eiceldonor

29-10-2009 09:17 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik, resp. 44 en 40 jaar oud, zijn nu 3 1/2 jaar aan het proberen een kindje te krijgen. We hebben een lang ziekenhuistraject achter de rug met IUI's, IVF's en daar tussendoor veel wachten,wachten en teleurstellingen.

Nu hebben we recentelijk te horen gekregen dat het voor ons niet is weggelegd een genetisch eigen kindje te krijgen: mijn eicelletjes zijn te oud geworden en van een te slechte kwaliteit. We waren geschokt, het deed pijn, we waren een tijdje boos en nu blijft de leegte.

Gelukkig zijn we geen mensen die bij de pakken neer gaan zitten. Volgens de fertiliteitsarts is het met eicellen van een jonge donor heel goed mogelijk zwanger te worden omdat mijn baarmoeder prima in orde is. Alleen: wij hebben geen geschikte donor in onze familie of vriendenkring en daarom staat er een oproep op het prikbord.
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 29-10-2009 10:21
Reden: Oproepje verplaatst naar het prikbord.
% gewijzigd
Dit mag niet... maar succes er mee!
Dit is een oproepje, en hoort thuis op het prikbord, misschien kunnen de Angels het even verplaatsen?

Succes met de zoektocht.
Wellicht kun je het op www.freya.nl proberen. Succes!
Hi Monique,

rot dat het niet meer lukt.

Het is misschien een beter idee om deze oproep op het prikbord te plaatsen.

En het gaat me ws. geen donder aan hoor, maar waarom z laat begonnen met de kinderwens of poging? Maar ik vraag me dat altijd af.
Misschien hebben ze elkaar pas op latere leeftijd ontmoet?
De kans dat iemand van 20 tot 32 jaar oud een eicel doneert is vrijwel nul.

Deze doelgroep is toch nog niet klaar met kinderen krijgen?

Je kunt van iemand van 20 toch geen eicel verwachten?

En waarom is er geen geschikte donor in de omgeving te vinden?
quote:Nastik schreef op 29 oktober 2009 @ 09:22:

Hi Monique,

rot dat het niet meer lukt.

Het is misschien een beter idee om deze oproep op het prikbord te plaatsen.

En het gaat me ws. geen donder aan hoor, maar waarom z laat begonnen met de kinderwens of poging? Maar ik vraag me dat altijd af.

Ze schrijft dat ze al 3,5 jaar bezig zijn en wie weet hebben ze elkaar kort daarvoor leren kennen? Ik vind 3,5 jr wel lang om er achter te komen.

Succes Monique!
Ik vind een 45 jarige moeder te oud, en ga het alleen daarom al niet overwegen.
Volgens mij is ze zelf 40, als ik het zo lees. Maar ik denk niet dat jonge vrouwen zomaar een eicel aan een onbekende zouden doneren idd. Pas nog en discussie over gehad met wat vrienden (dit speelt bij een bekende van ons) en iedereen zou het alleen overwegen bij iemand die heel dichtbij staat, zoals een zus of hele goede vriendin. Heeft iemand hier weleens mee te maken gehad? Een eicel gedoneerd of 'gekregen'? Ben wel benieuwd naar de motivatie van de gevers en hoe dicht die bij de ontvanger stonden 'in life'.
Nastik, dat vraag ik me dan ook altijd af, ook al is het niet ' aardig '. Vind het ook erg vervelend voor TO maar ik begrijp nooit waarom ineens op latere leeftijd ( laat ik maar niet zeggen als je oud bent, wat ik dan dus wel doe) er een kind moet komen terwijl je vantevoren weet dat er grote kans is op...vul maar in. En dan nu hard op zoek naar een jong ei, tja.
Ze is 40 misschicken.

En ook al vind ik 40 ook oud en vraag ik me ook vaak af waarom je zo laat aan kinderen begint, het is niet aan mij om daar over te oordelen. Er kunnen plenty redenen zijn, misschien zijn vriend en TO nog maar 4 jaar bij mekaar, misschien waren er andere omstandigheden waarom kinderen krijgen eerder niet verstandig was. En misschien hebben ze wel eerst carriere gemaakt en het voor zich uitgeschoven, niet mijn keus, maar is het daarom maar geoorloofd dat soort vragen te stellen wanneer er om een donor gevraagd wordt? Ik vraag toch ook niet aan een wildvreemde die nog maar 25 is waarom ze nu al aan kinderen is begonnen?

Overigens zou ikdus ook nooit zomaar aan een wildvreemde om eicellen vragen. Zo'n oproep op Viva snap ik dan ook niet zo goed. Maar goed, bij de spermabank kan ook Jan en alleman zijn zaad inleveren (al is het niet meer anoniem).

Ik hoop dat het je lukt TO om een donor te vinden.
Whatever, I do what I want
Tja, 40 (en dus 41 als alles lukt) vind ik ook te oud.

En als men hier op een forum vraagt om eieren, dan vind ik ook dat je daar vragen over mag stellen. En mag zeggen waarom men het al dan niet wil doen.
Wat mij verbaast is dat men om 'n donatie vraagt, betekent dat dat 'n eventuele gegadigde gratis en voor niets moet lijden voor 'n poging? De gegadigde is namelijk verplicht om met de pil te stoppen, moet hormonen gebruiken en moet pijn lijden om die eicellen te oogsten.

Lijkt me toch dat je diep in de buidel zult moeten tasten en dan misschien best wel iemand zo gek kunt krijgen die in geldnood zit en dus best wat kan gebruiken (bijstandsmoedertjes bijv.)

Vind het ook oud om met 40 nog 'n kind te willen produceren trouwens.

En daarnaast zijn oproepjes hier verboden.
Zoals ik het lees is TO 44 en partner 40.

Kijk, ik ben dan wel " uitgekinderd " en ik dank God op mijn blote knietjes dat ik een gezond, mooi en lief kind mocht krijgen toen ik besloot dat ik er klaar voor was.

En ik zou mensen best mijn eicel gunnen. maar ik vind (persoonlijk) 44 jaar te oud, ik ben dan ook benieuwd naar de reden waarom er dan toch nog een kind moet komen.

Een vriend van mij, die had oude ouders. Zijn moeder was ook in de 40 toen hij kwam. Nu is ie in de bloei van zijn leven, gaat zelf een gezin stichten en allebei zijn ouders zijn dood. En hij heeft ze alleen gekend als " ouwe mensen " .

Dat heeft hij niet als leuk ervaren.
Wat schuift het?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Je brengt me op een idee elninjoo Hoeveel schuift het?
Elninjoo, volgens mij is het in NL verboden om er in te 'handelen'. De wensouders vergoeden de kosten die de donor maakt zoals reiskosten en inkomstenverlies omdat iemand vrij moet nemen van werk etc. En vaak geven wensouders een donor wel iets als dank, een mooi kado. Maar echt geld ervoor vragen en betalen, dat mag niet.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:elninjoo schreef op 29 oktober 2009 @ 09:47:

Wat mij verbaast is dat men om 'n donatie vraagt, betekent dat dat 'n eventuele gegadigde gratis en voor niets moet lijden voor 'n poging? De gegadigde is namelijk verplicht om met de pil te stoppen, moet hormonen gebruiken en moet pijn lijden om die eicellen te oogsten.

Lijkt me toch dat je diep in de buidel zult moeten tasten en dan misschien best wel iemand zo gek kunt krijgen die in geldnood zit en dus best wat kan gebruiken (bijstandsmoedertjes bijv.)

Vind het ook oud om met 40 nog 'n kind te willen produceren trouwens.

En daarnaast zijn oproepjes hier verboden.betaald eidonorschap is bij wet verboden in NL .
Ah zelfde gedachte HPL

Ik was eerst!!!
Nastik, mijn moeder was 40 toen ze mij kreeg, mij pa 50. Ik ben nu 40, mijn ouders leven nog steeds. Dit itt mijn zus, die vroeg kids kreeg en op haar 53 stierf..... Het zegt dus helemaal niks.
quote:Yamuna schreef op 29 oktober 2009 @ 09:51:

[...]

betaald eidonorschap is bij wet verboden in NL .

En betaald draagmoederschap?

* zoekt een bijbaan *
Nou eerlijk zou ik het dus ook niet gratis en voor nop doen, dat hele traject voor mijn eicel.

Maar er was ook een dame die geheel uit naastenliefde een nier afstond, dus wie weet heeft Monique succes.
quote:Maleficent schreef op 29 oktober 2009 @ 09:51:

Elninjoo, volgens mij is het in NL verboden om er in te 'handelen'. De wensouders vergoeden de kosten die de donor maakt zoals reiskosten en inkomstenverlies omdat iemand vrij moet nemen van werk etc. En vaak geven wensouders een donor wel iets als dank, een mooi kado. Maar echt geld ervoor vragen en betalen, dat mag niet.Als dat cadeau een mooie Mercedes S is, mag ze mijn eieren hebben hoor.
quote:Maleficent schreef op 29 oktober 2009 @ 09:51:

Elninjoo, volgens mij is het in NL verboden om er in te 'handelen'. De wensouders vergoeden de kosten die de donor maakt zoals reiskosten en inkomstenverlies omdat iemand vrij moet nemen van werk etc. En vaak geven wensouders een donor wel iets als dank, een mooi kado. Maar echt geld ervoor vragen en betalen, dat mag niet.Vind dat bezopen dat het wettelijk niet mag. Maar waarom zou je het niet gewoon zwart doen, zoals op alle fronten zwart wordt bijverdiend? Ik vind het echt van de zotte dat mensen gratis zouden moeten meewerken aan dit soort praktijken. Voor wat hoort wat en dat gaat veel verder dan 'n onkostenvergoeding als men 'n biologische nakomeling van jou wil gaan produceren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven