Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
Hallo (hallo hallo hallo, aldus de echo..),

Tja, het is ook wel erg rustig op ons topic. Ik denk dat ik het ook maar voor gezien houd... Dus meiden, ik neem officieel afscheid. Het was leuk om ongeveer 3 jaar hier te schrijven over onze zwangerschappen en onze fantastische baby's (die inmiddels alweer peuters zijn geworden!)

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en zal blijven gaan.

Tot slot nog een felicitatie voor Debje, want ik las op een ander topic dat je zwanger bent, super!

Liefs en wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen hier op viva!

Aventura
Hoi Hoi,

Het topic is inderdaad aardig doodgebloed, jammer...

Aventura: dank je wel!Jij ook heel veel geluk met de meiden!

Liefs Deborah
Hey,

Wel jammer hoor dat we niet meer gaan schrijven!! Het is echt heel erg maar kan de tijd er inderdaad gewoon niet voor vinden...

Komt wel weer hoor!

Maar we gaan er dus mee stoppen? SnikSnik..

Is het misschien leuk om een keer met elkaar af te spreken? Of hebben jullie daar absoluut geen behoefte aan..

Moeten jullie het ook gewoon zeggen hoor!!

Hoe is het inderdaad met Miss B gegaan?

Daniëlle.
Hallo meiden!

Ik heb ook weer 's even de tijd gevonden om op het forum te speuren.. Kon ons topic eerst helemaal niet vinden maar lees nu dat er mee gestopt gaat worden. Jammer, maar wel heel begrijpelijk. Al moet ik zeggen dat ik het wel leuk vind om wat ervaringen enzo uit te kunnen wisselen over onze peuter-pubers. Maar wie weet, als we er tijd voor kunnen vinden :-)...

Ik had al veel eerder even een berichtje willen plaatsen!

Op 31 augustus is inderdaad onze dochter geboren, 3910 gram en 53 cm. De geplande keizersnede is me heel erg tegen gevallen, erg veel pijn gehad en het duurde lang voor ik weer een beetje op de been was. Met ons meisje was gelijk alles goed! Ik heb 3,5 week geprobeerd borstvoeding te geven maar met een peutertje erbij vond ik het niet te doen. Al is kleine B ontzettend lief, maar hij heeft toch z'n peuter-streken . Het is gewoon even ontzettend druk met een ritme vinden, maar ze gaat gewoon mee in het ritme dat we al hadden merk ik nu. Gelukkig zijn we alweer 8 weken verder, haha! Ze begint nu heerlijk te lachen en geluidjes te maken, heel lief. Ze krijgt nu 5 flessen per dag en komt 's nachts nog 1x voor een beetje drinken, dus geen klagen wat dat betreft.

Maar zwanger worden hoeft voor mij niet meer, het is helemaal goed zo. Ik ga er nu lekker van genieten.

Debje, ik las inderdaad ook op een ander topic dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Wat leuk! Voel je je goed? Het was wel even spannend of niet?

Danielle, hoe is het met jou en de kids? Jullie hebben vast helemaal een ritme gevonden? Vind je het makkelijker gaan dan met één kindje?

BM, hoe is het met jou? Wat vervelend dat je nog niet zwanger bent. Als je die wens eenmaal hebt is elke maand wachten er één te lang en helemaal als je weet dat het niet vanzelf gaat. Ik gun het je van harte.

Aventura, fijn dat het met je meisjes helemaal goedgekomen is. Hoop dat het zo mag blijven! En wie weet inderdaad, we komen elkaar nog wel 's tegen hier!

Ondanks dat er misschien niet meer geschreven gaat worden, ben ik toch benieuwd hoe het met iedereen is.

Zitten er misschien dames op Hyves zodat we (toch redelijk anoniem naar de buitenwereld) kunnen zien over wie het al die maanden ging? Als iemand dat wil natuurlijk...

Hoop nog 's wat te lezen van jullie!

Liefs van Miss BB
Hey Miss BB gefeliciteerd met je dochter!!!Hoe vind kleine B het?Jammer dat de ks zo is tegengevallen, maar nu iig genieten!

Ik voel me redelijk wel steeds met vlagen misselijk

Het was zeker spannend en ben nu nog steeds erg zenuwachtig hoor, maar over 2 weken krijg ik weer een echo.

Hyves is wel een goed idee, even krabbelen is altijd snel gedaan en zo bliojven we toch op de hoogte.
Haha, we moeten vaker dreigen met stoppen. We gaan ineens weer allemaal schrijven!!

Miss B gefeliciteerd!! Een keizersnede lijkt me inderdaad niet niks.. Lastig is het he om weer een ritme te vinden. Bij mij heeft het wel even geduurd hoor..maar dat had een wel te maken met die stomme postnatale depressie..Maar dat ritme komt er vanzelf!! Nu draaid ze inderdaad bij ons ook gewoon mee in Brian's ritme. Ze slaapt wel nog wat vaker hele korte slaapjes maar dit doet ze ook in de wagen als we wandelen dus dat is fijn!

Van mij hoeft een derde zwangerschap ook echt niet meer! Het zwanger zijn vind ik dan niet zo heel erg, alhoewel het niet mijn hobby is, maar die hele eerste periode van baby zijn en ontzwangeren had ik het liefst overgeslagen. Alhoewel ik er nu ook wel van kan genieten hoor. Maar toch van mij mogen ze wel met 9 (echt 9 maanden..) geboren worden!!

Lisanne is alweer bijna 6 maanden dus het gaat gelukkig erg hard!!

Helemaal als je straks weer aan het werk gaat dan gaat het erg hard hoor!!

Aventura, super dat de vakantie zo geslaagd is geweest. Wij zijn toen Lisanne 6 weken was naar zuid Frankrijk geweest met de auto. Was ook echt een super vakantie!!

Ze zijn alweer twee wat gaat het hard he.

Brian begint eindelijk met woordjes. Zou het zo prettig vinden als hij kon praten!! Hij heeft best vaak periodes van paniekaanvalletjes en dan zou het best lekker zijn als hij kon uitleggen waar hij zo bang voor is.

Babymerel, balen joh dat het allemaal zo lang duurt.. Weet nog heel goed dat als je eenmal die wens hebt om weer zwanger te worden dat een maand zelfs te lang duurt..moet je nagaan hoe iiritant en vervelend het is als het allemaal zo lang duurt.. Hoop echt dat je heel snel zwanger wordt.

Daniëlle.
Inderdaad ineens wordt er weer geschreven haha.

Miss BB: Norah ging al heel snel mee met het ritme van Britt>ik zorgde er ook voor dat ze allebei om 12 uur gingen slapen zodat ik ook wat rust had.Persoonlijk vind ik de overgang van geen naar een kind zwaarder dan van 1 naar 2.Hopelijk past nr 3 zich ook zo snel aan.

Babymerel:ik las op het babyboomforum dat je hcg is gestegen, ben je zwanger?

Norah praat nog steeds niet superveel, maar ze leert wel bijna elka dag een nieuw woordje.Komt vanzelf wel.
Debje, wanneer ben je uitgerekend? Hoe is dat nou, voor de 3e keer zwanger? Heb jij bij Britt en Norah goede zwangerschappen gehad?

Danielle, het lijkt me ook niet niks, een pd. Je staat dan zo machteloos lijkt me. En uberhaupt is een baby erbij weer even zoeken, je kent het mensje nog niet, en bent ook niet gelijk zo sterk als anders. Voel jij je nu weer helemaal goed?

Hier gaat het praten nog steeds als een speer, maar kleine B liep natuurlijk pas met 20 maanden en loopt nog niet je-van-het. We zijn nu bij een kinderfysio, hij zet z'n voetjes niet goed neer en struikelt regelmatig over z'n eigen voeten (wel weer grappig...). We moeten oefeningen met 'm doen en zo trekt het misschien bij.

Ik vind het wel grappig dat ze nu echt 'mensjes' worden. Hij kan heel goed herhalen wat ie die dag gedaan heeft (als ie bijv. bij oma geweest is). En zo zei ik vandeweek dat we die avond pasta zouden eten, zegt ie: 'echt waar??', hahaha, ik moest erg lachen. Ook weet hij alle kindjes en leidsters op het kdv bij naam, kan nu kleuren benoemen en tot 10 tellen (sorry ik klink nu wel heel pocherig :-).

Maar goed, zo is de één sneller met het een en de ander weer sneller met iets anders toch. Een vriendinnetje van kleine B is een paar maanden ouder en rijdt al op zo'n klein driewielertje, nou dat zie ik hem nog niet doen.
Hey Miss B,

Ja hoor gaat in principe weer prima! Alleen met werken heb ik nog wel wat probleempjes jammer genoeg. Functioneer nog niet echt goed. Kan me absoluut niet concentreren of mijn aandacht erbij houden.. Wat regelmatig tot irritaties tot gevolg heeft... Heb ook nooit op mijn werk verteld dat ik een PPD gehad heb. Vond ik namelijk toch een beetje irritant. Ben iemand die het liefst helemaal niets heeft en als ik iets heb moet het ook zo snel mogelijk weer over zijn... en dan moet je het je baas gaan vertellen die zelf ook nog eens huisarts is...hmm...

Gister toch maar wel gedaan.. Ben waarschijnlijk een beetje overwerkt aan het worden... (wist niet dat dat mij ooit zou kunnen overkomen en dat op mijn 25e...) maar ja toch maar wat stappen ondernomen om dat dan weer zo snel mogelijk te verhelpen. Neem niet volgende week maar die week daarna verplicht een week vakantie en 's middags gooien we nu ook de telefoon erop. Zodat ik me alleen hoef te concentreren op al mijn andere werkzaamheden en ook niet ook nog eens met die stomme telefoon. Wat op zich helemaal niet raar is hoor want volgens mij zijn wij echt de enige huisarts die de hele dag bereikbaar zijn... Wel lekker voor de patiënten natuurlijk, maar ook wel een beetje idioot want dan heb je het als assistente zo druk dat je echt nooit maar dan ook nooit klaar komt met al je werk...

Daar ben ik nu dus wel even blij mee!! En die chaos in mijn hoofd.. tja zal misschien ook nog wel een beetje met die zwangerschapshormonen te maken hebben, gaat hopelijk vanzelf wel weer over!!

Moet in iedergeval over zijn voor februari want dan ga ik een opleiding beginnen dus dan wordt het pas echt druk... haha.

Wel super fijn zeg dat kleine B zo lekker praat! Maar inderdaad Brian is weer stukke verder met zijn motoriek, klautert echt overal op en rent zodra hij de kans krijgt.

A joh tegen de tijd dat ze naar school gaan is het meestal allemaal wel weer recht getrokken.

Aventura, ga je echt stoppen nu er weer meer mensen schrijven? Ga echt proberen om weer meer te schrijven hoor!!
Danielle, hoe is het ritme nu met Brian en Lisanne? Hoe vond jij dat in het begin? Brian was natuurlijk nog een stukje jonger dan kleine B nu is. Ik zag er van te voren best tegenop, maar het gaat toch redelijk vanzelf. Wat ik soms wel lastig vind is het middagslaapje, ze liggen er dan allebei in maar als meisje B dan begint te huilen kan kleine B er natuurlijk wakker van worden dus haal ik haar snel naar beneden en leg haar dan in de kinderwagen in de keuken te slapen. Ach ook dat gaat steeds beter.

Debje en Danielle, ik heb jullie beiden een uitnodiging gestuurd via viva, weet niet hoe ik anders privé een bericht kan sturen? Kunnen we op hyves als jullie dat willen.
Miss BB ik zie geen berichtje!Maar je kan me op hyves vinden onder debje78 en Danielle staat ook bij mijn vrienden, gezellig!
Jeetje.....ik ben 1 week met vakantie en bij terugkomst explodeert mijn mailbox bijna van de notificaties haha.

Wat leuk dat het allemaal zo goed gaat.

Debje, gefeliciteerd!! Wat leuk dat je weer zwanger bent.

Hier is het nog steeds 'under construction' ...zwanger worden wil niet zo lukken. Op zich heel jammer maar ik vind het ook niet zo heel erg.

Even over hyves....ik sta er bij Debje en bij Danielle in, dus daar ben ik makkelijk te vinden.
Ik heb jullie gevonden op Hyves Deb en Danielle!

Mamamuis, leuk dat jij ook weer schrijft! (we worden nog druk hier, haha) Ben jij niet getrouwd het afgelopen jaar?

Kon je niet vinden bij Deb op de Hyves?

Leuke foto's trouwens, ga ze 's rustig bekijken. Leuk om nu te zien hoe jullie en jullie kinderen eruit zien!
Ja ik ben vandaag precies 5 maanden getrouwd haha....ik sta als Rebekka in hun hyves, dat moet het al makkelijker maken....
Ha, kijk, daar kan ik wat mee!

Ik zoek je even op!
Jeeeeetje wat is het druk hier haha!

Debje, Danielle en Mamamuis ik heb jullie net ook uitgenodigd op hyves.

Ik ga nu nog even op zoek naar Miss_BB.

Tot zo!
Ja wat leuk allemaal.....zie je tenminste een keer gezichten bij de mensen waar je (vooral in het begin) lief en leed mee hebt gedeeld.
Hadden we 2 jaar eerder al moeten doen, haha...

Aventura, ik sta steeds op offline op hyves, dus weet niet of je me vinden kunt? Kan ik jou anders opzoeken?
Enne mamamuis, gefeliciteerd met je verjaardag zie ik...
Ja dank je wel....denk ik....30 jaar pffff
Miss_BB, allereerst nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Fijn dat jullie je ritme hebben gevonden.

Ik heb ook een keizersnede gehad en vond dat ook niet echt een feest, maar ja, heb geen vergelijkingsmateriaal, want ik ben nooit "gewoon" bevallen. Maar een keizersnede is toch een buikoperatie en daarmee een aanslag op je conditie. Het herstellen kost minimaal 6 weken. Maar zeker met een peutertje erbij, kun je niet echt je rust pakken en de adviezen opvolgen, zoals niet tillen...

Oh, ik heb je op hyves nog niet gevonden. Je kunt mij in ieder geval vinden als Marion bij de vrienden van Mamamuis :-)
Mamamuis, gefeliciteerd met je verjaardag! (30 jaar vind ik nog helemaal piep hoor...) en gefeliciteerd met je 5 maanden getrouwd zijn!

Ik ga nu nog even de vorige pagina op het topic bijlezen, het gaat opeens ze snel met al die berichten :-)

Hoop dat de meiden me nog even de tijd gunnen, ze slapen al ruim 2 uur!
Miss_BB, af en toe even pochen mag best, daar zijn we tenslotte moeders voor. Ik vind ook dat kleine B al heel ver is met praten, mag je best trots op zijn!

Lotte krijgt ook nog steeds fysio, dat struikelen herken ik wel, volgens de fysio is ze nogal gehaast. Anderen noemen het weer enthousiast als Lotte weer eens half struikelend komt aanrennen :-)

Danielle, goed dat je hebt verteld aan je baas en ook goed dat er meteen maatregelen zijn getroffen!

Welke opleiding ga je volgen?

Toevallig heb ik vandaag onze doktersassistente nog telefonisch lastig gevallen... (maar "onze" praktijk is inderdaad niet de hele dag bereikbaar!), omdat ik me afvroeg of Lotte niet gevaccineerd moet worden, want in mijn woonplaats heerst de Mexicaanse griep aardig. En Lotte is natuurlijk toch wat zwakker (vanwege hartafwijking en groeiachterstand). De huisarts belde terug en Lotte krijgt sowieso de gewone griepprik en wat de Mexicaanse betreft is het nog wachten op het landelijke besluit daarover, ook omdat er nog niet zoveel bekend is over het inenten van kleine kinderen.

Op zich baal ik wel dat Lotte volgende week een prik krijgt, maar ik vind het wel erg belangrijk!

Debje, echt heel leuk dat je weer zwanger bent. Ik hoop dat die spannende en onzekere tijd snel voorbij zal vliegen.

Ook leuk om de foto's van je meiden op je hyves te zien.

Mamamuis, het zal iedere maand toch weer spannend zijn, maar gelukkig dat je er verder nog niet zo mee bezig bent, met het zwanger worden. Toch hoop ik dat het gauw lukt.

Zo, dat afscheid van mij hier was dus toch niet zo officieel :-) Wat mij betreft pakken we de draad gewoon weer op.
Wat een gezelligheid hier ineens!Inderdaad erg leuk om gezichten erbij te zien, dat we dat niet eerder hebben bedacht!

Mamamuis jij ook welkom terug!En jarig dus:gefeliciteerd!

Wat jammer dat het zwanger worden niet lukt, is er een reden voor gevonden of zijn jullie nog niet zover?Maar zag iig op hyves al iets over een nieuwe hond?

Aventura hopelijk wordt Lotte niet al te ziek van de prik.Heeft ze er vorig jaar ook eentje gehad en hoe resageerde ze daarop?Erg leuk ook om foto`s te zien van de meiden.

Miss BB ik was altijd erg benieuwd naar kleine B zn naam en nu weet ik het dus, leuk!

Ben net even met de meiden naar de winkels geweest en allemaal kookspulletjes voor ze gekocht, zitten ze nu heerlijk mee te spelen.
Ja we hebben vorig jaar een nestje gehad en een van de baasjes mailde vandaag dat haar relatie stuk was en dat ze niet meer voor de hond kon zorgen en of we haar terug wilde....

En dat willen we wel haha, we wilde er sowieso al een bij maar eigenlijk pas van het voorjaar een pup. Nu komt dus morgen of zaterdag een bij ons geboren pupje weer terug,,,,alleen nu 50 kilo zwaarder haha.

Foto's zullen snel op hyves staan denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven