tere mannenzieltjes....

28-10-2009 11:22 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mannen pissed off worden als ik ze 'verdenk' van playergedrag.

Dit laat ik ze merken doordat ik niet erg snel op sexueel getinte en flirterige 'grapjes' wil ingaan. Ze willen weten waarom?

Omdat ik zuinig ben op mezelf en mezelf niet als "losbol" wil presenteren en het belangrijk vind om een 'normaal' gesprek te voeren

Nou...dan worden sommige al een beetje pissig en reageren écht boos: o, denk jij dat ik alleen op sex uit ben, dat het me alleen daar om te doen is???? (terwijl ik nog niets heb gezegd over HUN gedrag!)

Uh...ja? Zeker als je daar op deze manier op reageert!?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Grtz.

D.
quote:jufdoortje schreef op 28 oktober 2009 @ 20:43:

[...]

Helemaal eens, Hans!

Maar goed: het meest recente voorbeeld dan nu maar even:

Man dringt aan op mijn telefoonnummer met de 'grap' dat hij gezellig een biertje komt drinken en hij heeft het over zoenen ....HUH? (verder is nog geen gespreksonderwerp aan de orde geweest.....oja...hij vertelde me ook nog dat ik een ontzettend lekker ding ben.....)

Zo'n type voelt zich "aangevallen" als ik dus diplomatiek uitleg dat ik hem wel een beetje een playertype vind als hij zo doet....???

Ik ben wel heel benieuwd hoe jij dat diplomatiek zegt....

kan je daar een letterlijk voorbeeld van geven?

Man dringt aan op mijn telefoonnummer met de 'grap' dat hij gezellig een biertje komt drinken en hij heeft het over zoenen ....HUH? (verder is nog geen gespreksonderwerp aan de orde geweest.....oja...hij vertelde me ook nog dat ik een ontzettend lekker ding ben.....)

Zo'n type voelt zich "aangevallen" als ik dus diplomatiek uitleg dat ik hem wel een beetje een playertype vind als hij zo doet....???

Ik weet trouwens niet wat een 'playertype' is. Klinkt als versierder, maar is waarschijnlijk iets anders.

Als een man superlompe opmerkingen maakt, geef ik je groot gelijk om op een superlompe, diplomatieke manier duidelijk te maken dat je hem 'niet leuk' vindt.

Maar zoals bekend, dit heeft weinig van doen met de geraffineerde kunst van flirten.....
quote:jufdoortje schreef op 28 oktober 2009 @ 19:53:

bgb schreef:

Mochten het wel mijn intenties zijn om iemand het bed in te praten en ik kreeg een preek dan zou ik me verveeld omdraaien ; dan toch lekker niet!?

Precies...weet ik meteen waar het om te doen was... :-)

Maar jij gaat er van uit dat de mannen die zich tegen jouw aanval verdedigen nou net die mannen waren die het als plan hadden.

Wat doe jij als je onterecht beschuldigd wordt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Helemaal eens, Hans!

Waarom zou je hem dat uitleggen? Diplomatiek of niet..

Ik lach gewoon even om de "grap" en zeg iets als: "Laten we dat maar niet doen".
Ik zou ook niet weten waarom je überhaupt het gesprek over dat onderwerp zou aangaan, en dan ook nog op basis van een semi-psychologische beschouwing over iemands karakter. Als je iemand niet aantrekkelijk vindt en/of niet vertrouwt, dan houdt het gewoon op. Next.
Ach... volgens mij zijn de ergste players de begripvolle typjes, die je helemaal de wereld vinden, echt zo onder de indruk zijn en precies jouw gevoelige snaar weten te raken..... om vervolgens niets meer van zich te laten horen als ze

a) je uiteindelijk toch in bed hebben gekregen, of

b) doorhebben dat je toch niet in bed kunnen krijgen.

De types met de seksueel getinte grapjes zijn in ieder geval niet hypocriet.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
JufD, je klinkt bijzonder vermoeiend. Waarschijnlijk heb je ze zo verveeld met je "normale" gesprek, dat ze denken 'ach, kijke of er nog wat te neuke valt'... Want nog een date zou ik ook niet trekken.
Begrijp ik het nu goed dat je je theorie baseert op 1 enkele ervaring?
@jufdoortje ik denk dat het elke man, die moeite doet (op wat voor manier dan ook, dat ligt aan zijn karakter) uiteindelijk te doen is om jou in bed te krijgen en de 1 zal daar serieuze bedoelingen bij hebben en de andere niet. Mannen zijn nu eenmaal erg op seks gefocust. De 1 weet dat mooi te verpakken, zoals Doornroosje schrijft en bij de ander is het overduidelijk.
De vraag is waarom maak jij je zo druk hierom. Als iemand op die manier om je telnr vraagt en die manier staat je niet aan, is het toch afdoende om gewoon 'nee dankje' te zeggen en je eigen weg verder te gaan? Waarom wil je daar een gesprek over aangaan met de desbetreffende heer?
Ik bedoel maar te zeggen waarom zou je tijd en energie steken in een man wb jezelf uitleggen en hem willen doorgronden waarom hij zoiets zegt tegen je erg vermoeiend hoor....
quote:Stoeptegel schreef op 29 oktober 2009 @ 09:33:

De vraag is waarom maak jij je zo druk hierom. Als iemand op die manier om je telnr vraagt en die manier staat je niet aan, is het toch afdoende om gewoon 'nee dankje' te zeggen en je eigen weg verder te gaan? Waarom wil je daar een gesprek over aangaan met de desbetreffende heer?

1.:

Ik maak me er niet druk om, was benieuwd of andere mensen ook zulke ervaringen hebben...

2:

Heren in kwestie vroegen zelf waarom ik hen op afstand hield en niet 'mee wilde werken'.... tja, dan krijgen ze van mij een eerlijk antwoord. Ik vertel ze dan o.a. dat IK zuinig op mezelf ben.....ik val ze nergens op aan, maar blijkbaar voelen ze zich dan aangesproken en gaan MIJ beschuldigen dat ik een zeikerd ben, of iets van dergelijke strekking.

3:

Ik ga idd mijn eigen weg

:-)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 oktober 2009 @ 21:58:

[...]

Maar jij gaat er van uit dat de mannen die zich tegen jouw aanval verdedigen nou net die mannen waren die het als plan hadden.

Wat doe jij als je onterecht beschuldigd wordt ?

Als een onbekende mij ergens van beschuldigt en ik weet zelf dat mijn intentie's goed zijn.....dan boeit me dat écht helemaal niks....

Jou wel?
quote:jufdoortje schreef op 28 oktober 2009 @ 11:22:

Hoi allemaal,

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mannen pissed off worden als ik ze 'verdenk' van playergedrag.

Dit laat ik ze merken doordat ik niet erg snel op sexueel getinte en flirterige 'grapjes' wil ingaan. Ze willen weten waarom?

Omdat ik zuinig ben op mezelf en mezelf niet als "losbol" wil presenteren en het belangrijk vind om een 'normaal' gesprek te voeren

Nou...dan worden sommige al een beetje pissig en reageren écht boos: o, denk jij dat ik alleen op sex uit ben, dat het me alleen daar om te doen is???? (terwijl ik nog niets heb gezegd over HUN gedrag!)

Uh...ja? Zeker als je daar op deze manier op reageert!?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Grtz.

D.

Dus als ze boos worden hebben ze een "teer mannenzieltje"?

Bij jou lijkt iedereen schuldig tenzij het tegendeel bewezen is, kan me voorstellen dat sommigel mannen daar geen zin in hebben.
Gewoon nee dank je is vaak voldoende voor de heren. Begrijpen ze nee niet dan is dat hun probleem. Maar zoals ik al schreef. Over het algemeen weet ik de leuke flirts en sexueel getinte opmerkingen met dito grapje/flirt/sexueel getinte opmerking af te doen. En dan krijg ik geen seconde een discussie met welke man dan ook. Tenzij ze straal bezopen zijn. Dan wel, maar zolang als ik niet inga op vragen van hun kant dan, dan druipen ze ook wel af.

Ben ik er dus van gediend krijgen ze van "het zelfde laken een pak". Ben ik er niet van gediend dus dan is nee meer dan voldoende. Jouw ervaring Jufdoortje heb ik totaal niet. Als ik uitga doe ik dat voor mijzelf. En ga ik mannen niet door analyseren. Ik krijg een beetje het idee dat jij je humeur laat verpesten door mannen. Misschien heb ik het totaal mis, maar waarom ga je een discussie met ze aan? Zonde van je energie toch? Denk je dat ze door een gesprek met jou hun gedrag gaan aanpassen? Enige die je kunt veranderen is je eigen reactie op mannen. Zij zijn de volgende dag over het algemeen al vergeten wie jij was en wat je gezegd hebt hoor.
.....
Ik hou wel van een beetje slap ouwehoeren. Als ik zo'n opmerking zou krijgen, zou ik gewoon een beetje meepraten en lachen en vervolgens een verkeerd telefoonnummer geven (als hij echt niet leuk zou zijn).

Als ik man zou zijn en een vrouw zou mij in zo'n situatie 'diplomatiek uitleggen dat ik een player zou zijn', zou ik

a. meteen een slappe plasser krijgen

b. me vervolgens omdraaien

c. m'n vrienden vertellen wat voor onnozels ik nu weer heb gehoord.
quote:jufdoortje schreef op 28 oktober 2009 @ 15:30:

[...]

Ja, hoor......

Maar begrijp ik je nou goed? Als je niet regelmatig een potje goeie sex hebt, raak je verbitterd?

Sommige mensen wel ja!!

maar op die manier bedoelde ik het niet echt... vroeg me gewoon af als je zo de dingen bekijkt of je daar dan nog wel aan toe komt...
Hangt er gewoon vanaf hoe je dat aanpakt, bovendien vind ik overigens dat hier toch wel flink met clichés wordt gegooid.

Kort na mijn echtscheiding had ik me voorgenomen om nooit meer een vaste relatie te hebben, ik ben toen véél beginnen uitgaan en regelmatig met een dame in bed beland die ik voordien niet kende.

En eerlijk gezegd zo héél moeilijk was dat niet, ik daar overigens ook nooit seksueel getinte uitspraken voor gedaan, ik was ook nooit op jacht, ben dan ook nooit beschuldigd van "player" te zijn (wat ook niet zo was, want ik ben toen nooit uitgeweest met de bedoeling die dames in bed te krijgen, als het gebeurde gebeurde het, als het niet zo was, ook goed).

Ik ben overigens ook helemaal geen playboy, niet super good-looking, ... gewoon doorsnee.

Oh ja, als we het toch over clichés willen hebben, 9 op de 10 vrouwen met wie je een one-night stand hebt gehad zeggen allemaal : "je moet nu niet denken dat ik normaal zo gemakkelijk ben, ik weet niet wat me overkomen is, zoiets doe ik normaal nooit".
quote:Hellothere schreef op 29 oktober 2009 @ 13:41:

Hangt er gewoon vanaf hoe je dat aanpakt, bovendien vind ik overigens dat hier toch wel flink met clichés wordt gegooid.

Kort na mijn echtscheiding had ik me voorgenomen om nooit meer een vaste relatie te hebben, ik ben toen véél beginnen uitgaan en regelmatig met een dame in bed beland die ik voordien niet kende.

En eerlijk gezegd zo héél moeilijk was dat niet, ik daar overigens ook nooit seksueel getinte uitspraken voor gedaan, ik was ook nooit op jacht, ben dan ook nooit beschuldigd van "player" te zijn (wat ook niet zo was, want ik ben toen nooit uitgeweest met de bedoeling die dames in bed te krijgen, als het gebeurde gebeurde het, als het niet zo was, ook goed).

Dat weet je niet, meeste vrouwen houden hun mond daarover omdat ze de 'eer liever aan zichzelf houden' dan met modder te gaan gooien...

Ik ben overigens ook helemaal geen playboy, niet super good-looking, ... gewoon doorsnee.

Oh ja, als we het toch over clichés willen hebben, 9 op de 10 vrouwen met wie je een one-night stand hebt gehad zeggen allemaal : "je moet nu niet denken dat ik normaal zo gemakkelijk ben, ik weet niet wat me overkomen is, zoiets doe ik normaal nooit".Wat waren jouw gedachten daar dan bij?
quote:jufdoortje schreef op 29 oktober 2009 @ 14:49:

[...]

Wat waren jouw gedachten daar dan bij?

Niets, ik heb daar geen enkel probleem mee, zolang het met respect en zonder druk gebeurd.

Wat had ik dan moeten denken ?
jufdoortje; Hoe zag jij er op dat moment uit? Minirokje? Extreem laag decoletee?

Klinkt wel een beetje gefrustreerd allemaal. Volgens mij zoekt een man best grenzen als hij er enige uitdaging inziet maar ik heb nog nooit een man geile opmerkingen tegen een non horen maken!
nog een keer.....

quote:

jufdoortje schreef op 28 oktober 2009 @ 20:43:

[...]

Helemaal eens, Hans!

Ik ben wel heel benieuwd hoe jij dat diplomatiek zegt....

kan je daar een letterlijk voorbeeld van geven?
Je kunt er beter niet direct over praten inderdaad, zeker als je nog geen relatie hebt. Kijk wat hij doet, observeer hem en trek je conclusies voor jezelf. Wil je hem? Het antwoord weet je!
voer eendjes geen oorlog!
quote:jufdoortje schreef op 29 oktober 2009 @ 10:47:

[...]

1.:

Ik maak me er niet druk om, was benieuwd of andere mensen ook zulke ervaringen hebben...

2:

Heren in kwestie vroegen zelf waarom ik hen op afstand hield en niet 'mee wilde werken'.... tja, dan krijgen ze van mij een eerlijk antwoord. Ik vertel ze dan o.a. dat IK zuinig op mezelf ben.....ik val ze nergens op aan, maar blijkbaar voelen ze zich dan aangesproken en gaan MIJ beschuldigen dat ik een zeikerd ben, of iets van dergelijke strekking.

3:

Ik ga idd mijn eigen weg

:-)

Als de heren jou vragen waarom je niet mee wil werken, is er toch al een soort van gesprek gestart , daar ben jij dan niet bij op dat moment?

Als jij je niet druk maakt EN je gaat je eigen weg, dan is het opgelost toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven