***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Hihi CD dat lachen naar papa is omdat jij er natuurlijk veel vaker bent.

Oh en dat om 4 uur wakker worden herken ik. Hier dus ook, ik weet niet hoe het komt.

Saar drinkt nog steeds erg slecht en spuugt heel veel. Vandaag naar het CB en daar maar eens vragen. Zitten er al kindjes hier op 4 voedingen? Want de flessen van 1100 en 1500 drinkt ze helemaal niet meer leeg. Ik denk dat het nog wat vroeg is naar 4 voedingen, maar ja, als ze de rest niet meer drinkt. Ben wel benieuwd hoe groot ze nu is en hoeveel ze weegt.

Ach en die ontwikkeling moet je niet teveel vergelijken hoor. De verschillen zijn mega groot tot een jaar of 4. Hier wel gericht pakken maar nog niet rollen hoor, nog niet eens de beweging ervoor. En vervelen doen kindjes ook nog niet echt. Naar het plafond staren is net zo leuk voor ze, als ze ook maar eens wat anders doen zoals inderdaad bijv een babygym.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
he meiden....

een poosje niet kunnen bij lezen en dus enorme ahcterstand. Tijdns scannen zag ik een stuk over bijvoeding...ben ik helemaal nog niet mee bezig. pruttel is nog heel gelukkig met bv en dat houden we nog evne zo.

loeki, ik ga ook naar de beurs..op donderdag en hoop dat het dan iets minder druk is.

pruttel drinkt ook meer als ze thuis is. en als ik haar op haal wil ze ook zo snel mogelijk...volgens mij heeft dat ook te maken met hechting en vers zal wel lekkerder zijn

ik heb op hyves even een update gezet....nu proberen meer bij te blijven..
Ik zou ook zeker niet teveel vergelijken. Kinderen zijn straks ongeveer allemaal op hetzelfde niveau, tot die tijd verschilt het nog heel erg. En dat maakt toch niks uit? Het maakt je kind niet voorlijker, of langzamer, of wat dan ook. Sowieso krijg ik een beetje de kriebels over moeders die zeggen: 'mijn kind is zo voorlijk, ze kan dit en dit en dit al. En die van jou???' Wat wil je daar nou mee bereiken? (Er staat deze maand in de Viva Mama ook een artikel over zulke moeders, erg leuk om te lezen.)

Miep heeft dan al wel een tandje (kan je niks aan doen wanneer je kind die krijgt) ze is een paar keer omgedraaid (kan je ook niks aan doen, kind bepaalt zelf wanneer zoiets gebeurt). Maar voor de rest is ze ook nog een echte baby hoor. Maar Miep is wel al vier maanden en een week, terwijl Jasper van Watever bijna twee maanden jonger is... Dat scheelt op de leeftijd van vier maanden dus al de helft van je leven! Als je het zo bekijkt is het echt niet raar dat sommige baby's al wat meer kunnen dan de andere baby's. Straks zal je steeds minder verschil gaan merken.

Over vervelen gesproken... Miep is altijd reuze geïnteresseerd in... Het stopcontact boven de bank. Nou, als er iets toch saai is! Maar ja, dat zegt al genoeg lijkt mij. Volgens mij vervelen baby's zich echt nog niet, alles is nieuw voor ze!
zo, enorme slechte internetverbinding op mijn werk (wilde al gaan klagen dat ik niet meer op viva kan :-) ) dus geen idee wanneer ik hier weer terecht kan vandaag. zucht!

vergelijken heeft geen enkele zin hoor. ze gaan er niet sneller van, ze worden er niet liever door: het maakt gewoon niks uit! hier alle 4 erg verschillend en uiteindelijk leren ze gewoon allemaal dezelfde dingen (alleen op hun eigen manier en in hun eigen tempo). is toch ook helemaal niet belangrijk??

Hummel ook nog echte baby. geen tandjes, begint nu net een beetje dingen te pakken, kijkt enorm rond, lacht breeduit als ze iemand ziet (meer naar ons dan naar onbekenden, dat is leuk om te zien) en is nog totaal niet bezig met rollen of wat dan ook. wel sterke nek, maar dat had ze in het begin al.

en het allerliefste meisje van de wereld natuurlijk!

verder drinkt ze enorm goed de afgelopen week, maar spuugt ze daardoor ook weer meer. vind haar wel lekker bol worden nu, grappig hoe snel dat ineens gaat..

wyfke, wat grappig dat je er toen geen moeite mee had en nu dus wel. is dat te herleiden naar dat dit je laatste kindje zal zijn (is dat zo? 4 is zooo leuk! ) of spelen er andere dingen? zit je misschien minder goed in je vel en is dit iets waar je controle over wil hebben ofzo? (psychologie van de koude grond hoor en zeg het me gerust als ik er volledig naast zit!)

ok, ga even wat doen, hoop dat ik dit gepost krijg en wellicht tot later!
Ring, het zou mij niks interesseren als een moeder zoiets tegen mij zegt. Ik kan het me ook wel voorstellen dat een moeder graag vertelt over haar kind, dat vind ik zelf ook leuk. En als ze erbij wilt zeggen wat hij / zij allemaal kan in vergelijking tot die van mij, vind ik dat prima, maar het zegt iets over haar onzekerheid. En als jij je dat aan gaat trekken zegt dat iets over jouw onzekerheid.
Ik vind dat er wel een verschil in zit hoe iets gezegd wordt. Iets kan op een hele normale manier gezegd worden (prima), of echt gebracht worden als 'kijk eens hoe goed mijn kind is.' En dat laatste krijg ik inderdaad de kriebels van. Omdat je als het ware je kind later gaat opzadelen met je eigen onzekerheden. En het zegt gewoon niks. Ik snap ook nooit zo goed wat die ouders ermee willen: bevestiging? Of ze wel goede ouders zijn?
(PS. Ik bedoel het op een aardige manier, niet om een discussie te beginnen.)
Maar waarom raakt je dat dan? Waarom kun je niet gewoon denken: tja, jammer dat zij zo zijn en blij dat ik het niet ben.
Ring; laat die mensen lekker.. zegt meer over hen dan over jou. Ik hoop altijd stiekem dat hun eventuele volgende kind een enorm ettertje wordt,zodat ze zien dat het echt niet aan hun opvoedkundige kwaliteiten lag!

verder zou ik het onderwerp willen laten voor wat het is. wij vertellen gewoon wat onze wondertjes allemaal kunnen en we begrijpen allemaal dat we dat gewoon willen vertellen omdat we graag praten over onze kindertjes. logisch!

ik heb honger trouwens, zit helemaal in schema van werken en lunchen op 12 uur.. zo maar eens even kijken wie er mee wil (allemaal drukke mannen om me heen..)
Meiden, ik maak me er ook niet druk om, hoor, dat uk nog bijna niets kan/doet. Van mij hoeft ze nu ook nog niets. Later als ze groot is, moet ze al genoeg :-) Ik verbaasde me er alleen over, hoe verschillend dat kennelijk is.

Het belangrijkste vind ik nu eigenlijk dat ze zo snel mogelijk lekker de hele nacht doorslaapt. Daar worden we thuis met z'n allen WEL vrolijker van, denk ik

Chica, vervelend dat Saar nog zoveel spuugt en slecht drinkt. Ik ben benieuwd wat ze daar bij het cb van zeggen. Ik kan me overigens niet voorstellen dat dat te maken heeft met de overgang naar 4 voedingen per dag, want daarbij vervalt toch alleen de laatste avondvoeding? Of moeten dan alle andere voedingen verschuiven?
quote:Carpe Diem schreef op 29 oktober 2009 @ 08:32:

Ik zit me net als Wyfke ook te verbazen over de snelle ontwikkeling van sommige kindjes hier. Uk is ook nog erg baby. Ze vindt kijken naar haar mobiel (maar ook naar plafonds ) nog steeds prachtig. En ze rolt nog niet. Het enige wat ze nu wel doet, is dat ze gericht iets probeert vast te pakken. Hier precies hetzelfde verhaal, hoor! Dus don't worry! Uk kan nog steeds niet rollen en als ik haar op d'r buik leg dan gebeurt er gewoon niets!
quote:Chica34 schreef op 29 oktober 2009 @ 09:02:

Zitten er al kindjes hier op 4 voedingen? Ja, daar was uk dan weer wel erg vlot mee. Met 3 mnd zat ze al op 4 flessen van 180 cc. Nu nog steeds...
quote:Ring1981 schreef op 29 oktober 2009 @ 11:18:

(PS. Ik bedoel het op een aardige manier, niet om een discussie te beginnen.) Ring is bang voor een discussie
quote:blogbabe schreef op 29 oktober 2009 @ 12:53:

[...]

Ja, daar was uk dan weer wel erg vlot mee. Met 3 mnd zat ze al op 4 flessen van 180 cc. Nu nog steeds...

Maar hoe laat geef jij die voedingen dan Blog?

Want inderdaad de avondvoeding van 23;00 moet vervallen maar ik wil nog wel de laatste voeding om 19;00 geven. Het enige wat ik dus kan bedenken is dat ze dan moet doorslapen van 19:00 tot 07:00 en dan weer om 11:00 en 15:00. Maar ja die twee laatste drinkt ze juist zo slecht.
wow 4 voedingen per dag....dat is weinig...hier nog steeds 6 ....

Heb ook niet het idee dat pruttel naar minder toe wil....

en zijn er nog door slaaptips. Pruttel heeft al weken geen nachtvoeding meer, maar wordt vrijwel standaard om 3 uur wakker voor haar speen. dan slaat ze tot ca. 4.30h en daarna is het ca. iedere 45min. raak. om 6.15h sta ik op en om 7uur ga ik haar voeden, maar dan slaapt ze vaak weer.

Wat helpt is de lieve schat rond 5 uur bij ons in bed te leggen, maar dan moet ik eerst baby-worstelen om vervolgens te constateren dat madame slaapt en ik er uit moet. Hier wordt ze dan ineens niet meer wakker van. Dit ritme wil ik haar niet laten aanwennen en dus gebeurt het niet iedere dag, alleen als we erg moe zijn mag ze er even bij liggen.

Ohhhhhh jullie kindjes zijn dus ook nog echte baby's...FIJN. Pruttel wil soms draaien (nu al dagen niet) maar dat frustreert haar enorm want hoe stuur je die rare bewegende dingen aan. Wel probeert ze zelf te gaan zitten in de wipstoel. Mar dat is weer op de verkeerde manier. Ze creeert nl een V. Benen in de lucht en hoofd en schouders ook. Haar billen zijn natuurlijk in de ligstand. (duidelijk???) Het ziet er iig niet uit, ook niet vanege het paars aanlopende hoofd en de gekke bek die ze trekt.

Ring: mag ik toch met je discuseren maakt mij niet uit waarover....
quote:Lisa007 schreef op 29 oktober 2009 @ 11:35:

Maar waarom raakt je dat dan? Waarom kun je niet gewoon denken: tja, jammer dat zij zo zijn en blij dat ik het niet ben.

Dat denk ik ook zeker wel hoor! Ik heb verder toch ook niet gezegd dat het mij persoonlijk raakt? Ik heb alleen gezegd dat ik er de kriebels van krijg, ik vind het zo zielig voor de kindjes, van die over-competitieve ouders. Daar creëer je later alleen maar onzekere kinderen mee. (Stond in het artikel van Viva, maar ik neem het even over omdat ik er wel wat in vind zitten.) Maar verder maakt het mij weinig uit voor mezelf. Ik voel me goed bij wat ik doe en Miep is een lekker meisje wat het gewoon prima doet.

Laten we er inderdaad maar over ophouden. Eigenlijk hebben we er wel aardig dezelfde mening over toch?
Sanloes, waar wil je over discussiëren/discuzeuren?

Over die voedingen, dat vind ik best lastig. Hoe lang zou een kindje nou zonder voeding mogen? Nu houden mijn vriend en ik de grens aan van negen uur. Voor negen uur drinken is later op de avond nog een keer (anders wordt de nacht voor mijn gevoel zo lang). En na negen uur drinken is gewoon doorslapen tot de volgende dag. Maar volgens mij is die regel onzin en zou het misschien ook wel naar acht uur kunnen.

Wat vinden jullie?
Sara is nu 6450 gram en 62 cm. Helemaal netjes op de middenlijn. Verder was ook alles goed, hoofdje optillen ging helemaal super (ik oefen echt elke dag....not )

Over het spugen zei ze: het kan een virusje zijn en als ze koorts krijgt de HA bellen. Ja, dat kan ik ook zelf bedenken. Nou ja, had ook niks anders verwacht. ze heeft wel een beetje spruw dus daar moet ik morgen even zalf voor halen bij de HA. Misschien is het slechte drinken daar van, maar het is maar heel weinig dus ik denk zelf van niet. Toch moet dat beetje natuurlijk ook nog weg.

Kindjes gaan pas draaien met 6 maanden en naar 4 voedingen is nog wat vroeg. Ws pas over een maandje of wat, maar ik mag de avondvoeding gewoon vervroegen of een keer weg laten om te kijken of dat gaat. Dan moet die 180ml wel verdeeld worden natuurlijk over die andere 4 voedingen. Meeste kindjes zitten nu nog op 6 of zelfs 7 voedingen (hoor je dat Wyfke ik moest meteen aan jou denken )

He "TNT behandeld personeel slecht" is op het nieuws. Goh zeg, wat een conclusie

Over 3 weken heb ik een afspraak voor de volgende prikken en dan pas 4 weken erna. Vind ik wel goed.

Mex griep had ze ook geen mening over, zolang Ned niet gaat inenten dan is er niks aan de hand (huh?) In Duitsland zijn ze nl wel al alle kinderen tot 4 jaar aan het inenten. Nou ja ik wacht dus maar af.
quote:Ring1981 schreef op 29 oktober 2009 @ 14:28:

Sanloes, waar wil je over discussiëren/discuzeuren?

Over die voedingen, dat vind ik best lastig. Hoe lang zou een kindje nou zonder voeding mogen? Nu houden mijn vriend en ik de grens aan van negen uur. Voor negen uur drinken is later op de avond nog een keer (anders wordt de nacht voor mijn gevoel zo lang). En na negen uur drinken is gewoon doorslapen tot de volgende dag. Maar volgens mij is die regel onzin en zou het misschien ook wel naar acht uur kunnen.

Wat vinden jullie?Ik denk dat het zelfs meer is. Sommige babies slapen nu al door van 1900 tot 0700 en dat is dus 12 uur en geen probleem.
Hallo lieve dames,

Ik kom even naar jullie zwaaien! Ik heb al tijden niet meer meegelezen, maar moest ineens aan jullie denken. Leuk om al die vertrouwde nicknames te zien en alle fijne adviezen en ervaringen onderling te lezen. Ik hoop dat jullie net zo genieten als wij. Rosalie is zo'n liefje, ze huilt helemaal nooit en lacht zooo schattig als ze ons (of wie dan ook) ziet. De oudste meiden zijn ook helemaal dol op haar. Ik vind het heerlijk om weer te werken, maar niets is er leuker dan Rosaliefjes grote lach als ik haar weer ophaal bij het KDV.

Allemaal heel veel geluk en knuffels en tot de volgende keer!
quote:Chica34 schreef op 29 oktober 2009 @ 13:32:

Maar hoe laat geef jij die voedingen dan Blog?

Want inderdaad de avondvoeding van 23;00 moet vervallen maar ik wil nog wel de laatste voeding om 19;00 geven. Het enige wat ik dus kan bedenken is dat ze dan moet doorslapen van 19:00 tot 07:00 en dan weer om 11:00 en 15:00. Maar ja die twee laatste drinkt ze juist zo slecht.Ja, zo doe ik het! 7.00 - 11.00 - 15.00 -19.00 uur.
quote:Ring1981 schreef op 29 oktober 2009 @ 14:28:

Hoe lang zou een kindje nou zonder voeding mogen? Nu houden mijn vriend en ik de grens aan van negen uur. Voor negen uur drinken is later op de avond nog een keer (anders wordt de nacht voor mijn gevoel zo lang). En na negen uur drinken is gewoon doorslapen tot de volgende dag. Heb het nagevraagd op het cb. Zij zeggen: er mag niet meer dan 8 uur tussen 2 voedingen zitten ivm bloedsuikerspiegel. Nu slaapt uk dus van 19 tot 7 (als ik geluk heb!), dus wij doen het wat dat betreft niet goed. Maar.... op mijn pufclub zit een cb-arts (zij is dus ook net bevallen) en zij zegt: je kindje geeft zelf wel aan wanneer hij/zij honger heeft en dat van die 8 uur is onzin! Lekker doen wat je zelf wil. Mijn buurvrouw loopt met haar baby bij een kinderarts en die arts zegt ook dat je een kindje van 3 mnd best van 19 tot 7 kan laten slapen. Oftewel: de meningen zijn verdeeld!
Oh echt, toevallig vroeg ik me laatst af hoe dat zou moeten met 4 voedingen. Om de een of andere reden had ik bedacht dat die late erin moest blijven maar die kan dus vervallen? Fijn, dan kan ik weer eens op tijd gaan slapen!
quote:Engelbengel schreef op 29 oktober 2009 @ 16:49:

Rosalie is zo'n liefje, ze huilt helemaal nooit Nooit???? Echt nooit, geen ietsiepietsie beetje misschien? Doe mij zo'n kind!
Toch maar eens gaan uitproberen dan. Het punt met Miep is trouwens dat wij haar 's ochtends altijd wakker moeten maken. Voor ik ga werken bijvoorbeeld, is ze niet wakker te krijgen (ja met grof geweld!). Daarom kolf ik nu voor ik naar het werk ga en mijn moeder/schoonmoeder geven haar dan de eerste voeding als ze wel helemaal wakker is (8.30 uur/9.00 uur). Misschien dat als ik haar wel eerder laat slapen, ze ook eerder wat meer wakker is. Het proberen waard toch?

Ach, en zo'n probleem is het helemaal niet. Ik mag in m'n handjes knijpen met zo'n doorslapertje. Ik hoor bijna alleen maar dat het niet zo is bij borstvoeding. Een arts op mijn werk geeft nog gerust 3-5 nachtvoedingen, en haar kind is net een jaar geworden! Kortom: ik heb echt wel mazzel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven