kleinzerig

01-11-2009 14:25 23 berichten
Hoi mede forummers,

Er is iets wat me vandaag bezighoudt, terwijl het allemaal wel meevalt hoor. Wil gewoon even jullie mening...

Gisteren ben ik met m'n voet in een 4 cm lange spijker gaan staan. AUW ja...Ik loop nu als een pinguin door het huis en bij iedere stap moet ik zuchten omdat het gewoonweg enorme pijn doet.

Ik heb wel de nodige zelfkennis. Nu weet ik ook van mezelf dat ik nogal door kan zeuren als ik pijn heb. Hoe dit komt weet ik niet. Denk dat ik mezelf erg zielig vind op zulke momenten. Gelukkig heb ik bovengenoemde nog nooit eerder gehad, en ben ik verder nooit ziek, maar als ik iets heb moet ik het er gewoon over hebben.

Nu had ik het vanochtend met mijn vriend over mijn "zelfkennis" waarop hij zegt: " Ik vind je inderdaad af en toe kleinzerig" ....Waarop hij daarna het woord terug nam en zei dat hij het anders bedoelde. Op de één of andere manier kwetste hij mij wel met dat woord. Alsof ik mijn pijn overdrijf.

Nu ik het zo schrijf heb ik het idee dat ik er niet zo zwaar aan moet tillen, maar ik vond het toch niet leuk dat hij dit zei vanochtend.

Misschien wil ik gewoon even zeuren ( hahaha, komt de zelfkennis weer om de hoek )

Ik wil hier verder niets mee. Wil alleen van jullie weten hoe jullie hier op zouden reageren als vriendlief je kleinzerig zou noemen.

Nog een hele fijne zondag voor jullie

xxx

Piekerien
Alle reacties Link kopieren
Jij noemde jezelf toch eerst kleinzerig en hij bevestigde dat? Vraag het hem dan ook niet....
Als mijn man dit tegen me zei, en het had me gekwetst, zou ik naar hem toe gaan en dat tegen hem zeggen. Grote kans dat hij het niet zo zwaar bedoelde...
Van alle zaken waar een mens kritisch over zou kunnen zijn is "kleinzerig" betrekkelijk onschuldig toch? Wat geeft het nou als hij je niet perfect vindt? Vind jij hem wél perfect?
Ik zou wel uitkijken met zo'n spijkerwond in je voet. Dat kan ernstiger zijn dan je denkt. Goed uitkijken of je geen infectie krijgt. Misschien moet je wel een tetanusprik gaan halen.
Als ik mezelf nu terug lees, dan denk ik wat een zeur.

Hmmm, PMS denk ik...Besef me net dat ik ongesteld moet worden over een paar dagen...

@astarte: Dankje...Had ik net nodig. Zie het zelf nu ook.
@mieomij: Ben gisterenavond naar de huisartsenpost geweest. Het valt allemaal wel mee. Zit met een stoer verband op de bank...Heb lekker in de dettol gezeten gisterenavond...M'n voet dan, haha
quote:Jorina schreef op 01 november 2009 @ 14:29:

Als mijn man dit tegen me zei, en het had me gekwetst, zou ik naar hem toe gaan en dat tegen hem zeggen. Grote kans dat hij het niet zo zwaar bedoelde...Heb hem vanochtend ook meteen gezegd dat ik die opmerking niet leuk vond. Waarop hij zijn opmerking ook meteen weer terugnam. Til er ook te zwaar aan...Moet Piekerien niet doen.
quote:wuiles schreef op 01 november 2009 @ 14:29:

Van alle zaken waar een mens kritisch over zou kunnen zijn is "kleinzerig" betrekkelijk onschuldig toch? Wat geeft het nou als hij je niet perfect vindt? Vindt jij hem wél perfect?Wat mooi gezegd Wuiles. Je hebt helemaal gelijk. En nu ga ik een warme chocomel met slagroom drinken. Worden meisjes vrolijk van!
nou piekerien ik begrijp wel dat dat ff aan kan komen hoor, is toch helemaal niet leuk om te horen?

van je vriend/man wil je toch horen dat je de liefste/beste/geweldigste bent, al helemaal als je jezelf kwetsbaar opstelt door toe te geven dat je misschien wel een heel klein beetje kleinzerig bent....

maar ja, nu was manlief opeens gewoon helemaal eerlijk....

eigenlijk alleen maar supergoed, maar volgens mij weet je dat zelf ook wel... het is alleen een beetje een kneepje in je ego.. en dat je daarover piept pas dan wel weer helemaal bij een beetje kleinzerig zijn

kop op, niet te zwaar aan tillen hoor, je man had het al door en houd gewoon nog steeds van je...

maar voor nu krijg je van mij ff een knuffel...
Overigens vind ik het wel belangrijk dat je als stel dit soort dingen tegen elkaar vertelt. Als je je niet lekker voelt, je hoofd gestoten hebt of inderdaad in een spijker getrapt hebt. Dat heeft niets met kleinzerigheid te maken, maar meer met het feit dat de ander moet weten waardoor het kan komen als het opeens echt niet goed met je gaat (bijvoorbeeld flauwvalt).
En wat Wuiles zegt, hoe erg ís het? Jij vindt jezelf kleinzerig, hij kent je kennelijk goed, dus hij vindt dat ook, maar hij mag dat niet zeggen.

Als hij nou had gezegd dat je onbetrouwbaar, lelijk of dom was, dáár zou ik me druk om maken Maar er zijn ergere dingen dan kleinzerig zijn.
Ik ben ook ooit in 'n hele lange spijker getrapt (ook nog 'n verroeste) en dat deed echt vreselijk veel pijn voor 'n paar dagen. Dus nee, ik vind dat niet kleinzerig. Misschien moet je je vriend 'ns in zo'n spijker laten trappen, wedden dat ie zelf minstens zo 'kleinzerig' reageert als jij?
4 cm in je voet? Nee hoor, dan ben je niet kleinzerig. Dat doet gewoon enorm pijn.

Kleinzerig is als je om elk pijntje gaat zitten piepen. Daar ben ik ook allergisch voor, verschrikkelijk. Maar dat is hier niet het geval
quote:piekerien schreef op 01 november 2009 @ 14:25:

Ik wil hier verder niets mee. Wil alleen van jullie weten hoe jullie hier op zouden reageren als vriendlief je kleinzerig zou noemen.

Nog een hele fijne zondag voor jullie

xxx

PiekerienIk heb geen vriend, dus ik heb ook geen last van dit soort onzinnige discussies in een relatie.
Haha, leuk al die verschillende meningen. Doet me echt goed.

Vriendlief komt net binnen. Heeft lekker gemountainbiked en is net bezweet in de douche gestapt. Hij is zich van geen kwaad bewust. En terecht overigens...Stel me aan!

En ik weet ook wel dat hij mij niet kleinzerig vind na mijn spijker incident. Hij vond dat ik er af en toe last van had, en toen nam hij het terug...Waar hebben we het over

Hartstikke bedankt voor jullie reacties...

Kruip nu lekker in bed en verras mijn vers gedouchte vriend met mezelf!

xxx
wij vinden elkaar enorm kleinzerig, en dat zeggen we ook gewoon omdat het de waarheid is. Ik heb afgelopen 1,5 week griep gehad en ik ben een aansteller, manlief is van hetzelfde soort dus we kunnen er ook om lachen. Ik zou er dus niet zwaar aan tillen, maar er een grapje over maken.

Maar een spijker 4 cm in je voet doet natuurlijk echt veel pijn! Let je wel op voor ontstekingen?

Beterschap!
Heel erg dat hij dat woord tegen je gebruikte.

Ik hoop echt dat jullie hier over kunnen praten en eruit kunnen komen.

Misschien een idé om professioneel hulp te zoeken?

In een praatgroep of iets dergerlijks?
quote:HansHier schreef op 01 november 2009 @ 16:14:

Heel erg dat hij dat woord tegen je gebruikte.

Ik hoop echt dat jullie hier over kunnen praten en eruit kunnen komen.

Misschien een idé om professioneel hulp te zoeken?

In een praatgroep of iets dergerlijks?doe niet zo flauw! heb je de rest van haar topic gelezen? nee zeker
quote:whatever78 schreef op 01 november 2009 @ 16:16:

[...]

doe niet zo flauw! heb je de rest van haar topic gelezen? nee zeker

van A tot Z .

en ik leef, op mijn bescheiden manier, mee met TO, en wil haar veel sterkte en beterschap toewensen, zowel bij het herstellen van de voet als het bepraten met vriend van diens beklagenswaardige gebrek aan takt.

Sterkte, aan jullie allebei!
Spijker in je voet kan ontzettend pijnlijk zijn. Heb het zelf nooit gehad, maar wel vaak genoeg dingen met mijn voet gehad.

Daarbij kan niemand anders oordelen over de pijn die jij ervaart. Bij iedereen ligt de pijngrens anders. Enne, over het algemeen klagen kerels het hardst als ze griep hebben of een sneetje in hun vinger...:P
Ík zou daar niet eens op reageren als mijn vriend dat zou zeggen, en al helemaal niet als ik er zelf over begonnen was. Laat staan dat het me zou kwetsen.

Jij bent kleinzerig, nou prima. Dat mag. Maar waarom kwetst dat je? Mag hij geen minder leuke dingen over je zeggen? Je kunt ook blij zijn dat hij je ondanks dat toch gewoon heel erg leuk vindt.

En als dat het ergste is, dan is er niets om gekwetst over te zijn lijkt me.
quote:piekerien schreef op 01 november 2009 @ 14:25:

Wil alleen van jullie weten hoe jullie hier op zouden reageren als vriendlief je kleinzerig zou noemen.

Ik vind het best kleinzerig als je al gekwetst bent als iemand je kleinzerig noemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven