Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
En de enkele vrouwen die er zijn dan?
Oh ja mocht je speciaal voor morgen nog AXE gekocht hebben...dan eerst even dit:

Weer een illusie armer

quote:leefnu schreef op 30 oktober 2009 @ 18:50:

En de enkele vrouwen die er zijn dan?

- Met één vrouw heb ik nog niet gepraat. Misschien is het wel een optie om naar een restaurant of kroeg te gaan die in hetzelfde gebouw is;

- Met een andere vrouw is er geen wederzijdse aantrekkingskracht;

- Met de derde vrouw ik heb wel gepraat (in het Engels, ze is buitenlander) en met haar man ook.
quote:leefnu schreef op 30 oktober 2009 @ 18:55:

Oh ja mocht je speciaal voor morgen nog AXE gekocht hebben...dan eerst even dit:

Weer een illusie armer

Daardoor val ik echt een beetje heel erg van mijn bureaustoel. Jemigdepemig!

<kijkt of hij geen blauwe plekken opliep door de val >

Ik vind het trouwens een leuke reclame, maar moet de man die het proces begonnen is, dat nou zo letterlijk opvatten?
quote:hans66 schreef op 30 oktober 2009 @ 18:58:

[...]

- Met één vrouw heb ik nog niet gepraat. Misschien is het wel een optie om naar een restaurant of kroeg te gaan die in hetzelfde gebouw is;

- Met een andere vrouw is er geen wederzijdse aantrekkingskracht;

- Met de derde vrouw ik heb wel gepraat (in het Engels, ze is buitenlander) en met haar man ook.

-Vind je haar aantrekkelijk? Ik zou zeggen praat volgende keer met haar.

-Dan houdt het op

-No go dus..
quote:leefnu schreef op 30 oktober 2009 @ 19:01:

-Vind je haar aantrekkelijk? Ik zou zeggen praat volgende keer met haar.Ik zal eens kijken of zij er volgende week ook is. Ik ga volgende week weer.
Ik zou het bij praten houden met vrouw nr. 1. Uitnodigen pas een best poosje later, als je wat vertrouwelijker bent samen. That is: als je lid van de fotoclub wilt blijven en niet als hengelaar beschouwd wilt worden.

Ook van mij: veel plezier morgen!
quote:mamzelle schreef op 30 oktober 2009 @ 21:27:

Ik zou het bij praten houden met vrouw nr. 1. Uitnodigen pas een best poosje later, als je wat vertrouwelijker bent samen. That is: als je lid van de fotoclub wilt blijven en niet als hengelaar beschouwd wilt worden.

Zo komt op mij wel over:

1. zijn er vrouwen?

2. zijn ze hengelwaardig?

3. zo ja, erop af!

quote:Ook van mij: veel plezier morgen!

Veel plezier, maar ga er niet heen vanwege het hengelen.

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik krijg de indruk dat je je bij elke vrouw afvraagt 'is het wat?'
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Was het niet zo dat Leefnu vroeg of er op de fotoclub nog relatiemateriaal rondloopt? quote:Veel plezier, maar ga er niet heen vanwege het hengelen.

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik krijg de indruk dat je je bij elke vrouw afvraagt 'is het wat?'Sorry, maar is niet elke onbezette man zo?
Ik denk niet dat elke onbezette man zo is, hoop het niet eigenlijk.

Maar goed, dat zeg ik met de luxe achter me van een tweetal verbroken relaties en een veestapel aan kinderen.

Wat ik me zomaar afvraag, Hans, ben je wel eens verliefd geweest? Echt, zo van, 'deze vrouw, daar zou ik graag iets mee willen'. Wat iets heel anders is dan 'ik zou wel met een vrouw willen zijn'.

Erg graag 'iets met een vrouw willen' is helaas niet aantrekkelijk. Hoe begrijpelijk ook. Dat keert zich ook tegen iedere man waarbij een vrouw hier lucht van krijgt.

Er zijn er inderdaad velen, als je zo eens op kroegentocht gaat.

Voor jou hoop ik gewoon een keer dat de liefde die je voelt voor iemand wederzijds blijkt te zijn. Of de aantrekkingskracht, beter gezegd, want meer dan dat heb je niet bij beginnende contacten.
quote:mamzelle schreef op 31 oktober 2009 @ 12:00:

Wat ik me zomaar afvraag, Hans, ben je wel eens verliefd geweest? Echt, zo van, 'deze vrouw, daar zou ik graag iets mee willen'. Wat iets heel anders is dan 'ik zou wel met een vrouw willen zijn'.Dat overkomt me niet vaak: "Deze vrouw, daar zou ik graag iets mee willen." Ik zou ook niet met een willekeurige vrouw willen, om er maar vooral iets mee gedaan te hebben. Het trekt mij ook niet, hoor.
Ik zie dit topic voor het eerst, en nu ik wat meer over je weet begrijp ik je reacties in andere topics wel wat beter... Ik heb niet alles gelezen maar het is me nog steeds een beetje onduidelijk waarom je nu precies een relatie wil. En een beetje onnozel misschien: ik vind het ook moeilijk in te schatten in welke mate autisme jou beïnvloed, dat je begeleid woont bijvoorbeeld, waarom is dat?
quote:Puikeltje schreef op 01 november 2009 @ 16:43:

Ik zie dit topic voor het eerst, en nu ik wat meer over je weet begrijp ik je reacties in andere topics wel wat beter... Ik heb niet alles gelezen maar het is me nog steeds een beetje onduidelijk waarom je nu precies een relatie wil.Ik denk dat het niet alleen specifiek voor mij geldt, maar voor de meesten: Waarom wil iemand een relatie? Ik wil eerst ondervinden of een relatie wat voor me is. Ik heb er iets uitgebreid over geschreven in de discussie met Domnaiefmutsje.quote:En een beetje onnozel misschien: ik vind het ook moeilijk in te schatten in welke mate autisme jou beïnvloed, dat je begeleid woont bijvoorbeeld, waarom is dat?

Mijn begeleiding en ikzelf komen tot de conclusie dat mijn autisme in het zelfstandig wonen niet veel beïnvloedt. In het verleden heb ik daar een paar jaar over nagedacht, omdat er een paar onzekerheden zijn als ik eenmaal zou verhuizen. Later zag ik in dat die onzekerheden vrij gemakkelijk op te lossen zijn, na het verhuizen.

Dus ik heb nu concrete plannen om aan ambulante woonbegeleiding te doen. Dat lijkt op geheel zelfstandig wonen; het verschil daarmee is heel wat geringer dan tussen begeleid wonen en ambulatne woonbegeleiding. Het gaat om het aantal uren begeleiding per week. Ik kan een heleboel dingen al zelfstandig regelen, dus waarom dan ook niet zelfstandig wonen?
quote:hans66 schreef op 31 oktober 2009 @ 09:15:

[...]

Sorry, maar is niet elke onbezette man zo?

Getuige het verslag van de hallomeet zou je dit bevestigend kunnen beantwoorden, schat ik zo

Hoe is het the day after? Moe en afgeleefd, of valt dat wel mee?

Ik moet zeggen dat mijn schuwheid in grote groepen, in combinatie met de stress die ik sowieso al in al mijn botten voel, een grote reden is geweest om niet te gaan. Waar ik nu spijt van heb maar goed.
quote:mamzelle schreef op 01 november 2009 @ 22:00:

[...]

Getuige het verslag van de hallomeet zou je dit bevestigend kunnen beantwoorden, schat ik zo

Hoe is het the day after? Moe en afgeleefd, of valt dat wel mee?

Ik zou inderdaad verwachten dat ik moe en afgeleefd zou zijn... Maar echt moe voel ik me nog niet. Niet moeër dan anders. Ik schreef daar in het topic dat ik wel wat gewend ben aan mensenmassa's, maar ik moet dan niet overal op proberen te letten, alleen op het gedrag van mensen die tegenover en naast aan de tafel zitten.

quote:Ik moet zeggen dat mijn schuwheid in grote groepen, in combinatie met de stress die ik sowieso al in al mijn botten voel, een grote reden is geweest om niet te gaan. Waar ik nu spijt van heb maar goed.

Nou, Minny gaat nu een tweede meeting organiseren:

E=MeetC2 (we meet again!)

Ik heb me aangemeld, maar ik kan nu niet met zekerheid zeggen dat ik meega. Dat heb ik daar ook verteld. Dus dan kun je alsnog beslissen om te gaan.
Joh, echt, nu al

Ik ga me dit keer ook opgeven. Gelukkig uit het verslag opgemaakt dat er wel meer stille genieters zijn.
Mamzelle, dapper van je dat je volgende keer gaat!

Mijn ervaring is positief. Het is een beetje kippenhok, dat wel, maar je kunt altijd even een luchtje scheppen.

Meeste meet-ers staan erg open voor een praatje, de kans dat je de hele avond alleen in een hoekje zit is vrijwel nihil.

En anders hebben we altijd nog Donkey en Hans met de lucifergrapjes

(ik probeer ze te onthouden)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Op zich ben ik niet echt angstig van groepen. Voornaamste reden om weg te blijven is toch wel geweest dat ik al aardig over de rooie ben, al tijden, en dat heeft direct gevolgen voor mijn sociale gedoe. Heb bijvoorbeeld pas dit weekend weer eens een afspraak met een vriendin gemaakt die ik al vanaf de zomervakantie graag zou willen zien.

Een houding aannemen binnen een groep is wel wat anders. Ik voel niet vanzelf aan of ik lang genoeg heb gepraat met x en of x mijn gezelschap okee vindt of liever heeft dat ik elders ga of hoe me te mengen in groepje y. Of als iemand waarmee je praatte naar elders gaat, of je dan mee moet/mag of juist niet.

Maar goed, dat zien we dan wel.

Vind het echt super dat er zo 'snel' al weer iets georganiseerd wordt. Ik dacht dat het eigenlijk een kans van tien jaar was of zo die ik zou laten liggen.
quote:mamzelle schreef op 02 november 2009 @ 16:19:

Vind het echt super dat er zo 'snel' al weer iets georganiseerd wordt. Ik dacht dat het eigenlijk een kans van tien jaar was of zo die ik zou laten liggen.

En ik hoop dat na 20 maart 2010 frequent weer iets georganiseerd wordt, met ongeveer 2 à 3 keer per jaar.

Ik wil zelfs zelf een keer het voortouw nemen om iets te organiseren. Aangezien ik denk dat Minny en Zwieber de zaken zeer goed hebben voorbereid, hoop ik iets van hen te leren, ofwel door concreet vragen te stellen, ofwel door te kijken naar de dingen die zij hebben opgezet, zoals een groeps-Hyves voor de afgelopen meeting, en voor de komende meeting in maart. Ik zit dan te denken aan een soort themafeest. In de Wilgenweard by Nijverdal hadden we een lange tijd een themafeest met als onderwerp de Italiaanse maffia. Op een van de personeelsfeesten van ons werk hadden we als thema Undead horror, dus zombies, griezels, Undead, etc. dat soort feesten vind ik erg leuk. Ik roleplay dan ook een beetje met de acteurs mee.
Jij durft (ik laat dat maar aan de supersocials over)

Roleplay: leuk, als iedereen echt mee wil doen. Kennelijk was daar op de hallomeet geen behoefte aan, terwijl er wel degelijk over verkleden is gesproken.

De enige ervaring die ik met roleplay heb is zo'n middeleeuws personeelsfeestje. Mwah. Dat was 'm dus niet.
Op de Hallo-meet kwam iedereen in gewone kleding en werd er gewoon wat met elkaar gepraat. Dat was feitelijk ook geen themafeest. Waarschijnlijk vonden de meesten het een gedoe om om te kleden.

Ik ben onlangs op een bewonersvakantie geweest. Op een van de dagen gingen we eten bij een restaurant, maar dan in Middeleeuwse stijl. Dat vond ik schitterend. Ik praatte ook ouderwets met de bediening, bijv.: "Kunt gij mij vertellen, waar de WC is." Op de vraag of het gesmaakt heeft, zei ik: "Het smaakte goed ende prima."

Tussen 1994 en 1998 heb ik mijn verjaardagsfeesten ook groots opgezet. Ik nodigde de halve woonvorm uit. De buren, begeleiding en de vrienden daarvan mochten komen. Er kwamen ongeveer 20 man. Ik haalde van alles in huis: koffie, gebak, chips, frisdrank, bier, hapjes, toastjes, salades, noem maar op. Dus organiseren is me niet volledig vreemd. Later heb ik tezamen met de begeleiding Sinterklaasfeesten voor de woonvorm georganiseerd.
Okee, roepen dan, de volgende keer

Het is zeker leuk om te doen, iets organiseren, de logistiek en zo. Zeker een evenement als een forummeet.

HalloMeet had een (Halloween) themafeest kunnen zijn.
Ik kan het wel goed vinden met de mensen in de foto-club. Maar ik treed liever niet in details vanwege de herkenbaarheid.

Na ettelijke weken kan ik zeggen wat we zoal deden zonder de datum erbij te vertellen. Nu ben ik er slechts twee keer geweest en details zou mijn situatie te herkenbaar maken.
Fijn dat het goed voelt. De details zijn ook niet echt belangrijk, dat jij er graag naartoe gaat wel.
Klinkt goed Hans, dat van die foto club! Leuk! Ga je nu echt lid worden daar?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven