tere mannenzieltjes....

28-10-2009 11:22 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mannen pissed off worden als ik ze 'verdenk' van playergedrag.

Dit laat ik ze merken doordat ik niet erg snel op sexueel getinte en flirterige 'grapjes' wil ingaan. Ze willen weten waarom?

Omdat ik zuinig ben op mezelf en mezelf niet als "losbol" wil presenteren en het belangrijk vind om een 'normaal' gesprek te voeren

Nou...dan worden sommige al een beetje pissig en reageren écht boos: o, denk jij dat ik alleen op sex uit ben, dat het me alleen daar om te doen is???? (terwijl ik nog niets heb gezegd over HUN gedrag!)

Uh...ja? Zeker als je daar op deze manier op reageert!?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Grtz.

D.
Ik doe nooit zo moeilijk tijdens dates....ik ga niet met iemand naar bed de eerste date, maar ga mannen niet direct op hun nummer zetten in elk geval...

Als ik je bericht lees denk ik: zeikerd..
quote:jufdoortje schreef op 28 oktober 2009 @ 11:22:

[edit door moderator]
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 28-10-2009 11:51
Reden: Onnodige quote OP verwijderd
% gewijzigd
Hihi, ja erg herkenbaar. Mannen zijn mannen he, erg onbegrijpelijk. Als je meteen met ze mee naar huis gaat is het niet goed(ben je makkelijk), ben je wat voorzichtiger worden ze gekrenkt in hun eer en gaan ze katten. hahaha.

als een man in de aanval gaat over sex dan is het duidelijk toch wat hij van plan was..dan is aan jou de keus, doe je het of doe je het niet.

Iemand die gewoon jou wil leren kennen kan normaal omgaan met een beetje wachten.Tenminste dat is mijn ervaring.
Ga dat soort mannen uit de weg en ga me er al helemaal niet druk over maken waist of time.
Ik heb hele andere ervaringen met mannen. De zogenaamde players, kwetsbare egootjes ken ik ook. Misplaatste verontwaardiging. Echter stel ik me zodanig op dat ik niet de signalen afgeef die ik niet wil afgeven.

Je kunt je afgeven op mannen of zelf wat duidelijker communiceren verbaal en non verbaal. Vooral het laatste. Als dat in evenwicht is met wat er uit je mond komt, weinig last.

Dit laat ik ze merken doordat ik niet erg snel op sexueel getinte en flirterige 'grapjes' wil ingaan. Ze willen weten waarom?

ze willen weten waarom...ja, logisch. Mannen zijn niet van de hints. Dus gewoon duidelijk zijn : ik ga niet snel met je naar bed. Alleen als ik zeker weet dat je daarna meegaat naar mijn familie, met me wil praten over de hoeveelheid kinderen die we gaan krijgen en wat voor soort hypotheek jouw voorkeur heeft, dan wil ik er nog wel over nadenken.

Zonder gekheid. Durf dingen te benoemen. Geef duidelijk aan wat je wel en niet wilt en wat je eigen verwachtingen zijn. In de trend van : mocht er een klik zijn is hetgeen ik uiteindelijk wil wel een vaste relatie (of wat dan ook je verwachting is). Door dingen duidelijk uit te spreken, haal je het grijze gebied weg. Romantisch? Nee...wel duidelijk en alleen voor de sex gebruikt worden is uiteindelijk ook echt niet niet echt romantisch.
quote:Pannetje schreef op 28 oktober 2009 @ 11:26:

Ik doe nooit zo moeilijk tijdens dates....ik ga niet met iemand naar bed de eerste date, maar ga mannen niet direct op hun nummer zetten in elk geval...

Als ik je bericht lees denk ik: zeikerd..

Eensch.....

Trouwens ik doe altijd wel vrolijk mee met die grapjes, en ben in het verleden ook weleens op de eerste "date" met iemand in bed beland.

Haha, zelfs met mijn huidige vriend! Waar ik nu zwanger van ben.....

En toch kom ik niet goedkoop over.......ra ra hoe kan dat?

Bedenk me nu ook dat vrijwel alle mannen waar ik dan op de eerste of tweede date al wel mee in bed beland ben verliefd op mij geworden zijn....hmmmmm

Weet je wat ik denk? dat je gewoon lekker jezelf moet zijn en moet doen wat goed voelt.

Waarom jezelf van alles opleggen en je daar krampachtig aan vasthouden?
quote:Suy schreef op 28 oktober 2009 @ 11:43:

[...]

Eensch.....

Trouwens ik doe altijd wel vrolijk mee met die grapjes, en ben in het verleden ook weleens op de eerste "date" met iemand in bed beland.

Bedenk me nu ook dat vrijwel alle mannen waar ik dan op de eerste of tweede date al wel mee in bed beland ben verliefd op mij geworden zijn....hmmmmm

Weet je wat ik denk? dat je gewoon lekker jezelf moet zijn en moet doen wat goed voelt.

Ik voel me hier prima bij!

:-)

dnm schreef:

Misplaatste verontwaardiging

Zeer treffende omschrijving!
Ha, hier even een reactie van zo’n kwetsbaar zieltje.

Je schrijft niet in welke context dit zich afspeelt, maar ik ga er van uit dat je dit soort gesprekken hebt bij een eerste date of kennismaking.

In dat geval vind ik het niet erg passend dat iemand zich zo laat kennen of uit de tent laat lokken. Geïrriteerd doen over iets kan altijd nog als je elkaar wat beter en langer kent. Bij een eerste kennismaking beloof het niet veel goeds. Ik ben zelf niet zo’n player type (het lijkt leuk maar het is een vrij inspannende rol zeg maar) maar ik denk dat een echte player juist voorkomt dat er een negatieve sfeer ontstaat. Dus eigenlijk is zo’n jongen niet eens geschikt voor de rol die hij zich aanmeet in het gesprek.

[edit door moderator]Ik kan mij best voorstellen dat mannen hier pissig op reageren. Je komt namelijk behoorlijk arrogant over als je dat zo zegt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 29-10-2009 13:22
Reden: Onnodige quote OP verwijderd
% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Eigenlijk zeg je ; " jij bent niet zuinig op jezelf, je presenteert jezelf als een losbol en je voert momenteel geen normaal gesprek "

Zou ik ook pissed off zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pff!

Heb jij uberhaupt wel eens seks? Je komt nogal verbitterd over op deze manier...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 oktober 2009 @ 13:51:

Eigenlijk zeg je ; " jij bent niet zuinig op jezelf, je presenteert jezelf als een losbol en je voert momenteel geen normaal gesprek "

Zou ik ook pissed off zijn.Dat bedoelde ik
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Ambilight schreef op 28 oktober 2009 @ 14:11:

Pff!

Heb jij uberhaupt wel eens seks? Je komt nogal verbitterd over op deze manier...

Ja, hoor......

Maar begrijp ik je nou goed? Als je niet regelmatig een potje goeie sex hebt, raak je verbitterd?

quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 oktober 2009 @ 13:51:

Zou ik ook pissed off zijn.

Ja, dat kan.

Mannen die daar niet op uit zijn, reageren anders... is mijn ervaring tenminste.

Die vinden dat helemaal niet raar als ik zoiets zeg. (niet precies zoals ik het omschreven heb natuurlijk; dat is de kern waar het op neerkomt...ik vertel dat wel een beetje aardiger...hoop ik tenminste! haha :-)
quote:Suy schreef op 28 oktober 2009 @ 11:43:

[...]

Eensch.....

Dit had ik zelf ook kunnen schrijven, al ben ik niet zwanger ;)

Maar als je zelf niet moeilijk doet, maar wel doet waar jij je fijn bij voelt dan hoef je niemand te beledigen en voel je jezelf ook niet gebruikt.
Zoals eerder gezegd 'gewoon duidelijk zijn' met name in je non-verbale communicatie. Als je meegaat in flirten of bepaalde opmerkingen betekent het nog niet dat je je poort van Jade open hoeft te gooien hoor. Je zou er zomaar eens lol van kunnen hebben zonder dat er wat verwacht wordt.

En zoveel mensen zoveel wensen. Niet iedere man heeft voor jou potentieel, maar ook lang niet iedere man ziet jou als potentieel. Soms heet het gewoon heel simpel 'beetje dollen'.

Als er dan zo'n zuurpruimreactie komt, vind ik het niet gek dat er een bepaalde reactie van hen komt. Je zou eens wat minder uit moeten gaan van je eigen gedachten over mannen, er schijnen mannen te zijn die gewoon zo doen en daarnaast ook gewoon respect voor je hebben.
quote:jufdoortje schreef op 28 oktober 2009 @ 15:35:

[...]

Ja, dat kan.

Mannen die daar niet op uit zijn, reageren anders... is mijn ervaring tenminste.

Die vinden dat helemaal niet raar als ik zoiets zeg. (niet precies zoals ik het omschreven heb natuurlijk; dat is de kern waar het op neerkomt...ik vertel dat wel een beetje aardiger...hoop ik tenminste! haha :-)

Dat hoop ik ook voor je, ja.

Maar jij vindt dus dat hoe harder iemand zich verdedigt, of hoe verontwaardigder hij klinkt , hoe meer hij liegt over zijn bedoelingen?

Goh..... tsja.

Succes met je theorie , ik hoop voor jou dat jij het bij het juiste eind hebt.

Ik persoonlijk zou wel staan te stuiterballen als iemand mij totaal verkeerde intenties in de schoenen schuift. Mochten het wel mijn intenties zijn om iemand het bed in te praten en ik kreeg een preek dan zou ik me verveeld omdraaien ; dan toch lekker niet!?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
bgb schreef:

Mochten het wel mijn intenties zijn om iemand het bed in te praten en ik kreeg een preek dan zou ik me verveeld omdraaien ; dan toch lekker niet!?

Precies...weet ik meteen waar het om te doen was... :-)
Ik vraag me af wat er mis is met sexueel getinte opmerkingen en of flirterige opmerkingen? Uit de mond van de juiste man vind ik dat heerlijk. Sterker nog, dan doe ik er net zo hard aan mee.
Kan erg vermoeiend zijn voor een man met een vrouw te praten wanneer duidelijk is dat de vrouw de man ervan 'verdenkt' haar te willen versieren.

Niet iederen vrouw is een potentiele bedpartner, evenmin als elke man dit is.

Bij irritante seksuele opmerkingen weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent, en inderdaad zijn sommige mensen gewoon ontzettend bot in hun opmerkingen,

Maar dit is Heel iets anders dan flirten vind ik.
quote:HansHier schreef op 28 oktober 2009 @ 20:15:

Kan erg vermoeiend zijn voor een man met een vrouw te praten wanneer duidelijk is dat de vrouw de man ervan 'verdenkt' haar te willen versieren.

Niet iederen vrouw is een potentiele bedpartner, evenmin als elke man dit is.

Bij irritante seksuele opmerkingen weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent, en inderdaad zijn sommige mensen gewoon ontzettend bot in hun opmerkingen,

Maar dit is Heel iets anders dan flirten vind ik.

Helemaal eens, Hans!

Maar goed: het meest recente voorbeeld dan nu maar even:

Man dringt aan op mijn telefoonnummer met de 'grap' dat hij gezellig een biertje komt drinken en hij heeft het over zoenen ....HUH? (verder is nog geen gespreksonderwerp aan de orde geweest.....oja...hij vertelde me ook nog dat ik een ontzettend lekker ding ben.....)

Zo'n type voelt zich "aangevallen" als ik dus diplomatiek uitleg dat ik hem wel een beetje een playertype vind als hij zo doet....???
Is dit een recent voorbeeld van een 1e date? een ontmoeting in de kroeg? Vind het een beetje zwaar na een 1e ontmoeting eerlijk gezegd. Uiteindelijk is het nooit goed, als een man zo overkomt als jij nu net beschrijft dan is het een player, als een man totaal geen aanstalte maakt dan ga je je waarschijnlijk afvragen waarom hij geen actie onderneemt. Lijkt me zo vermoeiend om alles bij een recente ontmoeting al zo te analyseren. Hoe zie jij mannen die je ontmoet in bijv de kroeg? als potentieel relatiemateriaal?
quote:cappi schreef op 28 oktober 2009 @ 20:56:

Is dit een recent voorbeeld van een 1e date? een ontmoeting in de kroeg? Vind het een beetje zwaar na een 1e ontmoeting eerlijk gezegd.

Er was nog niet eens een ontmoeting geweest! En meneer was dus verontwaardigd....

Uiteindelijk is het nooit goed, als een man zo overkomt als jij nu net beschrijft dan is het een player, als een man totaal geen aanstalte maakt dan ga je je waarschijnlijk afvragen waarom hij geen actie onderneemt. Lijkt me zo vermoeiend om alles bij een recente ontmoeting al zo te analyseren. Hoe zie jij mannen die je ontmoet in bijv de kroeg? als potentieel relatiemateriaal?

Daar hou ik wel rekening mee, ja.

:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven