Is dit hypocriet?

02-11-2009 19:17 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je zegt zo'n zelfde band c.q. omgang die je met iemand heb, niet te kunnen en willen accepteren als je partner die zou hebben met iemand anders?
quote:Daan85 schreef op 02 november 2009 @ 21:15:

[...]

Er zijn momenten geweest ja, waarop ik dat vermoeden had Snap wel dat ik niet erg objectief ben daarin.
Daan,

Ik heb alle tijd vanavond, dus ik ga nog even verder.

Als jij met haar naar bed zou willen, is de vriendschap dan wel oprecht een vriendschap... of is het een klik tussen twee mensen die zich eigenlijk heel erg tot elkaar aangetrokken voelen, maar omdat dit niet kan (de ene zit in een relatie) willen jullie toch niet helemaal niets hebben en kiezen jullie daarom voor een vriendschap.. maar eigenlijk weten jullie allebei dat het een slecht omhulsel is voor iets dat verder gaat dan datgene?
DTEEZ!
Ja dat idee kreeg ik ook, Djoels... en dan is de vraag: wil je dat eigenlijk wel? Ennuhm... vindt Lisbeth dat wel goed?
@ Djoels

Om nog even de namen te gebruiken van eerder;

Tamara heeft eens gezegd dat als Lisbeth er niet was geweest er veel meer tussen ons gebeurd was. Ergens geloof ik dat wel, maar op het moment dat Lisbeth nog niet in picture was en zij even vrijgezel was, zat ik met een ander meisje in mijn hoofd.

Maar bovenstaande is hetzelfde als de uitspraak dat als ze hetero was geweest wij een stelletje waren en ik allang de vader van haar kinderen.Ik heb er niets aan om dat te horen.

Zij betekend heel veel voor mij en ik voor haar. Misschien is de vriendschap wel een omhulsel, al is het moeilijk om dat te geloven.
Daan, we komen steeds dichterbij....

Het draait uiteindelijk om zoveel meer gevoel dan dat een platonische goede vriendschap kan hebben... dus ik zeg niet omhulsel, maar het is niet wat jij zegt dat het is... er zit teveel tussen teveel gevoel om het als vriendschap te zien.

Dus met al deze informatie kan ik maar 1 ding concluderen.

Tamara is zo hypocriet als de tyfus. En voor jou kan ik alleen maar zeggen dat vriendschap opbouwen op deze manier, eigenlijk gedoemd is te mislukken want uiteindelijk gaat het iemand dusdanig pijn doen...
DTEEZ!
Tamara speelt een spelletje! Met jou ('We willen elkaar wel he...? maar het kan niet...') en met haar vriendin (Ja hoor schatje, ik hou alleen van jou)

Je kunt eerlijk zijn over je gevoelens ten opzichte van haar, en dan de vriendschap op het spel zetten, anders blijf je misschien achter met het gevoel, 'wat nou, als ik toen in 2009 gezegd had...'
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
@ mmmoi: 'Lisbeth' is de semi-lesbische superheld uit Millenium-trilogie die ik aan het lezen ben. Vandaar de naam
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
@ Djoels

Met die 'iemand' bedoel je dan eigenlijk mij?

@ EvyBlissy

Het zou voor mij echt terstond een vreemde zijn, mocht Tamara dit als een spelletje zien. Zo ken ik haar niet en zo voelt het ook niet. Maar ik kan ook blind zijn...

Ik ben heel eerlijk en open geweest over mijn gevoelens tegenover Tamara. Het was geen super drama, maar zij voelde zich op een gegeven moment erg schuldig tegenover Lisbeth. Er is toen wel een kleine afstand geweest, maar dat had ook een andere reden, buiten mijn gevoelens om.
Met iemand bedoel ik jou, niet Tamara.

Het punt is dat zij het ook niet echt als een 'spelletje' ziet, maar ze speelt met vuur.

Jij bent heel eerlijk en open geweest over je gevoelens t.o.v. Tamara schrijf je. Dan schrijf je 'zij voelde zich op een gegeven moment super schuldig tegenover Lisbeth'.

Daar tussen ontbreekt iets, namelijk het stukje over haar gevoel. Als zij namelijk niets voor jou voelt maar wel weet dat jij iets voor haar voelt, hoeft zij zich nooit schuldig te voelen. Zij moet zich pas schuldig gaan voelen t.o.v. Lisbeth als zij ook gevoelens koestert voor jou. Heeft ze dat ook uitgesproken?

Weet je, hoe diep gaat deze vriendschap dan?

Ik heb namelijk het idee dat jij erg verliefd op haar bent en dat maar onder de mom vriendschap gooit, terwijl er bij échte vriendschap (platonisch) helemaal geen gevoelens van deze aard bijkomen om een eventueel vrienschap gevoel te beïnvloeden...
DTEEZ!
We zijn begonnen met een vriendschap. Daar ligt onze fundering, gevoelens van mijn kant zijn wat later gekomen. Ik ervaar het niet meer als een verliefdheid. Dat klinkt natuurlijk dom, maar goed. Hoe diep gaat deze vriendschap? Op het moment dat wij het daar over hebben en dan zeggen dat als de buitenwereld precies zou weten wat we voor elkaar doen en over hebben zij zegt dat we dan beter ringen kunnen aanschaffen.

Ik heb het toen met haar besproken, over dat schuldig voelen. Kwam er op neer dat ook niet zou willen dat haar vriendin bleef omgaan met een jongen als die verliefd zou zijn op haar. Op de vraag waar ze bang voor was, kon ze geen antwoord geven. Bedoel, het niet zo dat ze haar vriendin zou bedriegen met mij door met mij naar bed te gaan o.i.d. Nee, dat zou ze ook niet doen zei ze toen.

Nu lijkt het echt net of ik een super verliefde puber ben, maar nogmaals, zo ervaar ik het zelf niet. Heb dit gewoon niet eerder meegemaakt zo. Is dan de uiteindelijke stap dan toch stoppen met haar?
Ja weet je Dan, dat moet je uiteindelijk zelf weten, maar de vraag is kan je ermee leven dat het gewoon platonisch is en kan je je gevoel een schop geven.

Maar de opmerkingen over 'ringen' van haar kant, geven mij nog steeds een signaal dat jullie geen platonische vriendschap hebben. En dan bedoel ik echt niet dat je sex met elkaar hoeft te hebben. Je kunt ook heel intiem zijn op andere vlakken. En dat lijkt me voor de partner niet eerlijk. Soms denken mensen 'ja maar we hebben geen sex dus we gaan niet vreemd'. Dat is lulkoek van de bovenste plank. Hele avonden tegen elkaar hangen, elkaar 'kriebelen', heel intense gevoelens delen, vind ik namelijk verder gaan dan een potje neuken.
DTEEZ!
Natuurlijk, ik heb soms ook het idee af en toe dat ik midden in een relatie zit ipv een vriendschap. Kan ik ook niemand verwijten, behalve mezelf. Ik ben er zelf bij en laat het ook toe. En bij het voelen van een relatie bedoel ik dan ook dat je iets voor iemand over heb, die ik alleen voor mijn partner over zou hebben of bij je partner zou moeten vinden. Gaat niet over sex.

Eén keer heb ik Lisbeth hard mijn naam horen schreeuwen toen Tamara aan haar vroeg wat haar probleem nou was. Dat het net leek of ik en Tamara een relatie hadden (maar dat ze wel wist dat het niet kon) en we elkaar zo vaak zagen en opzochten.

Laatst zei Tamara ook dat ze echt niet zonder me zou kunnen, maar dit niet wist te zeggen tegen Lisbeth. En soms heeft ze zulke uitspraken meer.

Maar goed, nu ik dit allemaal zo op een rijtje zie met daarbij sommige van jullie reacties schrik ik wel en zit er niets anders op dan te stoppen met Tamara. Zal haar vanavond even opzoeken en zeggen. Dan maar gelijk.
Sterkte Daan. Ik denk dat het uiteindelijk beter voor je is, want onbewust wil je meer van datgene er is.... en moet zij eigenlijk minder geven, omdat het haar relatie schaadt.
DTEEZ!
Ik neem mijn deel van de verantwoording wel. Enige suggustie hoe ik dit haar het beste kan melden?
Zo, na vijf pagina's is het echte probleem boven tafel. Respect aan alle posters hier voor het betere doorvraagwerk!

En Daan, niet lollig bedoeld, maar wees straight! Zeg gewoon tegen Tamara dat jij eigenlijk meer zou willen, dat je respecteert dat dat er niet in zit maar dat je (dus) uit zelfbescherming de vriendschap verbreekt.

En doe dat dan ook echt en ga op zoek naar iemand die geen spelletjes met je speelt!
Ik heb dus nog steeds niet gevoel en idee dat het een spelletje voor haar is geweest. Ik wil haar niet als zo slecht herinneren.

Ik heb geen andere keuze dan dit echt te doen, maar dan wel netjes, dat ik wel respecteer dat er niet meer in zit. Laatste wat ik wil is dat ik gezien wordt als een klein kind die zijn zin niet krijgt. Met opgeheven hoofd bij haar weg.

Dank je.
Het hoeft ook geen spelletje te zijn... maar zij hoeft zo niet te kiezen. Ze heeft wat dat betreft nu best of both worlds. Een relatie met jou, onder de noemer vriendschap (maar ondertussen) en wel een relatie met Lisbeth.

Ik vind het een wijs besluit van je, hoewel het best lastig kan zijn. Succes met het praten met Tamara! Laat je nog even weten hoe ze het oppakte?
Daan, je hoeft de schuld niet bij haar neer te leggen.

Er is namelijk geen schuldige.

Je kunt gewoon aangeven dat je het lastig vindt deze intieme vriendschap voort te zetten omdat jij warmere gevoelens voor haar koestert en dat je weet dat het haar in een zeer onwenselijke situatie brengt tov haar vriendin. Dat je haar een fijne vrouw vindt, maar dat platonische vriendschap niet te combineren valt met hetgeen ze bij jou losmaakt en dat je in deze kiest voor jezelf, omdat je het niet trekt op deze manier.

Sterkte en laat je nog even weten hoe het is verlopen?
DTEEZ!
Ik ben haar steunpilaar en zonder mij heeft ze niet het idee dat iets van haar droom uit gaat komen en ja, dat vind ze zelf ook heel egoistisch gedacht. Ze kan niet zonder mij, maar kan zoiets niet uiten jegens Lisbeth. (Wat ik voor mezelf wel belangrijk vind om hier bij te vermelden, is dat ik echt niet het gevoel heb dat ze mij heeft gebruikt op een negatieve manier. Het was bij ons geen kwestie van misbruiken, maar je stond er gewoon voor elkaar).

Goed, dat is wat er gisteravond eigenlijk gezegd is, heel kort samengevat dan. Ik heb in mijn verhaal de lijnen gevolgd zoals Djoels ze heeft aangegeven en daar was eigenlijk geen speld tussen te krijgen. Geen ruzie, maar ze was wel verdrietig. Voel me nu ook wel leeg als ik eerlijk ben, vannacht slecht tot niet geslapen. Het was een deel van mijn leven dat nu weg is of iig afgesloten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven