Lang geleden... deel 3

15-08-2009 22:56 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle vrouwen

met een verleden

van onveiligheid,

weet je welkom.

Samen vertrouwen ontdekken,

dat is de titel van het plaatje

wat ik vond.

Samen ontdekken we hier

dat een verhaal verteld mag worden

dat ruimte ingenomen mag worden

dat je je mag uitspreken

dat je mag zijn wie je werkelijk bent

met alles wat in je leeft.

Vervolg op Lang geleden... deel 2:

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hoi allemaal, ik leef nog hoor. Vorige week heb ik lekker vakantie gevierd. In het klooster hebben we creatief/meditatief geschreven, ook een workshop gehad en dat was erg leuk. Verder een nieuwe sauna uitgeprobeerd en uit logeren geweest. En heel veel uren geborduurd, bij tijd en wijle echt té zeg maar.

Ik voel me redelijk ok, nog wat last van mijn hormonen. Dan voel ik me alleen, maar heb tegelijk de neiging om me terug te trekken. Hopelijk voel ik me dit weekend wat meer met de rest van de wereld verbonden. Vandaag gaat het al stukken beter.

Het weer is heerlijk, al valt het in het niets bij Kenia natuurlijk. Ik heb Saar en Iry op hun topic alvast welkom thuis geheten.

Jonna, wat vervelend voor je dat het allemaal zo hard tot je doordringt. Dat je je grenzen moet bewaken snap ik heel goed, al vind ik het wel jammer dat we je daardoor moeten missen. Maar jouw welzijn gaat voor.

EV, wat leuk dat je zoveel plezier aan leuke kleding beleeft. Vorige maand heb ik het een en ander aangeschaft en daar ben ik erg blij mee.

Wurm hoe is het met je?

Sponge, heel veel plezie met de strandrit komend weekend. Als het weer zo blijft wordt het super. En heb aan je gedacht van de week...heftig de verjaardag van je meisje.

Liefs allemaal
Ha Hanke, fijn je weer even te zien.

Klinkt goed, creatief/meditatief schrijven. En in het klooster zijn voor een week... lijkt me ook heerlijk.

Het klinkt alsof je hebt genoten. Fijn!
Dit is trouwens wel gek. Ik kon net steeds maar niet inloggen, en nu kan ik toch zomaar posten. Raar forum.
Hoi Hanke,

Wat klinkt dat ontspannen allemaal, klooster, sauna, borduren.

En ja, het weer is geweldig, kun je ook zo genieten van de prachtige herfstkleuren?

En hormonen zijn vervelend...
Klinkt alsof het inderdaad heel fijn is geweest Hanke!

Hier ook problemen met viva.nl, EV.

.......

Ik heb vanmiddag even geslapen, voel me weer beter. Alleen nog een beetje keelpijn.

Heb zin in vanavond. Lekker op stap met een goede vriend.

Dat is lang geleden, dat ik zin heb gehad om de drukte in te gaan.

De drukte, met veel mensen, en vooral veel onbekende mensen (mannen) (eng...)

Maar heb er nu zin in! En voel me veilig bij die vriend, scheelt ook natuurlijk.

Fijne avond en tot morgen!

Liefs!!
anoniem_67683 wijzigde dit bericht op 31-10-2009 11:15
Reden: iets weggehaald
% gewijzigd
Fijne avond, Appel!
Voel me hondsberoerd dus hou het kort.

Hanke, goed je hier weer te zien!

Saar en Iry alweer terug? Huh, dacht dat ze net weg waren..

Liefs voor iedereen!
Joehoe vanuit huize appel!
Laatste dag van oktober alweer, sjonge, wat gaat dat snel.

Ster, hoe gaat het nu dan?

En Wurm, ik mis je!

Hoe was je avond gisteren, Appel?

Ik zwaai even naar de anderen.

Ik moet wel lachen hoor. Zie er helemaal stylish uit terwijl ik gewoon hier thuis zit en nog geen plannen heb voor vandaag. EM is boodschappen aan het doen. Was staat aan. Dus ik doe zoiets gewoon voor mezelf... een stap vooruit, grijns.
Haha EV!

Lekker toch..!

Fijn weekend!
Mooi hoor EV. En dat terwijl ik in een nachthemd en oude spijkerbroek achter de computer zit. Zometeen naar de bieb, gratis Oeroeg meekrijgen.

Appel, wat goed dat je je terugkeer naar je werk aan het plannen bent. Een doel na de emdr. Vind het trouwens echt heel knap en stoer dat je er zo mee omgaat. Hoe zwaar en onthutsend het ook is..

Klooster was trouwens maar een weekendje.
Hee Hanke!

Oeroeg?? Wasda?

Dank voor je compliment!

Het is heftig, en ontzettend zwaar.. Maar ik voel dat het steeds een beetje beter met me gaat.

Dat merk ik in veel dingen. Dus ook met werken.

Maar goed, ik ben nu heel stoer... Ik ben er natuurlijk nog niet he!

Dat besef ik heel goed.

Ik heb nog steeds mijn rotmomenten, dagen of weken.

En zeker na zo'n emdr sessie ben ik ff totaal de weg kwijt.

Maar goed... ik doe mijn best.
Oeroeg is een boek van Hella Hasse. Elke jaar geeft de bieb een gratis boek weg. De gelukkige klas was de titel van vorig jaar, over een onderwijzer, geschreven een kleine eeuw geleden. Zeer goed leesbaar, hij ligt op mijn wc.

Wat betreft je opmerking ´ik ben er nog niet´. Ja dat is zo, maar ik vind het nogal bevoogdend klinken al het uit mijn toetsenbord zou komen. Het is aan jou om te bepalen wanneer je weer meer aankan, en wanneer je weer wilt en kunt werken en hoeveel uur. Welke hulp je nog nodig hebt. Welke medicijnen. Allemaal dingen die jij bepaalt.

Dat je na een sessie emdr helemaal stuk bent, moet slapen en achter emoties komt die je niet had vermoed... da´s hartstikke herkenbaar. Vind het daarom ook heel goed van je dat je dan rust neemt.

Wat voor jou nog belangrijk is, is leren vertrouwen te hebben in jezelf. Wat je nu ook aan het leren bent tijdens de emdr. Zodat je niet meer zo bang bent om je alleen en verlaten te voelen. Dat kan nl. maken dat je je omgeving minder toevertrouwt over hoe het met je gaat dan je eigenlijk zou willen. Waardoor je contact dat je zou kunnen hebben met je naasten misloopt. Dat contact gun ik je zo. Vanuit vertrouwen kwetsbaar durven/kunnen zijn.
De gratis Oeroeg heb ik al binnen - en al gelezen ook. Opnieuw gelezen, want het was echt zo'n boek van de boekenlijst, vroegah. De gelukkige klas vond ik een heel stuk leuker, moet ik zeggen.

Goeie dingen zeg je daar tegen Appel, Hanke.
Dank je Hanke.

Vertrouwen hebben in mezelf..

Ik denk dat ik daar nu eindelijk langzaam maar zeker mee bezig ben. Om dat vertrouwen te krijgen.

En dat is moeilijk, maar vooral ook tegenstrijdig. Nog steeds.

En contacten aangaan en kunnen/durven vertrouwen..

Ja, ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer vertel. Vertel wat me nu echt bezighoud en wat ik echt belangrijk vind.

En dat voelt bijna altijd goed. En fijn.

En als dat even niet zo lekker gaat, probeer ik voor mezelf te relativeren waarom dat zo is.

Hoe gaat het vandaag met jou Hanke?
Op dit moment heb ik het vooral koud want als ik een poosje achter de computer zit dan verkleum ik. Zometeen douchen en dan de deur uit. Gisteren heb ik om een recept gebeld voor een schimmelinfectie ´down there´. Ik heb creme gekregen die ik met een staafje in moet brengen. Vroeger zou dat dus never nooit niet gelukt zijn. Nu is het geen probleem, geen nare lijfreacties. Gewoon. Dat voelt echt fijn.
Balen Hanke.. hoop voor je dat de creme snel zijn werk doet!

Fijn weekend!
Voor mijn boekenlijst heb ik Oeroeg niet gelezen EV. Per periode had je maar een bepaald aantal boeken die je mocht lezen en ´makkelijke´ boeken zoals Jan Rap en zijn maat mochten niet. Eerlijk gezegd vond ik lezen voor mijn nederlandse lijst niet echt leuk. Mijn ouders zijn geen literatuurlezers en aangezien ik geen vrienden had op school kreeg ik ook geen tips over wat leuk was om te lezen.

Het boek Armoede van Ina Bakker-Boudier kan ik letterlijk dromen. Zo saai dat ik elke keer weer in slaap viel. Niet om door te komen.
Ga jij nog wat leuks doen Appel?
Vandaag joggingbroek dag denk ik. Misschien in joggingbroek nog naar ouders.

Verder weinig. Heb keelpijn en ben snotverkouden. ff rustig aan dus vandaag.

Jij?
Hoi lieverds!

We zijn weer thuis. Helaas....

Bah, even wennen aan de kou.

Wat was ik graag nog wat langer gebleven. Twee weken is veel te kort en ik mis het nu al.

Hoop dat het met jullie allemaal oke gaat. Ben net thuis, dus heb nog niets teruggelezen.

Ga zo eerst even douchen en bijkomen. Koffer uitpakken komt morgen wel.
Saar!

Had je al gespot in jullie topic!
Ik kan me voorstellen dat het te kort is geweest...

Dubbel gevoel zal je wel hebben denk ik.
Het weer valt vandaag nog mee, halverwege de week krijgen we harde wind, regen en lagere temperaturen. Dan wordt het verschil met Kenia nog groter.
Sáár....! Je bent er weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven