Waarom niet vaccineren?
maandag 2 november 2009 om 21:15
maandag 2 november 2009 om 21:21

maandag 2 november 2009 om 21:28
quote:Ring1981 schreef op 02 november 2009 @ 21:21:
Als je toch voor jezelf geen nadelen kan vinden, kan je het toch gewoon laten doen? Of denk ik nou zo makkelijk?
Je hoort iedereen zo hard over de nadelen praten, maar ik heb nog maar weinig gehoord wat echt hout snijdt.
Kortom, ik ga het doen!Je bent iig weinig kritisch. 'Als er niets bekend is, zal het wel goed wezen'. Tsja, het is maar net wat je in een gezond lichaam wilt laten spuiten zonder te weten wat de evt. gevolgen zijn....
Als je toch voor jezelf geen nadelen kan vinden, kan je het toch gewoon laten doen? Of denk ik nou zo makkelijk?
Je hoort iedereen zo hard over de nadelen praten, maar ik heb nog maar weinig gehoord wat echt hout snijdt.
Kortom, ik ga het doen!Je bent iig weinig kritisch. 'Als er niets bekend is, zal het wel goed wezen'. Tsja, het is maar net wat je in een gezond lichaam wilt laten spuiten zonder te weten wat de evt. gevolgen zijn....
maandag 2 november 2009 om 21:28
quote:Zamirah schreef op 02 november 2009 @ 21:23:
Ik ben eigenlijk tegen vaccineren, ook tegen andere ziekten ( bof, mazelen, gewone griep, etc. )
Dus nee, ik laat me niet vaccineren. Ik ga lekker weerstand opbouwen.
je bent denk ik niet serieus? Ook niet tegen polio ed?
Ik ben altijd bevreesd voor vaccinaties, ik er eens een anafylactische reactie op gehad en ik heb tot op heden niet kunnen achterhalen welk bestanddeel dat nou precies veroorzaakte. Ik laat me wel vaccineren, maar wel als ik op werk ben
Ik ben eigenlijk tegen vaccineren, ook tegen andere ziekten ( bof, mazelen, gewone griep, etc. )
Dus nee, ik laat me niet vaccineren. Ik ga lekker weerstand opbouwen.
je bent denk ik niet serieus? Ook niet tegen polio ed?
Ik ben altijd bevreesd voor vaccinaties, ik er eens een anafylactische reactie op gehad en ik heb tot op heden niet kunnen achterhalen welk bestanddeel dat nou precies veroorzaakte. Ik laat me wel vaccineren, maar wel als ik op werk ben
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 2 november 2009 om 21:31
Nou eh ik laat me niet vaccineren. Dat zou denk ik niet eens mogen. Wellicht heb ik het al gehad (werd gediagnosticeerd met longontsteking maar na 6 dagen antibio koorts krijgen gaf me het idee dat ik misschien geen bacteriele infectie had, maar dan kunnen het nog een miljoen dingen zijn maar ik wilde gewoon meedoen met de mode), maar zo niet: ben er niet bang voor. Zie mezelf nu niet bepaald ondergaan aan een lullig griepje.
maandag 2 november 2009 om 21:32
maandag 2 november 2009 om 21:36
maandag 2 november 2009 om 21:41
Jorina, ik ben wel kritisch maar zoals ik al zei: ik heb nog maar weinig gehoord wat echt hout snijdt. Ik hoor alleen maar meningen en argumenten die van mensen afkomstig zijn die er weinig kaas van hebben gegeten en elkaar napraten.
Ik ga liever af op wat het RIVM zegt. En die raden aan wel te vaccineren.
Ik ga liever af op wat het RIVM zegt. En die raden aan wel te vaccineren.
maandag 2 november 2009 om 21:45
ik heb ook een oproep gehad. Zelf zou ik me het liefst niet laten inenten. Ik ben nooit ziek en en heb geen zin in (eventuele) bijwerkingen. Het lastige is natuurlijk dat ik ook geen bron van infectie wil zijn voor mijn clienten. Zij worden wel allemaal ingeent, maar ik geloof dat iemand voor 70% beschermd is. Ik ben er dus nog niet over uit, kan je dus niet helpen.

maandag 2 november 2009 om 21:53
Wereldgezondheidsorganisatie WHO waarschuwt voor mogelijke ernstige bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Het kan risico's met zich meebrengen.De Mexicaanse griep( H1N1) is een nieuw virus, waarbij in het vaccinatiemiddel een nieuwe generatie hulpstoffen wordt gebruikt. Het is onbekend hoe veilig deze combinatie is.De testresultaten zijn pas in december bekend, maar met het inenten wordt al in oktober begonnen. Intussen is Tamiflu voor grieppatienten een goede virusremmer.
Mate van bescherming is nog onbekend, duurt nog zeker tot december 2009 voordat de eerste resultaten bekend zijn.
Mexicaanse griep, ook wel Nieuwe Influenza A, H1N1 en varkensgriep genoemd. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)stelt dat er pas in september 2009 kan worden begonnen met het klinisch onderzoek onder volwassenen naar de werking van het vaccin dat gebruikt wordt tegen de Mexicaanse griep. Dit vaccin kan mogelijk ernstige bijwerkingen hebben. Omdat het om een nieuw virus en een nieuwe technologie gaat, zijn er nog veel onduidelijkheden en is de mate van bescherming nog onbekend. Dan duurt het nog zeker tot december voordat de eerste resultaten bekend zijn. Voor veel landen is dat te laat. Zij willen in de herfst al met het inenten van personen beginnen.
Hier onder het hele stuk. Ach ja Zwieber, je zou maar net het pech geval zijn die verkeerd reageert op een nog niet uitgeteste prik.
http://mens-en-gezondheid ... cin-mexicaanse-griep.html
Mate van bescherming is nog onbekend, duurt nog zeker tot december 2009 voordat de eerste resultaten bekend zijn.
Mexicaanse griep, ook wel Nieuwe Influenza A, H1N1 en varkensgriep genoemd. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO)stelt dat er pas in september 2009 kan worden begonnen met het klinisch onderzoek onder volwassenen naar de werking van het vaccin dat gebruikt wordt tegen de Mexicaanse griep. Dit vaccin kan mogelijk ernstige bijwerkingen hebben. Omdat het om een nieuw virus en een nieuwe technologie gaat, zijn er nog veel onduidelijkheden en is de mate van bescherming nog onbekend. Dan duurt het nog zeker tot december voordat de eerste resultaten bekend zijn. Voor veel landen is dat te laat. Zij willen in de herfst al met het inenten van personen beginnen.
Hier onder het hele stuk. Ach ja Zwieber, je zou maar net het pech geval zijn die verkeerd reageert op een nog niet uitgeteste prik.
http://mens-en-gezondheid ... cin-mexicaanse-griep.html
maandag 2 november 2009 om 21:54
Ik twijfel en neig naar niet vaccineren, ook al val ik in de doelgroep (of is risicogroep een beter woord?) als zwangere. Maar tegen die tijd ben ik een aantal weken over het eerste trimester -waarin het wordt afgeraden- heen, en eerlijk gezegd vind ik de grens nogal arbitrair en durf ik het risico niet te nemen.
maandag 2 november 2009 om 21:58
quote:Zamirah schreef op 02 november 2009 @ 21:36:
[...]
Waarom zou ik niet serieus zijn?
Ik vind polio wel even heel iets anders dan griep of mazelen. Ik heb vroeger wel DKTP gehad, maar geen BMR-cocktail.Hier precies hetzelfde, laat ook liever niet in me prikken (behalve dus de DKTP, die K helpt ook niet echt, vorig jaar kinkhoest gehad). Heb ook de oproep voor meningitis C genegeerd, had 3 jaar daarvoor zelf de ziekte gehad (en overleeft) dus zie er niet zoveel nut in. Moet helaas dit jaar wel voor de hepatitis B, kan je niet onderuit in de gezondheidszorg (wil je ook niet denk ik).
[...]
Waarom zou ik niet serieus zijn?
Ik vind polio wel even heel iets anders dan griep of mazelen. Ik heb vroeger wel DKTP gehad, maar geen BMR-cocktail.Hier precies hetzelfde, laat ook liever niet in me prikken (behalve dus de DKTP, die K helpt ook niet echt, vorig jaar kinkhoest gehad). Heb ook de oproep voor meningitis C genegeerd, had 3 jaar daarvoor zelf de ziekte gehad (en overleeft) dus zie er niet zoveel nut in. Moet helaas dit jaar wel voor de hepatitis B, kan je niet onderuit in de gezondheidszorg (wil je ook niet denk ik).