November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Ow..Suzaa; wat vreselijk naar! Ik moest er toevallig van de week nog aan denken. Sterkte! Je kunt wel zomaar overstappen op pepti van Nutrilon (= gewoon verkrijgbaar), das ook zonder melk. Maar even overleg met ha of cb zou ik wel doen.

Novem; lekker de bossen in met Binkie! Was het leuk? Wij zijn vanmiddag ook geweest, Alissa had dikke lol. Hoe gaat het met je buik? Word ie al dik?

Binti; het blijft toch altijd vreemd een zieke huisarts, heel logisch natuurlijk dat die beste man ook ziek word...maar toch. Klinkt gewoon verstandig zoals je ermee om gaat hoor. Tuurlijk geen maanden wachten voor actie, maar zolang jij niet het gevoel hebt dat het iets ernstigs/bedreigends is gewoon in je eigen tempo dingen doen.

Laatste fles van Elfje zit vandaag om 23:30...niet echt handige tijd..ben moe en wil eigenlijk al gewoon naar bed. Maar goed, maar ff tv kijken.

Mijn kids zijn trouwens beiden van slag door het verzetten van de klok. Elfje heeft ineens een voeding om 5 uur die normaal rond 6 uur zat en Alissa was vanochtend om 6:45 wakker en klaar om de dag te beginnen (ik weet dat dat voor sommmige anderen uitslapen is...maar ik ben het niet gewent en wil er ook niet aan wennen eerlijk gezegd.) Hopelijk passen ze zich snel aan en word dat stomme verzetten van de klok eens afgeschaft want kost hier iedere keer een paar weken voor alles weer normaal word.
Tsja, tuurlijk ga ik shoppen in Kopenhagen! En onderzoek doen naar leuke nieuwe merkjes, haha, zo kan ik de reis nog als bedrijfskosten opvoeren.

Oeh, Binti, ik hoop dat er niks ernstigs met Bintje aan de hand is.

Wanneer is Anniek nou jarig ookalweer? Seppe de 12e, ik las dat Lala het over de 8e had, maar dat was mijn duedate. Wat gaat iedereen trakteren op het kdv?

Ooh Suzaa, nee toch, wat een naar bericht. En inderdaad is de borst een goed slaapmiddel voor nachtbrakers .

Ik merk niet dat het uurtje achteruit verschil maakt. Ze worden hoedanook vroeg wakker, pffff.
He Suzaa wat naar voor je schoonvader dat het nu toch weer slecht gaat. Hopelijk heeft hij niet te veel pijn en kunnen ze hem nog helpen.

Binti, mij schoot ook absences te binnen, maar weet er niet zo veel vanaf. Het klinkt wel een beetje eng dat ze even 'weg' is en daarbij ook fysiek ontkoppeld. Zou dat gevaarlijk kunnen zijn met bijv. zwemmen?

Ibbel, klinkt heel erg leuk Kopenhagen, staat al tijden op mijn verlanglijstje. Veel plezier!! (en wie zet nog eens de link van Ibbels shop op de AK voor me?)

O, veel plezier in Londen en goede verjaardag gewenst!

Suzaa, is het een idee om de avondvoeding 'live' uit de borst te geven? En in de nacht ook uit de borst (doe je al toch?) Dat is goed voor zn nachtrust. En geef je de afgekolfde voeding op de juiste tijdstippen, dus op het zelfde moment als dat ze afgekolfd zijn (de volgende dag?). Ook dat maakt uit want avond/nacht/ochtend/middag voedingen verschillen van samenstelling, daar is onlangs nog een onderzoek over gepubliceerd. De avondvoeding is bijvoorbeeld rustgevend, en de ochtendvoeding opwekken (als koffie, haha). Dus KV zou je dan misschien het beste in de middaguren kunnen geven, of die je dit allemaal al? Succes in ieder geval.

Leuke foto's van Bintje en Alissa op de AK trouwens.

Pff ik heb trouwens last van haaruitval, niet normaal meer. Heb er na stoppen met bv een beetje last van gehad, maar niet zo erg als nu, mijn hemel! Hormonen in de bocht vrees ik. Iemand een idee wat ik er aan kan doen? Of gewoon afwachten en bidden dat ik niet kaal word?
anoniem_63d7e0b6d92f2 wijzigde dit bericht op 28-10-2009 09:59
Reden: tiepvoud
% gewijzigd
Suzaa heel veel sterkte .

Kopenhagen! Wat leuk!!!
Jeetje Suzaa wat erg zeg. Heel veel succes want het moet een erg emotionele tijd zijn dan.

Ibbel: pas je op met dingen aftrekken als bedrijfspost? Ze zijn er niet zo makkelijk meer mee. Je moet echt schriftelijk bewijs hebben (uitnodiging ofzo) dat je daar besprekingen hebt gehad wil je het als bedrijfskosten opvoeren.

Binti: Ai de HA zelf ziek, Tja als er iemand een risico loopt zijn zij het wel. Hou je ons wel op de hoogte? En nee, niet te veel panieken hoor. Het is toch niet acuut levensbedreigend? En trouwens de HA is stap 1 daarna duurt het vast nog een aantal weken voordat je terecht kan bij een neuroloog. Dus gewoon goed oppassen en relaxt blijven. (ik zou bij het zwemmen en in bad wel een extra oogje in het zeil houden)

Vana: Hier ook bossen die uitvallen. Maar ik ben alleen maar blij. Dat betekent dat die KaaUUUTee hormonen zich verder terug trekken en dat is voor mij reden voor een feestje. Volgens mij is er niks aan te doen.

Lala: Hier ook eentje met een gruwel hekel aan die klok. Nu al paar dagen 05:00. En dat trek ik niet heel veel langer meer. Hoeoeoeoe kan ik dat veranderen, wordt er echt een beetje wanhopig van.

Ben trouwens ziek. Ben zooooo moe en alles doet pijn. Geen koorts, wel hoesten (maar al 2 weken) geen mex (concludeer ik zelf)

Gelukkig vandaag creche dag en morgen ook. Ga de hele dag in bed liggen en slapen. Heb morgen mijn afspraak met UWV afgebeld. Jammer dan. En morgen krijgt Saar ook geen prikken. Ze is nog steeds niet lekker en wil haar niet nog zieker maken. Tevens wil ik met de mex griep haar niet nog vatbaarder maken door het immuunsysteem heel hard te moeten laten werken voor andere virussen. Is boeren logica en weet niet of het zo werkt, maar dat interesseert me niet. Maandje extra kan geen kwaad.

En die mex griep wordt steeds enger hoor. Kan er niks aan doen maar ik maak me er echt zorgen over. Ik hou echt de boel strak in de gaten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Vana; haaruitval kan wijzen op een tekort aan vit B...misschien dat je die bij kunt gaan slikken, volgens mij gewoon bij drogist te verkrijgen...

Moet weer rennen..ppfff. moet echt gaan regelen dat die 2 op dezelfde tijd gaan slapen...
Chica, blegh..griep, klinkt als het griepje wat ik vorige week had, alle verschijnselen van de mex griep, maar geen koorts. Beterschap! Hopelijk is het bij jullie snel weer over. HIer was het wisselend, manlief maar 2 dagen, kinderen ook een dag of 2 a 3, ik zelf heb wat langer lopen tobben.En 5 uur opstaan is niet oke.....Zitten ze overdag wel al in het nieuwe tijdritme met slaapjes, eten en naar bed gaan enzo?
quote:Ibbeltje78 schreef op 27 oktober 2009 @ 22:27:

Wanneer is Anniek nou jarig ookalweer? Seppe de 12e, ik las dat Lala het over de 8e had, maar dat was mijn duedate. Wat gaat iedereen trakteren op het kdv?

.Anniek is de 30ste jarig. Ow...zat ik er helemaal naast dan met de datum voor Seppe..nou ja, er zat toch iets goed in mijn geheugen. De 12e dan, Alissa de 6e al. Mijn kleine meisje word groot. Wij trakteren zelf geknutselde paddestoelen van wc rolletjes en rood en wit papier met daarin een doosje krentjes. Wel veel werk, maar het ziet er erg leuk uit. En ik ben anti snoepgoed trakteren op het kdv, dus vandaar mijn keuze voor krentjes.
Jeutje Lala wat een werk. Maar wel erg leuk hoor zo te lezen. Hier gewoon een mooi uitdeelzakje met een vingerpop en een mandarijntje. Allemaal Action. Niet moeilijk, wel goedkoop en gezond. Ik ga ook geen snoep trakteren hoor.

Anniek is dus as vrijdag jarig. En we vieren het zaterdag. Hopelijk ben ik dan dus weer op de been.

En ja, Lala Anniek gaat om 12 uur naar bed (wil ze ook wel want ja, ze is al vanaf 5 uur op) net als vanouds, slaapt dan bij ons 2 a 2,5 uur en dan zonder morren weer om half 8 of 8 uur.

Was altijd 7 uur maar we houden haar nu dus langer op. Wat dus uiteindelijk niet werkt. Ik ben het nu 3 dagen aan het doen en ik hou nog even vol met later naar bed gaan om te kijken of het echt niet werkt.
Vit. B, tja baat het niet.. zal morgen eens een supplement halen. Overigens eet ik best gezond heb ik het idee. Kans dat het hormonen zijn is groter. Heb het wel eerder gehad jaaaaren geleden.

Chica, 5 uur!! Poe hee das wel heel erg vroeg zeg. Kun je haar niet in bed laten zitten met een boekje? Hopelijk is het een faaase.

Leuk die paddestoeltjes Lala. Ik denk dat ik maar weer iets ga bakken. En dan in een leuk mandje. Voor de kindjes met allergieen moet ik ook maar even iets bedenken. Dat was ik vorig jaar vergeten (was geen probleem volgens de leidsters, zij hebben meestal ook wel eten voor die kindjes) beetje lullig.

Vandaag een Sesamstraat dvd gekregen bij de Etos, zitten we nu te kijken (eten staat op). Is toch een fijne winkel altijd. Aardige mensen bij de filialen hier. Zo ffe reclame hebben ze wel verdiend.

Mexicaanse griep, ik hoop dat we het snel krijgen, een week ziek zijn, het overleven en weer verder kunnen met ons leven..

Ik vind het voor die kleine wel eng. En voor alle andere kleintjes ook.

Vaantje kan tot 8 tellen! Ze herkent ook al de cijfers 1,2,3 en ze herkent al een paar letters. De H, de O en de U.

Verder is ze nu met licht en donker (konker, konker buiten) bezig. Als het donker is kijkt ze naar haar handje. Zou daar 'geen hand voor ogen kunnen zien' vandaan komen?

En de kleuren gaat ook al best goed. Al haalt ze nog wel kleuren door elkaar.

Op het KDV zei een leidster dat ze zich er over verbaasde hoe goed vaantje zich al uit kan drukken.

Verder is NEE nu een trend.

'Wil je een koekje?'

NEE, eh JA! haha twee is nee is begonnen.

Zo aan tafel.
Trakteren, hier een bumba plaatje met een lepel in zn hand en achterop een kinderkwark. Scheelt wel dat ze op de peutergroep zit, dan hoef ik niet zo na te denken over wat iedereen zou mogen. En hier geven ze het meestal toch mee naar huis.

Tellen/kleuren, hier nog niet. Ja alle kleuren kan ze prima zeggen, maar roze is blauw enz.

Zwemmen was erg leuk, gaan we lekker mee door.

Tijden, hier ook een uur vroeger, kan er ook niet zo goed tegen hoor. Ben erg gehecht aan mn slaap.

Ik ga zaterdag het keukentje kopen, ik heb nu een bon met 15% korting, scheelt toch weer om deze maanden jarig te zijn
Meiden, ik heb een dilemma. Vanmiddag de 20 weken echo en we zijn er nog steeds niet uit of we wel of niet het geslacht willen weten... Vriend wilde het tot nu toe niet weten en ik wel. Nu zei vriend vanochtend dat als ik het zo graag wilde we het wel zouden vragen. Terwijl hij gisterenavond nog een heel pleidooi hield om het niet te willen weten. En nu twijfel ik dus of ik het nog wil weten omdat ik het niet leuk vind voor vriend als hij het weet terwijl hij het eigenlijk niet wil weten. Snappen jullie het nog ?

En nog een dilemma: Gisterenavond Netwerk gezien over de mexicaanse griepprik en daarin werd gezegd dat het voor zwangere vrouwen een 'duivels dilemma' is om wel of niet voor de vaccinatie te kiezen. Tja. Vanmiddag vraag ik het aan de gyn, maar die zal ook wel geen eenduidig antwoord hebben...
Tess, moeilijk!! Ik ben zelf te nieuwsgierig om het niet te willen weten.

Kun je het niet door de echoscopiste op een papiertje laten schrijven? (even niet meekijken als ze ernaar kijkt, voor het geval het overduidelijk te zien is) In een envelopje doen, en dan nog eens bespreken of je het wel of niet wilt weten. Dan ben je van die tijdsdruk van vandaag teminste af. En dan kan altijd nog een van jullie wel kijken naar het briefje en een niet. Als je teminste denkt het voor je te kunnen houden.....

Hier een kleine mijlpaal vanochtend: het eerste (ook nog aangekondigde) plasje op het potje!! Onder luid gejuich en applaus van papa en mama, dus ze wilde er direct weer op

Nu werken, later meer!!
Binti, wat goed van het potje!!!! Superknap!

Tja, ik ben ook eigenlijk gewoon te nieuwsgierig. Maar ik denk niet dat het werkt als de een het wel weet en de ander niet. Je gaat je toch verspreken. En dan moet je heel schijnheilig mee gaan denken over namen en geboortekaartje voor het andere geslacht...

En wat het wordt maakt me echt niet uit. Een jongetje lijkt me heel erg leuk omdat het me toch weer anders lijkt en omdat ik al echt zo'n blond stoer jochie met krulletjes voor me zie. Maar een meisje lijkt me voor Tessje leuker. Niet eens voor nu, maar wel voor later. Ik heb toch meer contact met mijn zus als met mijn broer terwijl ze even lief zijn. Met mijn zus ben ik dinsdag nog de stad in geweest, dat doe ik niet zo snel met mijn broer . En een meisje is een stuk goedkoper voor wat betreft kleding haha.

Vriend zegt eerlijk dat als hij zou mogen kiezen liever een jongetje zou willen, omdat je dan van alle twee de smaken er een hebt. Maar als hij dan naar Tessje kijkt zegt hij dat hij gelijk weer zo'n lief meisje zou willen.

En heel cliché, maar heel erg waar: een gezond kindje is natuurlijk veeeeeel belangrijker dan het geslacht!
quote:TessTan schreef op 29 oktober 2009 @ 09:24:

Meiden, ik heb een dilemma. Vanmiddag de 20 weken echo en we zijn er nog steeds niet uit of we wel of niet het geslacht willen weten... Vriend wilde het tot nu toe niet weten en ik wel. Nu zei vriend vanochtend dat als ik het zo graag wilde we het wel zouden vragen. Terwijl hij gisterenavond nog een heel pleidooi hield om het niet te willen weten. En nu twijfel ik dus of ik het nog wil weten omdat ik het niet leuk vind voor vriend als hij het weet terwijl hij het eigenlijk niet wil weten. Snappen jullie het nog ?

En nog een dilemma: Gisterenavond Netwerk gezien over de mexicaanse griepprik en daarin werd gezegd dat het voor zwangere vrouwen een 'duivels dilemma' is om wel of niet voor de vaccinatie te kiezen. Tja. Vanmiddag vraag ik het aan de gyn, maar die zal ook wel geen eenduidig antwoord hebben...

Mex griepprik; heb toevallig gisteren een bekende vk daarover gesproken, ze zei dat de gyn op haar werk het aanraad voor zwangeren van een tweeling ivm hoog risico en verder niet. Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik zelf zou doen.

Geslacht..goed idee, laat op een papiertje zetten. Dan kun je er nog wat langer over nadenken of je het wel of niet wilt weten. Of anders laat je gewoon niet kijken, je krijgt bij elke controle bij de gyn toch een echo, dus over 4 weken weer een kans.
Haha, Lala, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht dat ik elke vier weken een kans heb. Zou ik dan elke vier weken zo gaan twijfelen??? Ik mag er trouwens als het goed is vanaf vandaag voor kiezen om tot 36 weken bij de verloskundig onder controle te gaan. En dat weet ik dus ook nog niet. Ik ben zo'n ontzettende twijfelkont als ik zwanger ben, echt heel erg.

Griepprik: Normaal gesproken zou ik denk ik nee zeggen, maar nu twijfel ik omdat ik toch al in de risicogroep val vanwege astma...

Lala, hoe is het nu trouwens met Elfje? Langzaamaan wat rustiger? En met manlief?
Hoi meiden, Wat een boel geschreven in een week!!!!

Even de belangrijkste dingen:

Binti, wat een rare dingen inderdaad. Laat het maar door de deskundigen even goed nakijken, zodat Bintje er zo goed mogelijk mee om kan gaan.

Tess, je klinkt lekker zwanger: nesteldrang, geslacht wel/niet weten, griepprik, gezondheid...... Hoort er allemaal bij, die onzekerheden Sterkte ermee, geen tips hier.

Suzaa, ook jij hebt het druk zeg. Valt niet mee he, 2 kinderen?

Leuk om wat te horen, Dinly en Miriam!

Ibbel, kopenhagen, ook leuk!

Misty, London is juist goedkoop nu. Hoewel je de reis moet betalen (die was voor ons 300 euro pp voor 4 nachten, incl hotel, met de trein). Maar omdat het pond nu 1 euro is, kun je juist voor heel normale prijzen eten en dingen kopen. Ik heb voor 200 euri de hele GAP leeggekocht

Verder gaat iedereen zijn/haar gangetje geloof ik. Morgen ons 2e novemberbabytje jarig!! En dan gaat de hele riedel losbarsten

Ik ben gisteren een dag eerder uit London teruggekomen. Dinsdag laaiende ruzie gehad met moeder en zus. Ik heb dus juist extra weinig geslapen en extra veel stress gehad Ik ben helemaal kapot. Vannacht 1,5 uur opgezeten met een verkouden mannetje, dus ik zit er weer helemaal in. Gelukkig zitten ze nu op het kdv, dus ik heb, na een uurtje of 2 huishoudelijke dingen, lekker een rustige dag voor de boeg. Dat wordt kapper!!
o ja, Chica, ik ben zondag jarig en word (sssssttttt) 41. Gelukkig ben ik een jonge moeder
O nee toch, ruzie met je moeder en zus! En dat terwijl je zo toe was aan wat ontspannen dagen... Is de ruzie ondertussen wel een beetje uitgepraat? Vandaag in ieder geval even lekker uitrusten!

Vana, Vaantje is ook een slim ding! Ik begin het idee te krijgen dat Tessje kleurenblind is, boekjes met kleuren vind ze geweldig om te lezen. De ene keer gaat het goed, de andere keer is en blijft het een blauwe ballon, terwijl het toch echt een gele ballon is haha. Rood en groen kan ze wel uit elkaar houden voor het stoplicht. Als ik even sta te dromen op de fiets hoor ik weleens 'goen!!! Doorrijden!!!'.
Vandaag is het al feest voor Anniek op het KDV, morgen bij papa en mama natuurlijk en zaterdag komt de visite. Man, man wat een gedoe hahahaha

Nee hoor helemaal leuk. Nog 1 dagje en dan is het alweer 2!!!!! jaar geleden dat ik bevallen ben. Altijd spannend om daar aan terug te denken.

Tess: Briefje en dan thuis lezen en meteen hier vertellen hahahaha. Ik kan je niet adviseren, ik snap het namelijk nooit als mensen het niet willen weten Het is zooooo veel makkelijker om het wel te weten. En ik zei altijd: ja hallo, ik ben toch geen verassingsei En je hoeft maar 1 naam en je kan gericht op kleur kleren zoeken en je kan de kamer leuker inrichten, en je kan een leuker gerichter kaartje uitzoeken. En het is zon leuk bericht tussendoor. Ik bedoel als je bevalt is het al zo spannend en gebeurd er al zoveel dat het geslacht wel leuk is maar niet zo bijzonder als nu (dat is mijn mening hoor)

Kleuren? Ik ben al blij dat Anniek het woordje Vis eindelijk zegt ipv Bad hahahaha.
Chica, veel feestplezier! En jij als verrassingsei, ik zie het voor me! En wat komt er vandaag uit?

Kleuren: er is een periode dat ze het moeilijk vinden hoor tess, jouw tessje zou maar 1 van de weinige meisjes zijn die kleurenblind zijn. En het is nog niet uitgepraat, moeder en zus zijn nu pas op de terugreis. Maar ik heb na een ernstig gesprek met manlief maar besloten dat ik oma voor de kinderen wil behouden. Zijn analyse klopt waarschijnlijk wel: ik zie mijn relatie tot mijn familie als houden van, terwijl zij het meer als "kennissen" zien. Dat geeft hele andere verwachtingen, welke dus gebotst zijn. Maar een treinreis van 5 uur in je eentje is relaxed maar saai.
Zo Sara is weer goegekeurd. 6450 gram en 62 cm. Helemaal gemiddeld op de FV curve. Heb geen prikken gedaan omdat ze beetje ziek is en zo slecht drinkt en veel spuugt. Over 3 weken pas (en als ik er dan weer geen zin in heb kan ik het gewoon weer uitstellen)

Hoogf optillen ging echt perfect. Ze is dus een stuk groter en sterker dan Anniekje. Grappig.

Tess: Weet je al iets????
Zo, ik heb ook weer even tijd om bij te lezen. Hahaha, ik ben d'r maar druk mee. Maak deze week een halve maand vol aan uren, qua werk, en heb daarnaast nog wat gezondheids-/doktersperikelen. Maar vandaag even niet. Vandaag heb ik enkel de zorg over mijn (vermoeide) kind. Die nu lekker ligt te slapen dus.

Binti, lijkt me leuk om samen naar de dierentuin te gaan! Ik kan momenteel op maandagen en woensdagen. Althans: op die dagen is Qtie thuis. Voor de beschikbaarheid van precieze data zou ik even in mijn agenda moeten kijken.

Hoe was het bij de huisarts? En hoe is het nu met Bintje? (Misschien mosterd trouwens... eerst maar even verder lezen... ) Zeker weten mosterd dus.

Ik zou vertrouwen op je intuïtie, Binti. Ik heb dat soort gevoelens ook heel sterk bij Qtie. Zowel in positieve zin als in negatieve zin trouwens. En achteraf gezien bleken dat soort voorgevoelens steeds te kloppen. Zo lang je maar wel even verifiëert bij de dokter, lijkt het me dus prima om op dat gevoel diep in je hart te varen.

Drinken: hier bij elk eetmoment wel wat, varierend van een paar slokjes tot een hele beker. Na de lunch krijgt ze 150 ml melk, die meestal schoon op gaat. 's Avonds krijgt ze ook nog 150 ml melk, waarna ze vaak nog wat meer wil. Over drinken an sich maak ik me niet zo'n zorgen dus. Ook niet als ze eens een dag loopt te mieren met alleen maar losse slokjes. De melk gaat altijd wel op en de rest beschouw ik voor mijn eigen gemoedsrust maar als extra.

Hoe was het ouder & kind zwemmen, Misty? Ook mosterd dus. Fijn dat het zwemmen zo leuk was!

Miriam, leuk weer wat van je te lezen! Oeh en een versie, dat klinkt niet prettig inderdaad. Hopelijk heeft het wel effect gehad...

Sjee, Novem, dat klinkt als niet leuk ziek, zeg! Kon je het missen, qua kilo's? Fijn dat je nu weer beter bent, zeg. Brrrr...

Suzaa, Suzoon is nu 4 maanden toch? Dan zullen de nachten inderdaad wel regelmatig ruk zijn ja. Je bent bezig met de aanloop naar de piek van je productie, dus het verbaast me niet dat kolven niet zo denderend gaat en dat je het gevoel hebt tekort te komen. Dat heb je hoogstwaarschijnlijk ook.

Wat nog wel wil helpen, is even een paar dagen bij elke kik aanleggen. Zeker in het geval van darmkrampjes zou ik dan consequent blokvoeden aanhouden, dus bij elke kik het ene blok van 4 uur aan de ene kant aanleggen en het andere blok van 4 uur aan de andere kant. Wat ook wel wil helpen, is na elke voeding even nakolven, dat stimuleert je productie ook. Of clusterkolven: in een blok van 3 á 4 uur elk half uur beide kanten kort kolven, precies de toeschietreflex eraf. De voormelk die je op die manier opvangt, kun je gewoon bewaren. Ook al is het relatief veel voormelk, daar eens een flesje van tussendoor is geen enkel probleem.

Het blokvoeden is goed om hem meer achtermelk te geven. Mochten de krampjes komen door een te grote hoeveelheid lactose (wat in voormelk rijkelijk aanwezig is), dan los je dat op die manier op. Krampjes kunnen ook komen door aanhapproblemen en/of slecht boeren. Die problemen zijn makkelijker aan te pakken dan kma, dus vandaar dat het me handig lijkt om dat eerst uit te proberen.

Op eigen houtje overstappen op nutramigen kan wel, maar dan betaal je wel de hoofdprijs... Bovendien weet je nog steeds niets als je met nutramigen bijvoedt. Voor hetzelfde geld... of nou ja, voor astronomisch veel meer dus... blijkt het probleem daar helemaal niet te liggen. Overigens heb je ook nog pepti, waar veel kinderen met kma het ook goed op doen. Bij pepti zijn de eiwitten ook al in stukjes geknipt, alleen in wat minder kleine stukken dan bij nutramigen, zeg maar. Pepti is gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Nutramigen moet je bij de apotheek halen. Pepti kost iets meer dan 20 euro per pot en Nutramigen kost zo'n 40 euro voor de helft daarvan...

Maar ik zou eerst eens testen. Zonder test kun je net zo goed wel gewone nutrilon (HA) geven. Waarschijnlijk weet je het dan al snel genoeg...

Wat een schrik trouwens, van je schoonvader! Ik hoop met je mee op een wonder, maar hoe dan ook: veel sterkte!

Hier weinig last van de wintertijd gelukkig. Dat is normaal wel anders namelijk. Het lijkt hooguit of we een slinger de andere kant op hebben gekregen, want Qtie gaat opeens pas om 14 uur slapen in plaats van om 13 uur en ik lig er zelf ook opeens laat in.

Chica, te moe op bed leggen kan het slapen juist verstoren. Misschien moet je Anniek juist wel gewoon om 19 uur op bed leggen? Beterschap trouwens. Klinkt een beetje als het gekwakkel dat ik had nadat ik de griepprik gehaald had. Beetje lamlendig, niet genoeg om in mijn bed te blijven, maar wel genoeg om niks anders te willen...

Paddestoeltjes klinken leuk, Lala! Ik had voor Qties verjaardag muffins gebakken (niet zo zoet) en die versierd met een dun laagje glazuur en vruchtenhagel. "Echte" taartjes dus. Voor haar afscheid had ik een doosje rozijntjes en een ontbijtkoekje (Hema) in een servetje gevouwen. Strik erom, briefje eraan met een foto van Qtie erop, tekstje erop in de trant van "leuk met je gespeeld te hebben" en voilá: een hartstikke feestelijke traktatie.

Leuk, Vana, dat Vaantje zo goed kan tellen. En sjee, dat er echt al kinderen letters herkennen! Knap hoor! Tellen doet Qtie ook wel trouwens en steeds vaker in de juiste volgorde. Kleuren idem dito, er klinkt steeds vaker een enthousiast "gwoen!" o.i.d. bij iets dat ook daadwerkelijk "gwoen" is. Maar er klinkt ook nog regelmatig een "geel" of een "blauw", dus we zijn er nog lang niet.

Hmmm... Qtie is wakker. Ik meld me later wel weer met meer leesvoer.
Ik heb mijn kind even voor de tv gestald. Of nou ja, even... zo had ik het vanmorgen ook al opgelost. Nou ja, jammer dan. We hebben er hartstikke veel uitstapjes op zitten de afgelopen tijd en ze was vanmorgen niet te genieten zo moe. Ik moet de avond ook alleen doen, dus ik vind het wel even prima zo.

Hè, O, jammer dat het tripje dat ontspanning had moeten brengen juist stress opgeleverd heeft. voor jou! Gefeliciteerd met je verjaardag alvast. (Ga het zondag geheid vergeten...) Respectabele leeftijd hoor.

Oh, Tess: op een briefje laten schrijven, briefje naar een van ons sturen en dan mailen wij het wel aan elkaar door.

Hahaha, Chica, jullie raken niet uitgevierd, zeg! Leuk hè, dat ze alweer bijna twee is. Ik vond het toch ook weer heel anders dan één. Toen was het allemaal nog zó vers. Is toch anders, bij twee.

Wij hebben van de week voor het eerst op straat gefietst. Zóóóó schattig, zo'n klein meisje op haar driewieler midden in de grote stad. Veel enthousiaste reacties ook van de mensen die ons passeerden. Ons meisje had veel bekijks.

Ai, ze zit nu gebiologeerd Kabouter Plop te kijken. Sjips. Daar had ik haar gráág nog even van weggehouden. Had niet echt gekeken wat ik aangezet had. Of vooral: wat er ná Bumba op de band stond. Nou ja, datdus...
Meiden, het wordt:

Alles helemaal goed, wij zijn blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven