Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha: ik zie ook dat mijn naam nu blauw is :-)

Wij hadden de naam al een tijd, en nu we weten wat het wordt, gebruiken we hem volop (als er niemand bij is). Afgelopen week moest ik wel even opletten, want ik ging bij mijn collega een beetje oefenen met haar zoontje van 4,5 mnd, en haar dochtertje bleef maar tegen me aan kletsen. Ik merkte dat ik in gedachten per ongeluk al een paar keer "onze" naam in mijn hoofd had ipv die van haar broertje. Ik ben altijd al vaag met namen, maar nu gooi ik sowieso echt alles door elkaar.

Ook grappig trouwens: we hebben de naam gekozen n.a.v. een artiestennaam van een heleboel jaar geleden (man is dus dol op muziek en basgitarist), maar toen ik hem later googlede, bleek dat er ook een producent van luxe chocolade is die zo heet. Omdat we zelf van die smulpapen zijn, vond ik dit wel heel grappig, en heb ik de fabrikant gevraagd of ze ons wat posters voor de kinderkamer willen sturen. Kreeg een hele leuke reactie dus ben benieuwd wat de post gaat brengen... De huisstijl is echt fraai, dus lijkt me grappig.

Vandaag helaas best wel hoofdpijn, maar in de namiddag gaan we naar een bruiloft in Brabant. Doe het vanochtend dus maar rustig aan. Ik hoop dat de komende week eindelijk de vacature (intern) uitkomt waar ik al maanden op zit te wachten: hij zou eind oktober verschijnen...

Vind het ook wel griezelig om nu te solliciteren, want dan zou ik misschien in december en januari 36 uur moeten werken, terwijl ik nu na 3 dagen werk al tollend in bed kruip om 21:00.

Dan ga ik dus echt helemaal niets meer aan het huis doen...

Aan de andere kant is de zekerheid ook heel fijn, en redden we het vast wel. Fijn weekend allemaal :-)
Mebi, goed zeg een kinderwagen van 80,00, echt een koopje. Wij hadden voor alle jongens wel een meisjesnaam maar die vind ik nu niet meer zo leuk. Ik vind veel namen wel grappig, maar het is het net niet. Ik ben er zelf ook niet zo heel erg meebezig. Ik vind een naam heel mooi maar mijn man kent iemand die op jonge leeftijd is overleden met die naam en dat vind hij geen goed teken, hoewel hij de naam wel mooi vind.

Wat kunnen we maken van skelter ? Vast iets wat er eigenlijk helemaal niet op lijkt.

De hele ochtend met de jongens naar de ballenbak geweest. Helaas was de jongste in het grote gedeelte terecht gekomen en kon niet meer naar beneden dus moeders moest erin, niet echt handig met die buik.

Prettig weekend !
Jammie mijn man is ook zo hoor, we zijn wel namen aan het roepen en kijken of ze bij ons passen, of ik kom weer met een lijst aan, en hij geeft z'n mening. Maar volgens mij kan hij een paar wkn van te voren dus nog goed erover nadenken.

Ik ben overigens niet zo en krijg het er bewijze van nu al benauwd van.

Geweldig met z'n alle naar een pretpark! Kon je het een beetje volhouden, heel de dag sjouwen...

Pff ik heb even een klaagmomentje hoor, sorry ervoor!!!

Moeders hoe doen jullie dat toch? Degene die al een kind of meerdere hebben rond lopen

Merk zo goed dat ik het zwaar begin te krijgen, ben om 8uur helemaal afgebrand en heb nergens meer zin in. Het is nu 21.30u en het liefste duik ik nu m'n bed in omdat ik stik van de pijn!!

Hoe is het met jullie bekken pijn, nog zoveel last of nog meer er damens er last van?

Manlief zei vanavond dat ik er ook helemaal naar aan het lopen ben...

Mebi: Wat een koopje, en wat fijn dat hij er ook nog zo mooi uit ziet.

Ik weet nog wel toen met de eerste dat ik echt wel met de kinderwagen rond liep....

Iemand, hoe is de bruiloft geweest? Ze hebben echt geen mooi weer gehad, en hou ons op de hoogte met de vacature ben erg benieuwd.

Wil je nog veel doen in huis? Let op jezelf hoor wijffie!

Ik wil de site hier noemen hoor. Maar we zijn er op dit moment erg hard mee bezig, dus er komen steed meer nieuwe dingen op.

www.zilver-en-zo.nl

Ga weer verder aan onze site.

fijne avond
Hoi

Ben gister uiteindelijk niet naar de bruiloft gegaan: slecht geslapen, hoofpijn, en de dag daarvoor ook al ZO moe... Eerst zou mijn man nog alleen gaan, maar hij is ook heel moe (slechte week gehad en ik had hem gister uit zijn slaap gehouden) en hij zag erg op tegen de rit heen- en terug van ruim een uur in de regen: vond dat hij met deze vermoeidheid eigenlijk niet veilig kon rijden. Dus samen overdag op de bank liggen pitten en zo min mogelijk inspanning voor het avondeten gedaan.

Vanochtend door de wintertijd konden we al een beetje uitslapen, maar ik had nog het gevoel dat ik uren kon slapen, dus hij ging alleen de honden uitlaten. Zit nu net met mijn ontbijtje op de bank en eigenlijk zou ik de hele dag wel kunnen slapen. Even een energiedipje dus

Hihi Jammie: zie jou al door zo'n ballenbak kruipen...

Pluimke: ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten doen met een kind erbij! Hier valt het bekken wel mee, maar ik krijg wel het idee dat ik al een beetje waggeliger loop. En soms als ik lig en ik me niet zorgvuldig draai, krijg ik wel een pijnscheut naar mijn bekken vanuit mijn been. Verder doet alles het gelukkig nog.

Wel voelt mijn goed doorbloede kruis zich niet zo prettig op een fietszadel: als ik een flinke tocht fiets, is het allemaal een beetje beurs. Komt ook door de houding op mijn sportfiets: als je rechter op zit, komt er meer gewicht op je bilbotjes, maar ik hang met mijn hele gewicht op de voorkant...

Ben nog maar eens een rondje mailen gestart met woningruil: meteen allemaal reacties gekregen van mensen die willen langskomen om te kijken, maar daar hebben we echt geen zin in. Eerst maar eens terugmailen wat je zelf voor woning hebt, want vaak past het toch niet bij wat wij zoeken. Mijn man werd meteen een beetje kriegel want die vindt dat ik snel helemaal wordt meegezogen in die woningruil. Was ik niet van plan want daar heb ik de puf helemaal niet voor, maar een beetje prespectief vind ik wel fijn...

Heb nu lijntjes liggen met een flat in Voordorp en een eensgezinswoning in Lombok. Ervaring leert dat de kans heeel klein is dat we elkaar echt gaan vinden, maar ben benieuwd. Zag net dat de woning in Lombok eigenlijk te duur is, maar als ons kind er is, mogen we reageren op hogere huren en dan kan het net wel... Alleen is Lombok geen hele handige wijk voor ons, dus het moet wel een superhuis zijn: lastig om van daar uit met de auto de hele stad door te rijden op weg naar bossen rondom Zeist (voor de honden) enzo.
Pluimke, ik ben 'savonds ook moe hoor. Ik ben altijd weer blij als de kids om 19.30 in bed liggen en om 21.30 vallen mijn ogen ook dicht. Wij gaan ook meestal om 22.00 naar bed want mijn man staat om 4.00 op. Gelukkig heb ik niet zoveel last van pijn aan mijn bekken alleen als ik heel druk ben geweest. Gewoon lekker aan toegeven en op tijd naar bed gaan. Je lichaam is hard aan het werk op het moment en je hebt gewoon wat meer rust nodig. Ik probeer tussen de middag als de jongste slaapt ook echt even rustig te gaan zitten (en geen huishoudelijke klussen te doen).

Iemand, wat een gedoe die woningruil, kan me voorstellen dat het lastig is precies de juiste persoon te vinden met het huis dat jij wilt hebben en diegene moet dan ook nog jullie huis willen hebben. Doe het wel rustig aan, kan ook nog best als de baby er is. Zoveel ruimte heeft zo'n kind de eerste jaren nog helemaal niet nodig.

Mijn man is gelukkig vrij vandaag en is lekker even weg met de oudste twee. Dus ik heb even rust. Na zo'n week herfstvakantie merk je dat je geen moment voor jezelf hebt gehad. Gelukkig gaat de oudste morgen weer naar school. De tweede heeft nog een dagje vrij, maar dan wordt alles weer normaal.
Mooie website Pluimke. Zelf gemaakt of laten doen?

Hmmm ben aan het puzzelen met Skelter, kan er vooralsnog nog niets van maken...

Wat een gedoe he, Iemand, dat zoeken naar een huis. Wij hebben net vanmorgen het ruilcontract bij de ene woningbouw getekend, vrijdag bij de andere. Zie wel tegen de verhuizing op, maar realiseer me ook terdege hoe erg we boffen dat we uberhaupt iets gevonden hebben!

Fijn Mebi, die kinderwagen! Klinkt als een goede deal. Ik kan idd ook niet wachten tot de kleine er is, hoe meer spullen we kopen (nou ja, vooral krijgen tot nog toe ), hoe meer ik benieuwd raak naar het mensje wat er uiteindelijk gebruik van gaat maken!

Hier de afgelopen dagen wat minder. Zoals ik vertelde kreeg ik het advies weer met ad te beginnen en na alles te hebben laten bezinken ben ik ook begonnen. De psych zei dat ik prima met 20 mg kon beginnen, terwijl ik gewend ben met 10 te beginnen. Toch geprobeerd, nou ik heb het geweten! Ben drie dagen misselijk geweest, met dag 1 ook overgeven. Bijwerkingen.... Ben nu weer terug op 10 en dat gaat toch beter. Toch voelt het gek medicatie te gebruiken tijdens zwangerschap... Helaas is het blijkbaar nodig, gelukkig hebben de artsen me goed de voors en tegens uit kunnen leggen en eigenlijk zijn er weinig tegens.

O en Jammie, beetje bijgekomen gister? Lekker, een dagje rust!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Hoe denken jullie over de innenting tegen de mexicaanse griep ? Hebben jullie er al over gesproken met de vlos ? Gaan jullie je laten inenten ?

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik was het eigenlijk niet van plan. Gisteren belde een collega van mijn man dat zijn dochter in het zh ligt met de mexicaanse griep. Ik schrok er wel van, misschien is die collega wel besmet en heeft hij het aan mijn man doorgegeven. Eigenlijk weet ik er eigenlijk zo weinig van, zou dat kunnen ? wanneer is het besmettelijk ? Ik moet volgende week weer naar de vlos en zal het er in ieder geval wel even met haar over hebben.

Vicky, kan me voorstellen dat je het raar vind om medicijnen te slikken als je zwanger bent. Misschien inderdaad iets rustiger opbouwen, je lichaam reageert toch anders dan anders nu.
He hallo daar,

Pluim herkenbaar hoor, maar wat ik er aan doe is dus idd vroeg naar bed gaan. Dan maar even saai, maar beter dat dan een saggerijnige moeie vrouw op de bank, toch?

Daarbij begint mijn man ook om 5 uur s'morgens met werken dus kruipt hij er vaak lekker vroeg bij. Vaak lees ik nog wel even ofzo. En wat ik ook moet leren is soms het huishouden even te laten voor wat het is, ik hou het bij, het is hier echt wel schoon, maar op een of andere rare manier zie ik elke dag wel een rede om te boenen.....

Iemand ik heb ook zo'n energie dip net als jij, ben erg moe en lag gister al om 8 uur in bed, er komt niet veel uit mijn handen maar agh dat is nu eenmaal zo. Ik leg me er bij neer en man en kids moeten maar even bijstellen hahah.

Ik hoop dat het lukt met de woningruil! Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt wel goed. Laat je weten of er wat uitkomt??

Vicky, als de artsen zeggen dat het kan dan is dat toch prima? Je moet niet je niet schuldig voelen hoor, er zijn zoveel vrouwen die dat slikken tijdens hun zwangerschap. Als het met de moeder goed gaat, gata het met de baby ook goed!

Kan me voorstellen dat je tegen verhuizen opziet, aan de andere kant is het maar eventjes en daarna zit je er weer keurig bij.

Jammie lekker zo'n rustig daggie!

Ik begin me nu een beetje zorgen te maken om die griep, omdat dat meisje van 14 die eraan is overleden (en gezond was) uit Haarlem komt en ik woon naast Haarlem, daarbij werk ik met veel mensen uit Haarlem. Het komt dan toch wel dichtbij. Zij was jong en ze was gezond, dat baart me wel zorgen, maar eerlijk gezegd meer voor mijn kinderen dan voor mezelf. Het is besmettelijk net zoals een gewone griep, via hoesten niezen en handen schudden enzo.

Maar zo'n vaccinatie vind ik ook eng, wie weet wat daar voor gevolgen aanzitten voor de baby?? Dat een zwangere muis er niks aan over houd wil niet zeggen dat mijn kindje er niks van mee krijgt?

Het voelt gewoon raar dat je geen rauwe kaas mag en wel een coctail die je beschermt tgen een dodelijke griep???

Hoe gaat het met die dochter, is zij er erg aan toe?

Ben er dus ook niet overuit, ga het zeker vrijdag met de vk bespreken. Ik las ergens dat vk in andere regio's hun patienten(???) een brief hebben gestuurd....hier nog niet.

Hier veel harde buiken sinds vorige week, na overleg met d evk moet ik het nu wat rustiger aan doen. Ben nu thuis aan het werk, maar voelt wel raar, want ik ben niet ziek zeg maar.....Ik wordt al wakker met een harde buik, raar he?

Nou ja, de kleine trapt flink en als ik lig zie je mijn buik omhoog gaan, echt leuk! Ik voel haar ook al hoger schoppen dan eerst. De kids vinden het prachtig om te zien. Maak me dus niet echt zorgen, maar raar is het wel....

Nou ik ga de piepers jassen.....dat mag ik nog wel hahaha. Fijne avond!
Vandaag wel weer redelijk drukke dag gehad; ging weer gelukkig.

Mexicaanse griep heb ik al een heel stuk over geschreven bij dat meest recente grieptopic. Ik ga wel voor de intenting.

Argumentatie in het kort: kans op complicaties van de griep is groter dan de bizar kleine kans dat het kind iets van het vaccin krijgt. Daarbij ben ik dan gewoon blij met de gezonheidswinst: vind het zo vermoeiend genoeg zonder griep. Ten derde: als je de griep krijgt, is de richtlijn voor huisartsen dat zwangere vrouwen in het 3e trimester ook meteen aan de griepmedicijnen moeten: behandelen dus en niet "zelf uitzieken". Die griepmedicijnen zijn ook nooit getest op ongeboren kinderen, dus daar kan je net zo goed hetzelfde risisco lopen dat je probeert te vermijden door niet te vaccineren. Lood om oud ijzer dus. Ik kon kiezen tussen de oproep van de huisarts afwachten en begin november de vaccinatie halen of meedoen met de vaccinatie bij mijn werkgever. Dan heb ik 'm woensdag al. Lijkt me beter dan tijdens het wachten alsnog de griep oplopen, dus ik sta woensdag in de rij.
Joehoe, wat stil hier......

Niet dat ik wat te melden heb maar hoopte dat jullie wat te vertellen hadden..................

Vandaag geprikt Iemand? En???

Ik denk er toch ook wel aan, ga morgen de huisarts bellen en moet vrijdag naar de VK. Vind het soms toch wel eng hoor, ook voor mijn kinderen.

Nou ja, als hier toch niemand is zit er niks anders op dan eten te gaan maken......
Haha, het is rustig he? Ik heb ook geen nieuws, anders dan dat ik nog steeds pijn in mijn schaambeen heb... zucht. Verder ga ik volgende week naar de verloskundige en hebben we ook de pretecho. Dus volgende week vast wel weer leuke dingen te melden.

Ik vind wel dat ik ineens heel zwaar wordt, groeispurtje ofzo. Ben nu ook al 9 kilo aangekomen. Waar zitten jullie?
Hee: ik had gister al geschreven maar het is niet opgeslagen!

Gister even erg in de stress geweest: eergisteravond had ik lekker lang onder mijn infraroodlamp gelegen (enorm pijnlijke spieren in rug en nek omdat ik 'snachts zo verrot lig), en gisterochtend wat het ineens ZO stil in mijn buik... Terwijl het normaal altijd circus is voor het opstaan: dan kan mijn man even gezellig voelen hoe het met ons zoontje gaat.

Je probeert het te relativeren, maar dat gaat dus niet zo met al die hormonen, dus om 8 uur zaten we bij het WKZ bij de verloskundige om de boel te laten checken. Alles goed natuurlijk, maar ik krijg nog rillingen van het idee dat ik per ongeluk iets helemaal verkeerd doe en mijn kind ineens overlijdt. Getsie wat wordt je kwetsbaar van dat ouderschap!

Het viel me trouwens wel op dat het kamertje waar ik onderzocht werd (een gewoon ziekenhuiskamertje met een bed) best klein was: is dat nou zo'n kraamsuite? Lijkt me wel claustrofobisch om daar 12 uur lang te zitten zwoegen op je kind. Terwijl het me daarvoor zo prettig leek om thuis de deur achter mij dicht te trekken en lekker in het ziekenhuis te bevallen als het zover is.

Hier trouwens 6 kg aangekomen: dat is al een tijdje stabiel, en nu krijg ik de indruk dat ik aan het doorgroeien ben naar 7 kg: schommelt steeds een beetje, maar de schommelingen worden wel steeds hoger.
He Iemand, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Zou ik ook hebben en heb ook nu bij de 3e nog steeds soms die angst dat je het allemaal wel goed moet doen. Gelukkig was alles ok!!!

EN hoe was je vaccinatie???? Heb je er last van?

Ik mag 18 november en mijn ene zoontje ook (hij heeft hartafwijking). Ben er nog steeds niet overuit. De griep blijkt niet zo heel heftig tenzij je iets mankeert. De vk vertelde net dat zwangeren een risico hebbn omdat ze een verlaagde weerstand kunen hebben en daarom sneller ziek kun worden en bijv een longontsteking kunnen krijgen. Dat heb ik bij de zwnagerchap van Senna ook gehad en ik leef nog...Ze vertelde dat er uitgebreid getest is, maar dat zie niet weten wat de eventuele gevolgen voor de ongeborenen kunnen zijn, maar dat vaccinatie niet heel erg afwijkt van de gewone griepprik.

Eerlijk gezegd vind ik het voor senna enger dan voor mezelf. Denk dat ik het niet doe, maar voor die kleine weet ik het nog niet..dillema!!!

Oh shit, nu kan ik weer niet teruglezen, sorry Kaboink, weet niet meer wat je geschreven hebt......

Hier dus net controle gehad en ik moet dus echt wat rustiger aan doen ivm die harde buiken, rust houden, was de boodschap en dat is zooooo niks voor mij! Daarnaast heb ik een lage bloeddruk, maar ben vergeten te vragen of dat erg is en of je dan iets moet doen....Mag 4 december pas weer...zucht! Ga zo Baby-sWorld in Leidschenvee bellen, ondanks het vele geld wil ik toch wel heel graag een pretecho, ook voor die jongens erg leuk lijkt me. En op de 20 weken echo in het ziekenhuis ben ik wel gerustgesteld qua afwijkingen enzo, maar heb niet echt het idee hoe ons ukkie er uit ziet.

Nou genoeg geluld....ik ga effe een boekje lezen ofzo ( de was roept, de stofzuiger ook, zal ik wel, zal ik niet?????????)
Oja Kaboink, nu lees ik het. Wat balen dat je nog pijn hebt!

Zou het wel al verbetert moeten zijn, of heeft het even tijd nodig?

En ik vind het ook al zwaar worden en we moeten nog zo lang, dit heb ik bij die jongens nooit gehad! Heb bij Senna met 7 maanden de tuin gestraat hahaha.

Ik ben trouwens ook tussen de 6 en 7 kilo aangekomen. Gelukkig heb ik nu een manderijnentik ipv speculaasjes op brood.....

Nou doeiiiiiiiiii
Griepprik was fluitje van een cent. Heb alleen een rode plek op mijn arm en een beetje pijn daaraan, maar dat stelt niets voor. Over 2 weken deel 2 halen, en ze vroegen of ik ook de gewone griepprik wil: daar moet ik nou wel nog over nadenken. In principe is een deel van de motivatie op de mex prik te nemen ook dat als ik het veilig genoeg vind, ik wel blij ben om niet uitgeschakeld te worden door de griep: je overleeft het vast wel, maar ik kan mijn energie wel beter gebruiken. Dat pleit dus ook voor de normale griepprik. Aan de andere kant wil ik niet overdrijven: voor de gewone griep ben ik geen risicogroep.

Longontsteking bij griep overleef je vast wel, Mebi, maar dan krijg je wel antibiotica etc. Dat geeft vergelijkbare (verwaarloosbare) risisco's als je bij de griepprik hebt: het is allemaal nooit getest op ongeboren kinderen. Dan lijkt een flinke antibiotica kuur me voor zo'n baby zwaarder dan een vaccinatie... maar goed: ik heb mijn afweging sowieso al gemaakt.
Oh, die griepprik... Jij hebt hem dus al gehaald, iemand? Ik kreeg gisteren de oproep en moet er nu dus echt over gaan nadenken... 13 nov en 3 dec. Heb gisteren drie van mijn huisartsvriendinnen gevraagd naar hun mening. 1 van de huisartsen (ook zwanger, nu 31 weken) neigt naar zelf geen griepprik halen de anderen adviseren toch soort van wel te gaan halen, omdat je als zwangere minder ademruimte hebt en dus grotere kans op longontsteking/complicaties. En gevolg van medicijnen toedienen, en vanalles aan complicaties en ziekenhuisopname is veel groter, voor jezelf en voor je kindje. Maar goed, zij maken natuurlijk ook de keuze niet voor mij.... Zucht, ik weet het echt niet!!!!!!

Zelf neig ik naar: 'ik heb nooit wat, val niet in een risicogroep, nou ja buiten mijn zwangerschap dan, waarom zou ik dan nu ineens vatbaarder zijn'. Maar aan de andere kant: ik zal mezelf voor mijn kop slaan als ik toch de griep krijg, allerlei complicaties erover heen krijg en er dan iets mis gaat of ik zeer verzwakt d ebevalling in moet. En ook de andere kant speelt door mijn hoofd: wat zijn d egevolgen van die prik voor mijn kindje? Ik ben niet bang voor d egevolgen voor mezelf, maar wel voor het ongeboren kindje dat ik liefst zoveel mogelijk wil beschermen. Nou ja, ik draai dus rond in cirkeltjes. Wil wel graag weten hoe jullie erin staan!!!

Poe mebi, moeilijk he, rustig aan doen als je er al een of twee hebt rondlopen en werkt. Ik zou persoonlijk ook niet weten hoe dat moet.... Hoe ga je 'rustiger aandoen' invullen?

Iemand: Wat schrikken als je niets voelt he?

Ik denk dat je gewoon een spreek/onderzoekskamer hebt gezien. ik ben in Haarlem in het ziekenhuis bevallen van de eerste in een ruime verloskamer. Moet ook wel met al die mensen die in ene ziekenhuis ook om je heen lopen. Kun je vooraf nog even de kraamsuites gaan bekijken, veel ziekenhuizen bieden dat aan, dan weet je waar je terecht komt. Na de bevalling mocht ik nog een dagje op die kraamsuite blijven en daarna ging ik naar een gewone opname/verblijfkamer. Stuk kleiner, haha.
Kaboinke, ik denk er eigenlijk hetzelfde over als jij. Ik heb nooit griep dus..... Volgende week naar de vlos en dan maar even overleggen. Mijn schoonzus werkt bij een apotheek en had het aan haar baas gevraagd maar die durfde er ook niets over te zeggen. Volgende week komt er een officieel advies van de GGD dus die wachten we nog maar even af.

Mebi, vervelend die harde buiken en het lijkt mij erg lastig om rustig aan te doen. Dus nu niet gaan stofzuigen of wassen dat kan manlief vanavond ook doen !

Ik had gisterenavond ook zo'n gespannen gevoel in mijn buik, kon niet lekker zitten dus ben maar om 20.30 naar bed gegaan.

Iemand, wel schrikken hoor. Maar je hoeft de kleine echt niet de hele dag te voelen. Maar ik snap je wel, ik schiet ook gelijk in de stress als ik denk dat ik haar minder voel dan de dag ervoor. De verloskamer is best groot hoor in zh. Maar ik ben bij mijn bevallingen niet van mijn bed afgeweest (wou alleen maar liggen) dus dan maakt de grote niet zo veel uit.
Zo, druk gehad een paar dagen!

Hoe is het met jullie? Lees over allemaal klachten... Ik moet zeggen dat het mij ook steeds zwaarder begint te vallen, veel last van harde buiken, vooral op de fiets en daar zit ik nogal veel op voor mijn werk. Ook veel duizelig door een lage bloeddruk. Ik ben tot nu toe nog maar 4,5 kilo aangekomen, maar niets om me zorgen over te maken volgens de vlos, wat er nu niet aan komt hoeft er straks niet af, zegt ze! De baby doet het verder goed en mijn buik groeit ook goed.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de verloskamers. Ik beval in het Lucas Andreasziekenhuis en die staat wel goed bekend begrijp ik. Met 34 weken krijg ik een rondleiding daar, dan moet ik ook nog een keer naar de POP-poli. Ik moet ook een dag of twee blijven na de bevalling met de kleine, ivm mogelijke ontwenningsverschijnselen. Zie ik wel een beetje tegenop, aan de andere kant is het ook fijn goede zorg in de buurt te hebben.

Ik twijfel ook erg over die griepprik, ik val wel in een dubbele risicogroep (zorg & zwanger). Ik heb alleen eigenlijk nooit griep... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het nu ook niet krijg. Moet zeggen dat ik geneigd ben om het niet te doen, bij netwerk zag ik laatst dat mn de hoge koorts die je kan krijgen een risico geeft, namelijk op vroegtijdige weeen. Maar goed, dan moet je én de mexicaanse griep én hoge koorts krijgen. En je kan van zo'n vaccin ook goed ziek worden. Pfff aan de andere kant wil ik de kleine een zo goed mogelijke start geven en ziekte draagt daar natuurlijk niet aan bij. Ik vind het ook echt heel moeilijk, er zijn voors en tegens en geen garanties en dat blijft ook zo. Nog maar eens uitgebreid bespreken met vlos en man.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
@ Vicky: hier ook lage bloeddruk maar gelukkig niet duizelig. Heb je ook nog bijwerkingen van de AD of ben je nog niet begonnen? Mijn zus is net overgestapt van de ene soort AD naar de andere, en dat is voor haar best een heftige periode geweest: bij de afbouw van de eerste kwam haar depressie keihard terug. Nu is ze nog steeds aan het wennen aan de nieuwe medicijnen; ze heeft het idee dat die wel beter werken, maar als bijwerking heeft ze deze maand al twee keer een migraine aanval van een paar dagen gehad. Ze hoopt dat dat minder wordt (het is geloof ik wel de verwachting) want nog een keer overstappen is helemaal geen prettig idee. Gelukig lijkt het nu wel de goede kant uit te gaan met haar: nu kunnen we samen iets leuks gaan ondernemen want de afgelopen tijd was ze door al het gedoe met die medicijnen bijna niet beschikbaar, terwijl ze heel erg meeleeft met mijn zwangerschap. Ik krijg voortdurend allemaal goedbedoelde adviezen van haar die ze van vriendinnen met kinderen heeft gehoord

Ik floepte de naam van mijn zoontje er trouwens gewoon uit terwijl mijn zus en ik aan de telefoon waren, maar ze had het niet door. Daarna ging ik (dom!) hard roepen dat ik niets bijzonders had gezegd, en dat ik een (voordehandliggend) woord zei dat op de naam leek. Toen ging ze eigenlijk pas nadenken, maar de naam was gelukkig niet blijven hangen.

Twee dagen chili gegeten en twee avonden maagzuur: bruine bonen en pepers vallen hier niet zo lekker. Zonde want er is nog heel wat over (hij dacht dat hij voor twee dagen had gekookt maar dat was wat naief), maar dat moet mijn man vanavond maar opeten: ik maak voor mezelf wat anders.

Oh @ kaboinkie: het was geen onderzoekskamer maar echt een patientenkamer met een gewoon ziekenhuis bed. Misschien was het een kamertje om te herstellen en geen kamer om te bevallen...
Hey hey

Ben ik weer even…

Sorry dat ik van de week niet zoveel van mezelf heb laten horen,maar allemaal een beetje drukjes…

Kaboinkie, wat erg hé van die pijn bij je schaambeen. Ik heb dat ook heel erg..En ook bekken en rug.

Bij mij is het bekkeninstabiliteit. Dus wel de moeite om het even na te vragen aan je VK.

Over het aankomen. Kom per 4wkn 2kilo aan. Zit nu op 6.5kilo,maar pff soms kijk ik in de spiegel en voel ik me nu al zo dik!

Mebi ik heb het ook met de VK gehad over de mexicaanse griep, en zij adviseerde hem echt. Mijn dochtertje moet hem 12-11, dus ga maar mee.

Dubbel he, dat heb ik dus ook met mijn dochter….

Rustig aan doen Mebi! Goed op jezelf letten,want nu al met harde buiken is geen pretje.

Voor jou ook een knuffel Vickey, rustig aan doen….

Wat makkelijk praten hé,want ik kan het zelf ook niet. Van de fysio en VK mag ik niet meer zwaar tillen/stofzuigen/dweilen, pff met een hond doen we het elke dag.

En het elke keer vragen of iemand anders het wilt doen is zoooo moeilijk!

Tot wanneer werken jullie door? 4 of 6wkn van te voren?

Geweldig dat er al een aantal uit zijn over de naam, wij nog steeds niet…..

Ga maar eens verder, lekkere taart bakken is het ewl weer voor
En het elke keer vragen of iemand anders het wilt doen is zoooo moeilijk!

Ik zeg ook niet snel ja
Hoi allemaal,

Over 'anderen niet willen belasten gesproken"':

Ik zat er vanochtend wel even doorheen. Voelde me heel alleen en zielig, erg beperkt door de constante pijn die alleen maar erger lijkt te worden... Manlief mocht vandaag uitslapen (ik op za, hij op zo) en daarna wilde hij aan de kamer van zoontje verder, er moet nog veel gebeuren voor hij over kan. En ik wilde zo graag dat hij even iets met zoontje zou ondernemen, zodat ik even rustig aan kon doen.... Maar nee, hij wilde echt boven aan de slag, want die kamer moet toch ook af?

En ja, ik snapte het wel, maar het wilde er gewoon niet bij me in... Volgens man moest ik maar gewoon ergens (vriendin ofzo) met zoon heen gaan zodat hij lekker kon spelen en ik daar wat rust kreeg. Maar ik hoefde nog maar een uur te overbruggen tot zoon naar bed zou gaan en zag het niet zitten om daarvoor de deur uit te gaan... Nou ja, uiteindelijk me er maar over heen gezet en ben met zoon koekjes gaan bakken. Maar toch.... ik voel me af en toe al erg beperkt en wil ook niet steeds mijn zoon (of mezelf) ergens afleveren, wegbrengen, aan anderen overlaten... Maar de pijn is soms killing, de hormomen werken ook niet mee. En die kamer moet af en daarna neemt man heus weer wat meer tijd om me te odnersteunen.... Pffff... Dilemma....
Heel herkenbaar hoor! EN idd dubbel want je man bedoelt het zo goed, hij wil de kamer af hebben zodat je je daar niet druk om maakt.

Agh het is maar 9 maanden hahaha, maar wel gewoon blijven zeggen hoor als je het even niet trekt!

Ik heb er nu niet zoveel last van, maar dat komt omdat ik na mijn oudste een soort van depressie/overspannheid weet ik veel wat het was heb gehad. WIlde alles zelf doen en te snel en heb nooit 1x geslapen s'middags ofzo. Na 6 maanden liep ik op het strand overdag zonder me af te melden op kantoor en mijn moeder en man wisten niet beter dan dat ik om 5 uur van het werk zou komen. Mijn moeder paste op mijn kind en mijn werk belde waar ik bleef, toen begon de zoektocht naar mij...was zo moe van alles en vooral van het zelf doen en niets uit handen geven, ook al in mijn zwangerschap. Alles is goed gekomen hoor, maar mijn man is toen wel erg geschrokken dus ik hoef eerlijk gezegd nu weinig te doen of vragen...

Klinkt ideaal maar voorkomen is altijd beter dan genezen hoor.

Pas goed op jezelf hoor, pijn is een waarschuwing van je lijf!

Zo moeilijk Pluim, er wordt iedere keer wat anders geadviseerd, huisarts zegt Ja doen, assistente zeg: nee niet doen en vk zegt: zelf beslissen....

Ik ga 6 weken vantevoren met verlof. Heb ik eigenlijk altijd gedaan. Stel dat je kindje me 37 weken komt, dan ben je net 1 weekje thuis. Ik vind het wel lekker om nog een beetje te rommelen thuis, kleertjes wassen, kaartjes schrijven etc.

En mijn vriendinnetje is dan uitgerekend en misschien kan ik haar dan een beethe ondersteunen.

Nou mijn zoon heeft buikgriep, dus ik ga hem even wakker maken en een beschuitje geven...

Doei doei
Wat balen Kaboink... Je wil natuurlijk niet zeuren, maar het is ook best logisch dat het af en toe allemaal een beetje teveel wordt. Die pijn en hormonen werken dan ook zeker niet mee! Probeer dan toch gebruik te maken van je netwerk, het is ten slotte nog een paar maandjes en, wat je zelf ook al zegt, je man heeft ook meer tijd als die kamer af is. Sterkte!

Haha Iemandanders, zo ging het dus ook met de naam bij mijn man... Alleen pikten mijn ouders het dus wel op! Mijn zusje weet het intussen ook, mijn moeder heeft zich versproken Ach ik vindt het ook niet ZO erg, als zij maar wel haar mond weet te houden... Wat ik wel verwacht, maar dat dacht ik ook van mijn ouders

Wat spannend voor je zus, hopen dat deze AD goed aanslaan... Migraine is natuurlijk heel erg vervelend, maar de meeste bijwerkingen zijn van voorbijgaande aard. Ik ben nu anderhalve week weer begonnen en merk wel bijwerkingen, nog weinig werking. Maar goed, dat ken ik ook van voorgaande keren, met een week of drie werden de bijwerkingen minder en begon ik de werking te merken. Ik merk wel dat de bijwerkingen heftiger zijn, dat schijnt dan weer aan de zwangerschap te kunnen liggen.

Doen jullie eigenlijk iets van zwangerschapsgym / -yoga / -zwemmen? Ik begin vanavond met yoga. Via het consultatiebureau bieden ze dat gratis aan, ben benieuwd!
Kaboinkie: kan me je situatie goed voorstellen. Lastig! Ik vond het zelf heel confronterend toen mijn man en ik een paar weken geleden voor de tweede keer in de Ardennen waren voor training met de honden. Sinds we met deze training begonnen zijn, lopen we met de honden aan een riem om ons middel. Op zich veel lekkerder dan met de lijn in je hand, en het heftige trekken valt tegenwoordig vaak mee, maar aan de andere kant: met mijn verwekende bekken is het vreselijk als ze iedere keer een klein rukje aan de zijkant geven: je hebt het niet door maar na een uur lopen ben je ontwricht! Toen ik dat aankaartte, verwachtte ik dat de trainers mij een oplossing zouden aanreiken, maar ze zeiden heel realistisch dat dat nu mijn zwakke plek is, en dat de honden dat wel doorhebben. Als ze zo'n bui hebben, moet ik het lekker aan mijn man overlaten. Het idee dat we er niet meer samen voor aan het werken waren maar dat ik mijn man in zijn eentje met de honden aan de gang moest laten gaan, vond ik toen heel confronterend: hij is toch al zo vaak moe... Nu ik aan het idee gewend ben, laat ik inderdaad meer wandelingen aan mijn man over, en hij doet er ook niet moeilijk over. Maar vanochtend heb ik hem lekker laten uitslapen en zelf de honden gedaan, en eigenlijk moet ik dat wel vaker doen: hij had het hard nodig.

@Mebi: heftig verhaal! Goed dat je jezelf beter hebt leren kennen nu. Beterschap met zoon.

@vicky: ik ga zwanger fit doen vanaf 30 november. Wordt door de verzekering vergoed. Is in de fysio ruimte bij het Diaconesseziekenhuis, en na afloop schijn je gebruik te kunnen maken van het verwarmde therapeutische bad. Lijkt me tegen die tijd heel prettig! Alleen nog wel iets zoeken waarin ik kan zwemmen...

Ben nu spullen aan het verzamelen en fotograferen om op marktplaats te zetten: er moet nog zoveel weg voordat we ruimte hebben voor een kinderhoekje... Heb meer zin om spullen om MP te kopen (bv. zo'n aardige driehoekige/afgeronde box die niet al te veel ruimte inneemt). Maar als ik dat allemaal nu al binnenhaal, breken we onze nek...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven