Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
foutje
quote:ronniemitchel schreef op 01 november 2009 @ 03:22:

[...]

Jeeeeeezzzzzz ga lekker bij Tilly in het hok haar kooi uhhhh woonwagen l zitten M**s
[quote]ronniemitchel schreef op 01 november 2009 @ 03:22:

[...]

Jeez ga jij ff lekker bij Tilly in haar hok,kooi uhhhhhhh woonwagen zitten M**s

[...]

gaat lekker hier
[quote]ronniemitchel schreef op 01 november 2009 @ 03:25:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Lieve TO,

ik wil geen oordeel over je geven, want ik heb makkelijk lullen. Ik zit niet in jouw situatie.

Een preek over veiligvrijen lijkt me nu een beetje zinloos, niet?

Maar ik bewonder je keuze het kindje te houden en je andere kindje er bij te betrekken.

Ik schrok enorm van het stukje over de advocaat met zijn verzoek, echt ik viel letterlijk achterover in de leuning.

Met stomheid geslagen, dat die dingen echt gebeuren.

De discussie over waar bij wie welke verantwoordelijkheden liggen is een beetje lastig, want ja iedereen heeft een eigen mening.

Maar ik vind dat hij net zo goed verantwoordelijk is, omdat hij volgens mij niet ontoerekingsvatbaar is verklaard en met zijn volle verstand met jou naar bed is gegaan en ook niet aan anti conceptie heeft gedacht.

Natuurlijk is de verantwoording bij jou even gelijk in mijn ogen.

Maar jij draagt nu wel deze verantwoording en dat waardeer ik in jou als mens.

Wat hem betreft..... damn! Ik heb er geen woorden voor.

Succes met de zwangerschap, geniet er wel van.
Leef lang genoeg om een probleem te worden voor je eigen kinderen!
quote:Diana70 schreef op 01 november 2009 @ 00:48:

[...]

Was dat nou voor gal..??

Weet je,ik ben gewoon blij dat ik niet in deze situatie zit!

Heb een vriend,niet ongepland zwanger en ook geen lastige situaties.Ik vind het dan ook als VROUW dat wij zelf de keuze hebben daarin!Welke keuze dat ook voor iemand mag zijn,je draagt ook zelf de gevolgen.En wat die gevolgen zijn,is nu wel weeer eens gebleken dat die niet bepaald altijd even leuk zijn.

Of zie ik dat nu verkeerd..??

En ik iets met vrouwen hebben..pffff.Alleen omdat je een mening hebt waar niet iedereen het mee eens is.

Wel een typisch vrouwelijke reactie haha :-)

Zo,dat wilde ik nog even kwijtNou fijn. Ik hoop dat het je opgelucht heeft. En for the record: TO weet al wat haar te wachten staat want ze was al een alleenstaande moeder. Gelukkig laat ze zich niks aanpraten door zuurpruimen als jij en gaat ze mooi haar eigen weg.
quote:Diana70 schreef op 01 november 2009 @ 00:28:

Dat bepaal jij..?

Gelukkig leven we in een vrij land,democratie!

Laat ik wel even duidelijk zijn dat ik niet Glittervisje bedoel,maar iedereen in het algemeen (lees bovenstaande).

Een forum is iets waar iedereen iets mag zeggen/mening uiten.

Dus krijg je discusssies,en die liegen er niet om hier.Wat ik dan maar even als voorbeeld onze leuke Tilly geef haha

Toch denk ik dat als je zoiets overkomt,je leven nooit meer hetzelfde zal zijn.En dat bedoelde ik met zelf ook uitkijken om niet op deze manier zwanger te raken!

Ook al is Glittervis sterk,ik denk dat ze al dingen meegemaakt heeft die vele anderen bespaard zijn gebleven..Hou toch op. Jij zit dingen voor haar in te vullen die helemaal niet spelen.
Nogmaals:Ik veroordeel haar daar niet om,dat is haar keuze en hoe die bio-vader daar op reageert vind ik ook niet normaal hoor!

Ik bedoel in het algemeen dat we ons daar zelf ook voor kunnen behoeden,meer niet!Want leuk is het nooit lijkt me.

Als iedereen zo laconiek reageert zullen dit soort dingen (helaas) altijd blijven bestaan.Maar ik geloof dat dat hier niet begrepen wordt..

Je kan iedereen wel naar de mond gaan praten en hoe geweldig het is etc,(glittervisje zal zich echt wel redden hoor,ben ik van overtuigd) maar ik denk dat ze dit ook allemaal liever anders had gezien.Althans,daar ga ik vanuit.Anders zou het ook niet gezond zijn.

En dingen invullen voor iemand..nee,ik hoop zelfs voor haar dat het allemaal goed gaat komen,op wat voor manier dan ook.Je kan nooit in de toekomst kijken,en dat bedoel ik positief (voor het geval er weer mensen zijn die dat weer negatief lezen).

En dat ik mezelf nou zo slim vind omdat ik niet in zo'n situatie zit;Nee!Maar als je levensverhalen van anderen leest,mag je jezelf soms toch wel gelukkig prijzen dat jezelf niet iin zo'n situatie zit.

Oh en Ronniemitchel,je zit andere mensen wel erg te beledigen en vergelijkt mensen met elkaar op nogal negatieve (en asociale manier).Wat geeft jou het recht om bv een woonwagen bewoner zo af te schilderen..?Je woordgebruik alleen al.

Vindt jij jezelf zo netjes dan..?
quote:Diana70 schreef op 01 november 2009 @ 00:02:

Nah ff vergrootglassie aanklikken en fuckieduckie zijn die diana en thilly dezelfde personen ??

NEE dat ben ik niet!Waarom zou ik?

Ik zit op dit forum omdat ik het leuk vind,en hoef geen 2e profiel om een mening te 'ondersteunen'??

Sorry hoor,je hoeft soms gewoon niet eens alles te lezen hier op dit forum om iets te kunnen concluderen;

Het is niet leuk zoals dit allemaal verloopt,maar ik blijf erbij dat als je de keuze maakt een kind te houden wanneer de man dat niet wil,je leventje er nooit leuker op wordt.Iedereen moet dat voor zichzelf weten,maar als je dat allemaal op een forum zet krijg je (en verwacht) je reacties neem ik aan.

Niet iedereen is het met iedereen eens!Hou het anders lekker voor jezelf zou ik zeggen.Je leventje er nooit leuker op wordt? Je leven wordt inderdaad er niet leuker op als je alles laat afhangen van een vader die niet wil. Maar je hebt je eigen leven in de hand vind ik, dus of mijn leven er leuker op wordt ligt aan mij. Tuurlijk gebeuren er dingen die je leven vermoeilijken (levenslessen), maar het gaat om HOE je ermee omgaat vind ik. Mijn leven is erg leuk kan ik je garanderen en dat heb ik (gelukkig) zelf in de hand!
quote:passie01 schreef op 01 november 2009 @ 08:56:

Lieve TO,

ik wil geen oordeel over je geven, want ik heb makkelijk lullen. Ik zit niet in jouw situatie.

Een preek over veiligvrijen lijkt me nu een beetje zinloos, niet?

Maar ik bewonder je keuze het kindje te houden en je andere kindje er bij te betrekken.

Ik schrok enorm van het stukje over de advocaat met zijn verzoek, echt ik viel letterlijk achterover in de leuning.

Met stomheid geslagen, dat die dingen echt gebeuren.

De discussie over waar bij wie welke verantwoordelijkheden liggen is een beetje lastig, want ja iedereen heeft een eigen mening.

Maar ik vind dat hij net zo goed verantwoordelijk is, omdat hij volgens mij niet ontoerekingsvatbaar is verklaard en met zijn volle verstand met jou naar bed is gegaan en ook niet aan anti conceptie heeft gedacht.

Natuurlijk is de verantwoording bij jou even gelijk in mijn ogen.

Maar jij draagt nu wel deze verantwoording en dat waardeer ik in jou als mens.

Wat hem betreft..... damn! Ik heb er geen woorden voor.

Succes met de zwangerschap, geniet er wel van.Dank voor je bericht! Lief!
Even hallo zeggen vanuit Schiphol, tijd om te doden voordat mijn vlucht gaat... laatste keer dat ik kan vliegen en lijkt wel of baby dat voelt... erg bewegelijk in mijn buik!

Voor zaken even op en neer en natuurlijk verenigen met het aangename... babyspullen kopen!
Fijne reis Glitter....enne.....shop till you drop girl!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hoi Glittervisje,

wat je zegt ben ik ook helemaal mee eens hoor.

Als je eenmaal met dingen van doen hebt,moet je er het beste van maken!(en de levenslessen,das prcies het goede woord).

Je red het wel,absoluut,als ik je zo hoor praten.

Shop ze en veel geluk!
ronniemitchel kan beter zelf in een kooi gaan zitten met dr belachelijke uitspraken!

Glittervisje zorg dat hij moet betalen kun je nog meer shoppen!
quote:Mathilly schreef op 02 november 2009 @ 14:38:

Glittervisje zorg dat hij moet betalen kun je nog meer shoppen!alleen al door het schrijven van deze zin laat je zo merken dat je geen donder begrijpt van hoe de vork in de steel zit.
DTEEZ!
Mathilly, je zit dit topic ontzettend te vervuilen en Glittervis, de TO, heeft al aangegeven dit ontzettend vervelend te vinden. Open je eigen topic als je je geblaat zo nodig kwijt moet.

Ik hoop dat je nog enig fatsoen kan opbrengen,wegblijft of je normaal gedraagt, anders meld ik e.e.a. bij de moderator annex Viva-angel.
Helemaal eens. Hou op hier Mathilly, je hebt je punt inmiddels wel duidelijk gemaakt.
quote:Diana70 schreef op 01 november 2009 @ 00:48:

[...]

Was dat nou voor gal..??

Weet je,ik ben gewoon blij dat ik niet in deze situatie zit!

Heb een vriend,niet ongepland zwanger en ook geen lastige situaties.Ik vind het dan ook als VROUW dat wij zelf de keuze hebben daarin!Welke keuze dat ook voor iemand mag zijn,je draagt ook zelf de gevolgen.En wat die gevolgen zijn,is nu wel weeer eens gebleken dat die niet bepaald altijd even leuk zijn.

Of zie ik dat nu verkeerd..??

En ik iets met vrouwen hebben..pffff.Alleen omdat je een mening hebt waar niet iedereen het mee eens is.

Wel een typisch vrouwelijke reactie haha :-)

Zo,dat wilde ik nog even kwijtWat is je mening eigenlijk of punt dat je duidelijk wil maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven