de drogist en zei gekscherend: Graag een starterspakket condooms....ze wist niet waar ze kijken moest (en ik was toch "al" 46 toen!)
Misschien kan hij een Christine le duc winkel of iets dergelijks binnenstappen. Daar is condooms kopen aan de orde van de dag en zal hij niet bang hoeven te zijn dat hij raar aangekeken wordt door klanten of verkopers. Ik zou het niet met zijn moeder bespreken, en als ik dat wel zou willen doen zou ik het eerst met hem daarover hebben. Ik heb met mijn ouders eigenlijk nooit over seks gepraat (voorlichting op jongere leeftijd wel, maar nooit over mijn eigen seksuele belevenissen en dergelijke) en toen ik mijn eerste pakje condooms kocht heb ik dat niet met hen overlegd. Vond het altijd genant om met mijn ouders erover te praten, dus snap best dat hij het liever met iemand bespreekt die iets verder van hem afstaat.
Ik zou nooit zijn vertrouwen beschamen! Kom op zeg, moeders hoeven niet alles te weten.

Heb je er al problemen mee, vertel het hem dan eerlijk.
quote:soulshine schreef op 28 oktober 2009 @ 17:28:

Misschien kan hij een Christine le duc winkel of iets dergelijks binnenstappen. Daar is condooms kopen aan de orde van de dag en zal hij niet bang hoeven te zijn dat hij raar aangekeken wordt door klanten of verkopers. Ik zou het niet met zijn moeder bespreken, en als ik dat wel zou willen doen zou ik het eerst met hem daarover hebben. Ik heb met mijn ouders eigenlijk nooit over seks gepraat (voorlichting op jongere leeftijd wel, maar nooit over mijn eigen seksuele belevenissen en dergelijke) en toen ik mijn eerste pakje condooms kocht heb ik dat niet met hen overlegd. Vond het altijd genant om met mijn ouders erover te praten, dus snap best dat hij het liever met iemand bespreekt die iets verder van hem afstaat.En jij denkt dat het binnen stappen van een sekswinkel niet gênant is voor een 16 jarige?
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven